[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:43

Ik zal eens kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken als mn moeder aan het trainen is met de hond, of als ze op training/wedstrijd is. Dan zien jullie misschien ook wat Tantjeuh en ik bedoelen! Het is echt super gaaf als een hond met zoveel passie voor je werkt!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:50

Van schreef:
Sancha schreef:
Ik vind ierse setters echt leuk, kunnen wel wat druk zijn (hebben beweging nodig), maar hebben een sterke will to please, en zijn niet moeilijk te trainen geloof ik. En ze zijn heel erg SLIM.

als er iets is wat een setter niet is dat is het wel makkelijk te trainen := ze zijn echt stronteigenwijs en stoppen geregeld bananen in hun oren. Ze worden niet voor niks bijna nooit gebruikt voor de jacht hier in nederland, luisteren is niet hun sterkste punt. Ze zijn inderdaad wel ontzettend lief, maar makkelijk nee absoluut niet.

Nou sorry. Ik ken er twee en die zijn erg slim EN makkelijk te trainen :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:47

tantjeuh schreef:
Citaat:
Een nova scotia is te vergelijken met een golden, als je het actieve type golden voor ogen houdt. Ze zijn over't algemeen een pak enthousiaster en speelser dan de gemiddelde golden, maar inderdaad ook zeker zachtaardig. Maar eventjes, just a question, wat is er voor jou mis aan zachtaardig en gemoedelijk? Wat wil je dan wel qua karakter?

Een hond met iets meer pit. Ze mogen van mij best een beetje beschermend en/of waakzaam zijn, een enorme allemansvriend hoeft niet per sé. Nu zal ik inderdaad ook alleen de huisvariant Golden Retriever kennen en dus een vooroordeel hebben, en ik geloof best dat ze ook anders kunnen zijn..maar goed, dat vooroordeel heb ik nu eenmaal, en dus zal ik toch niet zo snel voor die honden gaan kijken. :)

Oh ja, terriërs vind ik niet leuk. Eigenlijk geen enkele. Zal vast ook op vooroordelen berusten. :+ Maar 't is nu eenmaal zo. :D

Ben nu een beetje aan het kijken naar de beauceron, border collie, nova scotia en duitse/mechelse herder. Zal uiteindelijk ook afhangen van de woning die het gaat worden en wat mijn vriend graag wil. :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:29

go beauceron zet je beste beentje voor *\o/* haha

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:08

@ DaniBanani: een mechelse herder is misschien wel wat voor je..
Wij hebben een pup van 7 maanden het is een fantastisch beest met wel wat meer pit dan een "gemiddelde" huishond. En waaks zijn ze van nature ook wel een beetje, kan je zelf stimuleren of afremmen. Verder zijn ze heel lief, kroeldozen en makkelijk te trainen en wil alles doen voor de baas.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:32

8nnemiek schreef:
Weet iemand van jullie misschien iets over windhonden? Die vind ik gaaf om te zien! Maar iedereen zegt weer iets anders over het karakter :+

heb zelf eigenlijk alleen ervaring met galgo's, sensibel, behoorlijk intelligent, normaal gesproken in huis erg rustig, ik had toevallig een adhder :7 Vind het zelf geen honden om lang alleen te laten, ze zijn graag bij je. vind het zelf een beetje de kat onder de honden, ze doen hun best voor je voor zover ze dat nodig vinden, absolute gehoorzaamheid hoef je niet te verwachten, daarvoor is het gewoon te leuk om rond te rennen en achter beestjes/blaadjes whatever aan te gaan.
mede vanwege formaat vond ik het zelf eng om die van mij buiten los te laten, hij was groot, hij was wit, als hij een paard tegenkwam wou hij spelen, en als hij wou spelen wou hij niet hier komen. afijn, paard steil overeind, niet zo'n succes :=
hij miste het ook om een speelkameraadje te hebben die hem bij kon benen, treiterde buiten de jack tot ze uit haar slof schoot en hem in zijn poten wou bijten, en dan was het de lol om dan toch precies op tijd weg te zijn. wat ook altijd lukte :roll: :+
zou zelf niet weer aan een windhond beginnen zonder mogelijkheid hem ergens veilig zijn energie kwijt te kunnen raken en zou de voorkeur geven om er 2 te doen, zodat ze een gelijkwaardig speelkameraadje hebben.

liep een paar weken terug een topic over jonge whippets waarin een heel aantal windhond eigenaren zich hebben gemeld, zal eens kijken voor je..
edit: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1392711

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:49

Hoi!

