Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:33

Ah oke! Ik dacht al dat ik een vreetmonstertje had :) .

Nu ja, maakt ook niet uit. Ze heeft van brok ook meer nodig dan op de verpakking staat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:45

Ok volgende newbievraag. Ik heb vanalles wat gekocht om te proberen en hij heeft het met smaak 2 dagen gegeten. Vandaag is het lam-kalkoen van Barf Buffet en hij trekt zijn neus op. Ik neem aan dat hij lam niet lekker vind maar wat nu? Ik heb dus 700gr ontdooid liggen en 300gr in de vriezer. Wat doen jullie als een hond vlees niet eet? Brokken liet ik altijd gewoon staan maar dat durf ik niet met vers vlees.

Invriezen en dan weggooien als de vuilnisophaling komt?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:12

Dat laatste inderdaad :j Als het normaal een alleseter is dan zou ik direct accepteren dat het niet gewaardeerd wordt. Als je hond normaal ook kieskeurig is, zou ik het wellicht vanavond nog eens aanbieden met bijvoorbeeld een beetje warm water er overheen (geeft meer geur). Tussendoor in de koelkast uiteraard. Het kan ook zomaar zijn dat lam of kalkoen van een ander merk we gewaardeerd wordt :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:17

Ik worstel een beetje met de bakken voor onze Ridgeback. Ze krijgen hier 50/50 brok en vlees in een maaltijd, maar hij heeft eigenlijk altijd nog zijn bak in een hap-slik-weg leeg. We hebben een paar matjes die zeg maar veel detail hebben en hij iets langer mee bezig is, maar dan nog is hij er eigenlijk wel zo klaar mee. Onze Sheltie pup is echt 4x zo lang bezig met een kwart van de hoeveelheid zeg maar :+
Ligt dat nu aan de structuur van het vlees? Dat het wat grof is en hij het dus zo naar binnen werkt als brokken? Of komt het gewoon door zijn mega neus? Of zijn er wel uitdagendere matten? Zelfs met zo'n matje is hij heel snel klaar. Deze hoef ik onze pup echt nog niet te geven zeg maar...
Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:00

Dat is ook een vrij lage mat, dus dan is het wel logisch dat hij het er snel af heeft. Heb je al diepere voerbakken geprobeerd?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:10

Ja we hebben bijvoorbeeld ook deze 2 (normaal eet hij niet liggend hoor, hij moest even een nieuw smaakje proeven :+ )
Afbeelding
Afbeelding
Maar die hebben grotere vakjes zeg maar dus die heeft ie ook in no time leeg… heb je een tip voor een meer geschikte bak?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:17

Ik zou dan eerder voor een honeycomb gaan, of een toppl/yogipot etc. Misschien ook de great outdoors of zoiets. Wat Hilde ook al zei, die matten zijn allemaal vrij ondiep en dan is het makkelijk alles er uit te krijgen.
Odin eet ook wel redelijk snel, maar de toppl is hij (vooral het laatste stukje) toch best wel even mee bezig om alles er uit te krijgen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:32

Ik moet ook aan de (grootste maat) District70 slowfeeder bak denken, perfect voor grotere rassen :j
Ik heb de medium en hele fijne bak waar hij echt even mee bezig is. Voor een Ridgeback zou ik wel echt voor de grootste maat gaan. :j

En misschien de Superfeedy? Ook een grote, diepe bak.
Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:51

Ik had ook al aan een yoggie pot oid zitten kijken maar er moet 235 gram vlees en dan nog brokken in passen… we hebben een flower pot maar daar krijg ik zijn maaltijd echt niet in hoor.

Die 2e bak die ik liet zien is ook echt diep in het midden, maar dat kost hem dus ook geen moeite helaas. District 70 heb ik in mijn handen gehad maar ik weet niet of dat het verschil gaat maken… met zijn mega tong likt hij zo langs al die vakjes en dan is het op

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 22:40

Een licky layers misschien? Dan kan ie niet overal tegelijk bij

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 08:19

Oh dat is wel een goed idee ja!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 23:56

Oh wat leuk dit topic! Ik vergeet altijd foto’s van mijn creaties te maken. Heb zelf 3 poedels, die erg zinnig kwa eten zijn. Ze krijgen half butternut half farmfood brokjes.

Tipje: bij de action nu voor €1,29 likmatjes.

