Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:56

Nikka schreef:
Volgens mij zit het zo. Honden met brokken hebben een risico van zoveel procent (bijv 10%)en honden met vlees groter dan 3 cm een ander risicopercentage (bijv 5%). Het ene percentage is 100% groter dan het ander risico. Percentages heb ik even veranderd om het te kunnen laten zien.

Mijn rekenkundig kennis zit erg slecht in elkaar ik snap dus helaas niet veel van je uitleg :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:58

Nawamooks schreef:
@Zitake Mijn bulletje heeft Rinti gekregen en eet het nog steeds
Zijn ontlasting was goed. Ik ben zeer tevreden en hij vind het heerlijk

Ondertussen ook al een blikje geprobeerd, hij vond het heerlijk en ontlasting was goed, erg gereduceerd in vergelijking met paar weken terug ook.

Nawamooks

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:14

Dat klink goed Zitake

Het is ook erg makkelijk. Ik vergeet soms vlees uit de vriezer te halen.
Dan is het erg handig om een blik open te maken.
Ik heb ook Carno blikken binnen gekregen. Zit 100% vlees in en dat gaat ook erg goed naar binnen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:17

Ik geef liever geen gekookt vlees is toch het een en ander uit aan voedingsstoffen en samenstelling

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:24

Ik geef het ook niet continu, maar 1 blik in de week, valt dus wel weer mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:32

Welja moet kunnen

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:03

Denken jullie dat ik elke dag blik geeft,

Ik vind het makkelijk voor als ik vergeet vlees uit de vriezer te halen.
Ik kijk nu alleen of ze het lusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:05

Onee je zei zelf al dat je nog wel eens iets vergat uit de vriezer te halen, erg herkenbaar overigens, gelukkig heb ik allemaal kleine porties tegenwoordig dat ontdooit snel :)

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:00

Aan kleine portie's heb ik niks aan. Dit i.v.m grotere honden.

Hier gaat namelijk aardig wat vlees door. Zo minimaal 2,5 kg per dag.
Dus ik doe niet aan kleine portie's
Als je meerdere honden heb is dat geen optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:02

Nawamooks schreef:
Aan kleine portie's heb ik niks aan. Dit i.v.m grotere honden.

.

Ik barf, vandaar de kleine porties, anders wordt het zo'n gedoe om de percentages te voeren zo is het kant en klaar.mijn hond eet ook een kilo per dag namelijk.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:06

Ik heb altijd wat blikjes tonijn, sardines, zalm en krab op voorraad voor als ik vergeet vlees uit de vriezer te halen. Kuikentjes ontdooien ook snel.

De rest ontdooi ik per kg en gaat dan in een dag of 3 op, dus dat moet echt flink wat uurtjes uit de vriezer voor ik het kan voeren...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:07

Aan de mensen die vlees voeren, hoe ziet de ontlasting van jullie hond uit? Hard en vochtig of zijn dit droge drollen. :o tjee wat een onderwerp }:0

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:14

De ontlasting is steeds anders onder invloed van wat je voert. Orgaanvlees geeft donkerder, dunnere ontlasting. Botvlees geeft witte, droge, korrelige ontlasting (als deze echt kalkachtig wordt voer je teveel bot in verhouding). Mager spiervlees geeft een stevige ontlasting (keutel) en vet spiervlees geeft weer wat dunnere ontlasting.

Wat in elk geval opvalt is dat de hoeveelheid ontlasting véél minder is dan bij brokgevoerde honden, de ontlasting ruikt minder (alleen van kip gaan ze hier windjes laten) en er komen minder problemen voor van de anaalklieren..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:30

Wat mij opvalt is dat de ontlasting idd stukken minder is geworden en we niet meer hoeven te vluchten voor de geur.

Echter is het niet stabiel. Soms heeft ze goede vaste ontlasting en gaat ze 1x zitten en is klaar. Soms heeft ze echter erg zachte ontlasting en blijft ze vaak lang zitten zonder dat er iets komt?

Even als kanttekening. Ze staat nu 7 weken op smuldier vlees compleet dus elke dag dezelfde verpakking. Ben nu aan het kijken naar ander versvlees via onze hondenschool en daarbij ben ik vanaf vandaag een schrift bij aan het houden welke ontlasting ze wanneer heeft (dacht eerst dat het misschien aan het warme weer lag) en wat ze eventueel als beloning krijgt. (alles glutenvrij omdat ik dacht dat het gluten waren).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:59

hebben ze hier ook hoor,de ene dag vaste drollen de dag erna kan het wat zachter zijn....

maak me eigenlijk nooit zo zorgen over hoe ze poepen,eerlijk gezegd :D ,als ik dat van alle 6 in de gaten moet houden dan heb ik er een dagtaak aan.

dat langer blijven zitten doen ze hier ook wel,soms komt er dan net 1 druppel achteraan geperst...

en hier eten ze van alles,verschillende kvv's ,verse kip of eend en ze kluiven van rund,struisvogel en varken...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:29

Hier ook vanalles, KVV maar ook kippennekken, eendennekken, eendkarkas, kipkarkas, en zo nu en dan spiervlees en orgaan wat ik zelf meng.

Ook hier meestal de "gewone" stevige keutel, maar ook af en toe wat zachter, dan weer harder. Of zelfs, na eend bijvoorbeeld, richting diarree. Ik maak me er niet druk over. Wat harde ontlasting ontlast tevens de anaalklieren en de zachte "spoelt" de darmen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:03

omdat ik barf en een een uitgerekend menu heb staan is de ontlastign elke dag hetzelfde :j ik gaf eerst teveel bot (10% meer) en toen had ze last van krijtpoep nu geen last meer mer sinds het aangepast is.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:12

Chiqa geef jij dan elke dag van verschillende dingen een klein beetje? Wat een werk zeg!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:13

Dat doe ik ook niet. Dag 1 bot maaltijd+ vlees/ dag 2 orgaan + vlees/dag 3 vlees en zo verder.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:22

Ik maakte voorheen ook pakketjes. Maar dat is me teveel werk hoor, dan sta ik steeds een halve dag om te pakken.

Nu eten ze dagelijks een botmaaltijd ('s avonds), 5 ochtenden spiervlees en 2 ochtenden orgaanvlees.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:35

Alleen al het orgaandeel lijkt me een heel gefrut om daar iedere dag een beetje van te geven pfft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:34

Zeker bij kleinere hondjes......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:41

Laika schreef:
Chiqa geef jij dan elke dag van verschillende dingen een klein beetje? Wat een werk zeg!

Ja dat heet barfen :j En het is een uurtje werk even pakketjes maken en vervolgens pak je gewoon wat je nodig heb

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:43

Nou ik Barf ook, maar zorg gewoon dat ze per week (eigenlijk per 3 dagen) binnenkrijgen wat ze nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:44

Hier krijgt ze uiteraard ook per week binnen wat ze binnen hoort te krijgen :)