Garnalen liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: Garnalen liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 12:55

Ik kende de naam nog niet, maar die inderdaad. Het is ook voor de oudste zijn eerste eigen huisdieren. Hij wilde een konijn, maar met onze honden zag ik dat niet zitten. Ook vond ik zijn onderbouwing “schattig” onvoldoende :-)

Garnalen zal ik ook voor zorgen, maar die komen wel op zijn kamer te staan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:44

Garnalen zijn makkelijke diertjes, dat scheelt.
Schoonmaken kost weinig tijd en voer kost ook de wereld niet.
En superleuk om naar te kijken.

Konijn is dan wel heel wat anders haha.
En dan zit je ook gelijk dat je er 2 moet nemen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 14:03

Dat ook nog eens. En ik vind een konijn in een klein hokje zielig. Dus dan moet je ook nog een groot verblijf bouwen. En ik heb nog een baby in huis, dus ook niet echt de tijd ervoor om het omgaan met konijnen goed te begeleiden. Garnalen zijn dan toch wat laagdrempeliger en hoef je in elk geval niet tam te maken :-)

De bak staat trouwens. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar vandaag is het veel te warm om er wat aan te doen. Laat ook eerst maar even draaien met planten erin. Na onze vakantie (eind juli) komen de bewoners pas.

Moet je eigenlijk de eerste maand (voor de garnalen er zijn) nog het water verversen of iets schoonmaken?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:37

Ik doe dat nooit, eerst laat ik het indraaien en na 4 weken om de paar dagen testen of er geen nitrietpiek is. Als die er is kun je of afwachten of een waterwissel doen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 21:34

Ik heb weer een nieuwe bak gestart, alle plantjes en water erin en 4 weken laten indraaien, zonder te veel te doen… en dan testen maar ik heb mijn vis ook al gekocht/gereserveerd.

Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 22:30

ooh wat een beauty <3

Hier inmiddels de bak ''af'' :D Alles wat ik erin heb qua planten groeit, stekt makkelijk, en is gezond. Inmiddels 3 garnalen gespot die eitjes met zich mee dragen (ik dacht eerst dat ik eentje steeds zag, tot ze met z'n drietjes de ''aanstaande moeder bijeenkomst'' leken bij te wonen en gezellig samen zaten te snacken _O- )
En ze delen de bak inmiddels met pygmy corydora's, rasboras merah, en een oto die binnenkort nog wat gezelschap erbij krijgt. Maar eerst maar even dit stabiel laten worden.

Dit is net na de snoeibeurt, dus het is weer een beetje tammer in de bak :')
Afbeelding

Ik vind het zo leuk om te zien hoe die garnalen zich weten te verstoppen. Soms zie ik ze even niet, en dan zijn ze ineens met een groepje weer in het mos en bij de planten bezig <3

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

Ik had er genoeg van mijn ‘kien’hout…
Ik heb een steen gezocht en daar het hout aangebonden met visdraad…

Dit is het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:04

Dat is al veel beter!