Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:16

Als het goed is worden die L nummers 10 cm. Ik wilde eigenlijk alleen een mannetje, want die krijgen van die leuke snorharen :D maar ze konden het geslacht nog niet zien dus dat wordt hopen...

Ik zal eens bellen ja :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:36

Oeh, die L-nummers zijn leuk! M'n vriend heeft daar ook twee van, zitten heel veel samen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:21

Is de zooi in dat zakje niet gewoon gedroogde artemia?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:25

julius_juut schreef:
Is de zooi in dat zakje niet gewoon gedroogde artemia?

Ik heb het gegoogle'd, en dat is het :) thanks

Die L nummers zijn inderdaad erg leuk, schieten heel mijn bak door nu :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:34

Vissen zijn nog steeds ziek hier. ;( Temperatuurverhoging heeft niet gewerkt, morgen gaan er medicijnen in de bak. Hopelijk herstellen de vissen snel. Gelukkig hebben niet alle vissen er last van, maar sommige hebben het goed te pakken. Je komt er wel meteen achter welke vissen het sterkst zijn en welke de slechtste weerstand hebben. :\

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:03

Stip zeker.
Lastige zieke.
Ik heb meerdere medicijnen geprobeerd in de loop der jaren, temperatuur omhoog, water ververst, actieve kool eruit, alles, maar toch komen nooit alle besmette vissen er goed doorheen.
Sinds ik deze bak heb, heb ik nog geen stip of andere ziekte gehad in de bak.
*klopt snel af*

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:17

Wat een leuke visjes en slakjes E-R!!

Mijn visjes hebben het weekje vakantie overleefd :D :):)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:01

Tinkerloos schreef:
Stip zeker.

Inderdaad stip. Eén keer eerder gehad en toen was temperatuurverhoging afdoende. Nu helaas niet.

Overigens heeft mijn ramirezi-koppeltje besloten dat witte stip totaal geen belemmering is om aan nageslacht te denken. :') Ze hebben eitjes gelegd gister en zijn tot nu toe goed bezig met bewaken. Vraag me af hoe ramirezi-eitjes het doen met medicijnen tegen stip...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:53

Leuk ik meld me hier ben benieuwd naar jullie verhalen haha,, ik heb altijd aquaria gehad maar omdat ik te weinig tijd had ben ik er mee gestopt..

Nu staat er een 60x30x40 in de opstart,, staat nu een week meet al 2 dagen nietriet,, dus benieuwd wanneer het omgezet wordt in nitraat,, tot op heden nog geen nietraat gemeten :) wel al leven in de bak,, slakjes die mee gekomen zijn met de plantjes, hopen dat ze het nietriet overleven,, ze zijn vaak lekker hardnekkig dus denk het wel :) ze helpen me mooi bacterien vormen door hun uitwerpselen en mn anentome helena heeft straks een heerlijke kluif om de slakjes weer op te eten hihi..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:50

Jahaaa ik kwam 1 gupjong tegen , is nu weer weg helaas , leek al een paar dagen , verder helemaal niets en ze zijn kogelrond????????

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:21

Nou heb sinds 2 dagen dat me thermostaat een beetje raar doet.. schrok beetje want me bak was maar 21 graden en branden geen lichtje meer dus eruit gehaald.. had gelukkig nog een andere thermostaat dus die op 24 gezet en vanochtend kom ik beneden en staat me bak maar op 19 graden.. :( doen dus nu al allebei me thermostaten raar kan dat een oorzaak zijn of moet ik dus gewoon andere halen..???

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:35

Mijn meterbak staat nu 2 dagen te draaien, over paar dagen gaat de helft er uit en gaat de helft weer gevuld worden met aquarium water. Stop mijn platy's er in en kijken hoe ze het doen. Kan ik daarna rustig de rest introduceren!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:43

Tat_jana schreef:
Leuk ik meld me hier ben benieuwd naar jullie verhalen haha,, ik heb altijd aquaria gehad maar omdat ik te weinig tijd had ben ik er mee gestopt..

Nu staat er een 60x30x40 in de opstart,, staat nu een week meet al 2 dagen nietriet,, dus benieuwd wanneer het omgezet wordt in nitraat,, tot op heden nog geen nietraat gemeten :) wel al leven in de bak,, slakjes die mee gekomen zijn met de plantjes, hopen dat ze het nietriet overleven,, ze zijn vaak lekker hardnekkig dus denk het wel :) ze helpen me mooi bacterien vormen door hun uitwerpselen en mn anentome helena heeft straks een heerlijke kluif om de slakjes weer op te eten hihi..

Die nitrietpiek hoeft niet te komen. En met zo weinig bezetting verwacht ik ook niet dat je een piek krijgt. Gewoon in stappen je vissen introduceren over een week of wat en waarschijnlijk gebeurt er dan alsnog helemaal niks.

Het probleem is meestal dat mensen na twee of drie weken als een malle het hele visbestand toe gaan voegen aan hun aquarium. Van geen tot weinig vervuiling naar een gigantische hoop vervuiling in een keer, slaat iedere bacterie op hol en zo krijg je dus je nitrietpiek. Als je gewoon rustig de vissen introduceert, beginnende met de kleinste groep, dan moet dat in principe gewoon goed gaan :).

