Kuggur schreef:A. Geef zelf je mening eens; vind je brokvoeren horen bij een "slechte" baas, en vers bij een "goede"?
Niet per definitie, maar ik vind mezelf wel een betere baas voor mijn honden nu ik een stuk beter tegemoet kom aan hun behoeftes.
Kuggur schreef:Goede kwaliteit brok is gelijkwaardig aan deskundig samengesteld vers.
Daar ben ik het niet mee eens (goh). Ten eerste zijn alle ingrediënten in brok doodgekookt. Ten tweede zit zelfs in een kwalitatieve brok als Orijen aardappel verwerkt, een nachtschade. Dat zou ik niet dagelijks willen voeren, ook al zijn de schadelijke effecten daarvan niet direct bewezen.
Kuggur schreef:B.(dol op graanproducten), en eet rauw vlees hoogstens met lange tanden of niet.
Wauw, frappant om te horen. Welke soorten en smaken vlees heb je hem voorgezet?
Kuggur schreef:Natuurlijk wel. Een nadeel van vers voeren is dat je gemakkelijker fouten kan maken (uiteraard niet van toepassing op mensen die de zaak goed bestudeerd hebben).
Een kwestie van even moeite doen dus.
ivy_power89 schreef:Terwijl er meer brokhonden oud dood gaan dan mensen die alleen op pizza leven. (of niet????)
Hoeveel mensen leven er uitsluitend op pizza? En hoeveel honden leven uitsluitend op brok?
ivy_power89 schreef:Dan ga ik de mensen niet overtuigen om toch op brokken te gaan, ieder zijn mening en daar leg ik mij bij neer.
Dit is een discussietopic...
ivy_power89 schreef:Maar eerlijk is eerlijk, zien jullie een leuk "standaard" gezin, met een labrador (als voorbeeld he!) die ieder jaar met de hond op vakantie gaat, lopen rommelen met vlees?
Meer gemakzucht en gewoonte dan welzijn voor de hond?
ivy_power89 schreef:maar brokvoeders die al aangeven niet over te willen is het verspilde moeite om daar een discussie van te maken, die gaan beide partijen toch nooit winnen.
Daar is het toch een discussietopic voor?