En ja hoor daar gaat er weer een verhuizen.
Dit keer is orka Keet de pineut. Hij gaat voor de zoveelste keer weer verhuizen.
Orka Keet geboren 1993, zijn moeder werd weggehaald bij hem toen hij 20 maanden oud was.
Keet heeft er al wat reisjes op zitten:
1993 tot 1999 Seaworld San Antonio
1999 tot 2000 Seaworld San Diego
2000 tot 2001 Seaworld Aurora
2001 tot 2004 Seaworld San Diego
2004 tot nu Seaworld San Antonio
en nu mag hij weer terug naar jawel Seaworld San Diego..................
Hoe vaak wil je een orka verhuizen in zijn leven, belachelijk dat er zo gezeuld wordt met die dieren.
Mindim schreef:Ik weet niet of ze van LP is. In de wet staat dat in het wild gevangen dieren niet verhandeld mogen worden. Dus ja, ik heb geen idee.
Nu weet ik dat ze niet verhandeld mag worden, maar verhuizen mag wel. Ze zullen onderling wel ruilen ed.
Morgan in nu eigenlijk gewoon in handen van Seaworld.
Indy29 schreef:Ja, dat vraag ik me ook af.
Het is voorlopig alleen wel zo dat Morgan nog niet geslachtsrijp is. Orka's zijn geslachtsrijp als ze tussen de 6 en de 10 jaar oud zijn. En volgens het dolfinarium zou ze nu dan 3 of 4 moeten zijn en dus nog niet klaar om kalveren te krijgen. Informatie is te vinden op:
http://www.orca-ocean.nl/site/
Het is al door LP gezegt dat ze als ze er klaar voor is moeder mag worden. Dus ze gaat straks als ze oud genog is gewoon voor fokkoe gebruikt worden.
Indy29 schreef:Maar idd vraag ik me toch af of ze met dat dier kunnen blijven slepen. Straks krijgt het dolfiarium toch de kick om een grotere bak te bouwen en dan willen ze haar en misschien een vriendje of vriendinnetje weer terug.....
Het lijkt me toch niet dat die parcen onderling kunnen blijven verhuizen met deze enorme dieren.
De parken blijven onderling gewoon zeulen met die dieren. Zie het stukje hier boven van Keet.
Ik denk niet dat Harderwijk nog orka's gaat houden. Ben van mening dat als ze de kans hadden gehad, allang orka's hadden rondzwemmen. Maar je weet maar nooit