Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:09

Is morgan nu eigenlijk het bezit van Loro parque of niet?
maw mogen ze haar zomaar verhuizen of moet dat eerst aangevraagd worden?

Want als ze gewoon vervoerd mag worden gaat ze volgens mij inderdaad wel een paar keer verhuizen.
Arm beest. Ben benieuwd hoelang het duurt eerdat ze aan shows mag meedoen en wanneer ze haar als fokkoe gaan gebruiken :n

CloudDancing

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:31

Ja, dat vraag ik me ook af.
Het is voorlopig alleen wel zo dat Morgan nog niet geslachtsrijp is. Orka's zijn geslachtsrijp als ze tussen de 6 en de 10 jaar oud zijn. En volgens het dolfinarium zou ze nu dan 3 of 4 moeten zijn en dus nog niet klaar om kalveren te krijgen. Informatie is te vinden op: http://www.orca-ocean.nl/site/

Maar idd vraag ik me toch af of ze met dat dier kunnen blijven slepen. Straks krijgt het dolfiarium toch de kick om een grotere bak te bouwen en dan willen ze haar en misschien een vriendje of vriendinnetje weer terug.....

Het lijkt me toch niet dat die parcen onderling kunnen blijven verhuizen met deze enorme dieren.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:55

nieky1993 schreef:
Orca's in het wild zijn zelden tot nooit agressief naar mensen.
Dus een orca doet het echt niet voor het vermaak.
Vergelijking met een tijger gaat moeilijk op. Tijgers in het wild vallen namelijk ook aan, terwijl orca's dit dus niet doen.
Dus dan ga mag je me antwoorden waarom deze orca's dan zo agressief zijn

Ik wil het gerust een beetje positief inzien als mensen met bewijzen kunnen komen dat deze dieren daadwerkelijk gelukkig zijn in deze parken

Mijn insteek was dan ook op de paarden :) . Hoeveel mensen zijn er ooit aangevallen door wilde paarden (en dan heb ik het dus niet over de koniks in de Oostvaardersplassen ;) ). Weinig waarschijnlijk. En daar tegenover; hoeveel mensen zijn er al wel eens aangvallen door een tam paard, of er dodelijk door verwond (al dan niet express). Genoeg, bokt staat er al vol mee.
Met andere woorden; Murphy's law. Als iets fout kan gaan, dan gaat het fout. En hoe meer dier-mens contact, hoe groter de kans dat daar iets mis gaat.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat Dolfinarium Morgan terug wil. Zo'n grotere bak zou in de miljoenen euro's en jaren plannen/bouwen gaan lopen. Daarnaast hoeft het Dolfinarium niet zo nodig een orka. Dan hadden ze Morgan wel in de oude orka pool gedumpt ;) . Maar dat Morgan weer gaat verhuizen, daar ga ik wel vanuit. Hopelijk alsnog naar een seapen, met een aangepast uitzettingsplan. Eentje waarbij ze niet alleen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:46

Ik weet niet of ze van LP is. In de wet staat dat in het wild gevangen dieren niet verhandeld mogen worden. Dus ja, ik heb geen idee.

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:01

En ja hoor daar gaat er weer een verhuizen.
Dit keer is orka Keet de pineut. Hij gaat voor de zoveelste keer weer verhuizen.
Orka Keet geboren 1993, zijn moeder werd weggehaald bij hem toen hij 20 maanden oud was.
Keet heeft er al wat reisjes op zitten:
1993 tot 1999 Seaworld San Antonio
1999 tot 2000 Seaworld San Diego
2000 tot 2001 Seaworld Aurora
2001 tot 2004 Seaworld San Diego
2004 tot nu Seaworld San Antonio
en nu mag hij weer terug naar jawel Seaworld San Diego..................

Hoe vaak wil je een orka verhuizen in zijn leven, belachelijk dat er zo gezeuld wordt met die dieren.

Mindim schreef:
Ik weet niet of ze van LP is. In de wet staat dat in het wild gevangen dieren niet verhandeld mogen worden. Dus ja, ik heb geen idee.

Nu weet ik dat ze niet verhandeld mag worden, maar verhuizen mag wel. Ze zullen onderling wel ruilen ed.
Morgan in nu eigenlijk gewoon in handen van Seaworld.

Indy29 schreef:
Ja, dat vraag ik me ook af.
Het is voorlopig alleen wel zo dat Morgan nog niet geslachtsrijp is. Orka's zijn geslachtsrijp als ze tussen de 6 en de 10 jaar oud zijn. En volgens het dolfinarium zou ze nu dan 3 of 4 moeten zijn en dus nog niet klaar om kalveren te krijgen. Informatie is te vinden op: http://www.orca-ocean.nl/site/

Het is al door LP gezegt dat ze als ze er klaar voor is moeder mag worden. Dus ze gaat straks als ze oud genog is gewoon voor fokkoe gebruikt worden.

Indy29 schreef:
Maar idd vraag ik me toch af of ze met dat dier kunnen blijven slepen. Straks krijgt het dolfiarium toch de kick om een grotere bak te bouwen en dan willen ze haar en misschien een vriendje of vriendinnetje weer terug.....

