baretta schreef:xDramaQueen schreef:Hou er rekening mee dat het hele erge adhd hondjes zijnde meeste althans..
Dat moet ik echt ten zeerste tegenspreken. Als je je erin verdiept en de goede lijnen uitzoekt, heb je een vriend voor het leven, maar het is géén beginnershond, zeker niet als je niet consequent bent
. Ze kunnen je zo schattig om hun poot winden, met als gevolg een vervelend, luidruchtig, snibbig monster
. Maar als je ze een beetje opvoedt, dan heb je er jaren plezier mee. Wij hebben al 10 jaar, 2 Parson Russell reuen bij elkaar. Beide uit een jachtlijn (bewust), zijn regelmatig alleen thuis voor een paar uur, blijven dan gewoon in de kamer, s'nachts ook. Breken niets af, laten de meubels heel, blaffen niet en geven geen overlast, terwijl we gewoon in de bouw wonen
. Ja, buiten zijn het gewoon terriërs en af en toe irritant tegen andere honden, maar niet meer als een ander
. Wij hebben er 2 fijne honden aan en ik ken veel meer Russellmensen met goed opgevoedde, goed luisterende Russell's.
![]()
Kijk bij een goede fokker en bezoek eens een show, dan kom je vanzelf meer te weten.
Als je zo een kruising boerenfox x buurhond kan het best een leuke hond worden, maar ook heel goed niet. Consequent en duidelijk blijven is wel het belangrijkst.Maar een goed gekozen hond het beste begin. Parsonfoto's in mijn profiel btw.
Grtz.
ik noem ze nergens irritant, of vervelend of luidruchtig, en al helemaal geen monster

ik bedoel ermee te zeggen dat ze lang en véél willen spelen en rennen, dit is algemeen bekend..
ik ben zelf ook in t bezit van een russel en heb er bewust voor gekozen