Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:37

Nu vraag ik nogmaals aan de gene die deze organisaties zo positief vinden om te reageren.
Dit is niet aanvallend bedoeld maar hoe kun je dit in godsnaam recht praten?
Hoe kun je dit goed vinden?

Mindfields

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:38

Dit is niet recht te praten. Maar de waarheid is voor velen heel moeilijk te horen, omdat het hun eigen illusies ruineert. Het is toch heel leuk om die beessies te kunnen zien zwemmen in een bakkie?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:41

hoe komt tilikum eigenlijk aan die kromme rugvin ?

dat arme arme dier hangt stil in een hoekie hoe sneu maja alles om ons mens te vermaken {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:42

Het gebeurt wel vaker dat er iets niet goed gaat. Gelijk in het begin zie je recht een trainer in het water springen. Hou hem in de gaten, op een bepaald moment pakt de orca hem en trekt hem onder water. De rest van de trainers probeert in paniek de rest van de orca's te trekken met vis, zodat de man weer aan de kant kan komen, hij loopt wel wat mank.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:42

Het is gewoon in en in triest dat zo een dier in zo een badje moet zitten _-:(
Hij kan zich niet uitleven want binnen 3 slagen is hij het bad rond, hij kan niet diep zwemmen want daarvoor is het bad niet diep genoeg.
Hij is verplicht om gewoon rondjes te blijven zwemmen, eindeloos rondjes zwemmen.
Om de vergelijking te maken met paarden ( dat doen mensen hier graag dus ga ik het ook eens doen )
Dat zou hetzelfde zijn als je een paard zou opsluiten in een stal van 4 x 4 en dit genoeg ruimte vinden voor het dier.
Hoe meer ik zie en lees hoe triester ik het vind worden :n
Nee dan zie ik ze nog liever dood dan zo een leven hebben

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:45

Mindim schreef:

Het gebeurt wel vaker dat er iets niet goed gaat. Gelijk in het begin zie je recht een trainer in het water springen. Hou hem in de gaten, op een bepaald moment pakt de orca hem en trekt hem onder water. De rest van de trainers probeert in paniek de rest van de orca's te trekken met vis, zodat de man weer aan de kant kan komen, hij loopt wel wat mank.

En ze belonen ze er in principe ook nog voor he, gaat een leuk spelletje worden op den duur, hey als ik poppetje onder water trek komt er meer vissies!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:46

En als ze niet belonen dan gaan ze terug in de aanval.
Geweldige situatie creëren ze zo

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:47

Ja dat kan met zulke intelligente dieren bijna niet anders dan steeds erger worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:47

NathalietjeB schreef:
hoe komt tilikum eigenlijk aan die kromme rugvin ?

dat arme arme dier hangt stil in een hoekie hoe sneu maja alles om ons mens te vermaken {:)-:(

Mannetjes hebben een veel grotere rugvin dan de vrouwtjes, daarom komt een rugvin die hangt vaak bij de mannetjes voor. Ze verblijven in een aquarium veel langer aan de oppervlakte en kunnen ook alleen maar rondjes zwemmen. Niet lange stukken rechtuit, waardoor het kraakbeen "niet meer in conditie'is en gaat hangen. Het krijgt als het ware niet genoeg waterdruk in een tank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:52

nieky1993 schreef:
Nu vraag ik nogmaals aan de gene die deze organisaties zo positief vinden om te reageren.
Dit is niet aanvallend bedoeld maar hoe kun je dit in godsnaam recht praten?
Hoe kun je dit goed vinden?

Als men gegevens op tafel kan leggen, waarom het goed is deze dieren zo te houden, dan ben ik idd ook de eerste die het graag horen wil. Ik persoonlijk kom die gegevns niet tegen of het is eenzelfde opdreuning die men ook gebruikt om goed te praten dat paarden opgehokt staan. Goede medische zorg maw. Helaas hebben deze dieren die zorg hard nodig, juist omdat ze gevangen zitten.

