Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:26

ik denk dat hallodan bedoeld als je 1 diersoort geeft en bijv je orgaan of nog erger je bot vergeet toe te voegen aan je menu..

ik vind wel dat mensen zich moeten inlezen als ze willen gaan barfen maar hee... als zoooveel mensen het kunnen kan iedereen het ;) het is echt niet moeilijk
tsja smerig gedoe.. ik vind het helemaal niet smerig, heb een eigen keukentje, eigen snijplank, eigen messen en was alles af met sop. laat het vlees ontdooien in de garage en klaar is kees

xRomana

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:44

Maar dat doe je met Brokken toch ook?
Elke dag hetzelfde, dag in dag uit, en daar krijgen ze geen tekorten van?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:11

xRomana schreef:
Maar dat doe je met Brokken toch ook?
Elke dag hetzelfde, dag in dag uit, en daar krijgen ze geen tekorten van?

Snap je zelf echt het hiaat in deze redenering niet...?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:39

Heeft niets met 'niet snappen ' te maken Koggur, ik vraag alleen hoe zij bij dit idee komt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:42

Natuurlijk wel. Een nadeel van vers voeren is dat je gemakkelijker fouten kan maken (uiteraard niet van toepassing op mensen die de zaak goed bestudeerd hebben). Bij een kwaliteits brok kun je er rustig van uit gaan dat alles wat je hond nodig heeft erin zit. Lijkt me een no-brainer.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:01

Het is wederom gezellig hier :+

Ik snap de standpunten van de brokvoeders (ik ben immers een 50% brok en 50% vleesvoerder) en ik snap het standpunt van de versvlees voeders.
Iedereen heeft zijn ervaringen met vlees of brok,

Correct me if i'm wrong, maar sommige mensen komen over alsof brokvoeders de aller slechtste honden eigenaren zijn, dat ze met hun ogen dicht kijken naar hun honden.
Tevens ben ik in alle discussies nog niet tegen gekomen, hoe het kan dat brok honden heel vaak een zeer respectabele leeftijd bereiken, met in de loop van het leven weinig ziektes etc. Soms krijg ik dan antwoorden dat wij mensen ook oud kunnen worden op enkel pizza/patat etc, terwijl er meer brokhonden oud dood gaan dan mensen die alleen op pizza leven. (of niet????)
Ik vraag mij wel eens af, zijn er cijfers die kunnen aantonen dat vers honden langer leven dan brok honden?
Dat vers honden minder gezondheidsproblemen hebben dan brok honden?

Daarnaast geef ik mijn eigen honden brokken en vlees, en heb ik een hond waar we nu wat tegen problemen oplopen. Waarschijnlijk is zijn schildklier niet helemaal 100%. Vervolgens heb ik een gesprek gehad met een DA die patientjes altijd op vers zet, en gevraagd of ik dit probleem met vlees/medicijnen (al is het nog niet bevestigd dat hij daadwerkelijk een schildklier probleem heeft) goed onder controle kan houden.
Daar kon zij niet een duidelijk antwoord op geven, Geeft ook niet, want ik wil alles proberen om hem weer 100% de oude te laten worden. Als ik daarvoor altijd op vers moet, dan is het zo.

Ik snap de standpunten van de barfers/kvv etc ook.
Zij zien tenslotte resultaten van hun manier van voeden. Ook prima toch?
Ik heb een eigen dierenspeciaalzaak, en als er mensen komen met allergieen (of de honden dan :P ) dan zetten we ze op een eliminatie dieet van 100% vers vlees. Daarna gaan ze over op een voeding die meer aansluit op hun "probleem" of dit nu vers of brok is (maar altijd jarco of farmfood of overige merken buiten RC, eukanuba en hills)
En ja, ik geef 100% eerlijk toe dat er honden zijn die het niet goed doen op brokken, dat is oke toch?
Dan ga ik de mensen niet overtuigen om toch op brokken te gaan, ieder zijn mening en daar leg ik mij bij neer.
Maar eerlijk is eerlijk, zien jullie een leuk "standaard" gezin, met een labrador (als voorbeeld he!) die ieder jaar met de hond op vakantie gaat, lopen rommelen met vlees? Ik snap wel waarom mensen liever kiezen voor brokken als voor vlees.
In mijn winkel zie ik dagelijks verschillende mensen voorbij komen, ook vegetariërs die al flauwvallen bij het idee! Zijn het dan slechte eigenaren omdat zij voor zichzelf kiezen?

