Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:44

Die is super mooi inderdaad! Wie weet... :D

Ik heb onlangs deze nog erbij aangeschaft, eenvoudig maar heel fijn in gebruik en kan veel in:
Afbeelding

En deze had ik nog tegoed van een prijs die ik begin dit jaar had gewonnen;
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:56

Allebei leuk Leo ! Euh, wat is dat blauwe in de bovenste bak ?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:01

Cottage cheese met een heel klein beetje blauwe spirulina! :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:07

Nu je het zegt, de structuur …. De kleur kon ik toch niet thuis brengen :D .

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 22:21

Afbeelding
Er zit niks anders op.. ik moet weer wat nieuws aanschaffen :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:04

:D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:34

Zo leuk weer allemaal <3
Ik maak momenteel weinig foto’s en ook weinig actief op Instagram, kan het er allemaal even niet bijhebben en ik kreeg een te hoge lat van alle prachtige IG-creaties die langskwamen := Die bak die jij gebruikt voor Fitz, Leo, zag ik bij K&R langskomen en ik vind ‘m ook fantastisch <3 Moet alleen van mezelf even een rij weinig gebruikte bakken verkopen voor ik weer iets nieuws koop :=

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:59

Super leuke bakken Hettie!
En Leo ook.

Hier komen we eindelijk langzaam aan het einde van ons Giardia traject. Nog heel even en dan kan hij weer terug op KVV. Ik mag al een tijdje ook weer dingen toevoegen aan zijn eten. Dus hier wat foto’s van een paar bakken

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:51

Wat een leuke bakken allemaal weer! Hier geven de kinderen vooral de honden eten dus ik kom er niet aan toe leuke dingen te maken. De honden worden door de kids wel goed verzorgd dus dat scheelt haha!
Deze week nog likmatjes bij de Aldi gescoord, die is nu favoriet voor de pup (voor de kids dan, de pup heeft liever een hap-slik-weg bak :') )
Zou blij zijn als hij met de andere hond mee kan eten, maakt het wat soorten vlees betreft toch wat makkelijker

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:44

Wat een leuke bakken en creaties maken jullie er weer van <3

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:17

Afbeelding

Na heel want inspiratie uit dit topic gehaald te hebben is dit Buddy zijn eerste bakje :D Door gezondheidsproblemen zijn we bij een nieuwe dierenarts beland en die gaf ons de raad om over te gaan op vers. Na een hele periode extra groenten en barf bij zijn brokken te geven gaan we nu geleidelijk over naar KVV. Ik heb me wel vergist met het formaat van deze bak voor een Duitse herder :Y)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:03

Wat een leuke bak! En ja de mandala is vrij klein. Odin zijn eten past er net in en hij weegt denk ik de helft van een DH :')

Hier ook nog wat bakken gemaakt de afgelopen tijd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:20

Mooie bakken weer :)
De Mandala is inderdaad vrij klein, maar Sodapup heeft wel diepere/grotere bakken.

Ik heb weinig foto’s gemaakt de laatste tijd. Ga sowieso binnenkort eens door mijn verzameling bakken heen, gebruik toch vooral een aantal favorieten en een aantal niet of heel weinig. Kan dat mooi weer op Vinted :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:50

Ik blijf het voor echt grote honden (als in ong 48 kg) wel lastig vinden om 'moeilijke' bakken te vinden. Hier is het nog altijd vaak hap-slik-weg helaas.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:57

Mooie bakken weer. De honden boffen maar *\o/*

Hier net kip gekookt voor ons teefje. Dat uit elkaar getrokken en krijgt ze op haar likmat erbij. Het kookwater laat ik afkoelen en dan maak ik een bak met wortels die kunnen trekken in dat kookwater.
Morgen vries ik de wortels in, die smaken dan lekker een beetje naar kip. En die dienen dan als een bevroren kauwsnack. Het kipwater krijgt ze dan weer over haar eten erbij. Alles hergebruiken :')
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 20:49

Leuke bakken !

@ Taifoen: he, die wortel kwam ik in een ander topic ook tegen! Is het de bedoeling dat je vooraf de wortel gaar kookt, of doe je rauw invriezen?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:01

Lukasje schreef:
Leuke bakken !

@ Taifoen: he, die wortel kwam ik in een ander topic ook tegen! Is het de bedoeling dat je vooraf de wortel gaar kookt, of doe je rauw invriezen?

Ik heb ze niet gekookt dus vries ze na het intrekken gewoon in. Maar is ook voor mij de eerste keer :D denk dat wij hetzelfde topic hebben gelezen haha

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:07

Haha dat zou kunnen!
Mijn vorige hond was gek op wortels. Die was zo happy met een grote, dikke peen. En eigenlijk was dat best makkelijk.
Jammer genoeg vindt mijn huidige hond het 2x niks. Ijsjes lust ze daarentegen wel. Dus mss??

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:57

Gisteren zijn er twee feast mats van west paw en de lickitmat toegekomen. De lickimat is echt groot maar minder moeilijk. Die van west paw zijn groot maar ik denk dat een volle maaltijd voor mijn hond van 42 kg wel echt vol zit

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:00

Lukasje schreef:
Haha dat zou kunnen!
Mijn vorige hond was gek op wortels. Die was zo happy met een grote, dikke peen. En eigenlijk was dat best makkelijk.
Jammer genoeg vindt mijn huidige hond het 2x niks. Ijsjes lust ze daarentegen wel. Dus mss??

