Ik zal eens bellen ja

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinkerloos schreef:Stip zeker.
Tat_jana schreef:Leuk ik meld me hier ben benieuwd naar jullie verhalen haha,, ik heb altijd aquaria gehad maar omdat ik te weinig tijd had ben ik er mee gestopt..
Nu staat er een 60x30x40 in de opstart,, staat nu een week meet al 2 dagen nietriet,, dus benieuwd wanneer het omgezet wordt in nitraat,, tot op heden nog geen nietraat gemetenwel al leven in de bak,, slakjes die mee gekomen zijn met de plantjes, hopen dat ze het nietriet overleven,, ze zijn vaak lekker hardnekkig dus denk het wel
ze helpen me mooi bacterien vormen door hun uitwerpselen en mn anentome helena heeft straks een heerlijke kluif om de slakjes weer op te eten hihi..
_San87_ schreef:Tat_jana schreef:Leuk ik meld me hier ben benieuwd naar jullie verhalen haha,, ik heb altijd aquaria gehad maar omdat ik te weinig tijd had ben ik er mee gestopt..
Nu staat er een 60x30x40 in de opstart,, staat nu een week meet al 2 dagen nietriet,, dus benieuwd wanneer het omgezet wordt in nitraat,, tot op heden nog geen nietraat gemetenwel al leven in de bak,, slakjes die mee gekomen zijn met de plantjes, hopen dat ze het nietriet overleven,, ze zijn vaak lekker hardnekkig dus denk het wel
ze helpen me mooi bacterien vormen door hun uitwerpselen en mn anentome helena heeft straks een heerlijke kluif om de slakjes weer op te eten hihi..
Die nitrietpiek hoeft niet te komen. En met zo weinig bezetting verwacht ik ook niet dat je een piek krijgt. Gewoon in stappen je vissen introduceren over een week of wat en waarschijnlijk gebeurt er dan alsnog helemaal niks.
Het probleem is meestal dat mensen na twee of drie weken als een malle het hele visbestand toe gaan voegen aan hun aquarium. Van geen tot weinig vervuiling naar een gigantische hoop vervuiling in een keer, slaat iedere bacterie op hol en zo krijg je dus je nitrietpiek. Als je gewoon rustig de vissen introduceert, beginnende met de kleinste groep, dan moet dat in principe gewoon goed gaan.
Miran_da schreef:Nou heb sinds 2 dagen dat me thermostaat een beetje raar doet.. schrok beetje want me bak was maar 21 graden en branden geen lichtje meer dus eruit gehaald.. had gelukkig nog een andere thermostaat dus die op 24 gezet en vanochtend kom ik beneden en staat me bak maar op 19 graden..doen dus nu al allebei me thermostaten raar kan dat een oorzaak zijn of moet ik dus gewoon andere halen..???
Tat_jana schreef:Miran_da schreef:Nou heb sinds 2 dagen dat me thermostaat een beetje raar doet.. schrok beetje want me bak was maar 21 graden en branden geen lichtje meer dus eruit gehaald.. had gelukkig nog een andere thermostaat dus die op 24 gezet en vanochtend kom ik beneden en staat me bak maar op 19 graden..doen dus nu al allebei me thermostaten raar kan dat een oorzaak zijn of moet ik dus gewoon andere halen..???
Even ander stopcontakt proberen ? Ik heb eens een kapot stopcontact gehad,,, en even voelen of hij wel warm wordt
Dimphyl schreef:ik heb mijn 20 liter bakje opgezet voor de jonge visjes, heb nu ong. 15 zwaardrager jongen(zitten er 5 apart, de rest mag opgevreten worden in de gewone bak), 5 rode mickeymouse platies, stuk of 4 hoogvinkarpertjes, en 3 onbekende jongen, maar op de een of andere manier denk ik dat die van mijn pareldanio's afkomen, ze zijn zo mini.. maar kan nergens iets over de kweek van die danio's vinden.. hoop dat ze het overleven, dan is het vanzelf te zien wat het is.
Eddy_Rocks schreef:Als het goed is worden die L nummers 10 cm. Ik wilde eigenlijk alleen een mannetje, want die krijgen van die leuke snorharenmaar ze konden het geslacht nog niet zien dus dat wordt hopen...
Ik zal eens bellen ja
NikeTroela schreef:Eddy_Rocks schreef:Als het goed is worden die L nummers 10 cm. Ik wilde eigenlijk alleen een mannetje, want die krijgen van die leuke snorharenmaar ze konden het geslacht nog niet zien dus dat wordt hopen...
Ik zal eens bellen ja
Ik heb hier 1tje zitten met stekels en die gif bij zich dragen.. Zo leuk vind ik dat niet meer...