Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:54

Zo, de cadeautjes en de hint zijn hier ingepakt! Nog een gedicht en nog wat versiering voor de pakjes scoren en dan is het klaar.

Freek is vrijdag naar de trimmer geweest en ook weer helemaal keurig voor de feestdagen +:)+

Afbeelding

Misschien een leuke nieuwe vraag:

Wat doe jij aan verzorging bij je hond?
Freek gaat elke 12 weken naar de trimmer en daarnaast borstel/kam ik hem eens per week helemaal goed uit. Verder wordt hij regelmatig droog geblazen en/of gewassen als hij eens in de sloot is geweest.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:03

Cody gaat om de 4 maanden naar de trimmer. Hij heeft vooral veel vacht bij zijn kont en staart, verder valt het mee. Als hij verhaart blazen we hem 1x per dag met de waterblazer. Verder wordt de waterblazer en badjassen gebruikt als hij nat is of in de modder heeft liggen rollen. Kammen doe ik eigenlijk alleen op zijn buik en rondom zijn piemel omdat hij daar snel klitten krijgt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:11

Heb een kaartje van deze Santa ontvangen… morgen een foto en mijn gedachten.. heb nu nog last van de bijwerkingen van mn shotje Moderna Y;(

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:52

Pleun is kwa vacht vrij makkelijk te onderhouden. Ze verhaart alleen wel heel erg, dus ik borstel haar wel eens om alle lossen haren weg te halen.

Heel af en toe wassen we haar bij de hondenwasstraat.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:57

Helemaal niks doen we aan.onderhoud van de vacht.

Ik "borstel" weleens mer zo'n noppen handschoen. Maar meer omdat ze dat lekker vind

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 00:09

Fitz rent zo'n 4 keer per week op stal waar hij vrij toegang heeft tot een meer waar hij maar wat graag gebruik van maakt, dus dan zit hij vol zand en zooi. We willen graag nog een waterblazer maar nu gebruiken we zo nodig een badjas en wanneer hij droog is met een herderharkje door zijn vacht. 1x per week borstelen we hem goed op klitten achter zijn oren, oksels en buttfluff. In bad gaat hij niet zo heel vaak, misschien eens per 6 weken ofzo.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:12

Terwijl ik mijn pakket aan het inpakken was kreeg ik ineens een rare gedachte. Als je een label koopt bij PostNL om te verzenden staan daar toch ook de gegevens van de verzender bij? Hoe doen jullie dat zodat de ontvanger niet direct ziet van wie het pakketje af komt. Of heb ik het nu echt helemaal mis :o

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:16

L_iek schreef:
Terwijl ik mijn pakket aan het inpakken was kreeg ik ineens een rare gedachte. Als je een label koopt bij PostNL om te verzenden staan daar toch ook de gegevens van de verzender bij? Hoe doen jullie dat zodat de ontvanger niet direct ziet van wie het pakketje af komt. Of heb ik het nu echt helemaal mis :o

Als ik pakketjes verzend via een postnl punt en daar het label koop staat er in ieder geval geen afzender bij

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:36

Vandaag de cadeautjes ingepakt en in de doos gestopt. Hints zijn klaar om te printen, die nog erbij en dan kan de doos weg, spannend!

Marlo wilde zich graag bemoeien met het inpakken en liefst alles ook gelijk weer zelf uitpakken dus heb hem moeten beloven dat het volgende pakket wat hij ziet voor hem is :D
(bedacht net op tijd dat een foto met het inpakpapier erbij niet zo handig is, maakt de hints wat overbodig denk ik haha, daarom deze foto met plakbandrol)

Afbeelding

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:48

Ik wilde het bijna zeggen! Toen zag ik idd dat het alleen een plakband rol was!

Van de week weer even de gremlins op de foto gezet. Ze gaan volgend weekend voor het eerst ergens logeren en heb er z’n buikpijn van. De eerste keer sinds hun geboorte dat ze niet bij mij zijn!
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:53

L_iek schreef:
hier dacht ik idd ook aan :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:32

Ronja gaat 1x per 6 weken naar de kapper… bij Cinna doe ik niks aan (vacht)verzorging…. :)

Het kaartje… <3 <3 <3 ik denk dat mijn Santa iig iemand met een klein hondje is… morgen op mijn werk eens de lijst doorzoeken… ben nog steeds niet helemaal fit…. En ik begin nu toch wel aardig te crashen :o Y;(
Afbeelding

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:51

Lieve santa zet je er even bij dat het de honden santa is? Ik doe aan iets teveel secret Santa’s mee!

En alvast mijn excuses voor het trage raden. Je kunt je naam nog spellen als hint, gaat het nog moeilijk worden voor mij. Recent haar geblondeerd, zullen we het daar op gooien?

Vacht verzorging wisselt.