Vers mensen, nogmaals, ik snap jullie punt.
Maar probeer brokvoeders ook in hun waarde te laten :)
Mensen die om een voedingsadvies komen, kun je je mening/ervaring laten weten, maar brokvoeders die al aangeven niet over te willen is het verspilde moeite om daar een discussie van te maken, die gaan beide partijen toch nooit winnen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:19

ivy_power89 schreef:
Tevens ben ik in alle discussies nog niet tegen gekomen, hoe het kan dat brok honden heel vaak een zeer respectabele leeftijd bereiken, met in de loop van het leven weinig ziektes etc.

.

Dan heb je mijn posts gemist ;)
Mijn punt is er geen gezondheids- of levensverwachting winst te halen met vers voeren. Dit is aangetoond.
Daar wordt dan graag van gemaakt dat ik zou denken dat brok beter is. Niet dus, ik acht een goede brok ongeveergelijkwaardig aan een deskundig samengesteld vers dieet. Statistieken steunen dat standpunt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:24

dan snap ik niet waarom mensen hier zo verhit zijn op elkaar?
Ik ga mij niet mengen in een discussie, waarvan er heel duidelijk is dat de discussie nooit tot een einde zal komen.

Waarom zijn brokken dan zo slecht, als brok honden niet minder langer leven dan vershonden.
Omdat er allerlei toevoegingen in zitten die slecht zijn voor ze? zo slecht dat ze er niet minder lang van leven?
Nogmaals ik val niemand aan, omdat ik van beide kanten begrijp waarom er voors en tegens zijn,
maar vind het wel jammer dat er sommige vers voerders zo fanatiek zijn, en brokvoerders zo de grond is stampen als er geen enkel bewijs is dat de honden dus minder lang leven op brokken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:26

Kuggur schreef:
A. Geef zelf je mening eens; vind je brokvoeren horen bij een "slechte" baas, en vers bij een "goede"?

Niet per definitie, maar ik vind mezelf wel een betere baas voor mijn honden nu ik een stuk beter tegemoet kom aan hun behoeftes.

Kuggur schreef:
Goede kwaliteit brok is gelijkwaardig aan deskundig samengesteld vers.

Daar ben ik het niet mee eens (goh). Ten eerste zijn alle ingrediënten in brok doodgekookt. Ten tweede zit zelfs in een kwalitatieve brok als Orijen aardappel verwerkt, een nachtschade. Dat zou ik niet dagelijks willen voeren, ook al zijn de schadelijke effecten daarvan niet direct bewezen.

Kuggur schreef:
B.(dol op graanproducten), en eet rauw vlees hoogstens met lange tanden of niet.

Wauw, frappant om te horen. Welke soorten en smaken vlees heb je hem voorgezet?

Kuggur schreef:
Natuurlijk wel. Een nadeel van vers voeren is dat je gemakkelijker fouten kan maken (uiteraard niet van toepassing op mensen die de zaak goed bestudeerd hebben).

Een kwestie van even moeite doen dus.

ivy_power89 schreef:
Terwijl er meer brokhonden oud dood gaan dan mensen die alleen op pizza leven. (of niet????)

Hoeveel mensen leven er uitsluitend op pizza? En hoeveel honden leven uitsluitend op brok?

ivy_power89 schreef:
Dan ga ik de mensen niet overtuigen om toch op brokken te gaan, ieder zijn mening en daar leg ik mij bij neer.

Dit is een discussietopic...

ivy_power89 schreef:
Maar eerlijk is eerlijk, zien jullie een leuk "standaard" gezin, met een labrador (als voorbeeld he!) die ieder jaar met de hond op vakantie gaat, lopen rommelen met vlees?