De wortels bevallen hier erg goed *\o/*

Ook nog 2 bakken gemaakt. Kip met... kip! En zalmolie, schaapsvet en wat toppings :)
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 23:48

Ah echt? Ik ben er nog niet toe gekomen maar dan toch ook eens uitproberen maar!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:24

Hebben jullie nog goede (uitgebalanceerde) recepten voor groentemixen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:47

Wat bedoel je met goed uitgebalanceerd?

Wat ik zelf doe en ook aanraad aan anderen is een mix maken met 3 a 4 groentes, waarvan tenminste een ondergrondse en een bovengrondse groente en bij voorkeur een bladgroente. 10 minuten koken of stomen, dan pureren. Blad doe ik er vaak pas bij met pureren, of alleen de laatste minuut meekoken.
Afwisseling is absoluut key, ook in groentes. Als je voornamelijk kiest voor seizoensgroente heb je gedurende het jaar al een mooi, natuurlijke afwisseling. Daarnaast hebben seizoensgroenten een hogere biologische beschikbaarheid.
Op dit moment kun je dan bijvoorbeeld kiezen voor boerenkool, winterpeen, pompoen, spruitjes, koolraap enz.
Ook kan het interessant zijn om als extra een handje bessen toe te voegen voor het pureren. Nu komen er bijvoorbeeld weer cranberries, een fantastische toevoeging (vitamine C, antioxidanten). Die laat ik wel kort meekoken tot ze barsten.
Cranberry puree (zonder suiker uiteraard) is ook een leuke topping als je hond het lust.

Ik mik op zeker één keer in de maand een kruisbloemige groente mee te nemen in mijn mix, omdat die de lever ondersteunen. Iedere hond (ieder dier, wij ook) filtert non stop belastende stoffen en dit soort simpele toevoegingen geven de lever net een steuntje in de rug.

En dan nog een laatste tip: groentekiemen! Ook een geweldige toevoeging. Die geef ik meestal gewoon los op de maaltijd maar kun je ook rauw meemixen natuurlijk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:19

Leo schreef:
Wat bedoel je met goed uitgebalanceerd?

Wat ik zelf doe en ook aanraad aan anderen is een mix maken met 3 a 4 groentes, waarvan tenminste een ondergrondse en een bovengrondse groente en bij voorkeur een bladgroente. 10 minuten koken of stomen, dan pureren. Blad doe ik er vaak pas bij met pureren, of alleen de laatste minuut meekoken.
Afwisseling is absoluut key, ook in groentes. Als je voornamelijk kiest voor seizoensgroente heb je gedurende het jaar al een mooi, natuurlijke afwisseling. Daarnaast hebben seizoensgroenten een hogere biologische beschikbaarheid.
Op dit moment kun je dan bijvoorbeeld kiezen voor boerenkool, winterpeen, pompoen, spruitjes, koolraap enz.
Ook kan het interessant zijn om als extra een handje bessen toe te voegen voor het pureren. Nu komen er bijvoorbeeld weer cranberries, een fantastische toevoeging (vitamine C, antioxidanten). Die laat ik wel kort meekoken tot ze barsten.
Cranberry puree (zonder suiker uiteraard) is ook een leuke topping als je hond het lust.

Ik mik op zeker één keer in de maand een kruisbloemige groente mee te nemen in mijn mix, omdat die de lever ondersteunen. Iedere hond (ieder dier, wij ook) filtert non stop belastende stoffen en dit soort simpele toevoegingen geven de lever net een steuntje in de rug.

En dan nog een laatste tip: groentekiemen! Ook een geweldige toevoeging. Die geef ik meestal gewoon los op de maaltijd maar kun je ook rauw meemixen natuurlijk.

Precies wat jij zegt bedoel ik met uitgebalanceerd. Ik heb nu maar 'wat gedaan', maar kon online niet zo goed een echt recept vinden qua verhoudingen. Alleen dat je meerdere groentes moest mixen.

Ik heb gisteren voor het eerst een mix gemaakt en hierin zitten wortels, sla, sperziebonen (beetje), flespompoen, komkommer, courgette en witlof. Had online gelezen dat je 8 soorten het beste kon doen, maar we kunnen niet zo goed tellen dus zijn het er 7 geworden :')

Ik heb alles gekookt behalve de sla en komkommer en alles gepureerd.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:55

Nou hier zijn we eindelijk weer toe aan het maken van mooie bakken.
We zijn nog aan het elimineren, qua eiwitbronnen dan. Maar we kunnen wel weer mooie bakken maken.

Allemaal ellende gehad ondertussen. Zal jullie het hele verhaal besparen. En gewoon weer eens een fotootje van een bakje maken

Kiezebrink kalkoen
Pompoen
Kefir
Banaan
Blauwe bes
Hollandse garnalen
Afbeelding

En terwijl ik mij heel even omdraaide om de garnalen uit de koelkast te pakken :+

Afbeelding