Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:30

Wat de asielen betreft: ook in gewone asielen worden de honden vaak, ondanks goede zorgen vreselijk mager. Ze willen niet eten en krijgen diarree van de stress, heb het zelf genoeg gezien. Dan kun je duizenden zakken voer inzamelen.. Een asiel is vaak een heel stresserende plaats, een hond die zomaar uit zijn omgeving wordt weggerukt... Ook al doen de mensen van het asiel zo hun best.

Waarom gebruikt men geen DNAtesten trouwens?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:29

ThePast03 schreef:
griebels schreef:
Hij valt er ook onder maar is door de schouwer als 100% staff geschouwd en daarom vrijgesproken.
In bijna alle gevallen van de pitbullachtigen kunnen ze het niet vaststellen. Bij deze hond dus wel en is daarom vrijgesproken.

Er wordt geschouwd op uiterlijke kenmerken niet op raskenmerken.
100% staff kan alleen aangetoond worden met DNA testen.... maar dat gebeurd niet omdat alleen een FCI papier geldig is.

De hond viel voor wat betreft uiterlijk gewoon niet onder de pitbullwet, dat iemand hem ooit de naam staff meegegeven heeft doet daar verder niets toe.
Er lopen genoeg honden rond die mensen een staff noemen terwijl ze totaal niet aan de rasstandaard voldoen van de staff.

Heb je hem soms zelf geschouwd??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:40

ThePast03 schreef:
Ik weet dat er al honden doorgesluist worden naar België maar ik weet ook dat er veel te veel eigenaren zijn die dat niet doen.
Wat ik verder weet laat ik me niet over uit.

Klopt.... dat zei mijn dierenarts ook. Dat zijn de honden waar de buren over klagen die lopen te grommen en te dreigen....waar de baasjes zelf bang van zijn geworden. Omdat ze bang worden gemaakt voor een boete verdwijnen hun honden waar ze zo van houden naar de handelaars die honden leveren voor de hondengevechten.

Volgens mij kun je dan als hond beter dat spuitje krijgen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:42

slimmerik schreef:
ThePast03 schreef:
Ik weet dat er al honden doorgesluist worden naar België maar ik weet ook dat er veel te veel eigenaren zijn die dat niet doen.
Wat ik verder weet laat ik me niet over uit.

Klopt.... dat zei mijn dierenarts ook. Dat zijn de honden waar de buren over klagen die lopen te grommen en te dreigen....waar de baasjes zelf bang van zijn geworden. Omdat ze bang worden gemaakt voor een boete verdwijnen hun honden waar ze zo van houden naar de handelaars die honden leveren voor de hondengevechten.

Volgens mij kun je dan als hond beter dat spuitje krijgen.

heb je daar bewijs van?
want dit is natuurlijk onzin.. er word echt wel zorgvuldig gezocht naar goeie baasjes..
en tuurlijk kunnen ze in verkeerde handen vallen.. maar dat kan elke hond

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:45

naadje24 schreef:
edit: nu ik er over nadenk...heb het een vriendin van mij ook vorige week uitgelegd toen ik het er over had ,wist ze namelijk ook niet wat RAD was...zij heeft ook een kruising,gewoon omdat ze m schattig vond en op zoek was naar een hond voor gezelschap..alleen valt haar X gelukkig niet onder de RAD Knipoog

Iemand die niets van honden weet zal ook een hond uitkiezen die er leuk uitziet en komt niet gauw op een RAD hond uit hoor.... Haha!

Maar volgens jullie zou dat mens die die vier radhonden had van die zielige foto's uit de petitie nergens van af geweten hebben?

