BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:34

Ruimt mama het niet meer op? :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 22:47

nee :) als ze vast voer gaan eten stoppen teven normaal direct met opeten, ze heeft nog lang door gegeten maar nu houd ze er langzaam dan toch echt mee op |( haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:50

Geweldig filmpje met die penslap!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:00

Wat een tof filmpje! Lijkt me wel echt genieten om te zien :) En dat ze maar heel groot mogen groeien, door het vers vlees :+

We hebben inmiddels ook een erg fijne trainster, zij is zeker pro kvv en barf. Doet het zelf ook.
Heeft ons inmiddels ook de tip gegeven om dus lekker dingen in de tuin te stoppen, vlees te halen etc. die was helemaal gelukkig. Kwam aan met frolicjes, maar toen ze hoorde dat ik ook kvv wilde geven en het gesprek verder ging was het meteen klaar :D (troep joh die zooi! Maarja, het voert snel en de mensen geven het toch wel!) hahaha. Kon dat wel waarderen, maar zij voet het dus ook.
Mochten we willen was onze dame ook welkom bij haar, om daar in de roedel mee te eten. (hondenuitlaatservice en pension zitten er ook bij)
Lijkt me heerlijk haar los te zien gaan op een stuk vlees, gewoon weer lekker hond zijn. Het is mij alleen too much om te gaan 'barfen'.

@Sonja, vergeten antwoord te geven op je vraag: mijn DA weet ik niet, die is het volgens mij om het even, maar staat er zeker niet negatief tegenover.

Wat een drama trouwens met zoeken naar kvv hier. Heb nu energique, enige wat ik fatsoenlijk kon vinden naast smuldier etc. dus mijn zoektocht gaat voort. Ik heb nu de 3kg verpakking, dus een dag of 5. Ik wil voor die tijd eigenlijk nog iets anders hebben. (Edit; zie nu dat er in dit merk ook granen zitten, en dez eniet aanbevolen zijn. Dus nouja, maar even zodat ze wat lekkers heeft )

Trainster heeft in ieder geval wat tips gegeven over waar te zoeken naar kvv zij adviseerde hier in de buurt kivo. Iemand daar bekend mee? Zie het op voerwijzer.com, maar volgens mij niet de ideale verhoudingen?
http://www.voerwijzer.com/kivo-compleet
Er zouden er 2 ook niet compleet zijn.

Wat een oerwoud aan keuzes dit..blij dat jullie er zijn! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:17

Kivo lijkt me meer NRV percentages. Niks mis mee, dat voer ik namelijk ook ;) Meer omdat de barfmethode teveel bot bevatte voor Tessa. Maar met kivo als kvv heb ik geen ervaring.

(Die 70/15/15 percentages dan)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 10:35

ik vind bij kivo ook wel heeel weinig bot maar waarschijnlijk is dit kale bot dus uiteindelijk "onze" 30% bot... wij rekenen bijv. 50% bot maar dat is dan 25% bot en 25% spiervlees eraan

er zit veel rijst in, en wat zijn runder lobben.. en steekvlees?

je kunt toch ook via internet bestellen dat ze het aan huis komen brengen?

ja de puppy s genieten volop, kan me ook echt niet voorstellen dat mensen denken dat ze brokjes net zo lekker vinden als vers vlees :roll:

barfen is niet eng hoor maar ik zou idd gewoon beginnen met kvv en dan kan je altijd nog elke week een keer wat te knagen geven ( een geslacht wild konijn bijv. of kip karkas)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:49

Nou het scheelt, centrale punt zit hier 5 minuten fietsen vandaan, met een balie / winkel. Dus ga vanmiddag gewoon langs en informatie inwinnen. Vertel me maar wat er in zit en waarom het goed is :)
Als het echt NRV is, kan ik zelf ook altijd nog groente bijvoeren lijkt me?

Qua rijst voeren ze rijstmeel schijnbaar? En runderlobben, dat zijn volgens mij die dingen die onder de longen zitten. Steekvlees is het losse vlees van botten als ik het goed heb. Dat snijden ze eraf. Maargoed, dit is graven in informatie ver weg gestopt.
Als ze het er goed op doet, ze vind het lekker, en ik kan er af en toe wat lekkers bijgooien, why not.
En inderdaad ik ben wel van plan er af en toe wat bij te gooien, karkasjes e.d. maar wil daar wel een goede leverancier voor. Maar ik vrees dat ik op dit moment sowieso gewoon te weinig vriezerruimte heb voor echt barf.

En tzja, brokken zijn makkelijk, maar ik snap wel waarom al die oude honden 'hun eten ineens niet meer eten' gadverdammme al die jaren droge brokken, ik eet toch ook niet alleen maar brood?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:57

Even opvoedkundig ben ik benieuwd naar jullie mening; hoe zien jullie een hond die je in je gezicht likt?
Ik hoorde daar vandaag weer een intressante theorie over.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:07

Niks bijzonders, Tessa doet het als ze heel blij is, of als je wat lekkers gegeten hebt. Ze mag het niet, maar probeert het wel. :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:13

in principe is dat onderdanig gedrag naar de baas toe, jonge pups likken de bek van moeders af (maar hier ook bij chip!) om om eten te vragen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:18

Ik hoorde vandaag dat het dominantie is en claimen van de baas.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:24

:? Dus iets wat in de natuur onderdanig is (of schijn onderdanigheid, die heb je ook nog) wordt bij ons in huis ineens dominant? De dominante lijer van mijn schoonouders dacht er niet over om iemand in zijn gezicht te likken, terwijl huidige hond van schoonouders onderdanig is en je het liefst helemaal aflebbert met lage houding.

