[HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:39

Goed....
Ik heb al enige tijd niet meer gereageerd in dit topic....

En op dit moment heb ik een niet zo optimistische update.

Door verschillende factoren, zowel privé als de instanties waar je als vogelopvang mee te maken hebt, heeft mijn moeder besloten om dicht te gaan.

De opvang is voor minimaal 1 maand dicht, maar dit wordt zeer waarschijnlijk de gehele winter. Dit om de score op te maken en te besluiten om wel of niet door te gaan en op welke manier.
In elk geval worden er verschillende hokken opgeruimd, afgebroken of verbeterd. En mijn ouders hebben ook gewoon even een periode met meer vrije tijd nodig, voor zichzelf en voor het eigen huishouden.

Deze winter zeer waarschijnlijk geen updates dus meer.

Marigold

Re: [HK] Vogelopvang onder de Regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:11

wat naar nickeltje
is er in de regio wel een opvang die de dieren overneemt welke anders naar jullie gingen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:36

Zo veel mogelijk gaat naar de opvang in Woudenberg.
Maar de dierenambulances willen daar niet heen rijden dus daar zitten best wat problemen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:27

Jeetje wat naar.
Ik hoop dat de resultaten uiteindelijk toch nog de moeite waard is om door te gaan. Nu kunnen je ouders in ieder geval even een rustpauze nemen, ik denk dat ze dat ook wel even nodig hebben.
In ieder geval petje af voor al het goede werk dat jullie al hebben gedaan, en de toekomst gaat het vertellen of jullie stoppen of niet. Jullie zouden een medaille moeten krijgen voor al het harde werk en goede inzet! Dus petje af!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:00

heeft het te maken met de nieuwe regels?

ik zou je moeder wel kunnen helpen als je wilt? onze aanvraag is zo goed als goedgekeurd

en ik weet hoeveel werk erin zit ben zelf er 6 maand mee bezig geweest

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:21

Poe, dat is een onverwacht bericht. Jammer dat zulk goed werk moeilijk gemaakt wordt door allerlei instanties en regels. Aan de andere kant kan ik me heel erg goed voorstellen dat jouw ouders eens toe zijn aan wat meer rust. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat, maar het moet voor jullie ook vast raar zijn. Succes de komende tijd!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:27

die regels die ze nu maken zijn echt heel veel werk hoor, ik vind ook dat ze blij mogen zijn dat er mensen zijn die dit werk willen doen. wij hebben het ook moeilijk daarmee met onze vogelopvang de beheerder hier is al in geen 25 jaar met vakantie geweest of een weekendje weggeweest oid.

In Groningen stopt Bellingwolde er ook mee per 1 januari, ik vrees dat die ambulances dan iook hier heen komen

En wij zitten nu al rond de 5000 dieren per jaar, maar wij vangen niet alleen vogels op maar bijna alle dieren behalve honden en katten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:40

Het gaat niet alleen om de regels.
Dat speelt ook wel mee, maar het gaat vooral om hoe het in ons eigen asiel nu loopt.
Er zijn wel een paar fanatieke vrijwilligers en die doen geweldig werk, maar het is gewoon niet genoeg.
Mam heeft geen tijd om ziek te zijn, terwijl ze hoestend en met hoge koorts de voerronde doet, omdat die vrijwilligers ook ziek zijn.
Een keertje de stad in om noodzakelijke kleding te kopen kan bijna niet omdat er dan niemand is om waar te nemen.
Een keertje uit met mijn vader kan niet, om dezelfde reden...

Er is gewoon veel te weinig hulp en de overheid werkt daar ook niet echt aan mee met het nieuwe pak aan regels en richtlijnen...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:23

Oke, ja ik herken het probleem ook hoor wij kunnen ook nooit eens echt even weg

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:52

Wat jammer ook. Eigenlijk vind ik dat dit soort werk subsidie zou moeten krijgen om 2 werknemers in dienst te nemen. Beheerder en assistent-beheerder. Zo kun je het afwisselen en in theorie zonder vrijwilligers af.
In praktijk is dat natuurlijk totaal anders, maar goed.
Het is al moeilijk zat om uberhaupt subsidie te krijgen, dus laat staan daarvoor.
Wel petje af voor het werk dat jullie tot nu toe verricht hebben. Hopelijk komt er ooit weer een tijd dat er meer animo voor is met vrijwilligers/medewerkers enz. die ook capabel genoeg zijn om je moeder te ontlasten.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:04

Heel begrijpelijk dat het te veel wordt, maar wel jammer dat het allemaal zo loopt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:47

onbegrijpelijk dat er zo weinig geïntereseerden te vinden zijn die voor de dieren willen zorgen.
dat stukje kan je niet alleen, jullie zijn degenen met de ideologie, met de wens, jullie maken er jullie levensdoel van en zetten het op.
het schoonmaken, telefoontjes aannemen, dieren aannemen, etc kan je niet zelf dan allemaal doen, dat is toch logisch
daarin moet je ontlast worden
en er zijn toch zat mensen die het prachtig werk vinden met de dieren, die gewoon van de natuur houden
en die om wat voor reden dan ook niet ergens anders hoeven te werken?
is het wel bekend genoeg, is er niet iemand die medebeheerder wil worden zodat je de opvang kan delen
gaan jullie in het voorjaar wel weer open?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:01

Ik had al sinds ik dit topic volg al eens nagedacht of ik kon helpen, maar ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en dan kom je daar in het weekend blijkbaar niet.

Mochten jullie trouwens nu toch nog behoefte hebben aan (oude) handdoeken/lakens, dan kan ik waarschijnlijk wel een stapel(tje) regelen, nickeltje, als ik het voor vrijdag weet.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:19

Marigold schreef:
onbegrijpelijk dat er zo weinig geïntereseerden te vinden zijn die voor de dieren willen zorgen.
dat stukje kan je niet alleen, jullie zijn degenen met de ideologie, met de wens, jullie maken er jullie levensdoel van en zetten het op.
het schoonmaken, telefoontjes aannemen, dieren aannemen, etc kan je niet zelf dan allemaal doen, dat is toch logisch
daarin moet je ontlast worden
en er zijn toch zat mensen die het prachtig werk vinden met de dieren, die gewoon van de natuur houden
en die om wat voor reden dan ook niet ergens anders hoeven te werken?
is het wel bekend genoeg, is er niet iemand die medebeheerder wil worden zodat je de opvang kan delen
gaan jullie in het voorjaar wel weer open?

Wat prachtig verwoord je eerste zinnen :D :D
zo is het hier bij onze opvang ook beheerder doet het al 30 jr zonder 1x op vakantie te kunnen al zijn tijd en geld steekt hij erin, ik doe het nu zelf bijna 14 jaar vrijwillig (dag en nacht) het is hier ook zo moeilijk mensen te vinden

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:26

Om verschillende vragen te beantwoorden: Mijn moeder wil waarschijnlijk in het voorjaar weer open en nu de winter de tijd nemen om hokken te verbeteren enzo, omdat we nu ook continue achter de feiten aan hollen.
Hokken zijn slecht, maar omdat we niks anders hebben, zitten er dieren in. En omdat er dieren in zitten, kunnen we ze niet afbreken en verbeteren...

Even een adempauze dus, mijn moeder is de afgelopen maanden een paar keer ziek geweest en is toen zo met haar neus op het feit gedrukt dat ze er dan alleen voor staat als die ene vrijwilliger zich ook (terecht hoor) ziek meldt en ze dus toch echt ziek of niet die voer rondes moet maken...

Handdoeken en lakens zijn zeer zeker welkom. Er worden er veel verbruikt en ze slijten hard, dus daar wordt deze winter ook een heleboel van vervangen.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:53

Ik ga even kijken of het lukt, mijn oma had gezegd dat voor hun verhuizing er nog handdoeken en lakens uit moeten. Maar ze gaan volgende week al verhuizen, dus dit weekend is de laatste kans. Maar als de auto van mijn ouders al vol zit met alle andere spullen die we meenemen lukt dit niet.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:13

nickeltje als je hulp nodig hebt met die nieuwe ontheffingen en regeltjes etc wil ik wel helpen hoor :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:04

Dankjewel voor dat aanbod, ik hou het in gedachten!!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:28

oke super :D als het nodig is pb je me maar :D en dan neem ik contact op :D

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:21

Ergens is een tas handdoeken voor jullie, ik heb alleen even geen idee waar hij is gebleven in de chaos der verhuizing. Het enige wat ik weet is ik hem niet mee naar Wageningen heb genomen. Komt vanzelf weer boven water.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:33

Dankjewel alvast!!
Bel even met de opvang (gegevens zijn te vinden op de site, zie onderschrift) want wellicht is er ergens tussen Wageningen en Eck af te spreken als je ze gevonden hebt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:29

leuke website, wist niet eens dat jullie die hadden!

Hoe is het nu in de opvang??

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:30

Ja, hoe is dat nu? Ik neem aan dat jullie nu dus geen nieuwe opnames meer toelaten maar het is vast ook niet in 1 klap leeg. Zijn er ook dieren die het winterseizoen moeten blijven?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:35

Van dierenambulances nemen we niets meer aan, maar als mensen met een vogel aan het hek staan, kunnen we ze moeilijk weg sturen, dus die nemen we nog aan en we vertellen van de winterstop.
Wat opvang vogels betreft loopt het langzaam leeg, maar er zitten nog een aantal dieren die nog even hersteltijd nodig hebben voor ze uitgezet kunnen worden.

Vanwege familieomstandigheden van iemand elders in Nl, waar ik het hier online niet over kan en wil hebben, hebben we ongeveer de inhoud van een kinderboerderij opgenomen. INclusief shetland pony en een heleboel pluimvee...
Dus er zitten meerdere hokken/rennen/weitjes vol met deze noodopvang, dat levert helaas ook weer een heleboel extra werk op.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:16

Hmm, begrijpelijk. Wel fijn voor de mensen die met de dieren aankomen dat jullie ze nog aannemen, maar heel rustig wordt het er dus nog op. Jemig.. Kunnen jullie niet wat werk uit handen geven? Aan de andere kant wil je natuurlijk zoveel mogelijk zelf 'houden', want dan weet je ook dat het op de juiste manier gebeurt. Of zouden jullie juist wel mensen willen hebben die dieren tijdelijk opvangen?