Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Van schreef:Sancha schreef:Ik vind ierse setters echt leuk, kunnen wel wat druk zijn (hebben beweging nodig), maar hebben een sterke will to please, en zijn niet moeilijk te trainen geloof ik. En ze zijn heel erg SLIM.
als er iets is wat een setter niet is dat is het wel makkelijk te trainenze zijn echt stronteigenwijs en stoppen geregeld bananen in hun oren. Ze worden niet voor niks bijna nooit gebruikt voor de jacht hier in nederland, luisteren is niet hun sterkste punt. Ze zijn inderdaad wel ontzettend lief, maar makkelijk nee absoluut niet.
tantjeuh schreef:Citaat:Een nova scotia is te vergelijken met een golden, als je het actieve type golden voor ogen houdt. Ze zijn over't algemeen een pak enthousiaster en speelser dan de gemiddelde golden, maar inderdaad ook zeker zachtaardig. Maar eventjes, just a question, wat is er voor jou mis aan zachtaardig en gemoedelijk? Wat wil je dan wel qua karakter?
8nnemiek schreef:Weet iemand van jullie misschien iets over windhonden? Die vind ik gaaf om te zien! Maar iedereen zegt weer iets anders over het karakter
Jade schreef:tja, persoonlijk vind ik het sneu om een hond die gefokt is om te rennen nooit los te laten, als je een variant hebt die wegloopt dan vind ik persoonlijk dat je een afgesloten stuk grond moet zoeken/hebben waarin dat wel kan. vraag me daarnaast ook af of een greyhound goed bij je past als je qua karakter een stafford of husky ziet zitten (wat ik overigens ook al hele verschillende honden vind). zou dus in ieder geval adviseren om een paar keer bij een fokker langs te gaan en een paar keer te gaan lopen met de honden in je top 3. of een tentoonstelling of bijeenkomst oid opzoeken, dat je een goede indruk van het ras hebt voor je eraan begint.
greyhounds zijn veel sensibeler in de opvoeding dan staffords akita's en huskies mijn inziens.
een paar uurtjes alleen laten is naar mijn idee trouwens een kwestie van goed opvoeden, als je structureel 8 uur p/dag weg bent is het anders, maar elke hond moet wel een paar uur alleen kunnen zijn, dus daarvoor zou ik een husky niet uitsluiten.
lifaya schreef:Een Italian Greyhound had dat volgens mij (sorry, kan aan mijn bronnen liggen) niet nodig, wel beweging natuurlijk, maar niet als een normale greyhound die wel meer beweging nodig heeft. Je kan ze sowieso niet loslaten want dan komen ze niet meer terug is wat ik heb begrepen, althans, laten we het zo zeggen, de meeste komen niet meer terug
Natuurlijk moet je je hond pas los laten als die onder appel staat maar begreep dat dit dus een moeilijke optie was voor dit ras
Ik weet dat de rassen die ik noem heel anders zijnprobleem alleen is dat mijn ouders niet bij mij thuis zouden komen als ik een stafford heb ofzo
ze vinden dat soort honden helaas alleen voor aso's en vinden ze eng en agressief
en ze zijn niet van plan om dat idee opzij te zetten en gezien ik wel mijn ouders wil blijven zien....
Foxterriers vind ik zelf geen leuke honden, leuk als ze van iemand anders zijn, maar ik voel niet echt een band met het ras zeg maar
Husky's spreken mij ook enorm aan net als de Akita maar begreep dat de Akita wel enorm erge rui-periodes kan hebben en dat ze vrij eenkennig zijn en oost Indisch doof kunnen zijn
Husky's vind ik zelf erg gave honden met een fijn karakter en die staat ook zeker in mijn top 3
1 nadeel aan de husky is dat ze moeilijk alleen kunnen zijn, en natuurlijk moet je geen hond nemen als je bijna nooit thuis bent, maar als een hond ook niet een paar uurtjes alleen kan zijn word het wel vervelend natuurlijk
en natuurlijk kan dit per hond erg verschillen
Sancha schreef:Een pup gaat niet hoor, als je zoveel weg bent. Ga dan voor een iets oudere herplaatser, die goed alleen kan blijven.