Mij Vorige Spanjaard had 2 jaar in een asiel gezeten. Hij was heel erg angstig voor alles en iedereen eigenlijk.. Maar met veel geduld kom je een eind! Nu is de ene hond de andere niet natuurlijk maar over het algemeen kunnen ze zich goed aanpassen is mijn ervaring alleen duurt het bij de ene hond wat langer dan bij de andere hond...
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 13-02-13 20:49
Onze Lola is met 9 maanden in hetbasiel gekomen en heeft daar bijna 4 jaar gewoond. Ze is nu 3 maanden bij ons en ze doet het super goed. Ze is zindelijk, alleen in het begin heeft ze het ' snachts in huis gedaan, maar alleen een plasje. Ze heeft niks kapot gemaakt, loopt goed aan de riem, luistert super naar mij. Loopt bij mij in het bos altijd los en eigenlijk voor niet veel bang behalve dan vreemde mensen en dan in het bijzonder mannen. Maar ze is niet agressief, heeft nog nooit gebeten of gegromt of eenlip getrokken. Ze wil zich alleen echt niet laten aaien door vreemden. Koekjes pakt ze nu wel aan, als de mensen rustig doen. Het enige nadeel van haar is dat ze ook voor mijn man bang is, maar dat gaat heeeeel langzaam beter!
Wij hebben ook nog een oudere hond, een 9 jarige stabiele Hollandse Herder, en daar trekt ze zich echt enorm aan op. Ze konden vanaf de eerste minuut goed opschieten en ook met de 2 katten trouwens!
Gelukkig maar. Ik heb ook nog twee katten idd dus daar moet ik ook rekening mee houden. Dank je wel voor de ervaringen Mijn hond is 13 en ook wel stabiel. Vroeger was hij een beetje angstig maar ik ben benieuwd of hij hoger in rangorde zou eindigen.
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Het hangt toch een beetje af van het karakter en wat het hondje heeft meegemaakt maar het kan zeker heel goed gaan.
Ik lig even in het ziekenhuis, viel maandagnacht thuis van de trap en had 6 gebroken ribben en een gekneusde long dus ze lieten me niet meer gaan. Voordat ik naar het ziekenhuis ging sprong Artico uiteraard nog even tegen mij op, auw.
Leuke honden weer om te zien.
mazzeltje
Dank, kan jullie inderdaad vertellen dat het zeer pijnlijk is ondanks het infuus met pijnstilling maar goed, gelukkig heb ik mijn nek niet gebroken, dit gaat weer over.
NESCAFE
Geplaatst: 13-02-13 21:49
Jeetje 6 gebroken ribben
Ik wacht nog op de kattentest en blijk bij dezelfde adoptiestichting te kijken als waar de hond van Mazzeltje vandaan komt.
Silver_Bolly
Geplaatst: 13-02-13 21:50
Beterschap Percy! Onze jonas was ook erg onzeker toen we hem net hadden. Maar daar is nu weinig meer van te zien!
mazzeltje
Geplaatst: 13-02-13 21:54
NESCAFE schreef:
Jeetje 6 gebroken ribben
Ik wacht nog op de kattentest en blijk bij dezelfde adoptiestichting te kijken als waar de hond van Mazzeltje vandaan komt.
Ja, en dan nog wel een hond die wij zelf ook overwogen hebben! Het is dat wij toch liever een teefje wilden omdat onze reu altijd goed gaat met teefjes!
Jeetje Percy beterschap...en voortaan een beetje zuinig zijn op je zelf en uitkijken met trappen lopen...Ik heb een keer bewusteloos met een zware hersenschudding beneden aan de trap gelegen en sinds die tijd heb ik echt een trappen trauma...
Percy, beterschap joh, dat is niet niks! een ongeluk zit in een klein hoekje zeggen ze dan... pfff.
@ Nescafe, over het algemeen passen honden zich goed aan, maar zoals hier al meer is gezegd kan het soms wel een tijdje duren. Mijns inziens is het van belang dat de hond zich eerst aan jou wil binden, dat maakt later nl dat hij eerst kijkt naar wat jij doet voor hij besluit iets niet te willen/ eng te vinden. Als er een kalm, zelfverzekerd persoon bij is kan een hond aan heel veel spannende dingen goed wennen. Ik heb zelf een hond uit het asiel, van oorsprong uit Roemenië maar wel in NL in een gezin gewoond. Deze hond heeft niet de juiste begeleiding gehad en een paar behoorlijke optaters gehad in zijn leven, en laat dus hier en daar ongewenst gedrag zien. Wel is hij in de drie maanden dat ik hem heb al enorm vooruitgegaan, maar we zijn er nog niet. Gewoon lekker de tijd nemen, komt vast goed.
