Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:35

hoe wil je het dan noemen Cowboy55??

Er zijn toch mensen met een lagere opleiding? En dat kan aan een heleboel dingen liggen..
Dat jij dan lekker sarcastisch zegt dat ze de plank misslaan, vind ik persoonlijk veel onaardiger dan erkennen dat mensen soms een foutje maken, al dan niet omdat ze in sommige situaties niet precies weten hoe ze moeten handelen..

maar blijkbaar heeft volgens jou iedereen hetzelfde denkvermogen en slaat iedereen die per ongeluk iets verkeerd doet de 'plank mis' en dat laatste dan met een sneer...
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-01-18 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:36

Sluit me aan bij de adviezen om naar het dierenasiel te rijden en daar het gesprek persoonlijk aan te gaan. Communiceren via telefoon en mail is toch anders dan in persoon gaan. Wie weet komen jullie er dan samen wel uit en krijg je poes gratis mee naar huis.

Anoniem

Dammie schreef:
Als die vrijwilligers alleen werken voor hun eigen goede gevoel en het blijkbaar geen bal kan schelen dat hun tijdverdrijf andere mensen op kosten jaagt, dan zijn ze gewoon egoïstische mensen.

Al die mensen die hun katten laten lopen en het geen bal kan schelen dat hij plat gereden kan worden waardoor je een bestuurder met een schuldgevoel kan hebben, een vrijwilliger die het beest van de straat kan plukken en vervolgens met een (eventueel) huilend gezin geconfronteerd word. Die een vriezer vol met dit soort gevallen hebben liggen.. Of dat de kat schade aanricht door bij een ander naar binnen te gaan of de vogels in een volière lastig valt. De buurvrouw die in de kattenstront grijpt bij het tuinieren. De wilde vogels die gegrepen worden.
Katteneigenaren zijn zelf inderdaad helemaal vrij van egoïsme :j

Anoniem

Johnie schreef:
Anoniem schreef:
[

Ik zeg niet of nergens dat dat netjes is. Ik zeg alleen dat ook TS zich aan de regels moet houden die bokt opstelt. En wij kunnen niet zien of het waar of niet waar is. Vandaar dat ik vind dat een melding dat er haatmail gestuurd is voldoende is om te melden. Ik stel TS niet in gebreke ik tem zoals er in vele topics getemd wordt. Een mening geven en er voor uitkomen is niet verkeerd dacht ik. Net zoals jij een mening over mij hebt.
Ik kan ook achterbaks zijn en het niet melden. Helaas steek ik zo niet in elkaar.

Volgens de regels mag niemand op de man spelen. Er is in dit topic en er blijft in dit topic aardig op mij gespeeld. Ik zal daar niet om klagen, maar jullie denken wel alles tegen mij te mogen zeggen. Helaas krijg je dan een weerwoord.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-18 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:37

Ik weet nog steeds het bedrag niet.
Iemand inmiddels wel?

Logischer wijs loopt dit nu op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:39

Wat een belachelijke situatie zeg... Het dierenasiel had gewoon GELIJK de kat terug moeten geven; hij is gechipt en gelokt zoals TS zei, en dus gewoon ontvreemd. Verder was er niets mis met het dier, zoals TS ook al zei. Kortom, ze hebben geen poot om op te staan.

Ik zou ook niet betalen, TS.

Frummels

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:41

Ik zou ook zekerweten geen cent betalen, maar ik zou wél als de brandweer naar dat asiel gaan met een reismandje om mijn eigen kat terug te halen. Ik zou daar het gesprek aangaan en niet wachten op een e-mail die ergens volgende week misschien eens een keer gelezen wordt. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:41

En hoe weten we of TS de waarheid spreekt ? Er moet bij een verhaal altijd een zekere leugenfactor in ogenschouw genomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:42

Anoniem schreef:
En hoe weten we of TS de waarheid spreekt ? Er moet bij een verhaal altijd een zekere leugenfactor in ogenschouw genomen worden.