Tja, wie is er dan naïef? De eigenaar in dit geval of de ondertekenaars van de petitie. (niemand in persoon bedoeld hoor!)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:48

Citaat:
Maar volgens jullie zou dat mens die die vier radhonden had van die zielige foto's uit de petitie nergens van af geweten hebben?

zoals ik al eerder heb gezegd over deze vrouw met die 4 honden..

zij had er 2 met een stamboom die achteraf vals bleken te zijn en 2 andere honden heeft zo opgevangen omdat die zwaar verwaaloosd waren...
ik vind dat je wel snel met je oordeel klaar staat.. terwijl je het verhaal er achter niet eens kent..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:49

slimmerik schreef:
Iemand die niets van honden weet zal ook een hond uitkiezen die er leuk uitziet en komt niet gauw op een RAD hond uit hoor.... Haha!

ow nee? ken jij haar smaak dan? ze valt toevallig wel voor de "wat stoerdere" honden...
dat had dus net zo goed een RAD hond kunnen zijn Ja
maar gelukkig is ie dat niet Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:49

LimaGentle schreef:
heb je daar bewijs van?
want dit is natuurlijk onzin.. er word echt wel zorgvuldig gezocht naar goeie baasjes..

Ik ga uit van wat de DA mij verteld..... net zoals snoevie haar vader verteld heeft en wat de "onwetende" eigenaars jullie vertellen Knipoog

Jij hebt er toch ook geen bewijs van dat er naar goede baasjes wordt gezocht?? Kom zeg....goede baasjes kunnen zelf in Belgie wel aan honden komen... Dit zijn puur volwassen honden die het illegale circuit in Belgie en verder ingaan....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:52

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:
heb je daar bewijs van?

Ik ga uit van wat de DA mij verteld..... net zoals snoevie haar vader verteld heeft en wat de "onwetende" eigenaars jullie vertellen Knipoog

Jij hebt er toch ook geen bewijs van dat er naar goede baasjes wordt gezocht?? Kom zeg....goede baasjes kunnen zelf in Belgie wel aan honden komen... Dit zijn puur volwassen honden die het illegale circuit in Belgie en verder ingaan....

ja ik heb daar bewijs van.. op het forum achter de petitie doen wij erg ons best om met de belgische leden goede baasjes te zoeken. meestal beland de hond bij een vriend of fam,ilielid van 1 van die belgen..
belgen vinden deze wet ook nergens op slaan en die helpen ons dus ook maar al te graag om de hondjes te redden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:53

Misschien omdat we zelf mee helpen zoeken Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:53

griebels schreef:
Misschien omdat we zelf mee helpen zoeken Knipoog

inderdaad.. we zijn met man en macht bezig goede huisjes te vinden en brengen ze daar zelf persoonlijk naar toe

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:56

Maar er gaan er het illegale circuit in... Die baasjes zijn er ook in Nederland.

Goh en na 44 pagina's schiet jullie dat ineens te binnen? Dat jullie dat ook nog doen?? Hebben jullie een link naar dat topic? Ik wil van die baasjes wel eens weten wat hun beweegredenen zijn.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 19-06-07 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:56

Dus als je nog iemand weet Schijnheilig

Nee slimmerik, maar net als ThePast03 vertellen wij ook niet alles wat we weten Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:57

slimmerik schreef:
Maar er gaan er het illegale circuit in... Die baasjes zijn er ook in Nederland.

Goh en na 44 pagina's schiet jullie dat ineens te binnen? Dat jullie dat ook nog doen??

dit hebben we al vaker verteld in andere topics..
en ook in dit topic..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:58

Jullie bereiken lang niet alle eigenaren van de pitbullachtigen.
Er zijn er genoeg over die hun hond inderdaad wel verkopen aan de handel.

Verder is iemand die niet weet hoe een FCI stamboom eruit ziet nu niet bepaald erg druk geweest met zichzelf voorbereiden voor aanschaf van een hond.
Niet voor niets wordt iedere beginnende a.s .hondeneigenaar door ervaren mensen door verwezen naar een rasvereniging.

En daarvoor staan zoveel waarschuwingen op het internet (verkoopsites oa) en zelfs in de kranten.

Blijf maar lekker bezig met het verzinnen waarom mensen dit soort honden toch kopen en daarmee deze ellende in stand houden.
Dan zitten we er tenminste over tien jaar nog mee.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:00

LimaGentle schreef:
dit hebben we al vaker verteld in andere topics..
en ook in dit topic..