Leuk om hier inspiratie op te doen! <3
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:27

Kiekeboefje schreef:
Oh wat leuk dit topic! Ik vergeet altijd foto’s van mijn creaties te maken. Heb zelf 3 poedels, die erg zinnig kwa eten zijn. Ze krijgen half butternut half farmfood brokjes.

Tipje: bij de action nu voor €1,29 likmatjes.

Leuk om hier inspiratie op te doen! <3
[ [url=m/JauARz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerds Kiekeboefje !

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:17

Hoe leuk, nog meer poedels <3

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:48

Deze is ook favoriet. Wel een werkje om steeds die dingen op te rollen met de brokken erin, maar ze is echt wel eventjes bezig *\o/*

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:43

Ohhh ja die zag ik laatst op een honden festival voorbij komen! Lijkt me ingewikkeld, maar heel uitdagend voor honden :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:57

Ik heb net drie kongs klaar gemaakt voor morgen vroeg. Vulling is Salmon To Love van Butternut met een Supplemunchie als lekkertje. Overgebleven vulling heb ik verdeeld over Topples en een likmatje.
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:18

Taifoen schreef:
Deze is ook favoriet. Wel een werkje om steeds die dingen op te rollen met de brokken erin, maar ze is echt wel eventjes bezig *\o/*

[ [url=m/iiAYrj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die lijkt me superleuk maar of mijn hond er het geduld voor heeft ??

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 05:26

Onze hond is er ongeveer 10 minuten mee bezig en daarna komt ze dan even de bal showen als ie leeg is haha.

Kiekeboefje, lekker voorbereid al! En butternut valt altijd goed in de smaak :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:58

Superleuk Kiekeboefje!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 06:59

Ondertussen zijn we weer een aantal weken verder en had ik laatst vlees van Dogmeat besteld. Dat valt erg in de smaak. Uiteindelijk hebben we nu een routine van smorgens 350gr vlees en 's avonds 150gram brokken Darf Vol Bites.

Ook had ik die groentenkruidentuin besteld en dat maak ik 3 keer in de week klaar en wordt met smaak opgegeten. Volgende stap is om eens zo een mooie voerbak te kopen zodat hij langer bezig is met eten. Hij is nogal van het gemak dus het moet niet te ingewikkeld zijn, dan laat hij het gewoon staan.

Mijn teefje moet nog even de resterende brokken opeten voor zij ook over gaat maar dat is nu een grotere uitdaging geworden. Regelmatig dat ze op een afstandje naar haar bak zit te kijken met een trieste blik en een piepgeluid :') Ik hou mijn hart vast om haar ook over te zetten, zij kan echt een zeur zijn dus misschien helpt het wel om er iets speciaal van te maken en het 'samen' te doen in plaats van gewoon een bak neer te zetten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:03

Mijn plusdochter haar hondje is ook een slechter eter en ze vreesde aanvankelijk dat hij helemaal zijn brokken zou laten staan wanneer ze af en toe zo’n maaltijd met veel lekkers en afwisseling zou aanbieden, maar niets is minder waar. Sinds eet hij dus ook makkelijker zijn brokken op, ook al worden die dan even zeer “simpel” aangeboden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:15

Ik ben even helemaal gestopt met de 'mooie bakken', omdat meneer echt slecht eet. Hij was ook vaker wel dan niet aan de dunne (of iig dat het te zacht is, soms zelfs met slijm), dat ik maar ontlasting heb ingeleverd voor de zekerheid.
Sinds woensdag overgestapt van Butternut naar DogChef (maar dan combi brokjes/vlees ipv alleen vlees), en sindsdien gaat het heel goed. Hij eet ook graag weer. Maar hij is vaak een grage eter bij nieuwe dingen en na een tijdje is het saai ofzo, ik weet het niet. Dan eet hij weer slecht.
Maar ik ben in ieder geval blij dat zijn darmen er zo goed op reageren. Sowieso was ik er al achter dat hij het beter doet op (ook) brokken, dus we proberen deze combi gewoon een tijdje.

@Schuur: misschien als je je teefje over zet wil ze juist graag eten omdat het nieuw is?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:14

Ik ben benieuwd naar alle leuke voerbakken om jullie beestjes wat verkoeling te geven met deze hitte.

Hier geen honden, maar ik heb schoteltjes liquid stick (met een beetje water) bevroren voor de katten. Dat valt ook in de smaak!
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:36