Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:20

Whaha die laatste foto, briljant!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:26

Geweldige foto's :')

Zo, wij hadden sinds zondag wat apporteer blokken in huis om te verbouwen/herstellen. En wat doet Tay? Die jat er 1 van de tafel af en komt er vrolijk mee aan gelopen. Vandaag met training met een klein blokje geprobeerd en hij pakte hem meteen. :D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:45

Haha kleine boef.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:04

merrieveulen : zo gaat ie dus standaard de schutting over op het moment...hert :roll:

Mwm : boeefie, maar wel leuk dat ie het blok zo makkelijk oppakt, zijn er best wat die het lastig vinden

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:13

Die van mij pakt hem wel maar last hem ook zo weer vallen.
Maar we gaan volgende maand beginnen met apporteren.
Kijken hoe snel hij het spel door heeft

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:43

Wij zijn nu beetje speels bezig met zo'n plastic blokje, alleen beetpakken en dan belonen. Zondag is hij alweer 6 maanden!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:49

Gaat snel he ;)
Voor je het weet zijn ze groot :)

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:56

Ik heb het reglement er eens even bij gepakt :) We hebben bij afdeling 1 het zoeken.

Drie kleine voorwerpen zoeken (apporteren):
Voor deze oefening is een terrein van honderd vierkante meter (..) met een lijn (..) afgezet. Binnen dit afgezette terrein (zoekring) liggen drie kleine voorwerpen op tenminste 50 cm binnen de omtreklijn. (..)
Voor deze oefening geldt een tijdsduur van vijf minuten. (..)

Ik oefen nog met rubberen staafjes, maar andere leden trainen vaak met sleutels, kogelhulzen etc. Het zoeken zie je op mijn foto's niet terug.

Afbeelding
Bij afdeling 2 hebben we het speuren (wat ook op de foto te zien is).

Speuren:
a. 1. Uitwerken van een spoor (ca. 150 meter).
2. Aanblaffen of apporteren van een voorwerp
b. 1. Uitwerken van een spoor (ca. 150 meter).
2. Aanblaffen van de spoorlegger.

De keurmeester laat de sporen uitleggen op een open terrein. De sporen zijn beide ca. 150 meter lang, met in elk spoor ten minste 2 hoeken. De sporen en hoeken worden op een natuurlijke manier gelegd en worden niet onnodig zwaar of onmogelijk gemaakt. Bij het aanzet van het tweede speur wordt een pionnetje naast de aanzet in de grond geplaatst. (..) Op het eerste spoor, heeft de spoorlegger één voorwerp achtergelaten. Het voorwerp moet te apporteren zijn en is vooraf door de keurmeester uitgezocht. Dit mag géén apporteerblok zijn. Wanneer de hond door te speuren bij het voorwerp komt, moet de hond dit zonder commando of teken apporteren of aanblaffen. Het aanblaffen moet aanwijzend geschieden. (..)

Meestal loop ik zelf een spoor uit van zo'n 200 à 300 meter. Ik heb er nog geen hoeken in (we zijn pas amper 3 maanden bezig). Het aanblaffen van een spoorlegger hebben we nog niet geoefend. Wel zijn we nu bezig met het apporteren van een voorwerp ( het gele rubberen buisje). Verder heb ik aan het einde van het spoor nog een paaltje staan (witte speurpaatje) en daar heb ik ook nog het rode balletje bij, als beloning. :) Hopelijk is het zo een beetje duidelijk? :)

Sonja_vR: Geweldige foto's! Volle beet ook! Fijn!
MyWishMax: Leuk dat hij het zo mooi vind! Lekker enthousiast houden! :) Even een vraagje: waarom begin je nu met het blok en niet eerder? (niet verkeerd bedoeld hoor, puur belangstelling :) )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:30

Dat is dus nog wel wat anders, grappig om te lezen zeg!

Omdat hij nu klaar is met wisselen. Alle tanden en kiezen zijn eruit en de nieuwe komen door. Met wisselen wilde hij zelfs geen balletje pakken, laat staan een 'zwaar' blok. ;) Nu pakte hij er 1 uit zichzelf dus zijn we meteen maar gaan leren met pakken.