Het lijkt me toch niet dat die parcen onderling kunnen blijven verhuizen met deze enorme dieren.

De parken blijven onderling gewoon zeulen met die dieren. Zie het stukje hier boven van Keet.

Ik denk niet dat Harderwijk nog orka's gaat houden. Ben van mening dat als ze de kans hadden gehad, allang orka's hadden rondzwemmen. Maar je weet maar nooit

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:58

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:00

Jeetje wat wordt er gesleept met Keet :oo.

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:50

_San87_ schreef:
Jeetje wat wordt er gesleept met Keet :oo.

Helaas is Keet niet de enige orka die van de een naar de ander versleept wordt. :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:35

Ik heb dit topic nu al een tijd gevolgd en alles gelezen..
Hoe meer ik lees, zie, volg, weet, hoe naarder ik het vind.
Het zal reuze fout klinken maar ik vind die shows mooi om te zien. Vond ze mooi om te zien, vond het echt gaaf en eerlijk is eerlijk, ik ben mijn leven lang al jaloers op die trainers. Ik zou dat ook wel willen, zo intens met zo'n geweldig dier werken..

Maar, dat is allemaal vanaf de mens geredeneerd.
Als ik eerlijk kijk naar wat deze dieren nodig hebben, en wat ze wordt aangedaan, daar kan ik wel om janken.
Dat dier, Tiligum? die dan gehouden ligt in de holding tank, waar de ándere dieren tegen de ingang aan liggen, om hem te troosten bijna...
Dat raakte me echt heel erg diep. Daarnaast, het is zo intens onwaardig.
Voor mij geen dolfinarium meer. Ik hoop voor Morgan oprecht dat ze, alsnog, goed terechtkomt. Maar ik heb er een hard hoofd in als ik eerlijk ben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:06

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:35

Is er al meer nieuws over de toestand van Tilikum?
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar mijn engels is ook niet zo goed, dus vandaar!!

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:07

Indy29 schreef:
Is er al meer nieuws over de toestand van Tilikum?
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar mijn engels is ook niet zo goed, dus vandaar!!

meer Ik heb er ook niets over gelezen of gehoord. Nu kan ik er ook niet veel van vinden, alleen wat oude berichten.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:12

nopes ik ben ook verschillende sites in de gaten aan het houden maar ook niets nieuws kunnen vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:40

Zo bracht hij 3.5 uur achter elkaar door.

Hij wil zo graag aandacht.

Zijn gebit, of gebrek er aan.
Afbeelding

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:05

Ik krijg zo'n tranen in mijn ogen bij al deze berichten!!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:52

Anders ik wel. Heb de tranen over m'n wangen lopen na dat filmpje over dat Tilikum de eenzaamste walvis ter wereld is. God wat in en intriest.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:13

Ik dacht dat ze in Amerika zo met de dierenrechten bezig waren. Ik word gewoon naar van deze filmpjes. Wat triest en wat is dat dier eenzaam zeg!! Zo zielig.

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:31

Het is gewoon in en in triest dat ze Tilikum zo behandelen. Het dier heeft er niet om gevraagd om gevangen te worden en kunstjes te doen voor de mens. Dat hij 3 mensen van het leven heeft beroofd in zijn cariere......daar heeft hij geen weet van. Om een Tilikum op zo'n manier straffen.. nee dat kan niet. Ook hij heeft aandacht en gezelschap nodig.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:48

Berdien schreef:
Anders ik wel. Heb de tranen over m'n wangen lopen na dat filmpje over dat Tilikum de eenzaamste walvis ter wereld is. God wat in en intriest.

Je moet toch wel van steen zijn als dit je niet raakt... ;(

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:30

En die 'tanden' van het arme beest..Vind het ook zwaar triest. En dan maar verwaarlozen omdat hij zo gevaarlijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:18

@lepeltje, Wat een prachtig filmpje! En wat een duveltje :D, maar je leert van zo'n filmpje een stuk meer dan van een bezoek aan een dolfinarium.
Het geeft ook maar weer hoe vreselijk sociaal ze zijn en hoeveel ze leren van mams. Jonge dieren bij vreemde volwassenen zetten, lijkt me dan ook niet gezond, voral niet als deze volwassenen niet echt gezond gedrag vertonen.
En op wat voor een vreselijke manier Tilikum behandeld wordt.

Ik kan nergens een update van hem vinden, maar ik vind hem zo schrijnend, hetzelfde als Lolita. Ik ben bang dat Morgan ook zo kan gaan eindigen, dobberend in haar tank uit verveling. Tilikum is enorm groot, volgens mij de grootste in gevangenschap. Zo'n trots dier in zo'n onderdanige positie, niets is er nog orka aan, hij is van alles gestript. Heel erg triest, dat kunnen ze toch niet verantwoorden.

@Furious, de meeste orka's hebben dit soort of geen tanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:27

beetje eentonige route, rechtdoor, afbuigen op mijn zij, rechtdoor, afbuigen op mijn zij....................

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:29

Vreselijk dat filmpje van Tilikum. Arm dier.