Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Hartstikke jammer zoiets en je kunt er helaas niks aan doen, behalve proberen uit te puzzelen wat er aan de hand was.
Onze ouwe Bessie wordt dit jaar 18 (vleeskoe). Normaal is ze als 1 van de eersten altijd drachtig, dit jaar voor het eerst laat. Gezien de weer nieuwe regeltjes vrees ik dat we haar volgend jaar niet meer kunnen houden
Cayenne schreef:Kinke schreef:Hartstikke jammer zoiets en je kunt er helaas niks aan doen, behalve proberen uit te puzzelen wat er aan de hand was.
Onze ouwe Bessie wordt dit jaar 18 (vleeskoe). Normaal is ze als 1 van de eersten altijd drachtig, dit jaar voor het eerst laat. Gezien de weer nieuwe regeltjes vrees ik dat we haar volgend jaar niet meer kunnen houden
Misschien offtopic maar mag ik vragen wat voor regeltjes dat zijn?
Cayenne schreef:Misschien offtopic maar mag ik vragen wat voor regeltjes dat zijn?
Eilinora schreef:De koeien die het meeste melk gaven hadden dan weer last van een poot en kreupel.
De koeien die zo grandioos waren in de stal, goede melk gaven en goede nakomelingen gaven werden een keer niet makkelijk drachtig.
Die zou je in principe weg moeten doen maar dat doe je toch niet? Niet omdat ze toevallig voor het eerst niet drachtig werden bij de eerste keer.
Waar ga je dan op selecteren?