mazzeltje
Geplaatst: 14-02-13 09:54
Het is mij echt meegvallen allemaal. Nu zijn wij wel echt ervaren hondenmensen hoor, en we hebben aan Douwe onze oude hond een geweldige therapeut voor Lola. Maar we hadden van te voren ingecalculeerd dat ze bang zou kunnen zijn voor het hele huiselijke leven, ze heeft immers haar hele leven in een kennel gewoond. Ze zou poepen en piesen waar ze liep, niet alleen thuis zou kunnen zijn de boel zou kunnen gaan slopen, misschien toch wel moeite met de katten zou kunnen hebben. Er was een kattentest gedaan, maar ja die is ook nooit 100% sluitend en uiteraard wisten we dat ze heel gevoelig en verlegen was tegen mensen en met name mannen. ( we wilden juist zo'n hondje een kans geven) Maar Lola is eigenlijk een voorbeeldige hond, ja ze is heel terughoudend tegen vreemden en erg bang voor mannen. Maar het enige waar wij last van hebben is dat ze zo bang voor mijn eigen man was/ is. Maar toch...als je kijkt naar hoe ze was en hoe het nu gaat.... Het gaat echt al zoveel beter. Ook dat komt goed! En ik ben zoooo gek op haar, wat een dankbaar, vrolijk, schattig en ontzettend grappig beestje is ze! Zelfs Johan zegt, ondanks dat hij toch met haar angst moet dealen, de volgende hond halen we wéér uit het buitenland. Het is zó mooi om te zien hoe je zo'n dier naar een gelukkige hond ziet veranderen! Geen spijt!
De hond die ik nu heb is wel mijn eerste hond maar hij was ook bang in het begin. Hij kwam van de fokker die hem in een roedel hield en in een bus naar het bos reed om uitgelaten te worden. Hij kende ook niet het in huis wonen of in de stad lopen etc. En hij is een golden retriever dus zogezegd een makkelijk ras. Dus echt een ervaren hondenmens ben ik niet. Het helpt mij wel om het er over te hebben dan denk je toch alles goed door.
mazzeltje
Het scheelt denk ik al dat je nog een hond in huis hebt! Tenminste, ik begreep van je dat dat een stabiele sociale hond geworden is. Komt vast goed, het geeft ook zoveel voldoening. En van een pup weet je ook van te voren niet hoe ze uitgroeien!
tesseke
Geplaatst: 14-02-13 14:15
Veel beterschap Percy! Trappen zijn best gevaarlijk, ben vorig jaar ook gevallen (met het naar boven gaan, en toen schouder uit de kom gehaald).
Galia is sinds juli bij ons, ik denk dat ze momenteel haar 2e puberteit ingaat Achter Tequilla (één van de 2 katten) aanzitten, de andere laat ze gelukkig met rust. Op de training als ze los is nog een keer een rondje rennen als haar oefening klaar is, thuis wel luisteren, maar niet meteen of heel enthousiast (soms iets té). Haar speeltjes in het rond smijten. Door het huis rennen, ... Ach ja, zolang ze rustig is wanneer ze rustig moet zijn, mag ze zich uitleven. Ik ben heel erg blij met deze vorderingen, dit laat zien dat ze toch goed thuis is.
In april is er een wandeling van de organisatie waar we Galia vandaan hebben. Wij gaan daar waarschijnlijk naartoe, dit zal de 1e keer zijn sinds ze bij ons is dat ze met zo'n grote groep spaanse honden los kan rennen. We zijn erg benieuwd hoe ze het daar gaat doen.
Percy
Geplaatst: 14-02-13 18:50
Dank voor de beterschapswensen, mag het ziekenhuis nog niet verlaten, zit bloed en vocht in mijn longen. Welke organisatie is dat Tesseke? Wij hebben regelmatig meetings met onze mastin mixen, afgelopen zondag nog. Ik bivakkeer nu in jouw woonplaats, lig in het St. Elisabeth
Vorig jaar ben ik ook meegeweest om foto's te maken, was echt geweldig om ze allemaal achter elkaar te zien rennen. Dit zijn wel vooral windhonden en kruisingen met windhond.
Poeh, st elisabeth. Heb ik een tijdje geleden ook nog een nachtje gelegen. Jij hebt teminste internet Ik had internet op mijn kamer toen ik naar huis mocht.
Ben je van hier in de buurt? Mag via pb.
mazzeltje
@ nescafe, wanneer beslis je of je tot adoptie overgaat?
Machie
Geplaatst: 14-02-13 22:23
Csiva doet het fantastisch!
Ze was/is ook vrij bang aangelegd. Of nee, niet bang maar als ze schrikt wil ze wel vluchten. Gelukkig trekt ze zich enorm op aan onze andere 2 honden. We hebben nog geen tel spijt van haar. Ik denk dat ze alles gaat bieden wat ik zoek in een hond Een foto'tje, 5 maandjes jong en lelijk
Verder is ze lief, ondeugend, rete slim en brutaal. Maar ook heel knuffelig. Ze is stapelgek op mij, net als ik op haar