EDIT: Weer net zo iets als honden die op de bank/op het bed mogen worden dominant en de baas over je...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:27

Vrienden van ons hebben een gedragstherapeut in huis gehad en die heeft gezegd dat het bij mensen een teken is van dominantie een claimen.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 09-04-13 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:28

in wat voor opzicht zei die gene dat dan? in de natuur is het niks anders dan onderwerpen maar ik ben wel van mening dat je altijd de lichaamstaal moet zien voor je kan oordelen. ik heb eigenlijk nog nooit een dominante houding in deze gezien, jolie zit bijv naast me, kijkt me verliefd aan en dan krijg ik een lik, chip likt als hij heel blij is en de enige hond waarbij hij het deed was de duitse herder van mijn collega (heeft nu een nieuwe, en die likt alles en iedereen haha) maar ook bij die, als je aankomt, oren plat, staart laag en likken.. ik zie geen dominantie hoor

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:29

o ja annelies, nou ik vind veel gedragstherapeuten net zo erg als instructeurs op de hondenschool.. mensen met honden maar echte honden mensen.. daar kan je wat van leren en anders niet.. iedere mong**l kan gedragstherapeut worden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:33

Er loopt een hoop rommel rond bij de gedragstherapeuten inderdaad. Ik heb me rot gezocht naar iemand waar ik het mee eens was en die niet zo panisch was qua omgang met de honden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:34

Yuko hier is niet zo van het likken, maar van Xerox krijg ik regelmatig een lik over mijn gezicht en, erger nog, hij slaapt bij me op bed. Soms wordt hij 's nachts wakker om me vervolgens een paar lebbers te geven en dan bovenop me neer te ploffen... Gek genoeg heb ik nooit dominantieproblemen met hem gehad, hoe erg zijn gedrag naar andere mensen/dieren ook geweest is. Ik ben ook nooit een seconde bang voor hem geweest en merk dat hij nog steeds heftig reageert op mensen die dat wel zijn.

Ik geloof dus niet in likken als een uiting van dominantie...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:35

In welke context het precies gezegd is weet ik niet, maar ons opvanghondje stond bij mijn dochter ik zei tegen haar, ze wil je een kusje geven. Toen zei hij; dat is dominantie/claimen. Ik was het er niet mee eens want zo gaat het bij honden onderling ook niet. Nee Annelies, wij hebben er een gedragstherapeut bij gehad en DIE zegt dat dat dominantie is, dan zul jij dat echt niet beter weten.
:O

Hoe wordt je gedragstherapeut eigenlijk?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:37

Is geen beschermde titel geloof ik, dus iedereen kan zich zo noemen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:40

Maar je hebt toch zeker wel diplomeringen ofzo?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:41

anneliesdj schreef:
Maar je hebt toch zeker wel diplomeringen ofzo?

Je hebt wel allerhande cursussen die je kunt volgen, maar ook zonder diploma's mag je jezelf gedragstherapeut noemen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:42

Ja, je hebt wel opleidingen, maar ook zonder die opleiding mag je je gedragstherapeut noemen. Lastig dus, je moet eerst vinden welke opleidingen er zijn, dan wie er daar een opleiding gevolgd heeft en nog een klik hebben. :+ Ik had het geluk dat ik mijn gedragstherapeut al kende en haar manier van omgaan met honden heel prettig vond, alleen toen wist ik nog niet dat zij dus gedrahstherapeut was. :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:46

<3 <3 net even wandelen aan een lijntje geoefend, zo grappig hoe makkelijk ze dat oppakken! (had natuurlijk wel stukjes hart en kip om te lokken :P ) maar dat weten ze meteen hoor hahaha geweldig! alleen rood at m n vingers op :P

straks hun eerste auto ritje.. op naar de dierenarts!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:53

Likken komt hier ook naar voren als gewoon onderdanig gedrag hoor..

Maar het zal wel te maken hebben met het feit dat ze dan hoog genoeg komen om je in je gezicht te kunnen likken, want dat lukt vaak niet zomaar tenzij jij op de grond bent gaan liggen.
En dat is natuurlijk overduidelijk dominantie :roll:

Ben blij dat wij ook een therapeut hebben die als eerste dominantie en onderdanigheid overboord gooide. Je hebt volgers en leiders, jij leid, je hond volgt. Niet meer niet minder dan dat, je hond is er echt niet op uit om jou te domineren.. := tenzij je een of andere testosteron reu hebt die een beetje doorgefokt is.
Doen ze in het wild ook niet, leider gaat gewoon met alles voorop, dus wij ook. Maar dat maakt niks uit met omhoogkomen, op schoot zitten, knuffelen, likken en ga maar door i.m.o.

Dadelijk trouwens naar de kivo, ben benieuwd wat ze te vertellen hebben! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:11

Mwah, dat leider/volger verhaal ben ik het wel mee eens, alleen niet dat je als leider altijd voorop loopt. Wel dat je als leider de keuzes maakt en als de keuze is dat de volger eerst door de deur mag, maakt dat ook niet uit, daar wordt de volger niet in 1 keer een leider van.