Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:42

Citaat:
Op onze vraag of hij weleens twijfelt over zijn oordeel is hij resoluut. Het antwoord luidt: "Nee, bij twijfel is de hond geen Pitbull, ik keur in het voordeel van de hond die voor me staat."

geloof je het zelf??
er is zelfs een hond die voor 99% op een bullterrier leek afgemaakt omdat hij volgens 'kenners' op een pit leek..
het enige wat er verkeerd aan hem was is dat de hond geen downface had.. maar een gewone rechte neus..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:45

Ik geloof hem wel.

Heb je een foto van de door jou bedoelde hond?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:44

tuurlijk praat zo een man positief in zo'n interview.....
zou ik ook doen als ik m'n hachie wou redden Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:14

Net zoals de eigenaars van die honden... die proberen ook hun hachie te redden ROFL . En die worden wél door jullie geloofd Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:16

nogmaals...ik doe het voor de honden ,niet voor de eigenaars...
en uiteraard heb jij (weer) hetzelfde weerwoord er op terug...maar bespaar me die,want ik ben toch niet over te halen tot jullie mening

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:28

naadje24 schreef:
en uiteraard heb jij (weer) hetzelfde weerwoord er op terug...maar bespaar me die,want ik ben toch niet over te halen tot jullie mening

Waarom post je dan nog? En reageer je steeds op mijn posten? Dit forum is om te discusieëren......En als je voor de honden opkomt.... dan ga je niet tekenen vóór de baasjes. Ik ga gewoon door met de wet te verdedigen. En heb prima argumenten. Argumenten die ik bij jullie mis.

Een hond afmaken is absoluut geen dierenleed. Het dier merkt er niets van. Dus eigenlijk komen jullie alleen voor de baasjes op.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:42

een hond onterecht afmaken is wel moord....
een crimineel voelt ook niks van euthanasie....maar dat gebeurt niet
terwijl ik persoonlijk van mening ben dat moord met dood bestraft moet worden...zoals kindermoordenaars enz enz..
de honden die nu vaak ingeslapen worden zijn onschuldige honden ,ja met schuldige baasjes...
wie wordt er gestraft? juist de hond! wie moet er eigenlik gestraft worden: het baasje..
doet mij echt heel erg zeer!
Overigens heb ik geen handtekeningen verzameld...vind het enerzijds wel een goede actie wat ze doen maar sta meer achter persoonlijke waarschuwing ,zoals ik dus al eerder vermeldde..mensen waarschuwen voordat ze aan zo'n hond beginnen. Op zo'n manier probeer ik dus mijn steentje bij te dragen aan de honden (en dus niet aan de baasjes)
Als ik een goed tehuis voor zo'n hond zou kunnen vinden dan doe ik dat! alles om de hond zelf te redden..
en als het echt een moordmachine zou zijn,ja dan mag ie afgemaakt maar dan is er ook een volle reden toe,maar dat geldt in mijn ogen bij alle rassen.

ik vind persoonlijk ook dat je je met zulke uitspraken niet bepaald voordoet als dierenvriend...zoals het nu bij mij overkomt ben je het dus zeker niet.

ja dit forum is ook om te discussieren...maar jij behoud toch ook je mening? en trekt je weinig aan van onze...dus...komt op hetzelfde neer..alleen formuleer ik het anders
argumenten zijn er meer dan genoeg gegeven
er bestaat een verschil tussen het niet geven of gewoonweg niet willen lezen wat er staat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:50

Een hond die er niet mag zijn mag gerust afgemaakt worden. Helaas de schuld van de baasjes.

Ik heb hier reacties van mensen gelezen die geen enkel probleem hebben met abortussen bij mensen maar hier dus wél moeite mee hebben. Imo onbegrijpelijk.

Tja en van mezelf weet ik dat ik een enorme dierenvriend bent. Maar met problemen verplaatsen vraag ik me af of je wel zo'n dierenvriend bent.

Je vergroot de problematiek alleen maar. Want wat is de reden dan dat jullie honden verplaatsen? Kan me nl. niet voorstellen dat mensen die 450 euro voor hun hond hebben betaald er afstand van doen omdat ze bang zijn voor inbeslagname...dan hadden ze ze wel helemaal niet gekocht. Nee er mankeert wat aan die dieren.... de mensen worden er zelf bang van. Dus je verplaatst het probleem alleen maar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:00

slimmerik schreef:
Een hond die er niet mag zijn mag gerust afgemaakt worden. Helaas de schuld van de baasjes.