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:39

Oké, ja logisch. :) Goed voorteken dat hij het blok nu zelf al pakt toch. ;)

Aangezien het meeste hier IPO is: wie gaat er zondag ook naar het wereldkampioenschap IPO 3 in Heteren? :) Keurmeesters: A: Ernest Budé (BE) B: Aad Broekhuizen (NL) C: Berry Kleinhesselink (NL)
En pakwerkers: Robert Hardjoprajitno (kort), Ruud Broeders (lang), Raymond Vorstermans (reserve)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:55

Ik ga niet, heb volgende week zaterdag examen dus zondag gaan we trainen :)

Interessant het speuren bij jullie :)

Baris is dol op zijn blok maar hij brengt niet graag iets, hij houd liever alles zelf.
Dus we gaan met goede begeleiding apporteren aanleren aangezien meneer een hebbert is :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:58

Hier op zondag ook trainen :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:06

Ik ook niet, nou ben ik ook meer VDH qua evenementen. Volgend jaar wel naar het NK FCI, clubgenootje heeft zich gekwalificeerd. :-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:13

Ik ook niet, volg vooral de vdh dingen en op zondag trainen we. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:15

ik ben ook meer van de rasgebonden evenementen, dus NRC NK in almere zijn we heen geweest ,
mocht het WK nog eens in de buurt zijn gaan we ook, dat was dit jaar in Spanje (en schijnt nogal wat aan te schorten kwa organisatie en uitvoering...

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:41

Ik volg eigenlijk ook voornamelijk de VDH evenementen :)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:28

Gister proef examen gedaan.
Poeh wat was Baris druk haha

Nog zelf even aan wat puntjes werken bij mijzelf verder ging het aardig :)

Dus het zou goed moeten gaan zaterdag :)

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:41

Nou super! Komen er ook foto's van komende zaterdag? :) Ik zal kijken of ik foto's kan vinden van afgelopen zaterdag. Van afgelopen zondag moet ik nog even een filmpje in elkaar zetten.

Welke puntjes wil je nog precies aan werken? Wat doe je momenteel en wat wil je daaraan verbeteren? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:47

Is niet zo gek toch met die wind, Bertina? Bij ons vlogen sommige honden ook heerlijk over het veld met de wind mee :+ Okee, dat het vooral mijn pup was die helemaal in zijn element was, omdat er blaadjes langsvlogen laten we erbuiten O:) Succes volgende week! Ik ga zondags mijn clubgenoten aanmoedigen bij hun examen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:09

Was ook zeker niet gek met die storm hahaha.

Met afleggen met afleiding werd hij overspoeld met een golf van opwaaiende blaadjes en hij bleef gewoon liggen <3

Ik ga inderdaad proberen een fotograaf te regelen voor zaterdag :D
Heb er echt zin in maar ben denk dat ik die dag bloed nerveus ben :D

We hebben Marc Dhoge als KM heb geen idee hoe die keurt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:03

Meld zich hier weer wat apart nooit gezien dat er weer werd gereageerd.

Bij ins staat het trainen gedwongen op een zeer laag pitje, geen club meer en tot nu toe ook niets nieuws gevonden.
Zeker nu we er een mechelaar teef bij hebben hoop ik toch een plek te vinden om weer aan het werk te gaan

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:07

Ik heb spijt van mijn nieuwe auto.... Ja, hij is goedkoop, zuinig, rijdt heerlijk en alleen maar positief. Maar het is geen hondenauto. Hiervoor had ik een peugot partner, maar die bleek ineens veel te veel onderhoud nodig te hebben om door de apk te kopen. (alle remschijven krom en verroest, koppeling verrot, uitlaat verrot en al ruim 3 ton op de teller) Hier past net aan 1 bench in, een lage als we de achterbank eruit hebben. Wat dus betekent dat Tessa altijd thuis moet blijven als we met Tay gaan trainen. Dat gaat nu nog wel, maar als hij straks pakwerk mag gaan doen zit ze dus van half 8 tot minimaal 3 uur alleen...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:09

Dat is balen mwm, ik ben aan het rond kijken voor een auto en een echte eis is toch wel dat er een kennel voor 2 honden in niet passen, maar ik wil ook met beide trainen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:15

Tessa trainen we niet meer mee, zorgde alleen maar voor een gespannen hond die geen rust meer kreeg en de auto niet eens meer in wilde. Maar haar meenemen was nu ideaal geweest. Maar goed, zodra ik afgestudeerd ben en weer een baan heb, komt er nog wel een 2e auto bij.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:59

Balen seven dat je geen club meer hebt.

Wij hebben een opel combo, ideaal