Ach hou toch op zeg.. Begin je nu zo? :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:43

Anoniem schreef:

Ben je serieus? Last time I checked was dit een discussieforum, en bevonden we ons niet op de kleuterschool.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:44

Frummels schreef:
Ik zou ook zekerweten geen cent betalen, maar ik zou wél als de brandweer naar dat asiel gaan met een reismandje om mijn eigen kat terug te halen. Ik zou daar het gesprek aangaan en niet wachten op een e-mail die ergens volgende week misschien eens een keer gelezen wordt. :n

eens..
Maar nú wordt niet betalen lastig denk ik.
Omdat nu bij eigenaar bekend is dat de kat daar zit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:44

Anoniem schreef:

Man man man...kansloos dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:45

Anoniem schreef:

Serieus, begin je nu zo? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:45

Resistance schreef:
Anoniem schreef:

Ben je serieus? Last time I checked was dit een discussieforum, en bevonden we ons niet op de kleuterschool.

Ik wil hier alleen mee zeggen dat we het verhaal van 1 kant horen. Maar ok kansloze opmerking mijnerzijds
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-18 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:46

Anoniem schreef:

Dat weten we niet, we moeten afgaan op de informatie die hier staat. :) En als die informatie klopt, dan zou ik nu bij het asiel staan met een mandje en als ik mijn kat niet mee zou krijgen dan zou ik de politie bellen. Simpel als dat.
Of de factuur betalen en juridische stappen ondernemen.

IMJ schreef:
Frummels schreef:

eens..
Maar nú wordt niet betalen lastig denk ik.
Omdat nu bij eigenaar bekend is dat de kat daar zit.

Maar dat was al bekend toen ze gebeld werd dat ze haar kat hadden, toch? Denk niet dat dat voor de situatie veel uitmaakt. Al zou TS wel wat meer "poot hebben om op te staan" als ze wat meer actie ondernam. Alleen een e-mail maakt het juridisch gezien wel wat lastig aan te tonen dat ze er moeite voor heeft gedaan haar dier terug te krijgen en kosten te besparen. Althans ik denk dat je die kant op wil? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:49

Anoniem schreef:
Resistance schreef:

Ik wil hier alleen mee zeggen dat we het verhaal van 1 kant horen. Maar ok kansloze opmerking mijnerzijds

Goed dat je dat zelf inziet ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:49

TS wat je ook zou kunnen doen is opnieuw het asiel bellen, wellicht dat je een andere medewerk(st)er treft die wel voor rede vatbaar is en zich kan plaatsen in hoe jij er over denkt en er tegen aan kijkt.
Soms tref je net de verkeerde persoon, de gene die net een slechte dag heeft of niet bevoegd is (bv stagiere) om zelfstandig beslissingen te nemen en zich daarom vast houdt aan regeltjes.

Een dierenasiel draait vaak met heel veel vrijwilligers en slechts een enkele betaalde kracht. Ik wil absoluut niet een vrijwilliger neer halen of minderwaardig tegen doen, maar zou het niet kunnen dat je net die vrijwilliger of medewerker hebt getroffen die een enorm hart voor dieren heeft, maar net een beetje "onhandig" is met inlevingsvermogen of omgaan met mensen. Een persoon die eigenlijk niet bevoegd of geschikt is voor het beantwoorden van dergelijke vragen, maar misschien door drukte of nood de telefoon heeft proberen te beantwoorden? Ieder mens heeft zo zijn eigen goede en minder goede kwaliteiten. Zou het niet kunnen dat je net de verkeerde hebt getroffen?

Is het een idee om nogmaals te bellen en te vragen naar de gene die eindverantwoordelijke is?

Het feit dat je kat in je eigen straat is gevangen en ook nog eens gechipt en geregistreerd staat op jouw naam staat zegt wat mij betreft voldoende om aan te geven dat je de rechtmatige eigenaar bent en het aantoonbaar een huiskat en geen zwerfkat is. Een zwerfkat heeft immers vaak niet eens een chip en als ze die al hebben staat deze vaak niet goed geregistreerd. Jouw kat is gechipt en goed geregistreerd en of het dan een erfkat of huiskat betreft doet dan verder niet ter zake, hij heeft een thuis met eigenaar.