Ik heb eindelijk de beslissing genomen om een puppy te kopen en niet mijn chihuahua teefje te laten dekken.
Woonsituatie; Ik woon samen met mijn moeder en mijn oma, we hebben een grote boerderij met paarden, 3HA land en paddocks. We hebben nog 4 katten, 3 katten altijd buiten, eentje altijd bij mijn oma binnen. Ook hebben we een inmiddels 1,5 jarige grote Bullterrier en een 2,5 jarige chihuahua teefje.
Vorig jaar hadden wij nog een 18 jarige chihuahua die gestorven is aan ouderdom, mijn chihuahua teefje was dolgelukkig met hem en het waren echt een getrouwd stel.
Sinds de chihuahua dood is heeft mijn teefje een bloedhekel aan de Bullterrier gekregen, alsof zij hem de schuld geeft van de dood van haar man. Ook lijkt me dat ze angstig is voor hem, terwijl de bullterrier een lieve hond is en zo lui als ik weet niet wat, vroeger speelde ze ook samen totdat hij groter werdt en te zwaar voor haar, waarschijnlijk heeft hij haar een keer in een spel pijn gedaan.

Nu zijn wij op zoek naar een kleinblijvend hondje die klein genoeg is voor het chihuahua teefje maar geen chihuahua geld kost. Ze mogen energiek zijn en speels!

Hierbij moet ik vermelden dat onze bullterrier geen goede geschiedenis heeft met Jack Russels, eens hebben twee Jack Russels hem gegrepen om een tak. Sindsdien vindt hij dit slag hondjes niet zo leuk.
Dat is ook mijn tweede vraag, is een Jack Russel verstandig aan te schaffen vanaf pups af aan met onze bullterrier? Hij is echt verschrikkelijk lief, maar Jack Russels waren niet zo lief voor hem, tot 2x aan toe, waardoor hij ze ook niet meer zo leuk vindt.

Bedankt !

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:16

Ik heb hier al eerder een bericht geplaatst maar doe het nog een keer. Ik vind de Italian Greyhound erg passen bij mij, qua karakter vooral gezien het een " mooi weer" hond is en een katten karakter heeft dat graag komt knuffelen en bij je komt zitten. Ik woon op dit moment nog thuis, zie dat de komende 4 jaar nog niet echt veranderen (tenzij er een man in mijn leven mocht komen :') ) maar mocht ik dus op mezelf wonen, wil ik een hond nemen. Ik vind wandelen leuk, houd van bossen etc en vind het geen probleem om de hond aangelijnd te houden. Ik kan veel hebben qua kracht, heb nog niet eerder een hond gehad maar wel ervaring met veel verschillende rassen als staffords, Argentijnse honden en foxterriers en husky's.

Zou een Italian Greyhound geschikt voor mij zijn of niet? Ik heb zelf geen ervaring met het ras zelf, maar heb zelf onderzoek gedaan naar het ras en deze leek mij het meest geschikt :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:47

het is wel een heeel ander type hond dan de andere rassen die je noemt. realiseer je daarnaast dat ook een greyhound los wil lopen en wil kunnen rennen, daar heb je dus wel een geschikte locatie voor nodig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:57

Een Italian Greyhound had dat volgens mij (sorry, kan aan mijn bronnen liggen :') ) niet nodig, wel beweging natuurlijk, maar niet als een normale greyhound die wel meer beweging nodig heeft. Je kan ze sowieso niet loslaten want dan komen ze niet meer terug is wat ik heb begrepen, althans, laten we het zo zeggen, de meeste komen niet meer terug :+ Natuurlijk moet je je hond pas los laten als die onder appel staat maar begreep dat dit dus een moeilijke optie was voor dit ras

