Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:griebels schreef:Hij valt er ook onder maar is door de schouwer als 100% staff geschouwd en daarom vrijgesproken.
In bijna alle gevallen van de pitbullachtigen kunnen ze het niet vaststellen. Bij deze hond dus wel en is daarom vrijgesproken.
Er wordt geschouwd op uiterlijke kenmerken niet op raskenmerken.
100% staff kan alleen aangetoond worden met DNA testen.... maar dat gebeurd niet omdat alleen een FCI papier geldig is.
De hond viel voor wat betreft uiterlijk gewoon niet onder de pitbullwet, dat iemand hem ooit de naam staff meegegeven heeft doet daar verder niets toe.
Er lopen genoeg honden rond die mensen een staff noemen terwijl ze totaal niet aan de rasstandaard voldoen van de staff.
ThePast03 schreef:Ik weet dat er al honden doorgesluist worden naar België maar ik weet ook dat er veel te veel eigenaren zijn die dat niet doen.
Wat ik verder weet laat ik me niet over uit.
slimmerik schreef:ThePast03 schreef:Ik weet dat er al honden doorgesluist worden naar België maar ik weet ook dat er veel te veel eigenaren zijn die dat niet doen.
Wat ik verder weet laat ik me niet over uit.
Klopt.... dat zei mijn dierenarts ook. Dat zijn de honden waar de buren over klagen die lopen te grommen en te dreigen....waar de baasjes zelf bang van zijn geworden. Omdat ze bang worden gemaakt voor een boete verdwijnen hun honden waar ze zo van houden naar de handelaars die honden leveren voor de hondengevechten.
Volgens mij kun je dan als hond beter dat spuitje krijgen.
naadje24 schreef:edit: nu ik er over nadenk...heb het een vriendin van mij ook vorige week uitgelegd toen ik het er over had ,wist ze namelijk ook niet wat RAD was...zij heeft ook een kruising,gewoon omdat ze m schattig vond en op zoek was naar een hond voor gezelschap..alleen valt haar X gelukkig niet onder de RAD
Citaat:Maar volgens jullie zou dat mens die die vier radhonden had van die zielige foto's uit de petitie nergens van af geweten hebben?
slimmerik schreef:Iemand die niets van honden weet zal ook een hond uitkiezen die er leuk uitziet en komt niet gauw op een RAD hond uit hoor....
LimaGentle schreef:heb je daar bewijs van?
want dit is natuurlijk onzin.. er word echt wel zorgvuldig gezocht naar goeie baasjes..
en tuurlijk kunnen ze in verkeerde handen vallen.. maar dat kan elke hond
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:heb je daar bewijs van?
want dit is natuurlijk onzin.. er word echt wel zorgvuldig gezocht naar goeie baasjes..
en tuurlijk kunnen ze in verkeerde handen vallen.. maar dat kan elke hond
Ik ga uit van wat de DA mij verteld..... net zoals snoevie haar vader verteld heeft en wat de "onwetende" eigenaars jullie vertellen![]()
Jij hebt er toch ook geen bewijs van dat er naar goede baasjes wordt gezocht?? Kom zeg....goede baasjes kunnen zelf in Belgie wel aan honden komen... Dit zijn puur volwassen honden die het illegale circuit in Belgie en verder ingaan....
griebels schreef:Misschien omdat we zelf mee helpen zoeken
slimmerik schreef:Maar er gaan er het illegale circuit in... Die baasjes zijn er ook in Nederland.
Goh en na 44 pagina's schiet jullie dat ineens te binnen? Dat jullie dat ook nog doen??
LimaGentle schreef:dit hebben we al vaker verteld in andere topics..
en ook in dit topic..
griebels schreef:dat heet realistisch zijn [*olduser*]. Ik wil het niet goed praten maar blijf wel realistisch
ThePast03 schreef:Jullie bereiken lang niet alle eigenaren van de pitbullachtigen.
Er zijn er genoeg over die hun hond inderdaad wel verkopen aan de handel.
Verder is iemand die niet weet hoe een FCI stamboom eruit ziet nu niet bepaald erg druk geweest met zichzelf voorbereiden voor aanschaf van een hond.
Niet voor niets wordt iedere beginnende a.s .hondeneigenaar door ervaren mensen door verwezen naar een rasvereniging.
En daarvoor staan zoveel waarschuwingen op het internet (verkoopsites oa) en zelfs in de kranten.
Blijf maar lekker bezig met het verzinnen waarom mensen dit soort honden toch kopen en daarmee deze ellende in stand houden.
Dan zitten we er tenminste over tien jaar nog mee.
LimaGentle schreef:slimmerik wil je misschien ophouden met die sarcastische opmerkingen?
LimaGentle schreef:slimmerik wil je misschien ophouden met die sarcastische opmerkingen?
ThePast03 schreef:. Gelukkig zijn er nog mensen die om de honden denken en die prioriteit geven.