[HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: [HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:58

Nee, alles wat toen weg gebracht moest worden is naar een andere opvang gegaan en van daaruit uitgezet, dat hebben we niet allemaal weer in hokjes gestopt en terug gesleept. Dat is voor al die dieren ook alleen maar extra stress...

De inspecteur is later op een zaterdag nog terug gekomen, hij wilde zijn acties en uitspraken uitleggen. Hij gaf toe veel te ver gegaan te zijn, dat hij dingen gezegd heeft tegen mijn moeder (wat niet uitgezonden is) die erg kwetsend geweest zijn en dat dierenwelzijn eigenlijk helemaal niet in het geding geweest is maar dat hij met alle camera's er op het gevoel had dat hij wel echt iets moest doen...

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:15

gelukkig dat die zijn excuses heeft aangeboden
want je moeder was echt overstuur
en hoe druk is het nu in de opvang??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:52

Weer heel erg druk.
Gelukkig neemt de hoeveelheid van die jonge vogeltjes af omdat dat seizoen gewoon gelukkig voorbij is. Wat er nu zit zijn nog veel halfwas duiven, verkeers slachtoffers en dieren die aan bijna uitvliegen toe zijn.

Er komt dus wat meer tijd om aan de verbouwing te werken. Daar zijn nu meerdere dagen per week vrijwilligers mee aan het werk, die verder niet echt iets direct met de vogels doen maar echt voor het bouw werk komen, maar een blokhut die gebouwd moet worden, moet ook in de lak voor er weer aan de binnenkant in gebouwd kan worden, en lakken kan alleen als het niet regent en dat heeft de afgelopen weken ook niet echt meegewerkt...

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:00

nee dat is waar dus die blok hutten zijn nog niet echt in gebruik
gelukkig is het vandaag en morgen zeker droog
dus hopen dat jullie er in ieder geval 1 helemaal in de lak kunnen zetten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:07

Nou, die 2 kleintjes die patty geregeld heeft zijn super, maar niet wat mijn moeder wil.
Dat klinkt heel ondankbaar, maar ik zal het uitleggen.

Om een echt goede opvang in te kunnen delen was een blokhut van 6 x 6 meter gepland, waar dan tegen 1 wand allemaal kleine hokjes zouden komen voor kleine en gewonde dieren die klein moeten zitten, in een hoek een kleine binnen voliere, tegen een andere wand grotere hokken en tegen 1 hele buiten wand een wasplaats met 3 extra diepe wasbakken voor het spoelen van vanalles.
Als je dat allemaal wil opdelen in meerdere kleine blokhutjes zit je weer met heel veel heen en weer gesjouw van vanalles en is alles weer versnipperd.

Maar door alles wat dit programma geregeld heeft, blijft er ruimte in ons eigen geld van de opvang. Dus de 6 x 6 blokhut is inmiddels gekocht en gebouwd, die staat op de plaats van de 2 kleine. Daarnaast is het beton doorgetrokken en komen volieres, 2 die tijdens het programma gegeven zijn en daar nog 2 van. Die 4 komen om 1 van de kleine blokhutten van Patty te staan, wat als centraal nachthok zal worden.
In die andere blokhut van Patty komt een ruimte met een tafel en stoelen en aanrecht waar alle vrijwilligers pauze kunnen houden en konijntjes de fles kunnen geven enzo, zonder dat iedereen in ons huis moet zijn.

Dus die kleine blokhutten komen zeer goed van pas, maar de 6 x 6 is wel er bij gekocht om het plan gewoon meteen helemaal goed en groot aan te pakken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:12

Foto's van 3 weken geleden:

Op dit plateau stonden de 2 kleine blokhutten. Die zijn weer afgebroken en liggen droog tot hun nieuwe plaats af is. Dit is de 6 x 6 :
Afbeelding

Links daarvan:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_2673.jpg
Is ook beton doorgetrokken

Afbeelding
En daar komen dus 4 dezelfde volieres met centraal 1 van de blokhutten van Patty.