Ik weet dat de rassen die ik noem heel anders zijn :j probleem alleen is dat mijn ouders niet bij mij thuis zouden komen als ik een stafford heb ofzo :+ ze vinden dat soort honden helaas alleen voor aso's en vinden ze eng en agressief :+ en ze zijn niet van plan om dat idee opzij te zetten en gezien ik wel mijn ouders wil blijven zien.... :') Foxterriers vind ik zelf geen leuke honden, leuk als ze van iemand anders zijn, maar ik voel niet echt een band met het ras zeg maar :P Husky's spreken mij ook enorm aan net als de Akita maar begreep dat de Akita wel enorm erge rui-periodes kan hebben en dat ze vrij eenkennig zijn en oost Indisch doof kunnen zijn :+ Husky's vind ik zelf erg gave honden met een fijn karakter en die staat ook zeker in mijn top 3 :j 1 nadeel aan de husky is dat ze moeilijk alleen kunnen zijn, en natuurlijk moet je geen hond nemen als je bijna nooit thuis bent, maar als een hond ook niet een paar uurtjes alleen kan zijn word het wel vervelend natuurlijk :P en natuurlijk kan dit per hond erg verschillen :j

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:11

tja, persoonlijk vind ik het sneu om een hond die gefokt is om te rennen nooit los te laten, als je een variant hebt die wegloopt dan vind ik persoonlijk dat je een afgesloten stuk grond moet zoeken/hebben waarin dat wel kan. vraag me daarnaast ook af of een greyhound goed bij je past als je qua karakter een stafford of husky ziet zitten (wat ik overigens ook al hele verschillende honden vind). zou dus in ieder geval adviseren om een paar keer bij een fokker langs te gaan en een paar keer te gaan lopen met de honden in je top 3. of een tentoonstelling of bijeenkomst oid opzoeken, dat je een goede indruk van het ras hebt voor je eraan begint.
greyhounds zijn veel sensibeler in de opvoeding dan staffords akita's en huskies mijn inziens.
een paar uurtjes alleen laten is naar mijn idee trouwens een kwestie van goed opvoeden, als je structureel 8 uur p/dag weg bent is het anders, maar elke hond moet wel een paar uur alleen kunnen zijn, dus daarvoor zou ik een husky niet uitsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:32

ik vind greyhounds súper.
mijn paardenarts heeft er een ze neemt hem altijd mee in haar busje.
gaaf dier.
maar,hoe gaaf en lief ik ze ook vind,het feit dat je ze vrijwel niet los kan laten lopen is voor mij een reden er geen te nemen...moet wel meekunnen naar mijn pony..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:22

Jade schreef:
tja, persoonlijk vind ik het sneu om een hond die gefokt is om te rennen nooit los te laten, als je een variant hebt die wegloopt dan vind ik persoonlijk dat je een afgesloten stuk grond moet zoeken/hebben waarin dat wel kan. vraag me daarnaast ook af of een greyhound goed bij je past als je qua karakter een stafford of husky ziet zitten (wat ik overigens ook al hele verschillende honden vind). zou dus in ieder geval adviseren om een paar keer bij een fokker langs te gaan en een paar keer te gaan lopen met de honden in je top 3. of een tentoonstelling of bijeenkomst oid opzoeken, dat je een goede indruk van het ras hebt voor je eraan begint.
greyhounds zijn veel sensibeler in de opvoeding dan staffords akita's en huskies mijn inziens.
een paar uurtjes alleen laten is naar mijn idee trouwens een kwestie van goed opvoeden, als je structureel 8 uur p/dag weg bent is het anders, maar elke hond moet wel een paar uur alleen kunnen zijn, dus daarvoor zou ik een husky niet uitsluiten.