Ik heb hier reacties van mensen gelezen die geen enkel probleem hebben met abortussen bij mensen maar hier dus wél moeite mee hebben. Imo onbegrijpelijk.

Tja en van mezelf weet ik dat ik een enorme dierenvriend bent. Maar met problemen verplaatsen vraag ik me af of je wel zo'n dierenvriend bent.

Je vergroot de problematiek alleen maar. Want wat is de reden dan dat jullie honden verplaatsen? Kan me nl. niet voorstellen dat mensen die 450 euro voor hun hond hebben betaald er afstand van doen omdat ze bang zijn voor inbeslagname...dan hadden ze ze wel helemaal niet gekocht. Nee er mankeert wat aan die dieren.... de mensen worden er zelf bang van. Dus je verplaatst het probleem alleen maar.

wat heeft een abortus bij mensen nou weer te maken met het vermoorden van levende (dus levensvabare) dieren??? ik snap de link niet zo.. vind hem eigenlijk belachelijk..

en geloof me.. er zijn genoeg mensen die er echt nog niks van weten.. die er achter komen en hun hond zo snel mogelijk in veiligheid willen brengen door ze naar belgie te plaatsen.. dat zijn mensen die dus van hun dieren houden
mensen die willens en wetens een hond aanschaffen die verboden zijn daar heb ik geen goed woordje over.. ook niet voor de fokkers.. en DIE mensen moeten nou eenmaal aangepakt worden.. en ik dacht dat we het daar allemaal wel over eens waren..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:04

Tja en als je die wil aanpakken moet je dus niet de petitie ondertekenen.

En nogmaals die honden lijden er niets mee...wel de baasjes en die mogen van mij lijden. Ook financieel.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:09

slimmerik schreef:
Tja en als je die wil aanpakken moet je dus niet de petitie ondertekenen.

En nogmaals die honden lijden er niets mee...wel de baasjes en die mogen van mij lijden. Ook financieel.....

juist WEL want als je de petitie goed gelezen hebt zie je dus dat wij dat WEL willen aanpaken dmv hogere straffen
een boete die en fokker nu krijgt is de prijs van ongeveer 1 pup.. nou daar worden die fokkers echt niet bang van hoor.. die koopt gewoon niet goedkope stamboomloze honden en gaat er vrolijk mee verder fokken.. met als gevolg dat hij weer nestjes krijgt en onwetende mensen de honen aan smeert en dus al die boete 6 dubbel heeft terug verdiend..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:16

slimmerik schreef:

ik verplaats geen problemen ...waar maak jij dat op uit dat ik dat doe?

LEES mijn voorgaande bericht:
voordat stond al extra dik gedrukt en dan nog lees je erover heen! Sigaar
daar ben ik dus meer voorstander van,mensen waarschuwen VOORDAT ze er aan beginnen
des te minder honden moeten we redden Knipoog
en ja ik probeer dan ook nog wat bestaande honden te redden,maar niet de baasjes...

kijk en dat noemen ze nou dierenliefde Haha!

maar dieren maar in laten slapen terwijl ze gezond zijn? nee hoor in mijn ogen echt geen dierenliefde!

en wat betreft het laatste: niet alleen bij die rassen is het zo...ook bij andere rassen zijn meer dan genoeg honden die eerst als pup een hoop geld kosten en daarna zo hupsakee van de hand worden gedaan om diverse redenen...ik ben dan op fora's altijd de adjes van herplaatsers aan het lezen en zit mij dan te bedenken of ik nog mensen ken die een hond willen en of die hond in hun profiel past

het is dat ik niet rijk ben anders was ik mijn eigen "asiel" begonnen
mijn eerstvolgende hond word dan ook wel degelijk een BM teef herplaatser!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:43

Ik heb ook meestal mijn honden uit de asiels gehaald. Het siert je dat je voor een herplaatste hond kiest. En ik heb daar respect voor. Zolang het maar geen "verboden" hond is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:08

naadje24 schreef:
een hond onterecht afmaken is wel moord....
een crimineel voelt ook niks van euthanasie....maar dat gebeurt niet
terwijl ik persoonlijk van mening ben dat moord met dood bestraft moet worden...zoals kindermoordenaars enz enz..
de honden die nu vaak ingeslapen worden zijn onschuldige honden ,ja met schuldige baasjes...
wie wordt er gestraft? juist de hond! wie moet er eigenlik gestraft worden: het baasje..
doet mij echt heel erg zeer!

Als je dat zo'n zeer doet zou je moeten begrijpen dat er nooit een hond had hoeven worden afgemaakt vanwege deze wet.
En als je dat zo'n zeer doet begrijp je ook dat er nu misschien helaas wat honden zinloos afgemaakt moeten worden (gebeurd helaas nu ook, dus in onoverkomelijk) om te voorkomen dat er de komende jaren nog veel meer honden zinloos moeten worden ingeslapen.

Als je nu de pupkopers kei- en keihard aanpakt en vooral ook veroordeeld ipv excuses en verzachtende omstandigheden te verzinnen kun je voorkomen dat dit zinloos inslapen in stand gehouden wordt.
Hogere boetes zal niet helpen, honden testen ook niet want dan blijft er nog een gedeelte zinloos ingeslapen worden (het waren toch ook deze aktievoerders die verkondigde dat dit beweren dat als dit soort honden agressief zijn ze zo zijn gemaakt door hun bazen?) namelijk de honden die niet door de test komen. En dat vindt men dan niet erg, ik dus wel.

Fokkers aanpakken is enorme energieverspilling. De pupkopers halen hun pups dan met het grootste gemak uit België en er zullen dus nog steeds vele honden zinloos worden ingeslapen.
Bovendien is al bewezen dat al zouden de pupkopers niet meer aan dit soort kruisingen kunnen komen ze overstappen op een ander soort kruising waardoor de wet in de toekomst alleen maar uitgebreid zal worden.

De maatregelen die deze aktievoerders willen hebben alleen effect op korte termijn en zijn winstgevend voor de bazen die nu in het bezit zijn van zo'n hond en voor de honden die nu rondlopen.
Honden die met hetzelfde gemak vandaag nog veilig naar België gebracht kunnen worden, maar die oplossing is blijkbaar te makkelijk.

Voor de lange termijn heeft deze aktie totaal geen zin en het zal een hoop zinloos inslapen betekenen voor de honden die nu nog jong zijn of zelfs nog geboren moeten worden.
En ik geef ook om die honden!

Mijn oplossing is behoorlijk doeltreffend. Vandaag nog alle hier in Nederland aanwezig pitbullachtigen verhuizen naar België en vervolgens alle eigenaren die dit niet doen of toch nog zo'n pup aanschaffen kei- en keihard aanpakken.
Geen excuses meer accepteren waarom mensen toch zo'n hond hebben, er zijn geen excuses voor om een hond aan deze risico's bloot te stellen.

De wet veranderd zeker niet op korte termijn en in al die tijd worden er honden zinloos afgemaakt.
Kostbare tijd die verloren gaat omdat de pupkoper teveel ontzien wordt en geprobeerd wordt de wet de schuld te geven. Een wet die geen hond het leven had hoeven kosten, maar daar wordt keer op keer overheen gepraat.

Vandaag is er weer een loslopende pitbullachtige door de politie doodgeschoten omdat hij eerst naar een kind hapte en vervolgens een politieagent aanviel.
Een incident wat had kunnen worden voorkomen als eindelijk eens alle aandacht op de schuld van de pupkoper werd gericht.

Voorkom dat er de komende jaren nog veel meer honden zinloos worden ingeslapen: pak de pupkopers aan!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:01

slimmerik schreef:
naadje24 schreef:

Waarom post je dan nog? En reageer je steeds op mijn posten? Dit forum is om te discusieëren......En als je voor de honden opkomt.... dan ga je niet tekenen vóór de baasjes. Ik ga gewoon door met de wet te verdedigen. En heb prima argumenten. Argumenten die ik bij jullie mis.

Een hond afmaken is absoluut geen dierenleed. Het dier merkt er niets van. Dus eigenlijk komen jullie alleen voor de baasjes op.

het is wel een vorm van leed,want je maakt het dier af terwijl de baasjes de schuldigen zijn.

ik vraag me af of jíj wel een dierenvriend bent,met die stomme smileys elke keer van je,dit komt zeer onaardig over.
ik ben het met je eens dat niet tegen de wet gevochten moet worden,maar dat deze uitgebreid/aangepast moet worden,en dan zo dat de eigenaren hard worden aangepakt en dus geen onschuldige dieren meer sterven.
en hoe kán je nou zeggen dat ze gerust afgemaakt mogen worden,dan ben jij imo óók géén dierenvriend,OOK AL LIGT HET DUS AAN DE EIGENAREN

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:03

Snoevie schreef:
ik vraag me af of jíj wel een dierenvriend bent,met die stomme smileys elke keer van je.

