Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nikki__ schreef:Kentaro; even iets om over na te denken.. even kijken hoe ik het ga formuleren hoor
Ehmm... Asl we even terug kijken naar de GT die bij jullie in huis is geweest, die de zogenaamde Cesar methode heeft gebruikt, denk jij dat het door de mothode kwam, of door het zelfvertrouwen wat de GT uitstraalt en heeft, en wat er bij jullie ontbreekt?
Dat de hond daarom wel respect had voor de GT. Niet door gaat geluidjes of gebaren, maar meer omdat ze met haar houding aangaf; ik sta hier en probeer er maar eens langs te komen?
En over jaloersie, het gedrag wat jouw hond vertoont is geen jaloezie, maar (oneerlijke) dominatie tegenover jullie andere hond.
Hij accepteerd het niet dat jij als eerst de andere hond aait, want hij vind dat hij het recht heeft om alles als eerst te mogen.
Hij bepaald duidelijk de regels in huis en ik denk dat vooral daar verandering in moet worden gebracht.
) Nikki__ schreef:Macs schreef:Jazeker.
Jaloezie is een emotie die bij honden niet voorkomt, omdat ze simpelweg dat stukje hersenen missen.
Wat jouw hond doet Macs, is gewoon dominantie naar de andere hond toe.
Ze kan dus in de groep normaal gesproken prima functioneren, maar als het om eten gaat kan ze ineens wel hee dominant zijn, snap je?
), maar van dominantie. Even kijken hoe ik het kan omschrijven (ben niet zo langdradig vandaag
).
Kazuo moet dan toch die van Taro hebben... (je lacht je rot, net kleine kinderen die rondjes achter elkaar aanrennen om de tafel om een speeltje
) Zolang Taro het heeft, gaat het prima (Kazuo probeerd vaak het speeltje/botje uit Taro z'n bek te trekken), maar wanneer Kazou het heeft, hoeft Taro het écht niet te proberen af te pakken .....
) Kentaro schreef:Dominant gedrag is wel iets heel anders dan een dominante hond.....![]()
Onze Kazuo is heel erg onzeker. Toen we hoorden dat hij op diverse gebieden 'dominant gedag' vertoonde, dachten wij precies als jij.... Maar ik zie nu wel in, dat hij inderdaad heel dominant kan zijn in diverse dingen
liedje89 schreef:Toch vind ik het heel tegenstrijdig om dat te zeggen dat een angstige hond dan wel dominant gedrag vertoont bij de bak. Een hond die bang van je is zal per definitie niet proberen je te domineren maar vededigd slechts zichzelf. Als zo'n hond dan hongerig genoeg is zal hij ook eerst proberen om zijn eten te behouden, dat is ook gewoon zelfpreservatie.
.
Ik vind haar gedrag op zo'n moment ook eerder paniekerig dan iets anders. Het lijkt meer op een soort angst aggressie dan op een echt dominante hond die zich even laat zien ipv wat yamcha bijv beschreef een stabiele hond die eerst waarschuwd straalt haar lichaamshouding eerst juist niets krachtigs uit maar eerder iets van spanning, en als de hond dan naderbij komt haalt ze wel uit maar gaat ze er ook liever met het ding in kwestie vandoor. Ik vind het feit dat ze dan liever vlucht dan vecht ook nog wel iets zeggen ze vermijd de confrontatie het liefst maar wanneer dit niet lukt en probeert ze hem pas te winnen. Een echt dominante hond gaat imo de confrontatie niet uit de weg want die is niet bang om hem te verliezen.
liedje89 schreef:Kentaro schreef:Dominant gedrag is wel iets heel anders dan een dominante hond.....![]()
Onze Kazuo is heel erg onzeker. Toen we hoorden dat hij op diverse gebieden 'dominant gedag' vertoonde, dachten wij precies als jij.... Maar ik zie nu wel in, dat hij inderdaad heel dominant kan zijn in diverse dingen
Dat vind ik dus niet, een angstige hond is op het moment dat hij aanvalt nog steeds bang. Als jij in een steegje door een enge man word besprongen en je komt niet weg vecht je ook terug maar dan ben je ook nog steeds bang. Als jij iets echt nodig denk te hebben (bijv als je verhongerd eten) en een grote enge man probeert het van je af te pakken zal je op een gegeven moment ook terug vechten maar dat betekend niet dat je niet meer bang bent. Onze hond heeft gewoon ooit flink honger gehad en kjreeg toen alleen haar eten als ze het verdedigde als gevolg doet ze dat nog steeds maar als ze zich dominant zou gedragen zou haar reactie heel anders zijn.
. Gelukkig werkt het vaak wel om gewoon 2 ballen te nemen of twee snoepjes en die van haar dan een fractie eerder te geven, dan focust ze niet zo op de ander. Maar liever helemaal speelgoed vrij.