Ik zou sowieso van te voren wel eerst kennis willen maken met het ras :P dat zeker. Ik heb zelf nu alleen een kat, en dat vind ik heerlijk, maar die kan ik niet meenemen als ik op mezelf ga wonen. dus moet ik even allemaal kijken,. Ik ga ook een keertje langs een asiel om gewoon te kijken of er misschien iets tussen zit :) je weet maar nooit.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:42

Mag ik een vraag stellen hier?
Zijn poedels blafferige honden?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:03

Heb eerder een topic aangemaakt over wel of geen 2de hond ( vorige maand)
dit zou 100% de Shar Pei zijn, heb ervaring met het ras en vind ze gewoon echt geweldig!
Nu wist ik al dat geen gezond ras is dit heb ik zowel gelezen en 2 weken geleden sprak ik een vrouw met 2 peitjes.
Ik sprak haar aan en zei dat ikzelf ook met de tijd weer een peitje zou hebben, ipv goh wat leuk en ken je het ras wel kreeg ik een meer negatief antwoord met "zou je dat wel doen?"
Ze begon over de problemen bij haar peitjes ( 1 van 8) die toevallig bij dezelfde "fokker" weg kwam als mijn vorige shar pei, de ander was nog maar een jaar oud, die had te kampen met HD ED verder had hij ook nog eens psychische problemen wat volgens gedragstherapeuten genetisch bepaalt zou zijn.
Ze noemde verschillende fokkers waar ik echt niet heen moest gaan, want die pups hebben telkens shar pei koorts of andere problemen, ze adviseerde me zelfs te kijken naar nesten die 1 malig gefokt zijn voor de lol >;) dat hoor ik dus niet vaak.
Hierdoor ben ik dus heel erg gaan twijfelen om wel een shar pei in huis te nemen en ben me toch ook maar verder gaan orieënteren.
van de 4 rassen die ik wel leuk vind kwa beschrijving of ken ze persoonlijk.
2 zijn er al afgeschreven omdat ik ze toch eigelijk veelste klein vind ( vlinderhond en de powderpuff)
Daarnaast vind ik de engelse cocker spaniel ( vriendin heeft er 1) leuk
maar ook de chow chow.
Nou ben ik benieuwd of iemand 1 van deze 2 honden heeft en me er meer over kan vertellen, vooral de chow chow want die ken ik dus alleen kwa verhalen op internet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:25

lifaya schreef:
Een Italian Greyhound had dat volgens mij (sorry, kan aan mijn bronnen liggen :') ) niet nodig, wel beweging natuurlijk, maar niet als een normale greyhound die wel meer beweging nodig heeft. Je kan ze sowieso niet loslaten want dan komen ze niet meer terug is wat ik heb begrepen, althans, laten we het zo zeggen, de meeste komen niet meer terug :+ Natuurlijk moet je je hond pas los laten als die onder appel staat maar begreep dat dit dus een moeilijke optie was voor dit ras

Ik weet dat de rassen die ik noem heel anders zijn :j probleem alleen is dat mijn ouders niet bij mij thuis zouden komen als ik een stafford heb ofzo :+ ze vinden dat soort honden helaas alleen voor aso's en vinden ze eng en agressief :+ en ze zijn niet van plan om dat idee opzij te zetten en gezien ik wel mijn ouders wil blijven zien.... :') Foxterriers vind ik zelf geen leuke honden, leuk als ze van iemand anders zijn, maar ik voel niet echt een band met het ras zeg maar :P Husky's spreken mij ook enorm aan net als de Akita maar begreep dat de Akita wel enorm erge rui-periodes kan hebben en dat ze vrij eenkennig zijn en oost Indisch doof kunnen zijn :+ Husky's vind ik zelf erg gave honden met een fijn karakter en die staat ook zeker in mijn top 3 :j 1 nadeel aan de husky is dat ze moeilijk alleen kunnen zijn, en natuurlijk moet je geen hond nemen als je bijna nooit thuis bent, maar als een hond ook niet een paar uurtjes alleen kan zijn word het wel vervelend natuurlijk :P en natuurlijk kan dit per hond erg verschillen :j