Waarom val je me nu weer persoonlijk aan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:04

dat doe jij ook!en jij plaatst toch die smileys?
als het de buurman was geweest zei ik het ook,ik vind het persoonlijk nogal kinderachtig,daar dit een serieuze discussie is

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:05

Iedereen gebruikt hier smileys ....daar zijn ze voor. Pas als je ze misbruikt mag je me daarop aanvallen of temmen. Naadje24 etc gebruikt ze ook en daar heb je geen problemen mee? Bovendien kun je de weergave van smileys uitschakelen zoals ik al eerder uitgelegd heb.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:07

Snoevie schreef:
dat doe jij ook!en jij plaatst toch die smileys?
als het de buurman was geweest zei ik het ook,ik vind het persoonlijk nogal kinderachtig,daar dit een serieuze discussie is

In een discussie val je toch niet steeds de tegenstanders van jou mening aan? Een smiley gebruiken is toch geen aanval?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:24

ik val je toch ook niet aan?ik vind het gebruik ervan gewoon kinderachtig.
ik ken je niet,hoe kan ik je dan persoonlijk aanvallen?

ik ga juist mee in een gedeelte van je mening,ik zou alleen wat respectvoller posts terugzien(dat is dan imo,he)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:26

Snoevie schreef:
ik ben het met je eens dat niet tegen de wet gevochten moet worden,maar dat deze uitgebreid/aangepast moet worden,en dan zo dat de eigenaren hard worden aangepakt en dus geen onschuldige dieren meer sterven.

De wet hoeft op zich niet aangepast te worden. Als iedereen zich gewoon aan deze wet gehouden had had er geen hond ingeslapen hoeven worden.
Het zijn de pupkopers die zich aan moeten passen en moeten stoppen met het kopen van dit soort honden. En degene die ze al in hun bezit hebben kunnen ze gewoon naar België brengen waar ze veilig oud kunnen worden.

De wet uitbreiden betekend meer type honden en rashonden op deze lijst, 7 jaar geleden heeft dat heel weinig gescheeld.
Wat dat betreft mogen we ook wel postief zijn dat dat toendertijd niet is doorgegaan en blij zijn dat we nog niet zulke strenge regels hebben als in sommige andere Europese landen.

Geen hond hoeft zinloos afgemaakt te worden. Maar helaas zijn en blijven er mensen die dit soort kruisingen aanschaffen en daarmee het zinloos afmaken in stand houden.
En dit soort mensen wordt door bepaalde groepen nog verdedigd ook en daarmee wordt dus ook het zinloos inslapen verdedigd.

Het is en blijft kiezen tussen twee kwaden. Als mensen niet bereid zijn om hun hond naar België over te brengen heb ik liever dat er nu een paar honden ingeslapen moeten worden omdat dat kan voorkomen dat er in de toekomst nog veel meer honden ingeslapen moeten worden.

Met korte termijn denken help je de honden niet. Alleen die eigenaren die verantwoordelijk zijn voor dit hondenleed.
Als je probeert te denken in het grotere geheel van dit probleem snap je dat maar een ding kan werken en dat is de bron aanpakken van dit dierenleed. En de bron is en blijft de pupkoper.
Als deze pups niet meer gekocht worden worden ze ook niet meer gefokt en hoeft er geen hond meer zinloos ingeslapen te worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:28

nee dat ben ik met je eens,eerlijk waar.

maar probeer dan toch van mijn kant ook te begrijpen,dat ik het niet erg vind voor de eigenaren,maar voor de dieren.
ieder levend wezen heeft recht op leven.

het erge ervan is dat dit de schuld is van de eigenaren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:30

slimmerik schreef:
Ik heb ook meestal mijn honden uit de asiels gehaald. Het siert je dat je voor een herplaatste hond kiest. En ik heb daar respect voor. Zolang het maar geen "verboden" hond is.

zoals je al kon lezen wordt het een BM teef Haha! ..die staat niet op de lijst van RAD honden...
ik heb nou eenmaal een voorliefde voor dat ras...kan ik ook niet helpen Cool