Het is voor velen de enige manier om een orca in levenden lijve te zien en men zal wel vinden dat ze dat 'recht' daarop verdienen. Verder veel struisvogelpolitiek of ongevoelig voor het welzijn van het dier in kwestie. Iets anders kan ik niet verzinnen. En als Seaworld zegt dat de beestjes het harstikke goed hebben en dat dit prima kan, hebben ze een hele grote groep schapen die hun op hun woord gelooft, dus ook een stuk naiviteit.

nieky1993

Maar hé zo een bassin is toch ruim zat voor zo een orca -O-

Nogmaals kan niet snappen dat mensen dit goed praten, hoe ongelooflijke oogkleppen heb je dan op

Anoniem

nieky1993 schreef:
Hij kan zich niet uitleven want binnen 3 slagen is hij het bad rond, hij kan niet diep zwemmen want daarvoor is het bad niet diep genoeg.
Hij is verplicht om gewoon rondjes te blijven zwemmen, eindeloos rondjes zwemmen.
Om de vergelijking te maken met paarden ( dat doen mensen hier graag dus ga ik het ook eens doen )
Dat zou hetzelfde zijn als je een paard zou opsluiten in een stal van 4 x 4 en dit genoeg ruimte vinden voor het dier.

En er ook niet uitlaten, je kan het ook met een konijn in een hokje vergelijken.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:54

Mindim schreef:
nieky1993 schreef:

En er ook niet uitlaten, je kan het ook met een konijn in een hokje vergelijken.

Het enige verschil is dat mensen orca's in zo een pierenbadje oke vinden maar als je een konijn, vis, hamster, paard in zo een hokje opsluit dan hebben we de poppen aan het dansen. Zelfs voor goudvissen pleiten ze voor meer ruimte omdat de bak te klein is maar voor orca's is het allemaal prima!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:56

In verhouding heeft een goudvis in een bak van 30 x 30 x 60 cm nog meer ruimte dan een orca in een bassin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:05

Kayla, zo klein en nu al neurotisch gedrag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:32

Mindim schreef:

de trainer zijn ego zal harder gekrenkt zijn als zijn been ben ik bang voor...

en tja heb al eerder in dit topic gezegd dat deze dieren beter dood als levend af zijn...

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:44

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:46

Ja, ze hebben daar echt het beste met de dieren voor... |o |o

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:26

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:09

Moderatoropmerking:
Kunnen we dit topic wel weer een beetje ontopic houden: orka Morgan. Discussies over het houden van orka's passen misschien beter in een apart topic

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:13

Maar, deze hele discussie (nah, deze hele conversatie) is juist ontstaan door de manier waarop het Morgan is vergaan. Imo is dat niet off-topic :) Het gaat immers over het houden van orka's in gevangenschap omdat Morgan naar LP is gebracht.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:14

Ja dat snap ik wel, maar dit topic wordt ook gebruikt door mensen die willen zien hoe het met Morgan gaat. En dat is nu nauwelijks nog terug te vinden. Dat is een beetje wat ik bedoelde ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:16

Sorry Nuage, beetje flauw om in een fijn lopend topic te gaan roeren. Morgan is een orca in gevangenschap, dus wat hier staat, staat haar te wachten en is een onderbouwing van de mening waarom sommigen liever niet zien, dat ze daar zit.
Behalve Tilikum gaat het oa ook over Keto, een 'stalgenoot' van Morgan, dus zo off topic is het allemaal niet.
Zo gooi je het topic dood, want nieuwsberichten over Morgan gaan nog maar in mondjesmaar verschijnen. Een apart topic gaat niet weer lopen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:17

Is niet flauw bedoeld of om het topic dood te gooien. Ik kreeg er het verzoek om en dacht dus dat die behoefte er was. Just trying my best ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:18

Nuage schreef:
Ja dat snap ik wel, maar dit topic wordt ook gebruikt door mensen die willen zien hoe het met Morgan gaat. En dat is nu nauwelijks nog terug te vinden. Dat is een beetje wat ik bedoelde ;)

Dit was volgens mij nooit als een update pagina bedoeld, dat sommigen hier updates van de kraamkamerpagina voor kinderen plaatsen, doet eerder afbreuk aan de discussie.
Zeker een verzoek van mensen die hun ogen sluiten voor het leed van deze dieren en met een gerust en zeker onwetend har op de tribune willen gaan zitten of anders geen positieve onderbouwing kunnen vinden om een orca in gevangenschap te houden.

Degene die daar over klaagt, doe dat dan in het topic en verschuil niet achter een mod.