Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:57

Ik vind t leuk omdat ze op Pokémon lijken

Afbeelding

En ze zien eruit alsof ze lachen :+:

Afbeelding

Solleke_Noah

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:59

Haha, ja ze zijn echt te schattig. Ik zou er nog graag een gouden of koperen bijwillen, ik heb twee mannetjes nu en misschien nog een vrouwtje bij voor eitjes... de albino's zie ik hier veel in de aquawinkel, maar die zien er niet altijd zo gezond uit, zo'n magere lijfjes.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:59

Help..?

Ik heb opeens een rare explosie van rare dingen in mijn aquarium..
Heb opeens een vreselijke groei van draadalg en een beetje bruinalg, dus ik heb opgezocht wat de oorzaak kan zijn. Draadalg; te veel licht, bruine alg: te weinig licht. ARGH!
Heb bubbelpompje in ieder geval weggehaald want bij beiden stond er CO2-tekort als mogelijkheid.

Alleen, nu..
Ik heb opeens, vanuit het niets, een prachtig gekleurde, gezonde sterke mannengup die nu in 3 uurtjes is overleden. Hij lag opeens op de bodem en nu is hij dood (ga hem er zo uit vissen)

Ik dus hem checken op rare plekjes, en mn andere visjes ook. En asjemenou! Mijn dwerggourami's hebben rare plekjes?!
Het vrouwtje heeft haar bovenlip in een wit schimmelachtig laagje zitten, en het mannetje heeft een bobbel op zijn staartspier en meerdere schimmelig witte plekjes op staartvin/midden op het lijf op een schub/net achter het oog.

Te groot voor witte stip, t lijken echt wondjes.

Wat kan ik doen? Ik kan ze niet apart zetten want ik heb maar één thermo-ding.
Ik ga morgen sowieso naar de dierenwinkel voor advies, maar is er iets wat ik nu kan doen, behalve mn gup wegvissen?

Ps: alle andere visjes zien er gezond uit, levendig en geen rare plekjes.

Ze zijn laatst naar een nieuw aquarium verhuist (met spoed) omdat mijn aquarium lek was.
Is het door de stress?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:00

Heb je het water gemeten? Is er iets veranderd in de bak?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:01

Nee, dat kan je bij de dierenwinkel laten doen, is het niet?

En verandering.. Ik heb afgelopen zondag het water ververst, zoals ik altijd doe.
En dus vorige maand het aquarium-wissel-drama waar ze in alle haast in een klein bakje moesten worden overgeschept en daar 2 dagen hebben ingezeten.
Laatst bijgewerkt door Nachtlampje op 08-11-12 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:02

Waterwaardes meten, water verversen en niet naar de dierenwinkel, maar naar een aquariumspeciaalzaak :).

Kan heel goed een schimmelinfectie zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:02

@Nachtlampje: jammer van je visje! Heb van vissen helaas geen verstand...

@Sappos: hier is nog veel goeie info over axo's en kan je er van de forumleden ook wel kopen tzt: http://www.salamanders.nl/forum/

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:05

Zou even 50 % van het water vervangen. Anders even dezelfde vraag op t aquaforum stellen

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:06

Heh verdikkeme er zit hier helemaal geen aquariumspeciaalzaak in de buurt?! Alleen gewone dierenspeciaalzaken :(

Ok, dan ga ik morgen iig het water opnieuw verversen (is dat niet te snel achter elkaar? Ik zei dati k het afgelopen zondag had gedaan maar ik heb het afgelopen dinsdag gedaan bedacht ik me.. twee dagen geleden)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:08

Hmmm. Het is lastig dat je niet zelf de waardes kan testen. Maar het is sowieso wel wijs water te verversen nadat er een vis dood is gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:09

Er zijn trouwens wel dierenwinkels die verstand hebben van vissen, maar over het algemeen weten ze er niet heel veel van.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:14

Een Discus heeft mij nog altijd niets gezegd over vuurgarnalen en goudvissen bij elkaar...De goudvissen deden nomnom en na een paar uur had ik er vd 10 nog maar 1 over. In Hilversum zit een mooie aquazaak maar weet niet of dat te ver is.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:29

vuurneon schreef:
Tat_jana schreef:
Haha nee dan ben ik weer bij.. Bij mensgericht zag ik een visje dat graag geaaid wilde worden haha..