Meer gemakzucht en gewoonte dan welzijn voor de hond?

ivy_power89 schreef:
maar brokvoeders die al aangeven niet over te willen is het verspilde moeite om daar een discussie van te maken, die gaan beide partijen toch nooit winnen.

Daar is het toch een discussietopic voor?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:14

Waarom zou ik moeite doen Sonja89, als dat klakkeloos aangenomen verbeterde welzijn waar je het steeds weer over hebt door niemand kan worden aangetoond?
Waarom zou ik vers gaan voeren als er geen gezondheidsverbetering of toegenomen levensverwachting is te zien?

(En nogmaals want dat komt tot vervelens toe voorbij, ik denk niet dat het slecht is vers toe voeren, is stel slechts vast dat er geen meerwaarde is aan te tonen).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:18

Kuggur schreef:
Waarom zou ik moeite doen Sonja89, als dat klakkeloos aangenomen verbeterde welzijn waar je het steeds weer over hebt door niemand kan worden aangetoond?
Waarom zou ik vers gaan voeren als er geen gezondheidsverbetering of toegenomen levensverwachting is te zien?

(En nogmaals want dat komt tot vervelens toe voorbij, ik denk niet dat het slecht is vers toe voeren, is stel slechts vast dat er geen meerwaarde is aan te tonen).

ik heb toch al heel wat mensen voorbij zien komen, en dan alleen in dit topic al! waarbij de honden van de jeuk af kwamen, van de kale plekken afkwamen of wat dan ook door enkel over te stappen op vers

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:42

Een paar kleine toevoegingen:
Sonja89 schreef:
Kuggur schreef:
B.(dol op graanproducten), en eet rauw vlees hoogstens met lange tanden of niet.

Wauw, frappant om te horen. Welke soorten en smaken vlees heb je hem voorgezet?

Mijn kat is ook helemaal gek op brood, toastjes, etc (overigens ook van sla :') ) Maagoed, daarvan krijgt ze af en toe een klein stukje. Ze eet haar bakje met vlees snel leeg en gaat dan snel naar de ander toe om te kijken of ze daar nog wat kan jatten. Was eerst een moeilijke eter (ook toen ze nog op brok stond, heeft toen zelfs kattensnoepjes moeten leren eten) maar daar is niks meer van te merken.
Sonja89 schreef:
Kuggur schreef:
Natuurlijk wel. Een nadeel van vers voeren is dat je gemakkelijker fouten kan maken (uiteraard niet van toepassing op mensen die de zaak goed bestudeerd hebben).

Een kwestie van even moeite doen dus.

Voor kvv heb ik weinig onderzoek hoeven doen. Al erg snel kunnen vinden dat het word aangeraden meerdere smaken te voeren voor een compleet menu, maar je hebt ook complete varianten. Daar valt niet echt fouten te maken denk ik? Met BARF is het 'makkelijker' fouten te maken, maar aangezien je voordat je daar aan begint normaal toch wel net wat meer onderzoek doet lijkt het me sterk dat je snel voor tekorten zorgt. Als je zelf al op het idee komt om vers te voeren (niet op advies van...) dan ben je vaak toch al geinteresseerd om verder uit te zoeken wat je precies moet doen en wat er te vinden is. Uitzonderingen daargelaten die maar wat doen, iets met 'de klepel en de klok'.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:49

essiesilly schreef:
ik heb toch al heel wat mensen voorbij zien komen, en dan alleen in dit topic al! waarbij de honden van de jeuk af kwamen, van de kale plekken afkwamen of wat dan ook door enkel over te stappen op vers

Dat mag zijn, en betekend dat deze honden een specifiek vermoedelijk allergie probleem hadden. Radicale dieet verandering, zonder betreffend allergeen (overigens in de meeste gevallen een of ander dierlijk proteine), hond vrij van problemen, en dat is natuurlijk geweldig.

Maar dat zegt helemaal niets over gezondheidsverbeteringen in het algemeen. Dit zijn anekdotische, individuele ervaringen.

Is hier onderzoek naar gedaan? Ja, uitgebreid. Wat toont dat aan? Dat er géén significante verschillen zijn aan te tonen in gezondheid (incusief allergieen) levensverwachting etc.

