Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:01

Ik heb dit tesamen gekocht met de bak, de verlichting en de filterpomp.. alles voor een hele schappelijke prijs.

Maar goed, ik had gisterenochtend de vorige eigenaar een berichtje gedaan of hij er ooit een probleem mee heeft gehad, maar hij kwam met allerlei adviezen om mijn bak op temperatuur te houden.. zoals isoleren van de bak, dat 27 graden veel te warm was voor de vissen en dat temperatuurschommeling in de natuur ook voorkwam.
Toen werd ik pissig.. doen alsof ik dom ben en vervolgens nog dommer advies geven.. -:(-

Ik stelde een simpele vraag, niet meer en niet minder..
In de avond gooide hij een belachelijk bericht op mijn fb dat ik de pomp en thermostaat maar terug moest komen brengen en dat hij het wel even zou maken en aan iemand anders zou verkopen (voor meer geld).. :+
Vervolgens.. jaja.. in de avond.. kreeg ik van hem een nieuw vriendschapverzoek.. 8)7

Dus.. ik vermoed dat hij er zeker vanaf wist, en het lijkt erop dat hij al eerder een poging heeft gedaan tot lijmen..
Maakt verder niet uit.. maar voel je niet gelijk zo aangevallen als ik gewoon iets vraag.. :x

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:02

Welke kleur heeft de mist?
En wanneer heb je voor het laatst je filter schoon gemaakt?
Heb je ook de ammoniakwaarde getest?

Anoniem

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:45

Als het een nieuwe bak is (en dat was het volgens mij) dat dit ook een bacteriebloei zijn :) gaat als het goed js vanzelf over.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:52

Volgens mij ging het over de oude (kleine) bak.. maar dat weet ik dus niet zeker..
Daarom vroeg ik naar de kleur van de 'mist'.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:29

Niet netjes van de verwarming. Maar dat is wel een beetje het risico van 2dehands techniek. Ik had ook een bak compleet gekocht met techniek. Trek de slang van de pomp los en breekt zo de slangtule van de koppeling af. Deze was ook overduidelijk al een keer geplakt. Kon gelukkig met hoge spoed een nieuwe eheim koppeling bij veldhuis vandaan halen.

Vandaag de bak opnieuw beplant omdat de pauwoog een enorme grazer bleek te zijn en heel het mos was kapot gegaan ;( . Ook andere folie erop geplakt. Dat zwarte vond ik on combi met het vele hout en beperkte verlichting te donker.

Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:14

Mooi hoor!! +:)+
Zeker met dat licht er zo op..

Ik weet wel dat 2e hands altijd afwachten is.. en dat is ook geen enkel probleem..
Maar het is toch niet zo moeilijk om op een fatsoenlijke manier met elkaar om te gaan?
Overigens.. van zijn vrouw heb ik ook nog het nodige naar mijn hoofd geslingerd gekregen vanavond..
Maar ach.. dat zegt meer over hun dan over mij.. :+

Morgen eens gaan kijken voor nog wat spulletjes, starters voor de tl.. een oppervlakte skimmer, een borstel voor mijn slangen, middelen om de ph en kh wat naar beneden te krijgen, en alvast kijken of ze een dwergmeerval hebben.. die lust nl bruine algen, en laten die nu net de kop opsteken..
Zou mooi zijn als ik deze volgende week kan gaan halen, mochten de algen erger worden.. :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:52

Zo.. vandaag even wezen shoppen.. :D
Niets bijzonders hoor, maar wel wat mopani hout en PH/KH minus.. aangezien de KH en de PH maar niet willen zakken.
Dus dan maar even een klein handje helpen.. ;)

Helaas is het probleem met de verlichting niet opgelost.. ik hoopte dat het een starter zou zijn, maar dat is het dus niet.
Het voorschakelapparaat open gemaakt.. goed gecontroleerd en schoon gemaakt.. maar helaas.. die lamp blijft zo nu en dan knipperen.. mateloos irritant.. :x

Vrees dat ik moet gaan kijken voor een nieuwe set..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:02

Bah, dat is vervelend! Helaas lijkt het fatsoen bij sommige (ver)kopers inderdaad heel ver weg te zijn.
Je kunt ook moeilijk alles gaan testen of uit elkaar schroeven bij een verkoper, je moet erop kunnen vertrouwen dat ze mankementen melden.

