Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dammie schreef:Als die vrijwilligers alleen werken voor hun eigen goede gevoel en het blijkbaar geen bal kan schelen dat hun tijdverdrijf andere mensen op kosten jaagt, dan zijn ze gewoon egoïstische mensen.
Johnie schreef:Anoniem schreef:[
Frummels schreef:Ik zou ook zekerweten geen cent betalen, maar ik zou wél als de brandweer naar dat asiel gaan met een reismandje om mijn eigen kat terug te halen. Ik zou daar het gesprek aangaan en niet wachten op een e-mail die ergens volgende week misschien eens een keer gelezen wordt.
Resistance schreef:Anoniem schreef:En hoe weten we of TS de waarheid spreekt ? Er moet bij een verhaal altijd een zekere leugenfactor in ogenschouw genomen worden.
Ben je serieus? Last time I checked was dit een discussieforum, en bevonden we ons niet op de kleuterschool.
Anoniem schreef:En hoe weten we of TS de waarheid spreekt ? Er moet bij een verhaal altijd een zekere leugenfactor in ogenschouw genomen worden.
IMJ schreef:Frummels schreef:Ik zou ook zekerweten geen cent betalen, maar ik zou wél als de brandweer naar dat asiel gaan met een reismandje om mijn eigen kat terug te halen. Ik zou daar het gesprek aangaan en niet wachten op een e-mail die ergens volgende week misschien eens een keer gelezen wordt.
eens..
Maar nú wordt niet betalen lastig denk ik.
Omdat nu bij eigenaar bekend is dat de kat daar zit.
dees_daan schreef:Dammie schreef:Als die vrijwilligers alleen werken voor hun eigen goede gevoel en het blijkbaar geen bal kan schelen dat hun tijdverdrijf andere mensen op kosten jaagt, dan zijn ze gewoon egoïstische mensen.
Al die mensen die hun katten laten lopen en het geen bal kan schelen dat hij plat gereden kan worden waardoor je een bestuurder met een schuldgevoel kan hebben, een vrijwilliger die het beest van de straat kan plukken en vervolgens met een (eventueel) huilend gezin geconfronteerd word. Die een vriezer vol met dit soort gevallen hebben liggen.. Of dat de kat schade aanricht door bij een ander naar binnen te gaan of de vogels in een volière lastig valt. De buurvrouw die in de kattenstront grijpt bij het tuinieren. De wilde vogels die gegrepen worden.
Katteneigenaren zijn zelf inderdaad helemaal vrij van egoïsme
floorsil schreef:Heb allen de reacties van ts gelezen en snap ts volledig.
Wat ik ook gek vind van het asiel dat ze vaak aangeven dat ze juist op zoek zijn naar boerderijen om juist dit soort katten te plaatsen omdat die schuwe katten bijna nergens te plaatsen zijn in een gewoon rijtjes huis en nu willen ze er geld voor hebben.