Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 08:46

Hier nog eens een m´n best gedaan voor Buddy :9

Afbeelding

Heeft Bassie al terug een nieuwe giardia test gehad?

Ik zie de Shamrock slowfeeder meer en meer voorbij komen op de socials, en dan moet ik steeds aan dit topic denken. Er worden echt leuke maaltijden in gemaakt!

Leo

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:45

Ziet er goed uit!!

Ja hè, ik vind het zo leuk om ons "kindje" voorbij te zien komen :))
We staan ook op Animal Event, daar gaan we nu op focussen met maken.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:54

Ah wat tof! En leuke maaltijd weer.
Lief dat je het vraagt, ik schreef afgelopen week dit op mijn socials: (Bassie is de bijnaam van Sky overigens :+ )

" Sky is giardia vrij, maar we zijn er nog niet. !"

Eindelijk! Sky is officieel verlost van die verdomde giardia! Maar voordat we de vlag uithangen… we hebben nog een lange weg te gaan. Zijn darmen liggen namelijk al sinds z’n babytijd in de kreukels, en die moeten nu nog flink herstellen. Dat wordt dus operatie darmherstel: goede voeding, supplementen en hopen dat ons mannetje eindelijk eens buikpijnvrij wordt. Want van buikpijn krijg je terrorhondjes, daar kan Sky natuurlijk niks aan doen.

Als we die buik onder controle hebben, kunnen we eindelijk rustig aan werken aan zijn people skillz. Want laten we eerlijk zijn: Sky en bezoek = chaos. Niet omdat hij agressief is, maar omdat hij gewoon zero chill is. Nieuwe, maar ook bekende mensen? Te enthousiast, te druk, en vooral: “Wie ben jij en wat kom je doen?!”

En dan nog het hondenstuk... Op de opvang doet hij het top, maar in de eigen buurt? Ramp. Dat hebben we te danken aan de legendarische "Hij-doet-niets"-buurhond (spoiler: die deed dus wél iets). Maar goed, we laten ons niet kennen!

Darmen fixen. Gedrag finetunen. En hopelijk een relaxte, blije Sky (en baasjes ). We gaan ervoor!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:00

Ah fijn zeg!! Houden zo! Darmherstel is idd een essentiële stap die te vaak overgeslagen wordt of te snel wordt gedaan (bijv direct naar probiotica). Hopelijk straks sterke darmen en nooit meer een herhaling van de ellende! *\o/*

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:06

Precies! Als ik die nu er direct ingooi heb ik een groot probleem. Zijn we zo weer terug bij af.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:27

Ik probeer me vaker bezig te houden met voedselverrijking voor mijn honden want vindt voeding echt mega interessant!

Het is wel een chaos aan informatie en ik vroeg me af of er bv een boek bestaat met dit thema? Niet per se een receptenboek maar iets met goede basisinformatie om deels een menu samen te stellen voor je hond met bijvoorbeeld een lijst van hoeveel gram groenten per week, hoeveel eieren per week, hoeveel yoghurt/kefir per week etc

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:58

Die 100% ! :j Top boek!
Ik heb zelf onlangs een e-bookje over Starten met Voerverrijking samengesteld als onderdeel van een cadeau verrijkingspakketje. Hier staat ook dat soort info in. Bij interesse mag je een PB sturen :j