Zo bijzonder is dat nu ook weer niet hoor.
Bepaalde instanties doen dat al veel langer, oa diverse dierenasiels en opvang.
En instanties die liever niet genoemd worden. Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:01

waarom zouden wij dingen verzinnen terwijl we er middenin zitten..??

en nee misschien bereiken wij niet iedere eigenaar.. maar we doen ons best en dat is alles wat we kunnen doen..

ik vind het een beetje overkomen dat wij geen voorlichting zouden geven.. maar niks is minderwaar..

en wat geven jullie aan voorlchting aan mensen met een eventuele pitbullachtige?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:01

dat heet realistisch zijn ThePast03. Ik wil het niet goed praten maar blijf wel realistisch Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:04

griebels schreef:
dat heet realistisch zijn [*olduser*]. Ik wil het niet goed praten maar blijf wel realistisch Ja

Waar heb je het over? Ik kan je niet meer volgen sorry.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:05

ThePast03 schreef:
Jullie bereiken lang niet alle eigenaren van de pitbullachtigen.
Er zijn er genoeg over die hun hond inderdaad wel verkopen aan de handel.

Verder is iemand die niet weet hoe een FCI stamboom eruit ziet nu niet bepaald erg druk geweest met zichzelf voorbereiden voor aanschaf van een hond.
Niet voor niets wordt iedere beginnende a.s .hondeneigenaar door ervaren mensen door verwezen naar een rasvereniging.

En daarvoor staan zoveel waarschuwingen op het internet (verkoopsites oa) en zelfs in de kranten.

Blijf maar lekker bezig met het verzinnen waarom mensen dit soort honden toch kopen en daarmee deze ellende in stand houden.
Dan zitten we er tenminste over tien jaar nog mee.

Net als LadyElmira al eerder in dit topic vermeldde: Dat ze een staff gekocht hadden en konden kiezen of ze de papieren wel namen of niet...de stamboom lag al op tafel dus toen hebben ze toch maar de stamboom erbij genomen. Als ik jullie was nam ik direct contact met haar op .....dat moét een valse stamboom zijn of niet ?? Hond kan nu nog naar Belgie...

Ik wist niet dat jullie die transporten verzorgden dus zal mijn dierenarts vragen met jullie stichting contact op te nemen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:08

slimmerik wil je misschien ophouden met die sarcastische opmerkingen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:11

LimaGentle schreef:

Je wílt het ook sarcastisch lezen.... Ik wist het echt niet dat jullie dat verzorgden dus vraag van mij is of een DA die me een geval aan de hand deed contact mag opnemen. Dit mag per pb hoor.. En dan het ik ook graag de link van dat forum.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:14

LimaGentle schreef:

En hup, weer op de persoon spelen.
Waar zie jij sarcasme? Of is dat omdat je dat gewoon zo wil lezen.

Maar als ik het goed begrijp zijn jullie nu zo goed bezig dat binnen een jaar niemand meer een pitbullachtige koopt en er in de toekomst dus geen hond zinloos meer moet worden afgemaakt.

En degene die de wet hebben overtreden worden nog beloond ook, al zou het zijn doordat mensen daar zelfs begrip voor hebben.

Blijf maar lekker volhouden dat het de schuld is van de pitbullwet en kaarsjes branden voor de honden.
Hoe ongeloofelijk hypocriet kun je zijn: eerst een verboden hond nemen waarvan je weet dat je het risico loopt dat hij wordt ingeslapen en als dat dan gebeurd ga je op hemelvaartsdag huilend kaarsjes branden.

Sorry hoor, maar mijn broek zakt hier steeds verder vanaf. Allerlei mooie verhalen, onwaarheden en pogingen om van het echte onderwerp af te gaan om toch maar dit soort bazen te begrijpen en te steunen. Want och ze konden het immers niet weten?

En wat schieten de honden ermee op? Helemaal niets!
Vanaf het moment van het branden van de kaarsjes zijn er weer veel te veel honden zinloos afgemaakt dankzij die leuke bazen.

Veel succes met jullie aktie. Gelukkig zijn er nog mensen die om de honden denken en die prioriteit geven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:16

Ja, ik zit eigenlijk ook nog steeds op échte argumenten te wachten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:18

ThePast03 schreef:
. Gelukkig zijn er nog mensen die om de honden denken en die prioriteit geven.

juist wij!
en niet de mensen die dezelfde gal als jullie roepen,die staan er namelijk niet voor de honden....
die staan er alleen voor de "rassen"