Vanaf de grote blokhut naar het huis toe ziet het er nu zo uit:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_2675.jpg

Hier komt centraal de tweede blokhut van Patty als "kantine" voor vrijwilligers en waar jonge zoogdieren geflesd kunnen worden enzo, zodat niet meer alles in huis hoeft...

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:19

ooh oke
nou dat is ook een geweldige oplossing
want om alles in je eigen huis te doen kan ook niet
en er was toch ook een sjalet gemaakt van jannes
wat is daar mee gebeurd
sorry dat ik zoveel vraag
maar leef erg met jullie mee
en vond jullie dit echt gegund

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:21

Dat chalet van Jannes is echt een heel mooi chalet. Geisoleerd en alles.
Alleen dat hebben ze midden op het terras geplaatst en dat is niet een plek waar mijn moeder het wil laten staan, zo middenop het terras waar we met zon altijd zitten.

Maar omdat die zo mooi geisoleerd is, zal die verplaatst worden en komen daarin de couveuzes (ja, inmiddels hebben we er 3!!) en de volledige medicijnkast.
Dus ook die wordt iets meer naar eigen hand gezet, maar wel opgenomen in alles voor de dieren.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:55

Ik heb het gister ook gezien.
wat vind ik patty toch een vreselijk mens ofja hoe ze lacht enzo echt overdreven.
wat vonden jullie ervan dat patty de orchideeën weggegooid had?
wel fijn dat jullie zo geholpen zijn ik kwam zelf vroeger weleens op de vogelopvang in someren ik vond het altijd erg leuk om al die vogels te zien en het was er ook zo mooi vanwege alle bloemen en planten die er stonden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:59

Dat die planten weg gegooid zijn waren we echt heel boos over. We mogen niet ondankbaar zijn en dat zijn we ook niet. Maar die planten is eigenlijk de enige echte hobby van mijn moeder. Ze stonden niet in bloei, maar hadden al wel weer knoppen. Sommige stammen nog van grootvader en zijn stekken van wel 20 jaar oud. Niet zomaar een suf plantje dus.
Ik heb ze uit de container gehaald. Alle potten waren natuurlijk gebroken. 1 of 2 planten zijn ook dood gegaan en de anderen zijn beschadigd, met gescheurde bladeren en geknakte knoppen. Maar die komen er wel weer doorheen.
En buiten een bloei periode zou een groot deel van Nl ze dan inderdaad ook gewoon weg gooien en nieuwe kopen... Naja, we hebben de komende moederdag en verjaardag weer ruimte voor een grote nieuwe orchidee. Ze hebben bij het opruimen van de keuken ook veel weg gegooid.

Het hele aanrecht was leeg geruimd en op tafel gezet. Wij hadden daar al in gesorteerd en dingen weg gegooid, wat er stond moest schoon gemaakt worden en terug. Op een gegeven moment is Patty gekomen die vond dat het niet opschoot, heeft een vuilnis zak aan de tafel geplakt en alles er in gemaaid.
Dat waren dingen als een suikerpot, koffiebus, senseopad bus, maar ook een peper en zout stel van Boerenbont bijvoorbeeld... Er is tamelijk wat Boerenbont weg gegooid...
Nu zag ik dat er van Unox een Boerenbont spaaractie is, dus wij eten deze winter al weer erg veel Unox en zo'n zout en peper stel moet gewoon maar weer nieuw gekocht worden...

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:52

nee dat vond ik ook echt niet kunnen
en dat ze ook alles van het aanrecht heeft weg gegooit
ook dat kan niet

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:39

Goh was dat van die diva's bij jullie dan?
omdat jullie het hebben over Patty

heb maar klein stukje gezien en dacht gelijk aan jullie vogelopvang, niet in een negatieve manier uiteraard ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:46

toch wel? ik dacht al dat zou best eens nickeltje kunnen zijn :P

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:52

Dit was inderdaad echt onze opvang.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:52

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:14

Hoi Marije.