ThePast03:ben het deels wel met je eens en ja doet me zeer maar toch in mijn visie kan het gewoonweg anders!
zowiezo moeten de bewuste pupkopers aangepakt worden,de niet bewuste zouden de kans moeten krijgen om de hond af te staan naar ons buurland,gereigistreerd moet er worden en bij een 2 e fout volgen er zeer zware maatregelen en niet zomaar een strafje van 500 euro..nee een jaar celstraf ofzo! ik bedoel ik zou het dan echt niet in mijn hoofd durven halen hoor

ook moet er nog duidelijker geinformeerd worden door DA's en Winkeliers en meer...

op zo'n manier word de kans ook kleiner dat er onschuldige honden worden ingeslapen
want die aantallen worden dan minder...

en bij paarden is het chippen verplicht geworden ,bijna meer als 75% houd zich hier keurig aan Ja
waarom dit niet invoeren bij honden en de controleurs op straat een lezer verschaffen?

kleine moeite om de lezer over de hals heen te halen Knipoog
niet gechipt levert gewoon een dikke vette boete op van ...nou ja die mag dan van mij heeeeeeeel hoog zijn ...5000,- ofzo

nou weet ik wel dat de regering niet alleen naar zo een meisje als ik luisterd...maar toch blijf ik van mening dat het anders kan en daarom vecht ik tegen die stomme regel die nu geldt..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:39

Snoevie schreef:
nee dat ben ik met je eens,eerlijk waar.

maar probeer dan toch van mijn kant ook te begrijpen,dat ik het niet erg vind voor de eigenaren,maar voor de dieren.
ieder levend wezen heeft recht op leven.

het erge ervan is dat dit de schuld is van de eigenaren.

Dacht je dat ik het niet erg vond voor de dieren?
Maar in de tijd dat hier een hele discussie loopt en bepaalde mensen aktie voeren tegen de wet blijven er gewoon honden zinloos afgemaakt worden.

Juist omdat ik het dieptriest vind denk ik op lange termijn en zou ik willen voorkomen dat de komende tien jaar nog weer eens honderden honden zinloos worden ingeslapen.

De eigenaren hebben alle keuze om hun hond vandaag nog naar België over te brengen waardoor ze niet hoeven worden ingeslapen, maar dat doen ze niet.

Er worden hier allerlei voorstellen genoemd die helemaal geen nut hebben, zeker niet op de lange termijn.
Hogere boetes: het is al bewezen dat dat niet helpt, bovendien liggen dit soort mensen er niet eens wakker van dat hun hond risico loopt op inslapen.

Fokkers aanpakken: Compleet nutteloos, in België zijn dit soort pups vrij verkrijgbaar dus dan gaan dit soort mensen ze vrolijk daar halen. Fokkers verdwijnen vanzelf als de pupkopers verdwijnen, alle energie die je hier in steekt in verloren energie en een poging om mensen van het werkelijke onderwerp af te krijgen.

Gedragstesten: Ook hiermee worden er een hoop honden zinloos ingeslapen, namelijk de honden van de mensen die ze niet goed hebben gesocialiseerd/opgevoed. Niet de schuld van de hond dus waarom zou dit minder erg zijn?

Het is te triest voor woorden dat er toendertijd zo'n goede overgangsregeling was dat geen hond had hoeven ingeslapen te worden. Er waren toendertijd ook weinig tegenstanders.
Nu een grote groep mensen toch zo nodig een verboden hond moet en ze zien dat ze toch echt het risico lopen op inbeslagname en inslapen gaan ze gillen om medelijden en aandacht.

Ze zijn er zelf verantwoordelijk voor! En ze kunnen het vandaag nog stoppen maar dat vertikken ze.

Laat eerst maar eens zien dat mensen die zulk soort honden willen verantwoording kunnen dragen (en een verboden hond aanschaffen is niet bepaald verantwoordelijk gedrag) en over voldoende ervaring beschikken. Misschien dat er dan in Den Haag geluisterd wordt.

Breng de aanwezig honden naar België en voorkom dat er nog meer mensen pups gaan aanschaffen door ze niet te beschermen maar te veroordelen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:41

ik heb ook niet gezegd dat de kopers verdedigd moeten worden,helemaal niet.

de overgangsregeling was goed,inderdaad.

maar wisten jullie ook dat vanaf de dag dat de RAD inging,de dieren vanaf die dag met een muilkorf moesten lopen?

*edit: door de manier waarop er soms word gediscussierd,krijg ik persoonlijk het gevoel dat de dieren niet belangrijk zijn,dat steekt me. let op,ik zeg persoonlijk en voor mijn gevoel
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 20-06-07 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt