Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:19

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
slimmerik wil je misschien ophouden met die sarcastische opmerkingen?

En hup, weer op de persoon spelen.
Waar zie jij sarcasme? Of is dat omdat je dat gewoon zo wil lezen.

Maar als ik het goed begrijp zijn jullie nu zo goed bezig dat binnen een jaar niemand meer een pitbullachtige koopt en er in de toekomst dus geen hond zinloos meer moet worden afgemaakt.

En degene die de wet hebben overtreden worden nog beloond ook, al zou het zijn doordat mensen daar zelfs begrip voor hebben.

Blijf maar lekker volhouden dat het de schuld is van de pitbullwet en kaarsjes branden voor de honden.
Hoe ongeloofelijk hypocriet kun je zijn: eerst een verboden hond nemen waarvan je weet dat je het risico loopt dat hij wordt ingeslapen en als dat dan gebeurd ga je op hemelvaartsdag huilend kaarsjes branden.

Sorry hoor, maar mijn broek zakt hier steeds verder vanaf. Allerlei mooie verhalen, onwaarheden en pogingen om van het echte onderwerp af te gaan om toch maar dit soort bazen te begrijpen en te steunen. Want och ze konden het immers niet weten?

En wat schieten de honden ermee op? Helemaal niets!
Vanaf het moment van het branden van de kaarsjes zijn er weer veel te veel honden zinloos afgemaakt dankzij die leuke bazen.

Veel succes met jullie aktie. Gelukkig zijn er nog mensen die om de honden denken en die prioriteit geven.

ik speel niet op de man ik vraag alleen iets op de man af.. of iemand iets niet wilt doen want er was een waarschwuing geplaatst door een mod dat er geen steken meer onder water mochten worden gegeven..

en jullie schilderen ons af als een stelletje achterlijken volgens mij maar als je een andere mening hebt dan ben je nog niet gelijk achterlijk hoor..
ik ben het niet met jullie eens.. en jullie niet met ons.. maar is het dan echt nodig om ons daarom de grond in te stampen? wat dat is wel waar jullie VOLGENS MIJ mee bezig zijn..

ik heb 'volgens mij' vet gedrukt omdat het mijn mening is.. even voor het geval dat.. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:20

slimmerik schreef:
Ja, ik zit eigenlijk ook nog steeds op échte argumenten te wachten.

ik heb overigens ook nog steeds geen antwoord op de vraag hoe JULLIE mensen inlichten over de rad en of jullie dat uberhaupt doen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:20

Jullie zijn er dus voor dat "wereldvreemde" mensen , levensgevaarlijke moordmachines in huis blijven nemen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:22

naadje24 schreef:
en niet de mensen die dezelfde gal als jullie roepen,die staan er namelijk niet voor de honden....
die staan er alleen voor de "rassen"

Wat een ongeloofelijk zwaktebod. Nergens maar ook nergens kun je dat uithalen.
Ik kom op voor de honden en dat betekend dat de pupkopers van dit soort honden aangepakt moeten worden, die houden namelijk het zinloos inslapen in stand. Niemand anders.

En er lopen hier net zoveel niet rashonden rond dan wel rashonden, alleen zijn dat wel bastaarden die gewoon toegestaan zijn in Nederland en waar we geen enkel risico lopen op zinloos afmaken.
Ik speel niet met dierenlevens...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:22

slimmerik schreef:
Jullie zijn er dus voor dat "wereldvreemde" mensen , levensgevaarlijke moordmachines in huis blijven nemen.

hoe kom je er in vredensnaam bij dat het levensgevaarlijke moordmachine's zijn??
moet je voor de grap eens in je eigen keuken kijken.. blender? kan je ook goed aan bezeren.. ook maar verbieden? een mes kan je je zelf ook aardig aan snijden.. ook verbieden?
een oven? kan je je zelf ook aardig pijn aan doen.. allemaal levensgevaarlijk

en dit zijn dan allemaal dingen die niet leven.. honden wel.. die hebben een karakter en gevoel en emotie..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:23

LimaGentle schreef:
ik heb overigens ook nog steeds geen antwoord op de vraag hoe JULLIE mensen inlichten over de rad en of jullie dat uberhaupt doen...

Dat is tot in den treure gebeurd al 14 jaar lang : op internet...op de televisie,...in de wachtkamers van de dierenartsen..... in de kranten....

Tja en die kluizenaars die volgens jullie nergens van afweten, kunnen wij ook niet bereiken toch?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:25

LimaGentle schreef:

Alleen al op bokt kun je heel wat posts terugvinden waarin ik mensen waarschuw voor de pitbullwet.
Verder op marktplaats en andere advertentiesites, in kranten, dierenartsenpraktijen en ook de mensen die ik begeleid in de aankoop van een hond.

En ik ben gelukkig lang niet de enige!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:25

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Dat is tot in den treure gebeurd al 14 jaar lang : op internet...op de televisie,...in de wachtkamers van de dierenartsen..... in de kranten....

Tja en die kluizenaars die volgens jullie nergens van afweten, kunnen wij ook niet bereiken toch?

dat was de vraag niet.. hoe doen JULLIE het..?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:28

LimaGentle schreef:

Nou... niet zo dubbelzinnig. Haha! En niet schreeuwen Bloos Ik ken geen mensen in mijn omgeving die zo'n hond hebben... die zou ik denk ik zeggen dat ze een gevaar voor de omgeving zijn en ze daarna aangeven...of andersom.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:30

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Uhh ben vandaag bij de DA geweest en heb daar toch niets zien hangen en ik heb toch echt heel de wachtkamer gebruikt tijdens het wachten. Ben het nog in geen enkele praktijk tegen gekomen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:32

LimaGentle schreef:
slimmerik schreef:

hoe kom je er in vredensnaam bij dat het levensgevaarlijke moordmachine's zijn??

http://www.edba.org.au/courier.html
LimaGentle schreef:
moet je voor de grap eens in je eigen keuken kijken.. blender? kan je ook goed aan bezeren.. ook maar verbieden? een mes kan je je zelf ook aardig aan snijden.. ook verbieden?
een oven? kan je je zelf ook aardig pijn aan doen.. allemaal levensgevaarlijk

en dit zijn dan allemaal dingen die niet leven.. honden wel.. die hebben een karakter en gevoel en emotie..

Ga nu geen honden die gevaarlijk en verboden zijn vergelijken met een blender.
Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:32

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:
en niet de mensen die dezelfde gal als jullie roepen,die staan er namelijk niet voor de honden....
die staan er alleen voor de "rassen"

Wat een ongeloofelijk zwaktebod. Nergens maar ook nergens kun je dat uithalen.
...

lees het topic dan maar eens goed door Knipoog het word wel degelijk zo bedoeld
want papier of niet ...het blijft een hond....
maar nee het is een gevaarlijke moordmachine! Nagelbijten / Gniffelen jaja overdrijven is ook een vak apart Knipoog
dan is iedere hond ZONDER papier dus een gevaarlijke moordmachine toch?
want jullie beweren geen rassendiscriminatie te houden .....

dus dan is mijn russel een gevaarlijke vechtmachine want ze heeft geen papier Haha!
daar dacht ik dus ook niet over na 8 jaar geleden ,want ook ik was zo'n hondenkoper die gewoon een gezelschap zocht Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:34

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Nou... niet zo dubbelzinnig. Haha! En niet schreeuwen Bloos Ik ken geen mensen in mijn omgeving die zo'n hond hebben... die zou ik denk ik zeggen dat ze een gevaar voor de omgeving zijn en ze daarna aangeven...of andersom.

waar wordt er geschreeuwd dan?
andersom worden blijkbaar ook de teksten verkeerd opgevat of gelezen Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:35

Nee , de pitbull achtige honden zonder papieren kunnen moordmachines zijn omdat ze pitbull kunnen hebben en zie mijn onderschrift dus. Bovendien zijn ze al 14 jaar verboden !!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:36

naadje24 schreef:

Hoofdlettergebruik wordt op bokt gezien als schreeuwen.(staat in de regels)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:49

slimmerik schreef:
naadje24 schreef:

Hoofdlettergebruik wordt op bokt gezien als schreeuwen.(staat in de regels)

nou ik heb al tig keer hier in dit topic woorden met hoofdletters geschreven om dingen te verduidelijken...en dan kom je er nu pas mee Verward

en staff wordt ook afgemaakt ...zonder papier.....jouw woorden--> kan pitt hebben? (dit vraag ik je)
nou dan zeg ik....labrador...zonder papier...hoe weet jij of ie pitt vrij is dan? wie weet heeft ie wel 5 %,is ie dan een moordmachine?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:55

naadje24 schreef:
en staff wordt ook afgemaakt ...zonder papier.....jouw woorden--> kan pitt hebben? (dit vraag ik je)
nou dan zeg ik....labrador...zonder papier...hoe weet jij of ie pitt vrij is dan? wie weet heeft ie wel 5 %,is ie dan een moordmachine?

Dat bepaalt de schouwer dus... En als mijn lab zonder papieren iemand toetakelt gaat ie alsnog..... zonder enig pardon.

mijn lab is trouwens mét papieren Haha! Maar de vorige was zonder.... als daar dan door de schouwer een RAD hond in gezien zou worden dan had ik pech gehad maar moet ik me erbij neerleggen dat ik een bij de wet verboden hond had.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:58

naadje24 schreef:
maar nee het is een gevaarlijke moordmachine! Nagelbijten / Gniffelen jaja overdrijven is ook een vak apart Knipoog

dus dan is mijn russel een gevaarlijke vechtmachine want ze heeft geen papier Haha!
daar dacht ik dus ook niet over na 8 jaar geleden ,want ook ik was zo'n hondenkoper die gewoon een gezelschap zocht Knipoog

Wil je mij daar niet over aanvallen of mijn post in een quote gebruiken alsjeblieft?
Ik heb dat namelijk nergens gezegd en zal zulke dingen ook nergens zeggen.

Het zijn fantastische honden in ervaren en zeer deskundige handen alleen in Nederland verboden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:00

ja mijn jack ook,mijn bull ook.....maar daar gaat het mij niet om...het gaat mij dus wel om de honden die NIKS gedaan hebben en toch afgemaakt worden...

en een lab met 5% staff komt geeneens bij een schouwer terecht..
hoezo onrecht? hoezo rassendiscriminatie?

maar goed...het blijft hier een ja en nee verhaal tussen ons....ik ga dingen herhalen...en daar word ik moe van...

dus bij deze : als jullie nog echt iets zinnigs hebben wat mij kan overtuigen: prima,zoniet dan blijft bij deze mijn mening staan en niemand die mij veranderd...dan blift mijn woord ,mijn woord en voed ik daad bij mijn woord...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:02

Elke carnivoor is een moordmachine, daar zijn zo voornamelijk voor gemaakt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:03

ThePast03 schreef:
naadje24 schreef:

Wil je mij daar niet over aanvallen of mijn post in een quote gebruiken alsjeblieft?
Ik heb dat namelijk nergens gezegd en zal zulke dingen ook nergens zeggen.

Het zijn fantastische honden in ervaren en zeer deskundige handen alleen in Nederland verboden.

ik quote jouw omdat mijn eerste zin wel degelijk naar jouw gericht is.....

en dat van moordmachine 's dat is niet jouw woord maar word hier wel in het topic zo gemeld...,ik meldde erbij dat dat onzin is...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:10

naadje24 schreef:
ja mijn jack ook,mijn bull ook.....maar daar gaat het mij niet om...het gaat mij dus wel om de honden die NIKS gedaan hebben en toch afgemaakt worden...

En dan moet ik ook weer in herhaling vallen. Er had nooit een hond afgemaakt hoeven worden er was een zeer goede overgangsregeling begin jaren negentig waarbij zelfs de pups die nog in de baarmoeder zaten gewoon oud mochten worden.

Die honden die zinloos afgemaakt worden hebben dat te danken aan hun leuke bazen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 07:00

dat ontkend toch ook niemand?
tenminste,ik niet.

maar feit blijft dat er nog wel dieren worden afgemaakt door de domme eigenaren.
dat moet stoppen!

en ik heb écht een hekel aan het woord moordmachine,bah

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:57

poes schreef:
Elke carnivoor is een moordmachine, daar zijn zo voornamelijk voor gemaakt.

Mee eens, en voor mij blijft elk hond een potentieel moordmachine waarom heb ik al uitgelegd, en dat zijn brave en opgevoede honden onafhankelijk van ras, maar sommige zijn gewoon gepredisponeerd om sneller agressief te worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:10

Dit is uit een interview met een van de schouwers:

Citaat:
Wie kan er besluiten een Pitbullachtige in beslag te nemen en wat gebeurt er vervolgens?

Elke politieagent of medewerker van de Algemene Inspectiedienst (AID'er) van het ministerie van LNV kan een Pitbullachtige in beslag nemen. Dat kan zijn op het moment dat u uw Pitbullachtige uitlaat. De hond wordt dan ter plekke in beslag genomen en meegenomen door de betreffende ambtenaar. Deze neemt contact op met de dienst LASER, een onderdeel van het ministerie van LNV, die alle levende dieren beheert die in beslag worden genomen. De dienst LASER brengt de hond onder op een lokatie ergens in Nederland waar de hond prima wordt verzorgd. Er zijn meerdere lokaties en ze worden nooit prijsgegeven. LASER neemt vervolgens cotnact op met één van de drie Pitbull-experts waarna een afspraak gemaakt wordt om de hond te schouwen. Dit gebeurt binnen 2 of 3 werkdagen, er worden geen Pitbullachtigen opgespaard omwille van de effictiviteit. Er zijn zelden meer honden tegelijk te schouwen op één adres. Uitzondering hierop vormen asielen in met name de grote steden waar regelmatig meerdere Pitbullachtigen tegelijk zitten. De Pitbull-expert maakt aan de hand van zijn schouwing rapport op met een eindoordeel. Wordt de hond aangemerkt als Pitbull dan verschijnt dat op zijn keuringsrapport. Dit rapport gaat naar LASER. De hond wordt dan zo snel mogelijk afgemaakt. De eigenaar krijgt geen gelegenheid afscheid van zijn hond te nemen. Hij krijgt wel een straf opgelegd. Wanneer een hond niet als Pitbull wordt aangemerkt dan verschijnt er eveneens een keurrapport met een eindoordeel, de hond mag dan terug naar de eigenaar.

Op onze vraag of hij weleens twijfelt over zijn oordeel is hij resoluut. Het antwoord luidt: "Nee, bij twijfel is de hond geen Pitbull, ik keur in het voordeel van de hond die voor me staat."