Gloa, dat ziet er +:)+ uit!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:23

Het stomme is dat het hier wel gewoon 10 dagen goed heeft gewerkt.. :+
Net was hij weer aan het knipperen, dus ik bedacht me om de starter er eens uit te halen (terwijl de tl dus gewoon brand)..
En ineens knippert hij niet meer.. dus vertel mij maar waar het probleem zit.. ja.. ergens bij de 'fitting' waar je de starter in steekt.. maar hoe los je dat op?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:23

Hoop wel dat als ik dit heb opgelost, even klaar ben met al die grapjes... :o

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:44

Iemand ervaring met een klein krasje aan de binnenkant van het glas? Er zat verdorie een steentje tussen de magneet om de ruit schoon te maken! Hoorde het wel meteen en het was een ieniemini steentje, maar helaas wel iets schade aan de ruit. ;(

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:57

Hier wat ook krasjes in het glas.. dus ik lees ff mee met je.. ;)
Overigens doe ik het voortaan met een stuk filterwatten..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:01

Dat is een goed idee Casarell!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:58

Gloa: Heel sfeervol, die bak zo... <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:13

Bedankt voor de leuke reacties :D . Zijn allemaal 100% echte nepplanten :o

Ik neem voor de ruitjes gewoon een schuursponsje en voor hele hoge bakken gebruik ik een radiator wisser met wasbare hoes.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:04

Ik vroeg me al af wat die helder groen-met-stukjes-rood plantjes waren. Als ze echt waren wilde ik ze namelijk ook wel. :D

Ik heb gisteren de meterbak volledig overhoop gehaald, vond het niets meer aan om naar te kijken. Dus hup, alle planten er uit, heleboel plukken mos en levermos op het hout en vandaag eens kijken hoe het bevalt. Nu wel een enorme partij grote planten over maar die gooi ik dan wel te koop op de aquariumfacebook ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:19

Heb je een foto van het resultaat? ^^

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:56

Nou.. ik ben ook wel benieuwd.. :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 22:29

Riddershow schreef:
Pff, heb kleine aquarium helemaal onderzocht qua waterwaardes. (tot zover wij kunnen) alles prima. Dus helaas nog geen oorzaak van de dichte mist... :-(

Misschien heb je hier wat aan..
http://www.gdaquarium.nl/c-650704/alg-oplossingen/

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:28

Nou, na alle onderzoeken bleek het gewoon zweefvuil. Nu hebben we dus extra watten om dat eruit te filteren want mijn normale pomp lukt dat niet.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:27

Ik heb afgelopen weekend ook nog 10 marmorbijlzalmpjes gekocht voor de grote bak. En ze doen het erg leuk. Ze zijn al best wel actief en zwemmen leuk in de stroming :D

De cory's daarintegen zitten bijna continu verstopt in de grote bak.

De panda cory's van de kleine bak zijn juist lekker continu aan het rondscharrelen.

Nouja, nu even de bakken met rust laten en hopelijk worden dan ook de leopardcory's wat actiever.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:28

Hier rond 15 uur nog 16 neon tetra ophalen voor bij de kardinaal groep, en 5 koper zalmpjes voor bij de groep :D.

Binnenkort word t frame gemaakt en zit echt elke keer van kom op ik wil m klaar! haha maar geduld hoort ook bij deze hobby :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:32

zo ik kom ook weer even boven water :D beetje druk geweest sorry... heb wel bijgelezen :)

Ik ben alleen aan het bekijken wat voor bodem ik in mijn bak wil gaan leggen, iemand een idee? ik twijfel erg tussen licht en donker namelijk... vind het allebei wel mooi...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:36

Wat voor vissen neem je ? aan die hand zou ik de kleur aanpassen :) en neem je zand of grint? (zoals corydoras vinden zand heel fijn)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:40

Ik moest ook nog steeds foto's plaatsen. Hierbij de grote bak en de cory's (bijnaam snor/snory's)
Afbeelding

Afbeelding

De cory's zaten er net in en bijlbuikzampjes zaten er toen nog niet in.