CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:02

Lisitano schreef:
Goed bezig allebei!
Leo, fijn die lusjes. Kun je gewoon onderweg bepalen wat je gaat doen.

Jij hebt een working kelpie toch, Dagahra? Mijne is een kruising, ik vind het zulke leuke honden.

Ik moet weer vroeg op pad. We doen de 20-25 en de laatste start is 08:45u. Ik moet er ruim 1,5 uur voor rijden :+ Misschien toch een hotelletje.

Klopt :D Zomers helpen ze mee koeien halen en brengen.

Afbeelding

En zodra koeien op stal staan en temperatuur is laag genoeg, dan pakken we stepjöring weer op.

Canitrailen doen we zowat het hele jaar door, zolang temperatuur het toelaat.

Hebben een mooie 'achtertuin' Met heide en bos <3
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:19

Succes Horsii, gaat jou vast lukken.

Prachtig Dagahra <3 Wat heerlijk dat ze ook kunnen drijven. Ik vind het echt geweldige honden, zeker nu ik een mix heb, leer ik ze waarderen. Wie weet ooit.
Meeko gaat ook altijd mee canitrailen, wij wonen ongeveer ìn de duinen.
Voor de 25 km moeten wij ook even aan de bak, vooral Meeko. Ik heb zelf zonder hond alweer wat mooie evenementen staan.

Dagahra

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:46

Ik hoop ooit 25 km ook te redden.

Vorig jaar hield ik het amper 30 seconden vol _O- Dus we gaan de goede kant op.

En kelpies zijn zeker geweldige honden. Alleen als hij weer een kelpiestreek uithaalt, kan ik hem soms wel achter het behang plakken :')

Werkt bij de koeien ook zeer zelfstandig en moet vooral niet teveel commando's geven. Want dan mag ik het zelf gaan doen _O-

Dus ik laat hem meestal zijn gang gaan en Rush leeft voor de commando's. Dus heb er een gouden duo aan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:12

Iedereen is ooit begonnen. En heel eerlijk vond ik dat begin naar 10 km veel moeilijker dan het opbouwen naar die 36 km. Je bent hartstikke goed bezig!

In mei doe ik zonder hond 43 km in Zuid Limburg. Voor mij is met hond rennen vaak lekker bijkomen :))

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 08:15

Lisitano schreef:
Iedereen is ooit begonnen. En heel eerlijk vond ik dat begin naar 10 km veel moeilijker dan het opbouwen naar die 36 km. Je bent hartstikke goed bezig!

In mei doe ik zonder hond 43 km in Zuid Limburg. Voor mij is met hond rennen vaak lekker bijkomen :))

Ohh dat biedt hoop :D

En dikgedrukte is de reden dat ik alleen met de honden loop _O-

Kon afgelopen zondag ook wel merken dat ik alleen met Max liep. Niet dat Rush super hard trekt met zijn 15 kilo _O- Maar alle kleine beetjes helpen.

Max is echt een tank met trekken, weegt ook 25 kilo. Die heeft 1 stand en dat is doorgaan.

Maar wat trekken jullie aan met deze temperaturen? Zou vandaag gaan, maar gaan vandaag alle meubels over verhuizen naar onze woning. Eindelijk weg uit de chalet :D

Dus wil morgen een rondje gaan. Maar normaal loop ik een sportlegging en t shirt. Maar vind dat nu wel erg fris.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 10:24

Mooie doelen allemaal! En leuk ook dat er zo veel hebben meegedaan aan de kersttrail en mee gaan doen in februari! Leuke foto's en fijn dat het voor iedereen zo leuk was.
Februari NNT gaat ons niet lukken helaas, maar we hobbelen lekker thuis door.

Ik draag veel laagjes. Thermo onderkleding en daaroverheen dunnere laagjes die uit kunnen. Ik heb altijd een trailrun vest aan, dus als het te warm is dan stop ik daar mijn vest in. Ik draag ook een buff over mijn hoofd. Qua sokken ren ik altijd met compressiekousen, die zijn sowieso warmer. Oh en dunne handschoenen, gewoon van de Hema. Ik vind koude handen vreselijk haha
Ik denk dat je je beter iets te warm aan kan kleden en halverwege iets uit kan trekken :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 23:51

Meestal een normale longsleeve of mijn wollen shirt. En een lange legging of zelfs korte broek. Ligt eraan of ik van plan ben rustig te lopen of wat harder mijn best te doen.
Ik heb het in al die jaren slechts 1x te koud gehad. Ik loop me altijd warm. Ik draag met dit weer wel handschoenen en die gaan na 10 minuten weer uit :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:59

Jeetje wat een afstand zonder hond lisitano, knap.

Hier 7 en 8 jaar geleden de Rotterdam Marathon gelopen, was toen goed in vorm.
30 km duurloop voor mn avonddienst.
Maar nu twee kids en een klushuis verder haha.

Wil met mijn zus op onze verjaardag 29 maart gezellig samen een 33 (want dan 33 jaar) km trailen.
Opbouw is wel erg enthousiast dus we gaan zien of het lukt.
Vanmorgen 6 km.

Qua kleding, straks tshirt, gevoerd shirt lange mouwen, dunne bodywarmer.
Ongevoerde tight, moet eigenlijk een gevoerde hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:47

Lekker tempo!

Vanmorgen heb ik een fartlek training gedaan met Meeko. Heuvels, zand en flinke sprints. Hij ging zelfs schuimen! Totaal 11 km.
Gisteren heb ik 13 km zonder hond gelopen dus de benen zijn wel toe aan wat rust.

Hier ook twee jonge kinderen, dat maakt het lopen wel wat ingewikkelder. Nu heeft mijn zoontje ook vakantie, dus voor mij is het nu juist wat moeilijker om de deur uit te gaan.
Wij hebben 2 jaar geleden eindelijk ons klushuis af gekregen. Wat een gedoe is dat hè? Dat vraagt echt veel, zeker met jonge kinderen. Komt het einde al in zicht?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:10

Heerlijk, druk weekend.
Fijn dat het bij jullie klaar is.
We zijn over de helft gelukkig.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:10

Elke week twee km bij de langste loop, iets met een uitdaging eind maart.
Vandaag dus 8 km.
Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

Oooh wat den heerlijke winterse plaatjes horsii! Prachtige omgeving ook!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:45

Netjes! Dat gaat wel goed komen eind maart.
Gaan jullie dan ook met hond?

Meeko en ik hebben zondag een fartlek training gedaan. Veel heuvels, kort en snel en ook wat balans getraind.
Vooral goed voor Meeko, leert hij ook eens dat je niet alles meteen moet vergooien want je weet nooit wat je baas nog meer verzint :D

Afbeelding

Ik heb even geen auto want de oude staat al op de garage en de nieuwe komt volgende week pas. Gelukkig past Meeko gewoon in de bakfiets en gaan we een half uurtje touren richting Meijendel :))

Afbeelding

Gisteren nog even lekker wat rustige kilometers gemaakt. Ik heb 4 dagen achtereen gelopen dus vandaag rust. Een mooie 1328 km dit jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:10

Prachtige plaatjes en meeko is zo leuk.
Fijn dat hij in de bakfiets past.

Hier gaat het ook precies beide in de bakfiets.

Ja de hondjes gaan mee, 33 km trailen.

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:12

Ik wens jullie allemaal een rustige jaarwisseling en veel mooie kilometers met de honden!
Wij hebben vandaag het jaar in stijl afgesloten :)
Afbeelding