Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:22

Ja Fife maar het voelt echt niet als Fife, veel extra dingen zoals beste kitten, beste kater/poes, best verklede kat enz
Heel ontspannen gezamenlijk lunchen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Eefsel2109 schreef:
Leuk die nieuwe aanwinsten <3

Figaro <3
[ Afbeelding ]

Wat een mooi dier <3

purny

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Figaro is mooi!

Afbeelding

Ik ben blij

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Fijn!!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten purny! Wat een lieverds <3 . Geniet er van.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Met twee dieren in huis die het spannend maken is het even stress vol (mijn konijn houd het ook spannend). Ook mijn gezondheid hielp niet mee.
Willen jullie eens mee denken? Evt qua dingen die ik mee kan nemen morgen naar de DA qua opties etc.
Morgen ga ik al naar de dierenarts met Lola (die 3 maandelijkse controle afspraak stond al gepland. Dus de timing kan niet beter).
Sinds gisteren is Lola namelijk gestopt met brokken eten. Ik was de afgelopen dagen haar voer al aan het wegen omdat ze wat af begon te vallen waardoor het opviel.
Vandaag vlees gehaald van de supermarkt. Whiskas. Niet het gezondste merk. Dat weet ik, maar ik moest even snel iets hebben om toch wat eten binnen te krijgen bij Lola.
Het vlees eet ze wel met smaak op (normaal ook nooit. Dan likt ze alleen Het gelei op :') ).

Lola is nier patiënt en dementerend. Dus wellicht dat het daardoor komt qua stoppen met eten. Al weet ik dat morgen pas zeker.
Wat staat er morgen op de planning:
- Wegen
- Bloedprikken om te checken hoe de nierwaardes zijn.
- Gebits controle etc. En als nodig is krijgt ze uiteraard een gebitsbehandeling.
- En ik wil proefzakjes vragen van andere merken om te kijken of ze dat wel eet. Ze moet speciaal voer voor haar nieren.

Foto is afgelopen juni gemaakt. Daar was niks geks op te zien.

Is er iets waar ik nog aan kan denken?
Uiteraard blijf ik reeël en als haar tijd daar is dan zal ze hoe verdrietig ook ingeslapen worden (ik ben niet van het rekken. Dat zou ik dan voor mijzelf doen en niet voor haar), maar ik wil voor ik die keuze überhaupt maak de oorzaak achterhalen van waarom ze is gestopt met brokjes eten. Wellicht dat er een oplossing is zodat ze weer graag brokjes eet.
Dierenarts heeft alle updates van de laatste dagen en is volledig op de hoogte.

Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Hier geen tips, ik moet nog groeien in het kattenbaasje zijn. Maar wel vanaf hier een virtuele knuffel! En ondanks dat het whiskas is: ze eet. En dat is in een 'noodgeval' veel belangrijker dan dat het kwalitatief is. Ze heeft in ieder geval iets binnen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:27

Ja, iets binnen krijgen is belangrijk hoor. En goed dat je aan het welzijn van je kat denkt. Het kattenleven moet geen lijden worden. :(:)

Heel veel sterkte!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Lastig zeg Yaartje. Als ze maar wat binnen krijgen, al is het Whiskas. Drinkt ze wel nog voldoende?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Ik heb hier wormen blijkbaar, misschien dat je daar nog eens naar kunt vragen? Dion eet aanzienlijk minder de laatste paar dagen/week, nu 2 dagen geleden heb ik een ontworming gegeven (er zat een worm in een drol)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

Siers83 schreef:
Lastig zeg Yaartje. Als ze maar wat binnen krijgen, al is het Whiskas. Drinkt ze wel nog voldoende?

Of ze voldoende drinkt twijfel ik over, maar heb haar net wel zien drinken dus ze doet het nog wel. Haar haren staan wel wat meer rechtop (op de foto wellicht ook goed te zien). Daar gaan we morgen ook naar kijken. Naar de vocht balans.

Prairy: Wormen is een goede! Kan een binnen kat daar ook last van krijgen? Ze komt in principe niet buiten ivm ze doof is.
Ik hoop voor jou dat Dion snel van de wormen af is. Geef hem maar een extra knuffel van mij!

Bellatrix: En dat is het. Zo sta ik er in met al mijn dieren. Ik behandel niet onnodig lang, maar maak op tijd de beslissing voor ze. Gelukkig heb ik een hele fijne DA die daar achter staat.
Als het stoppen met eten door de dementie blijkt te zijn ja dan is het gewoon klaar natuurlijk. Hoe goed ze van buiten nog mag lijken. Niet meer eten door dementie (of de nieren) is voor mij wel de grens.

Qua het huidige nat voer. Dat was mijn idee ook. Liever iets binnen krijgen dat slecht is dan 24uur of langer helemaal geen eten binnen krijgen.

