Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:12

Quinette schreef:
pfff... quincy is al n half uur aan t mauwen dattie naar buiten wil/moet
Vind ik met de voorspelde sneeuw opkomst toch niet zo'n goed idee..maaja, krijg m dat maar eens aan t verstand :')

Leg t ff aan hem uit :')

Apostrof

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:21

@ Joolien was ook best grappig :) Moet zeggen dat de schade meevalt, bloedde best maar heb een paar miniscule korstjes op m'n hand nu. Echt van die speldenkopjes.

Meneer is zich van geen kwaad bewust... vond het volgens mij sowieso al wat vreemd dat ie een hand ving ipv de beoogde muis o.i.d. :)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:29

Ik ben terug van paar daagjes weg....moesten maandag nog even wachten op de bloeduitslagen van Gizmo voor we konden vertrekken. Wilde alles goed geregelt hebben voor hem. (mijn moeder is op hem komen passen en heeft in mijn huis geslapen om op Gizmo te letten).
Uitslag van bloedtest wees uit dat Giz niks aan zijn schildklier heeft. Dus is nu diagnose gesteld, hoge bloeddruk zonder aanwijsbare reden. (kunnen tumortjes zijn bijv). Hij heeft nu bloeddruk verlagers welke ook gewoon aan mensen gegeven worden. 12.5 mg per dag. Atenolol accord tabletten, opgehaald bij de apotheek, wat keken die wel even vreemd. Ze hebben nu iig een kat in hun registratie staan. Haha.
Ik zie nu nog niet echt verandering bij Giz....ik kan zijn hartslag iig niet zo goed meer voelen, die ging eerst echt behoorlijk tekeer. Volgens mijn moeder eet hij goed, even zelf in de gaten houden komende dagen. Morgen even telefonisch contact met de dierenarts.

Geef hem halve tabletje nu met wat smeerpate, wat goed gaat. Volgens dierenarts zou 1/2 tabletje geen probleem geven....mijn eerste poging resulteerde in 3 bloedende krassen in mijn vingers en een tabletje uitgespuugd op de grond....dus dan maar met wat lekkers er om heen.

Iig in de dagen dat ik weg ben geweest weer veel mooie foto's van katten gezien hier...Leuk leuk.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:40

Hé toch, die Giz :(:) Zie je nu wel al verbetering?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:52

Dilemma:
wij hebben hier dus poezel Eef van bijna 17 jr en Mechel Juul van 4 jaar. Juul vindt katten geweldig alleen ze snapt Eef niet :o? . Vorig jaar hadden wij een 1jr buurtkater op de plaats en deze kon geweldig met Juul opschieten (in het begin natuurlijk niet) :j Dat was echt aandoenlijk om te zien :+:
Kater kwam ook bij ons binnen en Eef liet dan ff duidelijk merken dat ze de baas was maar dat was het. We zijn verhuisd dus situatie is terug bij oude...
Toevallig vond manlief +/- 3 mnd geleden een jonge York op weg. Deze mee na huis genomen en onze Juul was weer helemaal in <3 ! Eef zag het in bench zitten, blies een keer en ging weer haar eigen gang...
Aantal uur later is Yorkie opgehaald dus situatie bij het oude :j

Daar is niets mis mee alleen zit ik nu toch voor dilemma. Want we hebben gezegd dat er hier pas een nieuw beest komt als er 1 overlijd. Alleen heb ik het idee dat onze Juul een maatje mist en tja, van Eef geniet ik al 6 jaar langer als gedacht (ivm nierziekte) alleen word onze hond natuurlijk ook steeds ouder....

Van de ene kant hebben we zoiets van: we blijven bij ons besluit :j maar inmiddels is het ook aan de andere kant: wat als poezel veel ouder gaat worden, dan wordt het voor hondlief destijds moeilijk om vrindjes te worden met jonge kat :(:)

Wat is wijsheid????

(oh en dit is natuurlijk niet rot bedoeld voor onze poes; iluvher en geniet nog iedere dag dat ze die 5 uur wakker :o )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:55

sazsie schreef:
Hij heeft nu bloeddruk verlagers welke ook gewoon aan mensen gegeven worden. 12.5 mg per dag. Atenolol accord tabletten, opgehaald bij de apotheek, wat keken die wel even vreemd. Ze hebben nu iig een kat in hun registratie staan. Haha.

Herkenbaar, mijn Boris krijgt een humane insuline, Lantus, en dat moet ik ook gewoon bij de apotheek halen. Kijken ze altijd raar als ik zeg dat het niet vergoed wordt door de zorgverzekering :D

Hopelijk slaan die pilletjes aan bij Gizmo!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 02:09

ingedebruijn schreef:
fransje23 schreef:
Mijn Boris heeft een nieuwe hobby.. Met zijn poot het drinkbakje omver gooien en het water van de grond op drinken. Toch maar eens opzoek naar een robuuster exemplaar want zo blijf ik dweilen.

Wij hebben ook zo een fijn figuur.. had uiteindelijk een strandhanddoek eronder en ook die was verzopen! Daarna hebben we maar een waterfontein gekocht. Ze zijn er echt helemaal weg van en het verspillen is met 90% afgenomen! *\o/*

Ik heb altijd een barbiebadje op pootjes knalroze waar ik een heel klein laagje indoe wat ze mag omsmijten

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:50

binky schreef:
Lui_ schreef:
Leuk topic! Ik heb thuis ook katten, op dit moment 7. Ik ga eind deze maand samenwonen en dan neem ik er 2 mee, Bokito (kruising maine coon) van 5 jaar, en Lui van 3 jaar.

Kattenaids heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.

Ik mag toch hopen voor jullie dat Bokito niet de streken heeft van de bekende Bokito :')

Dat niet haha! Hij kan wel erg stout zijn maja is wat minder groot en sterk als de bekende Bokito hihi ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:58

Geweldige naam Bokito, ik merk het al als ik mn kater Ludo roep, zie dan toch vaak even een hoofd draaien van he? hahaha

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:26

Wat leuk om jullie verhalen te lezen, sommige zijn zooo herkenbaar haha! :) Hier ook een bokker met een poesje. Ze is geboren op 27 april '12 en is een Europese Korthaar :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:28

Ik had de grootste lol, poes iets minder
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:29

:=

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:11

Wat een geniale foto. En ach het is maar even toch? Ik neem dat poes niet iedere dag zo rondloopt? :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:54

hahahaha geweldig die kop, witheet hihi

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:57

Nee absoluut niet, heb een hekel aan om beesten aan te kleden, maar zo nu en dan voor de foto wel grappig

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:01

Vermoedde ik al en de meeste katten hebben er een spuughekel aan.
Maar de foto is geniaal gelukt!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:34

Schitterende foto Mossel :D
Poezebeestje vindt het blijkbaar niet zo leuk!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:57

Op die foto viel haar blik zelfs nog wel mee...

Afbeelding

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:58

Leuke foto's! :)

Ik wil me ook aanmelden. Ik heb er 7 :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:02

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:13

Oeh Mossel is je camera nog heel?? Als blikken konden doden :=

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:36

The Grudge _O-

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:37

Een duivelse kerstkat :') kan zo in een thriller of horror film :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:09

Mossel schreef:
Sky de kerstvrouw <3 {:)
[ Afbeelding ]

En Zsa-Zsa de kerstman!!!!

{:) {:) {:) {:)

<3 <3 <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:10

Jolien ik had een topic gezien met foto's van je nieuwe kat. Ik vind Klaaz prachtig!