Wat zou ik doen als mijn hond jeuk, kale plekken etc ontwikkeld? Van voer veranderen, meestal is het vodoende van brok te veranderen (met bv. een andere bron van dierlijke proteinen, of bv graanvrij als gluten onder verdenking liggen). Mocht dat niet helpen, dan zou ik ook best bereid zijn een vers vlees dieet te proberen.

Mijn honden doen het uitstekend op brok, glanzen en zijn gezond. Ze supplementeren het zelf met probiotica (germenteerdhooi, paarde-en schapenkeutels) en Gláma wil ook nog wel eens een rondje barfen als ze een dood schaap vind...Geen enkele reden tot overstappen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:57

Ik vraag mij toch altijd af waarom mensen zo graag een dief van hun eigen portemonnee zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:05

Kuggur schreef:
essiesilly schreef:

Dat mag zijn, en betekend dat deze honden een specifiek vermoedelijk allergie probleem hadden. Radicale dieet verandering, zonder betreffend allergeen (overigens in de meeste gevallen een of ander dierlijk proteine), hond vrij van problemen, en dat is natuurlijk geweldig.

Maar dat zegt helemaal niets over gezondheidsverbeteringen in het algemeen. Dit zijn anekdotische, individuele ervaringen.

Is hier onderzoek naar gedaan? Ja, uitgebreid. Wat toont dat aan? Dat er géén significante verschillen zijn aan te tonen in gezondheid (incusief allergieen) levensverwachting etc.

Wat zou ik doen als mijn hond jeuk, kale plekken etc ontwikkeld? Van voer veranderen, meestal is het vodoende van brok te veranderen (met bv. een andere bron van dierlijke proteinen, of bv graanvrij als gluten onder verdenking liggen). Mocht dat niet helpen, dan zou ik ook best bereid zijn een vers vlees dieet te proberen.

Mijn honden doen het uitstekend op brok, glanzen en zijn gezond. Ze supplementeren het zelf met probiotica (germenteerdhooi, paarde-en schapenkeutels) en Gláma wil ook nog wel eens een rondje barfen als ze een dood schaap vind...Geen enkele reden tot overstappen.

Mijn kleine kruising van 5 jaar oud heeft op verschillende brok gezeten, hij had snel last van jeuk, en heeft 2x gehad dat hij af viel, alles is onderzocht daar kwam niks uit.. Had hem op voer van de dierenarts, omgekeerd dieetvoer was dat.. Hielp wel even maar hij bleef schommelen met gewicht en moest hem vrij veel brok geven om hem goed op gewicht te houden, ik heb hem 2 jaar op vers gehad toen was er niks aan de hand, paar weken terug geprobeerd om hem weer op brok te zetten maar kon bij hem toch wel merken dat het achteruit ging, veel dorst en dus in de ochtend heel vroeg gaan piepen omdat hij wilde drinken en heel veel ontlasting.
Ik heb ze dus heel snel weer over gezet op vlees en nu nergens last meer van, hij drinkt normaal en heeft een stuk minder ontlasting..
Ook mijn herder kon er niet tegen die dronk ook ontzettend veel en kon dus zijn plas niet meer goed ophouden, die voerde ik ook met de hand omdat hij anders te veel lucht binnen kreeg en met tranen in z'n ogen stond te kokhalzen en daarna echt last van z'n buik had..
Voor mij is het dus wel bewezen dat het beter is, het resultaat wat ik met vers vlees heb, heb ik met geen enkele brok gehad, en ik heb verschillende merken brok geprobeerd..
Ik wil nu ook verder met NRV, ze krijgen hier naast het totaal vlees al kippennekken voor de 2 kleintjes en kipkarkas voor de herder maar wil nu een menu gaan maken, brok komt er iig niet meer in..

Het is ook wel vreemd dat honden geen varkensvlees mogen hebben, maar er in brok afval vlees uit bijvoorbeeld de supermarkt zit, grootste gedeelte varkensvlees dus.. Dat vind ik nog steeds heel raar

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:07

Kuggur schreef:
Natuurlijk wel. Een nadeel van vers voeren is dat je gemakkelijker fouten kan maken (uiteraard niet van toepassing op mensen die de zaak goed bestudeerd hebben). Bij een kwaliteits brok kun je er rustig van uit gaan dat alles wat je hond nodig heeft erin zit. Lijkt me een no-brainer.

Dan denk ik dat je weinig kaas van hondenvoeding heb gegeten. Elke dag hetzelfde voer, zelfde samenstellingen is net als bij de mens elke dat piza een appel en een vitamine pil

Brokken zitten vitamine preparaten omdat alles doodgekookt is, maar vraag niet wat de kwaliteit is van die preparaten. Ijzer mag met een gerust had een roestige spijker zijn bijvoorbeeld, dr is niemand dit dit controleerd.
Dan krijg je nog het rechtst van de sterksten, en werken bepaalde vitames, mineralen en sporen elementen samen met anderen, dit kan alleen als er genoeg variatie is,(Dus niet pizza, appel en vitamine pil) anders gaat het nooit werken en krijg je tekortten hoe dan ook.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:10

dees_daan schreef:
Het is ook wel vreemd dat honden geen varkensvlees mogen hebben, maar er in brok afval vlees uit bijvoorbeeld de supermarkt zit, grootste gedeelte varkensvlees dus.. Dat vind ik nog steeds heel raar

Helemaal niet zo vreemd als je bedenkt dat het komt doordat in rauw varkensvlees een virus kan zitten wat de ziekte van Aujeszky veroorzaakt. Als het vlees verhit is, is het virus 'afgedood', dus niet meer gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:18

Stybba schreef:
dees_daan schreef:

Helemaal niet zo vreemd als je bedenkt dat het komt doordat in rauw varkensvlees een virus kan zitten wat de ziekte van Aujeszky veroorzaakt. Als het vlees verhit is, is het virus 'afgedood', dus niet meer gevaarlijk.

Als het zo verhit word gaat niet alleen het virus "dood", maar gaan er ook veel voedingsstoffen verloren..
Daarnaast is het al verhit voor menselijke consumptie, worden er kruiden of geur kleur en smaakstoffen bij gegooid, als het dan bijna op datum (of over datum) is, word het in de vriezer gegooid en daarna word het voor de brok dus wéér verhit en worden er nog stoffen bij gegooid voor de honden.. Ik blijf het dus wel vreemd vinden, kan niet gezond zijn..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:26

Klopt, maar waarom zou je varkensvlees willen voeren? (als je vers voert iig)
Makkelijk in brok omdat het relatief goedkoop is, maar voor vers dus niet van toepassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:31

Stybba schreef:

Dat wil ik niet, doe ik ook niet.. Maar het geeft wel aan dat er veel stoffen verloren gaan in brok, dat het zo verhit is dat het virus er uit is, maar dus ook de goede stoffen..
En dat je dus bij brok de samenstelling nooit kan weten omdat het nooit hetzelfde vlees is wat op/over datum is.. Zitten ook wel uitjes of peper bij enz.. Alles word er in gegooid, of het nou 1 dag voor de datum is, of al lang niet goed meer door bijv een productie fout..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:38

dees_daan schreef:
Stybba schreef:

Dat wil ik niet, doe ik ook niet.. Maar het geeft wel aan dat er veel stoffen verloren gaan in brok, dat het zo verhit is dat het virus er uit is, maar dus ook de goede stoffen..
En dat je dus bij brok de samenstelling nooit kan weten omdat het nooit hetzelfde vlees is wat op/over datum is.. Zitten ook wel uitjes of peper bij enz.. Alles word er in gegooid, of het nou 1 dag voor de datum is, of al lang niet goed meer door bijv een productie fout..