Hoe gaat ie?
Ik heb een vraagje over vogels, misschien kun jij helpen?
Wij hebben een nestje jonge zwaluwen op stal, in de zadelkamer. Het was een soort tweede leg of zo, ze zijn heel laat geboren. Ik denk dat de eitjes eind aug./begin sept. zijn uitgekomen. Er zijn er 3 groot geworden en sinds vorige week vliegen ze ook. We maakten ons al zorgen of ze nog wel mee naar het zuiden konden... Nu (sinds gisteren of eergisteren) zijn de ouders weg en zitten er nog 2 jongen op het nest of vliegen in de buurt (zadelkamer) rond. De jongen zijn wel al heel groot, je ziet bijna niet meer dat ze nog jong zijn. Of het derde jong met de ouders mee naar het zuiden is of dat die dood is dat weet ik niet. Wat moet er nou met die jongen gebeuren? Zouden ze nog naar het zuiden gaan, blijven ze op stal, of kunnen ze het beste naar een opvang?
Ik hoop dat je me wat meer kunt vertellen.

Bedankt en groetjes!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:44

Oew, dat is lastig en ongebruikelijk...
Zitten er nog zwaluwen in je omgeving, bij de buren ofzo? Het zou namelijk heel mooi zijn als die van jouw naar buiten te jagen zijn zodat ze dan alsnog met anderen mee kunnen trekken...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:36

Toen ik gisteravond op stal kwam waren er geen zwaluwtjes meer te bekennen. :n Ook vandaag een leeg nest.
Laten we maar hopen dat ze zich aangesloten hebben bij een groep die naar het zuiden ging. :j

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:28

Even een berichtje voor degenen die een inschatting van het werk willen maken.

Dit is de grote blokhut, waar aan de binnenkant het nodige werk is en tegen de rechter buitenkant een keukenblok aangebouwd moet worden, met alle wateraansluitingen die daarbij horen:
Afbeelding
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3128.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3129.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3130.jpg

Plaats voor keukenblok:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3131.jpg

Het keukenblok:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3133.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3134.jpg

De "Jannes" Blokhut, deze moet verplaatst worden
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3132.jpg

Dit is links naast die grote blokhut waar 1 van de kleine die Patty geregeld heeft opgebouwd en geschilderd moet worden, met volieres er tegenaan:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3125.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3126.jpg

Spullen voor het nodige tegelwerk:
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3135.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3136.jpg

En wat nu af is en hangt, het nieuwe bord van Moos.
Er is ook een kleine voor op het hek, hierop zouden de spelregels komen voor als wij niet thuis zijn, wat mensen met een dier kunnen doen enzo, maar dat is helaas niet door gekomen...
Afbeelding
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... G_3138.jpg

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:49

Is dit niet de vogelopvang die bij diva's draaien door was? Of zeg ik nu iets heel doms? :')

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:49

ooh daar heben jullie nog wel wat werk aan
het bord is mooi geworden

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:18

Marit schreef:
Is dit niet de vogelopvang die bij diva's draaien door was? Of zeg ik nu iets heel doms? :')

:j

Ja. En volgend weekend komen er een aantal Bokkers klussen om het af te maken. Zie onderschirft...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:35

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:56

zo der is veel werk verzet
echt toppie
hopelijk vinden jullie ook snel iemand die de tegels wil leggen voor de blokhut
heeft dat duifje het wel gered??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:07

Duifje heeft het inderdaad gered. Hij heeft wel iets een scheef pootje, dat kan zijn van een val, van de kraai die aan hem geplukt heeft of omdat er een bloeduitstorting onder zit. In elk geval is dat gewoon even afwachten hoe zich dat ontwikkeld als hij groeit en straks actiever wordt en op takken gaat zitten enzo, daar is nu nog niet zo veel over te zeggen omdat ze zowiezo tamelijk passief zijn op deze leeftijd...