Een hond wordt voor shows gewassen geborsteld en hele zooi.
Een hond was ik wekelijks en borstel ik dagelijks amandelolie in de vacht
De andere twee zien misschien een keer per jaar een borstel

Edit:

En de jongste pup is ondertussen al verslaafd aan wijn

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door StonedRomy op 13-11-22 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:59

Art_Ificious schreef:
L_iek schreef:
hier dacht ik idd ook aan :')

Wat vaak gedaan wordt is als afzender het adres van de buren te geven bijvoorbeeld. En dan naam secret Santa.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:00

Even nog 2 vragen beantwoorden
Sorry SS, al hebben ze niet echt veel toegevoegde waarde :)

Hoe kwam jouw huidige hond in je leven? Na een lange zoektocht of als herplaatser? Van pup af aan of wat ouder?
racky is gekomen op een nogal speciale manier. Om een heel lang verhaal kort te houden:
Ik had een poedel, Rico, ging met ruzie bij ouders weg naar mijn vriend en mocht Rico niet meenemen. Heb welgeteld 8 maanden zonder hond geleefd.. Dit vond ik vreselijk, ik miste het duidelijk wel. Na wat rondkijken op google kwam ik Racky tegen bij Hezehof (helaas een broodfokker) hij stond er als junior pup van 1 jaar oud aangeboden. Direct mijn toenmalige vriend gestuurd en we zijn diezelfde avond nog gaan kijken. Het weekend erna zijn we hem gaan ophalen.

Racky is een poedel dus wordt regelmatig geschoren.
Omdat hij nogal erg terughoudend is naar vreemden toe scheer ik hem zelf.
En omdat het een witte hond is moet die nu eenmaal ook regelmatig in de douche, en om een poedel te zijn houdt hij echt niet van water :')
En door de shampoo kleurt hij paars, maar na het uitspoelen is de paarse kleur gelukkig ook weg :+
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:00

Wekelijks, soms 2x per week, worden de nagels gedremeld. Wanneer nodig gaat de baardtrimmer onder de voetjes langs om de grinch feet weg te werken :))
Wekelijks even gauw de kam door de vacht heen, met als afwerking de zachte borstel (dat vind 'ie zo fijn <3 )
Als de rui echt even op een erg punt komt, of als er een speciaal iets aan komt (shoot, show), dan wordt er even lekker gewassen met Chris Christensen Black on Black, met van datzelfde merk de after u bathe conditioner, gevolgd door droogblazen met de waterblazer :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 09:29

L_iek schreef:

Ik vul meestal het adres van de kerstman in, of het adres van de buren van de ontvanger. :D

En als je het label bij PostNL locatie koopt staat er geen adres op volgens mij.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:25

Leslie gaat eigenlijk 1x jn de week a 2 weken in bad
En dan worden de nagels etc ook gedaan
Voordeel van het hebben van een eigen trimsalon en dat je hond elke dag mee hebt.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:13

Whisky gaat een keer in de 3/4 maanden naar de salon voor een onderhoudsbeurt. Haar vacht heeft snel de neiging om te klitten sinds ze gesteriliseerd is. James heeft dat onderhoud niet nodig. :o

Helaas hier wat minder nieuws.. Whisky heeft weer een heftige allergische reactie op iets. Ze kauwt haar pootje open en heeft een ontstoken oor. We hebben met de dierenarts afgesproken dat ze weer terug op een hypoallergeen dieet gaat voor de komende maand(en). :( Ik weet niet of onze Santa al snacks heeft gekocht, maar dan weet hij/zij dat in ieder geval. Speeltjes worden natuurlijk wel ontzettend gewaardeerd!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:23

Weinig. Ik knip en dremel bij allen hun nagels. Dundy wordt wel regelmatig gewassen omdat ie iets te graag in schapenpoep rolt -:(- Ben en Dexter worden bijna nooit gewassen.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:14

Finan heeft niet zo'n lastige vacht, wel borstel ik hem af en toe. Nagels knippen kan ik gelukkig sinds een aantal weken doen. Eerst moest hij daar niets van weten. Wassen vind hij nog steeds niet leuk maar misschien dat ik hem binnenkort daarvoor eens naar een trimsalon breng. Daar hebben ze toch de ruimte beter ingericht dan je eigen douche, ook fijner voor de hond.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:29

Oh crap! Ik was jullie uit het oog verloren (iets met een stipje wat weg was...)

Ik ga woensdag eens bijlezen, dan heb ik alle tijd op school :Y)

Tot die tijd duik ik weer even onder de meeleessteen.

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:43

Onze secret Santa heeft gevraagd wat Freek mag qua snacks. Hij mag snacks van 100% paard, hert, konijn en geit. Er mag alleen echt niets verder toegevoegd zijn (check ook zeker even de ingrediënten, want zelfs als het uit één diersoort bestaat volgens de verpakking worden er soms nog dingen toegevoegd). Het merk Timo (Pets Place koop ik dit) krijgt hij op dit moment, maar er zijn meer (huis-)merken die zulke snacks verkopen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 03:04

Bij dieke doen wij niets aan de verzorging.
Ze is aardig zelf reinigend met haar korte vacht, ze is alleen wel wit en vaak smoezelig door zwarte zand.
Alleen die kleine korte haartjes die overal gaan zitten XD

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:00

Eloya schreef:
Bij dieke doen wij niets aan de verzorging.
Ze is aardig zelf reinigend met haar korte vacht, ze is alleen wel wit en vaak smoezelig door zwarte zand.
Alleen die kleine korte haartjes die overal gaan zitten XD

Dat van die haartjes heb ik met Pleun ook. Die vind je overal terug, en ze zijn moeilijk om te weg te halen.