Hangt er vanaf hoe precies je de samenstelling wil weten, of eerder hoe precies de fabrikant de samenstelling wil weten/aangeven. Gehalte eiwit, koolhydraten, vetten etc. is vrij standaard om aan te geven bij voedingsmiddelen en is vrij makkelijk te controleren voor de producent. Als je standaard de zelfde hoeveelheid van vanalles in de mix gooit (vaak al in peodervorm) is het ook altijd 'hetzelfde'. Je hoeft dan niet na te denken wat er in het poeder verwerkt zit, aangezien alleen de afkomst belangrijk is (bijvoorbeeld 'vleesmeel' of 'dierlijke bijporducten'). Of er echt over de datum vlees word gebruikt weet ik niet, maar dat er bij het bereidingspoces een boel verloren gaat is denk ik wel algemeen bekend. :j

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:42

Stybba schreef:
Hangt er vanaf hoe precies je de samenstelling wil weten, of eerder hoe precies de fabrikant de samenstelling wil weten/aangeven. Gehalte eiwit, koolhydraten, vetten etc. is vrij standaard om aan te geven bij voedingsmiddelen en is vrij makkelijk te controleren voor de producent. Als je standaard de zelfde hoeveelheid van vanalles in de mix gooit (vaak al in peodervorm) is het ook altijd 'hetzelfde'. Je hoeft dan niet na te denken wat er in het poeder verwerkt zit, aangezien alleen de afkomst belangrijk is (bijvoorbeeld 'vleesmeel' of 'dierlijke bijporducten'). Of er echt over de datum vlees word gebruikt weet ik niet, maar dat er bij het bereidingspoces een boel verloren gaat is denk ik wel algemeen bekend. :j

Alleen die analyse die zo leuk op de zak staat is van vóór het bakken en braden, wat er daarna overblijft is velen malen minder, dus je weet helemaal niet wat je voert. Iig veel minder dan je wordt voorgeschoteld...
En ja dat mag allemaal is geen enkele controle op

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:46

ik ben ook geen tegenstander van vers vlees, ik geef mijn honden goede kwaliteit dieet brokken en daarbij 2 kilo vers vlees in de week.
ze doen het er goed op, hebben mooie bruine ontlasting, zitten goed in hun haren, glanzen mooi en het gebit is spier en spier wit, zelfs de kiezen zit geen tandsteen op.
daarbij krijgen ze elk half jaar een algehele checkup op hun organen e.d. en dat is tot nu toe ook altijd netjes geweest.
daarbij krijgen ze ook nog wel eens vleesbotten.
tevens zijn vleesbotten weer goed voor het gebit, het houd het gebit sterk en tanden zo goed als schoon.

ik geef dus 50/50 en ik voer ze het al jaren en al mijn andere honden voorheen ook, de oudste van de rashonden die ik had, is 16 geworden.

ik heb nooit geen problemen met mijn honden dat ze ziek zijn of stinkende scheetjes laten of dat ze diarree hebben of 1 of andere ziekte hebben gekregen (even afkloppen)
vers vlees werd heel vroeger ook al gegeven, mensen haalde dat gewoon bij de slager, en dat kan je nu nog halen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:46

xRomana schreef:
Alleen die analyse die zo leuk op de zak staat is van vóór het bakken en braden, wat er daarna overblijft is velen malen minder, dus je weet helemaal niet wat je voert. Iig veel minder dan je wordt voorgeschoteld...
En ja dat mag allemaal is geen enkele controle op

:j Ik voer het ook niet. Maar voor mij zijn de belangrijste redenen het graan en de gorte hoeveelheid zout. Zelfs gewone kattensnoepjes zijn al schrikbarend zout (daarom krijgen ze hier ook gedroogd vlees als snoepje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:47

Stybba schreef:
dees_daan schreef:

Dat er over datum vlees en dus ook bijvoorbeeld peper en ui bij word gegooid weet ik wel..
Met de samenstelling bedoel ik dat je niet weet wat voor vlees er word gebruikt, varkensvlees en kip word het meest "weggegooid" dus dat is vaak het afval vlees, maar wat er precies in zit weet je dus niet, en is ook nooit hetzelfde..
Vleesmeel of dierlijke producten vind ik dan ook niet voldoende, ook bij brok zou je moeten weten wat je voert, zou het grootste deel vlees moeten zijn..
Bij vers kan je wel nakijken wat je precies voert, en daar wat aan veranderen als ze het op 1 onderdeel niet goed doen, bij brok kan dat niet en dus is het gissen wat nou precies het "probleem gedeelte" is..