Grace schreef:Ik wil het best uitleggen hoor (ik denk dat het wat hetzelfde als denise is, maar dat hoeft natuurlijk niet)
Maar mijn konijnen leven echt buiten op een natuurlijke manier, hier hebben ze ook de ruimte voor.
Ze krijgen van mijn wel droge groene korrel,
maar voornamelijk onbeperkt hooi, vers gras, wortels, appels, andijvie, droog brood etc.
Ik ga dus niet snel naar de DA en geef ze al helemaal niet van dat dure speciale konijnenvoer of vitamine spuiten, ik vind dat ze die uit hun voedsel moeten halen, wat ze in de natuur ook doen.
Ook ent ik mijn konijnen niet in, toch bereiken ze allemaal een mooie leeftijd.
In gevallen dat mijn konijn echt zien bare pijn heeft, of iets gehecht moet worden is dat natuurlijk een ander verhaal.
Laatsten had mijn konijn een nat neusje en tranende ogen, toen heb ik hem binnen ergens droog gezet en hem wat in de gaten gehouden.. blijkbaar was hij gewoon verkouden want het is nu weer helemaal over.
Ik ga dus niet direct naar de DA, maar kijk het eerst aan.
Ik ent ook niet, toch ben ik het er idd niet altijd mee eens met konijnen te lang te wachten met een dierenarts. Konijnen zijn van nature vluchtdieren en zullen pas op het allerlaatst aangeven dat er iets loos is. Dus vaak als een konijn iets onder de leden heeft en je merkt dat, dan ben je vaak al aan de late kant.
In de natuur eten ze ook kruiden en geen appels en wortels, de laatsten bevatten erg veel suiker en is niet aan te raden als een vast iets voor een dagelijks dieet.
Ik zet konijnen een nacht apart als ik denk dat ze ziek zijn, let op hun voergewoonten, drinkgewoonten en hun mestgedrag. Helaas, maar konijnen die iets onder de leden hebben en niet meer willen eten, help je niet met een nacht in de schuur en moeten gewoon naar een dierenarts.