Kan je weinig info geven, behalve uiteraard over de akita.
Sumiko is nu in de rui, ik moet iedere dag zuigen, de plukken vliegen hier gewoon over de grond, zitten in haar vacht, echt idioot. Dit duurt enkele weken (nu wat langer omdat ze de puppyvacht kwijt moet, normaal 2 tot 3 weken) en dan laat ze de rest van het jaar nauwelijks meer haren los.
Verder kunnen ze eenkennig zijn, maar als je een goede fokker zoekt, valt dit reuze mee. Sumiko vindt iedereen leuk en lief en wil met iedereen spelen. Ik zou wel willen dat ze iets eenkenniger was, dan konden we wat gemakkelijker ons rondje doen ;) Oost-indisch doof zijn ze zeker, ze doen niets als ze het nut niet er van inzien en Sumiko wil rustig weglopen als ik wil dat ze gaat zitten. In mijn ogen voor een deel opvoeding,maar wel iets waar je rekening mee moet houden. De meeste honden willen graag iets doen om je te plezieren, dat kun je bij de Akita vaak vergeten. Overigens is dat volgens mij ook een eigenschap van de Husky.
Iets waar je bij de Akita ook goed over moet denken is dat ze vaak slecht met andere honden om kunnen gaan en dat ook dit ras (idem voor de Husky) vrijwel nooit goed los kan lopen. Toen jij Sumiko op de foto zette was ze nog heel jong, dan gaat het nog wel, maar nu is ze ondertussen aan het puberen en loslopen gaat hier niet of nauwelijks meer. Wel iets om in de gaten te houden :).
Kijk anders ook eens naar de Amerikaanse Akita. Deze zijn wat gemakkelijker als de Japanners, maar hebben wel een heel ander uiterlijk, dus je moet er van houden :).

Mocht je echt serieus een Akita overwegen nodig ik je uit om Sumiko eens te komen bekijken nu ze wat ouder is, en wil ik je wel een adres geven van een goede fokker. Zij heeft een hele roedel lopen en fokt al jaren met dit ras. Wellicht een goed idee om eens met haar in gesprek te gaan.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:31

Heeft iemand hier ook ervaring met de Louisiana Catahoula Leopard Dog? Ik ben al aan het mailen met een liefhebber/fokker, maar ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:52

@ klasien: geen flauw idee of noedels blafferig zijn. Weet wel dat het best pittige honden zijn.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:10

Yamcha schreef:
@ klasien: geen flauw idee of noedels blafferig zijn. Weet wel dat het best pittige honden zijn.

Dat ze pittig zijn, dat weet ik, daar hou ik wel van ;)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:40

Hoi iedereen!

Ik zou graag jullie advies willen! Ik en mijn vriend willen graag in de loop van dit jaar (of later) een pup aanschaffen. Wij studeren beide, zo'n 20 uur per week en werken daarnaast zo'n 8 uur per week. We hebben beide wisselende tijden qua school maar over het algemeen wordt de hond voor school, na school en 's avonds uit gelaten. De duur hiervan maakt niet uit, al is het een uur.
Ikzelf ben helemaal gek van de oer types, maar we hebben een probleem.. We wonen in een appartement van 90m2 op de 3e verdieping... We zoeken dus een hond die óf goed trappen kan/mag lopen (ivm hd e.d.) óf een hond die klein genoeg is om getild te worden.
Over het algemeen houden we niet van 'kleine keffertjes', we hebben liever een middelgrote tot grote hond. Ik ben golden retrievers gewend qua training, en het mag wel wat uitdagender..

Wie o wie heeft een idee? :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:47

Een pup gaat niet hoor, als je zoveel weg bent. Ga dan voor een iets oudere herplaatser, die goed alleen kan blijven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:51

secricible bedankt! De amerikaanse Akita vond ik ook erg gaaf :j ik vind het zelf niet een enorm probleem om een hond niet los te laten, ik denk dat ik de hond ook vooral zal gebruiken om lekker mee te hardlopen en evt als het mogelijk is door bossen te gaan enzo! Husky's zijn inderdaad een beetje hetzelfde als een Akita, de husky die ik als kind altijd uitliet die mocht ook niet los maar o wat een leuke hond was dat! Ze rennen niet zomaar achter een balletje aan maar dat hoeft van mij ook niet perse haha :P Het enige waar ik misschien mee zou kunnen zitten is de hoeveelheid haar die ze verliezen maar dat neem je meestal wel voor lief :') ook de American Indian Dog sprak me erg aan, helaas vrijwel onbekend in Nederland! Ik houd wel van die oertype honden :j

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:54

Sancha schreef:
Een pup gaat niet hoor, als je zoveel weg bent. Ga dan voor een iets oudere herplaatser, die goed alleen kan blijven.

Als ze zien dat ze de pup krijgen in een periode dat ze bv vakantieperiode van school hebben (juli/augustus), of tijdens een periode dat ze geen lessen moeten volgen (hebben jullie lange examenperiodes zoals in Belgie? Dan ben je ook zes weken praktisch altijd thuis). Dat moet doenbaar zijn hoor :).

Ivm die derde verdieping: elk groot ras zal relatief veel sneller hd krijgen dan een klein ras, dat in combinatie dat een grote hond niet te dragen is die drie verdiepingen hoog, denk ik dat je toch voor een formaatje kleiner moet gaan. Wat wil je concreet met je hond gaan doen (ga je er enkel mee wandelen? Moet hij dienen als schoothond? Wil je er mee gaan trainen?), want daar hangt natuurlijk veel van af. Een klein 'oertype', dan denk ik aan bv een shiba inu? Heel makkelijk draagbaar, maar toch een klein stoer hondje. Naar mijn ervaring wel niet heel makkelijk opvoedbaar, maar hé, weinig 'oertypes' die dat wel zijn...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:03

Ben ik met je eens Tantjeuh :j wij hebben ook vorig jaar een pup in huis genomen, ik zit zelf nog op school en mijn vriend werkt fulltime.. Pup is eind mei gekomen, eerste twee weken ben ik thuis geweest, derde week mijn vriend, en vanaf halverwege de vierde week moest ik weer naar school.. Toen is ie op woensdag naar de fokker gegaan (ivm lange dag) en de rest van de week zorgde ik dat er een 'puppysit' in huis was, in de vorm van mijn zusje :) Daarna in de zomervakantie flink geoefend met alleen thuis blijven, en dat ging prima, hij was 6 maanden oud toen mijn school weer begon, en toen kon ie best wel een poosje alleen blijven :)

Wat betreft trappen.. Ik woon zelf 'half hoog' te weten 6 treden boven de begane grond, en ik zeul mijn 21 kilo wegende monster dagelijks nog steeds trouw en zonder morren de trap af. Niet dat ie van die 6 treden nou meteen HD zou krijgen, maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen.. Trap op (= minder belastend) mag ie sinds een maand of 2 af en toe zelf.. Die 6 treden zijn prima te doen hoor, paar keer per dag, maar ik moet er niet aan denken dat ik 'm van 3 hoog naar beneden moest tillen een paar keer per dag :P Buiten dat, als je een pup aanschaft, zul je de eerste weken (even afhankelijk van hoe de zindelijkheid gaat) wel 20 keer per dag naar buiten moeten voor een plasje, je moet er wel rekening mee houden dat je dan dus 20 keer per dag van 3 hoog naar beneden moet voor alleen een plas en weer terug ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:16

Ik ben het ook met Neej en Tantjeuh eens, wij hebben eind december onze pup gekregen. De eerste week was ik thuis, week 2, 3 en 4 mijn vriend. In die periode hebben we haar zo goed als zindelijk gekregen en hebben we al kleine beetjes geoefend met alleen laten (even naar boven de was doen, een klein boodschapje doen bij de supermarkt, eerst deden we dat als ze sliep, later ook als ze wakker was, etc.) en inmiddels kunnen we zo'n 3 uurtjes weg, zonder dat ze zich ongemakkelijk voelt. Als we thuis komen ligt ze dan heerlijk te spelen, of te slapen. Zijn we langer van huis en kan ze niet met ons mee, bijv. als we moeten werken, dan gaat ze naar mijn ouders.