Ik zou de mail niet verder afwachten en er nogmaals een belletje aan wagen of in eens voor hun neus staan. Wie weet tref je nu (wel) de juiste persoon. Niet geschoten, altijd mis.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:50

dees_daan schreef:
Dammie schreef:
Als die vrijwilligers alleen werken voor hun eigen goede gevoel en het blijkbaar geen bal kan schelen dat hun tijdverdrijf andere mensen op kosten jaagt, dan zijn ze gewoon egoïstische mensen.

Al die mensen die hun katten laten lopen en het geen bal kan schelen dat hij plat gereden kan worden waardoor je een bestuurder met een schuldgevoel kan hebben, een vrijwilliger die het beest van de straat kan plukken en vervolgens met een (eventueel) huilend gezin geconfronteerd word. Die een vriezer vol met dit soort gevallen hebben liggen.. Of dat de kat schade aanricht door bij een ander naar binnen te gaan of de vogels in een volière lastig valt. De buurvrouw die in de kattenstront grijpt bij het tuinieren. De wilde vogels die gegrepen worden.
Katteneigenaren zijn zelf inderdaad helemaal vrij van egoïsme :j

Ik reageerde op de post dat vrijwilligers niet of in ieder geval minder aanspreekbaar zijn op de gevolgen van hun bedrag omdat ze goede intenties hebben. Dat vind ik een drogreden. Of je nu betaald wordt voor je werk of niet, je moet nadenken of jouw handelen nadelig is voor anderen.

Ik ben zelf meer een vogelliefhebber dan een kattenliefhebber, dus geen fan van loslopende katten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:51

TS ik denk oprecht dat het nu wel wat lastiger wordt.. Je weet immers dat de kat daar zit en hebt relatief weinig moeite gedaan om de kosten in het asiel te besparen (namelijk wachten op antwoord op een e-mail).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:54

Mijn advies aan TS, neem je verlies, regel vervoer en haal je kat op, zodat deze niet nog steeds zit te stressen in een hok. Het risico van het hebben van een erfkat die ook buiten het erf op pad gaat.

Het asiel zal niet moedwillig dit hebben gecreëerd om er een slaatje uit te slaan. Wie weet komen jullie tot een compromis en anders zou ik in het belang van het dier er geen principekwestie van maken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:55

Oh wauw, iemand in dit topic zou zo in een realitysoap kunnen spelen. Dan zou ik elke week popcorn halen bij de supermarkt. Het is niet de TS. :)

En TS; ik ben het met je eens. Zelf een probleem creëren en er vervolgens iemand anders qua kosten voor op laten draaien kan niet door de beugel. Heb je rechtsbijstand? Ik zou eens kijken of je daar naartoe kan bellen. Daar krijg je betrouwbaarder advies denk ik dan op Bokt.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:56

TS, ben oprecht benieuwd waarom je niet even achterna belt om te horen of je mailtje goed is aangekomen? :)
Ik begrijp heel goed dat je hun versie zwart op wit op papier wil hebben, dat ze betaald willen worden om de kat terug te krijgen en dat je gemaild hebt om je emoties onder controle te houden en de absurditeit van de situatie aan te kaarten, maar is er ook een reden waarom je nu afwacht en zelf geen contact meer opneemt?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:57

Heb allen de reacties van ts gelezen en snap ts volledig.
Wat ik ook gek vind van het asiel dat ze vaak aangeven dat ze juist op zoek zijn naar boerderijen om juist dit soort katten te plaatsen omdat die schuwe katten bijna nergens te plaatsen zijn in een gewoon rijtjes huis en nu willen ze er geld voor hebben.

minikatje

Ts draait ook nachtdiensten en heeft de auto bij de garage.
Niet iedereen kan alles laten vallen en gelijk actie ondernemen.

Maar in mijn geval zou ik erachteraan bellen of mijn mail al gelezen was :)

Anoniem

floorsil schreef:
Heb allen de reacties van ts gelezen en snap ts volledig.
Wat ik ook gek vind van het asiel dat ze vaak aangeven dat ze juist op zoek zijn naar boerderijen om juist dit soort katten te plaatsen omdat die schuwe katten bijna nergens te plaatsen zijn in een gewoon rijtjes huis en nu willen ze er geld voor hebben.

Precies dit. Belachelijk... :n