Dus tip van mij. Als je twijfelt of je kat nog genoeg eet. Voer wegen! Daardoor ben ik er nu op tijd achter gekomen dat ze geen brokken meer eet.

Bedankt ook voor alle lieve woorden allemaal <3 .
Laatst bijgewerkt door xYaartje op Gisteren, 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Kookaburra schreef:
Hier geen tips, ik moet nog groeien in het kattenbaasje zijn. Maar wel vanaf hier een virtuele knuffel! En ondanks dat het whiskas is: ze eet. En dat is in een 'noodgeval' veel belangrijker dan dat het kwalitatief is. Ze heeft in ieder geval iets binnen!

Je groeit er vanzelf in, komt goed! En vragen stellen hier mag je altijd :j . Lola is mijn 3de kat en nu pas heb ik het gevoel dat ik er een beetje verstand van begin te krijgen.
Al komt er na Lola voorlopig even geen kat meer. Het is helaas echt duur geworden om een huisdier te houden, maar wat hier binnen komt blijft tot het overleden is. Tenminste. Dat is wel altijd mijn streefdoel.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Als je van dat paté achtig natvoer kan scoren wat ze ook met smaak kan eten,
daar kan je eventueel water bij toevoegen om zeker te weten dat ze iets van vocht binnen krijgt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

Het spelen werd vanavond wel heftiger. Er werd een hoop geblazen en zelfs gemauwd.
Nu mauwt Lilly toch wel heel vlug.
Maar ik vraag me af waar je een grens moet stellen.

Uiteindelijk heb ik de plantenspuit gepakt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:29

purny schreef:
Het spelen werd vanavond wel heftiger. Er werd een hoop geblazen en zelfs gemauwd.

Niet straffen met een plantenspuit en al helemaal niet in spel. Ik grijp pas in als er 1 niet ophoud en de ander het niet opgelost krijgt en dan is een harde EJJJ voldoende. Maar ze lossen het meestal zelf op. Als ik er elke keer tussen moet komen heb ik er een dagtaak aan. Pas als ze echt krijsen of ik bloed zie (wat echt nog nooit is voorgekomen) ga ik ingrijpen en ze uit elkaar halen. Het zijn kittens, ik weet niet hoe oud ze zijn?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Siggislief schreef:
Als je van dat paté achtig natvoer kan scoren wat ze ook met smaak kan eten,
daar kan je eventueel water bij toevoegen om zeker te weten dat ze iets van vocht binnen krijgt?

Kan ik ook nog proberen ja! Al is Lola wel erg kieskeurig als het om vlees gaat.
Soms eet ze het wel of een beetje of likt ze alleen het gelei op. Het is een eh... bijzondere kat als het om vlees gaat zullen we maar zeggen :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Alleen bij extreem hard spelen klap ik in mijn handen en zeg ejjj hard.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Ik corrigeer ook alleen verbaal. Dion wilde in haar betere tijden ook nog wel eens even optreden tegen de ruzie zoeker :+

xYaartje, de DA zei dat ze meestal ook via vlooien wormen kunnen krijgen. Hopelijk is dat het niet maar je kunt het altijd even vragen. Ik ontworm eigenlijk nooit, zal het nu wat vaker gaan doen.

Een paar van mijn katten eten ook het liefst alleen de gelei, die hebben het liefste dus brokjes in saus. Zonder de brokjes bij voorkeur :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:20

Ik ontworm ook nooit maar laat wel regelmatig een ontlastingsonderzoek doen. Een poes die naar de kater gaat moet het krijgen en kittens voordat ze verhuizen doe ik ook. Als het nodig is ontworm ik dan maar als ze niks hebben ga ik niet iets geven wat toch 0 zin heeft en alleen maar weer een aanslag is op de maag en darmen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

xoranlover schreef:
purny schreef:

Niet straffen met een plantenspuit en al helemaal niet in spel. Ik grijp pas in als er 1 niet ophoud en de ander het niet opgelost krijgt en dan is een harde EJJJ voldoende. Maar ze lossen het meestal zelf op. Als ik er elke keer tussen moet komen heb ik er een dagtaak aan. Pas als ze echt krijsen of ik bloed zie (wat echt nog nooit is voorgekomen) ga ik ingrijpen en ze uit elkaar halen. Het zijn kittens, ik weet niet hoe oud ze zijn?