Onze goudvis deed wel hard z'n best om opgegeten te worden; telt dat ook? :')

(Het staartje zwaaide mij nog uit toen die in de bek zat; was een dikke goudvis en de reiger moest echt moeite doen := )

Haha agos,, arme stumpert :(:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:31

Haha sappos,, die pokemon lachend is wel heel schattig moest enorm hard lachen dat ik hem zag wat een bijzonder dier haha

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:37

@nachtlampje,, als je toch heen gaat neem desnoods een pakje test strips mee als je de test box van serra te duur vindt,, het is wel belangrijk om je waterwaarde regelmatig te testen,, een eventuele nitriet piek zou namelijk het geval kunnen zijn als je het aquarium na de lek met nieuw water hebt gevuld etc,, hoe heb je de overplaatsing gedaan met vers water of met water uit het oude aquarium,, zou het stress zijn komt het niet pas na een maand op komen zetten.. Nietriet lijkt me ook wel sterk maa lijkt mij een reeele verklaring van de plotselinge sterfte al verklaard het weer niet de witte mond,, ik zou de vraag op het aquarium forum stellen met eventuele foto's maar ook daar zullen ze als eerst vragen naar de waterwaardes.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:40

Wat zijn L-nummers? :o

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:51

Tat_jana schreef:
@nachtlampje,, als je toch heen gaat neem desnoods een pakje test strips mee als je de test box van serra te duur vindt,, het is wel belangrijk om je waterwaarde regelmatig te testen,, een eventuele nitriet piek zou namelijk het geval kunnen zijn als je het aquarium na de lek met nieuw water hebt gevuld etc,, hoe heb je de overplaatsing gedaan met vers water of met water uit het oude aquarium,, zou het stress zijn komt het niet pas na een maand op komen zetten.. Nietriet lijkt me ook wel sterk maa lijkt mij een reeele verklaring van de plotselinge sterfte al verklaard het weer niet de witte mond,, ik zou de vraag op het aquarium forum stellen met eventuele foto's maar ook daar zullen ze als eerst vragen naar de waterwaardes.

Ik had een lekkend aquarium, toen heb ik de vissen met het grootste deel van hun eigen water en hun eigen filter overgezet op een kleine vissenbak, 2 dagen later nieuwe aquarium gekregen van de dierenzaak, schoongemaakt met gekookt heet water en toen weer ingericht met steentjes en plantjes van hun oude aquarium. Toen water erin, helft nieuw en helft eigen, dagje laten indraaien (vissen begonnen m echt te flippen) en ze er toen toch maar ingezet. En dat was.. een maand geleden.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:24

Hmm denk dan inderdaad dat het bijna geen nitriet kan zijn maar toch even testen.. Er zijn zoveelmoorzaken waardoor je nitriet in de bak kunt krijgen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:49

zo bij gebrek aan jongen nog maar 4 kleine kogelronde zwangere guppen gehaald wat een verschil ze kunnen 2,5 keer in die grote :D

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 01:15

Ik heb ook salamanders maar dan een vuurbuiksalamander... 1 Volwassen en 2 Ukkies..
Ik ben een foto aant uploaden alleen zie je enkel ze kopje.. Verder ben ik nog wat andere aant uploaden misschien vinden jullie ze wel leuk..

Maak kennis met het hoofd van ET:
Afbeelding

Hier nog een foto van toen ik de bak net had overgenomen(Let daarom aub niet op de alg):
Afbeelding

Hier nog eentje (Ook hier het alg moet je niet opletten dit is er allang niet meer):
Afbeelding

Hier een foto van de kersenbuiken met de jonkies die ze toen hadden:
Afbeelding

En nog eentje met kleintjes hier was het vrouwtje al niet meer aanwezig:
Afbeelding

Hier 1 van mijn corydoras trilineatrus:
Afbeelding

Hier 1 van mijn L-Nummers tevens ook de grootste die ik heb:
Afbeelding

Hier nog een L-Nummer tevens de kleinste van allemaal:
Afbeelding

De nummers weet ik niet meer.. Ik heb me meer bezig gehouden met hoe me vissen erbij zaten en hoe het water was..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:02

Vuursalamanders zijn leuk! Normaal is het wel aan te raden ze niet samen met vissen te houden :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:32

Ik heb ook axolotles gehad.
Ging prima tot ik er andere vissen bij deed.
De ene is gestikt in een gup, de ander is afgesabbelt door mijn pleco, en is daaraan overleden.
De bovenste laag van zijn huid was opgeslobberd door de pleco.
Ze waren wel erg leuk, ze aten kipfilet uit mijn hand.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:59

Ja, salamanders en vissen hou je best apart :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:33

Dat heb ik helaas gemerkt.
Het is een hele tijd goed gegaan, ze hebben denk ik wel een jaar samen geleefd.
En het is dat ik het zag dat die pleco mijn axo aan het aflebberen was, anders had ik het niet geloofd.
De axo heb ik toen meteen apart gezet, maar hij heeft het niet gered.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:38

Veel mensen weten het niet, ik be er zelf ook op gewezen door een kenner toen ik rondkeek of ik nog een extra beestje in mijn axo-aquarium kon zetten. Wel jammer want de axo's zijn soms echt luie donders :')

Voor de garnalen kenners: kan je garnalen in een fauna-box met zuurstofsteentje houden? (diegene die qua temperatuur rond de 20 graden wel ok zitten).