Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siers83 schreef:Lastig zeg Yaartje. Als ze maar wat binnen krijgen, al is het Whiskas. Drinkt ze wel nog voldoende?
Kookaburra schreef:Hier geen tips, ik moet nog groeien in het kattenbaasje zijn. Maar wel vanaf hier een virtuele knuffel! En ondanks dat het whiskas is: ze eet. En dat is in een 'noodgeval' veel belangrijker dan dat het kwalitatief is. Ze heeft in ieder geval iets binnen!
purny schreef:Het spelen werd vanavond wel heftiger. Er werd een hoop geblazen en zelfs gemauwd.
Nu mauwt Lilly toch wel heel vlug.
Maar ik vraag me af waar je een grens moet stellen.
Uiteindelijk heb ik de plantenspuit gepakt.
Siggislief schreef:Als je van dat paté achtig natvoer kan scoren wat ze ook met smaak kan eten,
daar kan je eventueel water bij toevoegen om zeker te weten dat ze iets van vocht binnen krijgt?
xoranlover schreef:purny schreef:Het spelen werd vanavond wel heftiger. Er werd een hoop geblazen en zelfs gemauwd.
Nu mauwt Lilly toch wel heel vlug.
Maar ik vraag me af waar je een grens moet stellen.
Uiteindelijk heb ik de plantenspuit gepakt.
Niet straffen met een plantenspuit en al helemaal niet in spel. Ik grijp pas in als er 1 niet ophoud en de ander het niet opgelost krijgt en dan is een harde EJJJ voldoende. Maar ze lossen het meestal zelf op. Als ik er elke keer tussen moet komen heb ik er een dagtaak aan. Pas als ze echt krijsen of ik bloed zie (wat echt nog nooit is voorgekomen) ga ik ingrijpen en ze uit elkaar halen. Het zijn kittens, ik weet niet hoe oud ze zijn?
Prairy schreef:Ik corrigeer ook alleen verbaal. Dion wilde in haar betere tijden ook nog wel eens even optreden tegen de ruzie zoeker![]()
xYaartje, de DA zei dat ze meestal ook via vlooien wormen kunnen krijgen. Hopelijk is dat het niet maar je kunt het altijd even vragen. Ik ontworm eigenlijk nooit, zal het nu wat vaker gaan doen.
Een paar van mijn katten eten ook het liefst alleen de gelei, die hebben het liefste dus brokjes in saus. Zonder de brokjes bij voorkeur
Es_ther schreef:@Yaartje, lastig zeg! Wel fijn dat de iets eet, dan maar even ongezond.
Laat je het weten hoe het bij de dierenarts ging?
@purny wat een leuke dieren! Wij hebben ook geleerd dat je ze met spelen niet moet onderbreken, tenzij het echt tot bloedens toe is. En dieren leren ook van elkaar.