10 en 13 weken. Een eeejjjj hielp ook gewoon echt niet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:24

Oh maar kittens van 10 weken leren nu pas hoe ze fatsoenlijk moeten spelen en wanneer ze te ver gaan. Hier corrigeren de moeder poezen en de katten in huis heel fel vanaf een week of 9. Je jongste moet dit nu nog leren en de oudste moet een manier vinden om dit duidelijk te maken. Normaal doen de volwassen katten in huis dit. Ik zou ze de volgende keer uit elkaar halen als het te heftig is. Maar hou in je achterhoofd dat je jongste nu nog heel veel moet leren van een andere kat die ze niet kent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Ok dankjewel. Het is nog allemaal nieuw.
Ik vind dat ze het ook al goed doen. Op dat spelen na liggen ze zelfs heel even samen.

En nu ligt er een knorrende Lilly op schoot <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

Prairy schreef:
Ik corrigeer ook alleen verbaal. Dion wilde in haar betere tijden ook nog wel eens even optreden tegen de ruzie zoeker :+

xYaartje, de DA zei dat ze meestal ook via vlooien wormen kunnen krijgen. Hopelijk is dat het niet maar je kunt het altijd even vragen. Ik ontworm eigenlijk nooit, zal het nu wat vaker gaan doen.

Een paar van mijn katten eten ook het liefst alleen de gelei, die hebben het liefste dus brokjes in saus. Zonder de brokjes bij voorkeur :')

Zover ik weet heeft ze (gelukkig) geen vlooien. Dan had ik ze overmatig moeten zien krabben denk ik? Dat doet ze dan weer niet. Kan het wel altijd na laten kijken inderdaad.
Heb Lola inderdaad ook nog nooit ontwormd. Ook mede om het feit dat ze eigenlijk nooit buiten komt, maar alleen binnen zit.
Nooit geweten trouwens dat ze via vlooien ook wormen kunnen krijgen. Weer wat geleerd zo!
Die paar katten van jouw lijken wel een beetje op Lola wat dat betreft. Leuk he die kieskeurige katten :')

xoranlover: ontlastingsonderzoek kan ik ook zeker even onthouden! Vorig jaar wel urine moeten vangen en bleek ze een blaasontsteking te hebben. Een hardnekkige ook nog eens en met mijn pech bleek ze resistent te zijn voor de gewone/normale/standaard AB :') .
Wil inderdaad ook niet zomaar iets geven. Al helemaal omdat ze nu al niet eet.

Straks voor ik naar bed ga krijgt ze nog wat vlees. Dan weet ik zeker dat ze voor de nacht ook wat binnen heeft.
Vind het wel spannend nu hoor. Ik wist dat het niet meer willen eten een keer zou komen, maar had het nu nog niet verwacht, maar goed. Dat is altijd zo. Het gebeurt wanneer je het niet verwacht.
Tegelijkertijd is de timing echt perfect omdat de controle al gepland stond en anders had ik morgen alsnog op de stoep gestaan bij de DA.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:39

@Yaartje, lastig zeg! Wel fijn dat de iets eet, dan maar even ongezond.
Laat je het weten hoe het bij de dierenarts ging?

@purny wat een leuke dieren! Wij hebben ook geleerd dat je ze met spelen niet moet onderbreken, tenzij het echt tot bloedens toe is. En dieren leren ook van elkaar.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:02

Es_ther schreef:
@Yaartje, lastig zeg! Wel fijn dat de iets eet, dan maar even ongezond.
Laat je het weten hoe het bij de dierenarts ging?

@purny wat een leuke dieren! Wij hebben ook geleerd dat je ze met spelen niet moet onderbreken, tenzij het echt tot bloedens toe is. En dieren leren ook van elkaar.

Laat het zeker weten!
Maar lastig is het zeker. Brengt ook kopzorgen met zich mee natuurlijk en de vraag: moet ik nu al afscheid nemen of niet. Dus ook dat ga ik bespreken met de DA wanneer de bloeduitslagen binnen zijn.

Gisteravond om half 11 nieuwe brokken in het bakje gedaan. Onder het mom van: Wellicht dat dat helpt. Niet veel.
Rond half 12 zou er 2 gram gegeten zijn. Terwijl ik gisteravond aan het douchen was moet ze wat gegeten hebben.
Over de hele nacht heeft ze maar 2 tot 3 gram brok gegeten (net het bakje gewogen). Veels te weinig natuurlijk.
Normaal eet ze rond de 10 tot 15gr 's nachts.
Dus ik ben benieuwd vanmiddag.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:20

In korte tijd heeft Koper weer eens op schoot gelegen.
Gisteravond is ie met volledige lengte boven op mij komen liggen, lag zelf ook languit op bed..
En was even in slaap gevallen, kreeg ik ineens een achterpoot in mijn oog/gezicht, hij rekte zich even uit. :')

Paar weken geleden toen ik niet lekker was heeft ie het ook even gedaan, op schoot gelegen.
En dan bedenken dat het zeker een jaar heeft geduurd dat ie weer lekker op schoot heeft gelegen. <3