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:51

ik heb mijn 20 liter bakje opgezet voor de jonge visjes, heb nu ong. 15 zwaardrager jongen(zitten er 5 apart, de rest mag opgevreten worden in de gewone bak), 5 rode mickeymouse platies, stuk of 4 hoogvinkarpertjes, en 3 onbekende jongen, maar op de een of andere manier denk ik dat die van mijn pareldanio's afkomen, ze zijn zo mini.. maar kan nergens iets over de kweek van die danio's vinden.. hoop dat ze het overleven, dan is het vanzelf te zien wat het is.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:08

_San87_ schreef:
Tat_jana schreef:

Die nitrietpiek hoeft niet te komen. En met zo weinig bezetting verwacht ik ook niet dat je een piek krijgt. Gewoon in stappen je vissen introduceren over een week of wat en waarschijnlijk gebeurt er dan alsnog helemaal niks.

Het probleem is meestal dat mensen na twee of drie weken als een malle het hele visbestand toe gaan voegen aan hun aquarium. Van geen tot weinig vervuiling naar een gigantische hoop vervuiling in een keer, slaat iedere bacterie op hol en zo krijg je dus je nitrietpiek. Als je gewoon rustig de vissen introduceert, beginnende met de kleinste groep, dan moet dat in principe gewoon goed gaan :).

Er zitten wat slakken in die meegekomen zijn met de planten,, en er ligt al wat voer in wat gaat rotten vandaar dat ik al nietriet meet..

Ik heb zelf al erg lang aquaria en ben dus bekend met de tips en tricks :) bak is ook geent met filtermateriaal uit een draaiende bak :) laat de bak nog een weekje staan en dan moet het goed komen voor de eerste bewoners :) nu nog bedenken wat ik er in wil haha

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:13

Miran_da schreef:
Nou heb sinds 2 dagen dat me thermostaat een beetje raar doet.. schrok beetje want me bak was maar 21 graden en branden geen lichtje meer dus eruit gehaald.. had gelukkig nog een andere thermostaat dus die op 24 gezet en vanochtend kom ik beneden en staat me bak maar op 19 graden.. :( doen dus nu al allebei me thermostaten raar kan dat een oorzaak zijn of moet ik dus gewoon andere halen..???

Even ander stopcontakt proberen ? Ik heb eens een kapot stopcontact gehad,,, en even voelen of hij wel warm wordt :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:07

Tinkerloos schreef:
Dit is mijn plakker,hij heet Harry: :D
[ Afbeelding ]

omg , hahahahahahahahaha

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:29

Tat_jana schreef:
Miran_da schreef:

Even ander stopcontakt proberen ? Ik heb eens een kapot stopcontact gehad,,, en even voelen of hij wel warm wordt :)

okeey nou er is weer iets gebeurd.. :P Want hij doet het weer.. :) hij is gelukkig weer op temperatuur.. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:32

Dimphyl schreef:
ik heb mijn 20 liter bakje opgezet voor de jonge visjes, heb nu ong. 15 zwaardrager jongen(zitten er 5 apart, de rest mag opgevreten worden in de gewone bak), 5 rode mickeymouse platies, stuk of 4 hoogvinkarpertjes, en 3 onbekende jongen, maar op de een of andere manier denk ik dat die van mijn pareldanio's afkomen, ze zijn zo mini.. maar kan nergens iets over de kweek van die danio's vinden.. hoop dat ze het overleven, dan is het vanzelf te zien wat het is.

Als je googeld op kweken pareldanio of pareldanio kweken, dan zou je voldoende informatie moeten vinden.

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:48

Ik meld mij ook even.. Ik ben Diandra 23 jaar en hou al zon zker 3 jaar aquariums..
Ik heb nu Jewel Panorama 100 staat met 170 liter water..

Ook zwemmen er aan aantal vissen in namelijk 8 kersenbuikchiclides, 6 Koperzalmpjes, Siamese algeneter, 3 X L nummers(weet niet precies welke, 2X Ancistrus cf. cirrhosus, 2 Corydoras en 3 salamandertjes waarvan er 2 jongen zijn..

Het zal misschien veel lijken maar als ik een foto bij plaats zou je denken dat er niks in zit.. Hier dan maar een foto..

Afbeelding

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:53

Eddy_Rocks schreef:
Als het goed is worden die L nummers 10 cm. Ik wilde eigenlijk alleen een mannetje, want die krijgen van die leuke snorharen :D maar ze konden het geslacht nog niet zien dus dat wordt hopen...

Ik heb hier 1tje zitten met stekels en die gif bij zich dragen.. Zo leuk vind ik dat niet meer...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:32

NikeTroela schreef:
Eddy_Rocks schreef:

Ik heb hier 1tje zitten met stekels en die gif bij zich dragen.. Zo leuk vind ik dat niet meer...

L 144 :oo ?

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:54

Nee anticistrus cf cirrhosus ze hebben dus van die stekels en weerhaakjes en het schijnt dus dat in die weerhaakjes licht gif zit..\

Ook draagt de salamander gif maar is neit schadelijk voor de mens..

AnimalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:31

Ik heb een cirrhosus zitten ;-) Nooit last van de vis hoor! En als hij uit het aquarium moet til ik gewoon het stuk kienhout het water uit, meneer blijft wel zitten! Ik vind ze super!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:08

Hihi ik had het al gezecht dian de bak toont inderdaad erg leeg, denk ook omdat je niet gewoon iets van een grote school. Dr in heb zwemmen en de kersenbuikjes vooral bezig zijn met hun nesten dus eigenlijk vis die je niet veel ziet,, erg jammer :)