Dammie schreef:Ik reageerde op de post dat vrijwilligers niet of in ieder geval minder aanspreekbaar zijn op de gevolgen van hun bedrag omdat ze goede intenties hebben. Dat vind ik een drogreden. Of je nu betaald wordt voor je werk of niet, je moet nadenken of jouw handelen nadelig is voor anderen.
Ik ben zelf meer een vogelliefhebber dan een kattenliefhebber, dus geen fan van loslopende katten.
Natuurlijk kan je ze wel aanspreken en kunnen ze daar van leren.
Ik denk ook niet dat het probleem alleen ligt bij het denkvermogen van de meeste vrijwilligers maar ook bij het feit dat de meeste mensen dit tijdelijk doen omdat ze even geen werk (kunnen) hebben, het naast hun werk kunnen doen en zo maar een paar uurtjes per week werken of er om een andere reden tijdelijk in zitten. Bij elke baan moet je leren van de praktijk en dat is hier niet anders.
De verantwoordelijkheid van het afhandelen ligt hier alleen niet bij de dierenambulance maar bij het asiel. De dierenambulance doet alleen wat het asiel gevraagd heeft in deze gevallen en dat is de kat vangen en ophalen. De situatie was tot de kat in het asiel aan kwam ook niet anders als het wel echt een zwerver geweest was dus zij hadden niet kunnen vermoeden dat deze wel een eigenaar had.
Daarnaast hoeven ze niet in het belang van een eventuele eigenaar te denken maar in het belang van het dier. Meestal gaat dat wel samen, soms niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-18 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt