Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:59

Willl65 schreef:
Oke sorry.... _/-\o_ ik ben al heel wat pagina's terug behoorlijk tegen een |o aangelopen omdat er maar een antwoord mogelijk mocht zijn.

Antwoord op je vraag, als mijn buren last van mijn katten zouden hebben rust ik niet voor we er beiden naar tevredenheid daar een oplossing voor hebben gevonden die niet te koste gaat van mijn buren, mijn katten ( die gek worden als ze niet naar buiten kunnen) en ons. Dus mijn best doen de katten uit haar. Tuin te houden. Je begrijpt echter wel vanaf het moment dat mijn buren dat niet zullen accepteren er van mijn kant af ook geen acceptatie meer zal zijn voor de eventuele overlast van die buren. Wat ik nu wel heb want anders had ik een hutje op de hei moeten gaan zitten.

Verdraagzaamheid komt van twee kanten ik maak van mijn achtertuin geen gevangenis maar ben zeker bereidt naar andere oplossingen te zoeken (afsluiten van een kant zodat kat niet naar hen kan)
Overigens hebben we bij verhuizen ook echt voor deze buurt gekozen. Waar 9 van de 10 mensen katten hebben die gewoon bij elkaar op visite komen.

Ik hoef echter nooit naar mijn katten op zoek te gaan als ik naar buiten loop zie ik ze altijd dus het valt gelukkig mee met hun terrein

Maar goed...als puntje bij paaltje komt.... Zal ik mijn verantwoording nemen. Ook als dat betekent dat we moeten gaan verhuizen naar een kat vriendelijke omgeving.

we zijn het ook al heel lang ontzettend eens met elkaar. echt waar.

Willl65

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:36

We hebben hier ook regelmatig katten van anderen die komen buurten. Alleen diegen die er echt slecht uitzien, zwaar vermagerd, en hulpbehoevend krijgen echter de mogelijkheid om te eten ;) de rest moet dat echt lekker thuis.

Maar ik vind ze allemaal even gaaf! *\o/*

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:19

Ceriadwen schreef:
Ten eerste heb ik zelf katten die buiten lopen, en ik heb GEEN problemen met mensen die hun katten buiten hebben lopen.

Eerlijk gezegd snap ik jouw reacties in dit topic dan echt niet.
Verloedering van de maatschappij, weten dat ze overlast kunnen veroorzaken dus je maatregelen nemen, een vrouw met kind achterop die uit moet wijken voor een kat en overlijdt (was jouw vraag aan mij of ik dan nog steeds vond dat katten buiten hoorden), en dan zelf je kat door andermans tuin laten lopen en blijkt zelfs meer bij anderen te zitten dan bij jou?

Ben echt de logica achter jouw posts kwijt...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:49

Sassol schreef:
Ceriadwen schreef:
Ten eerste heb ik zelf katten die buiten lopen, en ik heb GEEN problemen met mensen die hun katten buiten hebben lopen.

Eerlijk gezegd snap ik jouw reacties in dit topic dan echt niet.
Verloedering van de maatschappij, weten dat ze overlast kunnen veroorzaken dus je maatregelen nemen, een vrouw met kind achterop die uit moet wijken voor een kat en overlijdt (was jouw vraag aan mij of ik dan nog steeds vond dat katten buiten hoorden), en dan zelf je kat door andermans tuin laten lopen en blijkt zelfs meer bij anderen te zitten dan bij jou?

Ben echt de logica achter jouw posts kwijt...

dat kan ik begrijpen.
Ik heb ook geen problemen met katten die buiten lopen, wel heb ik problemen met mensen die hun verantwoording niet nemen. Verloedering van de maatschappij begint daar waar mensen geen verantwoordelijkheid meer nemen.

Als ik nieuwe buren zou krijgen en die willen mijn katten niet bij hun, dan zal ik mijn tuin katproof moeten maken, so be it. Evenzogoed zou ik aan een weg wonen waar veel verkeer over heen moet.

Mijn katten hebben het geluk dat ik in een afgelegen kleine community woon, dus heel safe voor hun

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:44

Ayasha schreef:
Jep, maar dan graag in jouw tuin en niet in de mijne.

Ja dat doen onze katten ook :)
Maar de katten van niet mijn buren maar de buren ernaast plassen ook in de tuin en alles en als onze katten in de tuin zijn dan zijn ze er niet meer :) tenminste zo opgelost bij ons maar weet niet of het bij jullie ook zo is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:46

hier zitten drie staffords en een jack russel. Die zijn ook vrij effectief. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:48

Ik vind trouwens het argument dat ik al een paar keer ben tegengekomen "Mijn kat is een ragdoll/Brit/etc dus hij komt niet buiten" echt een non-argument. Beetje van hetzelfde kaliber als "mijn paard staat 23/7 op stal want het is een Jazz "

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:50

Magrathea schreef:
Ik vind trouwens het argument dat ik al een paar keer ben tegengekomen "Mijn kat is een ragdoll/Brit/etc dus hij komt niet buiten" echt een non-argument. Beetje van hetzelfde kaliber als "mijn paard staat 23/7 op stal want het is een Jazz "

Groot verschil: kat kan zich, als het goed is, goed en vrij bewegen in huis en tuin, rondspringen, spelen, met meerdere katten sociaal gedrag.
Paard staat stil in z'n wc van 3X3 zonder sociaal contact.
Maar ik snap je punt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:51

Magrathea schreef:

Mijn kat maalt er niet naar. Dat is ook een beetje ras eigen :D een ragdoll dus.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:17

Magrathea schreef:

Er zit een heel verschil tussen paard p de wei, en kat die heel ver kan lopen en gejat kan worden zonder dat je het merkt. En ja, het gebeurt wel vaker dat de duurdere katten gejat worden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:31

Paard kan ook gejat worden uit de wei. Gebeurt regelmatig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:41

:roll: Belachelijk dat mensen die hun verantwoording nemen hier nu ineens aangevallen gaan worden. Want hem buiten plat gereden laten worden is natuurlijk zoveel beter dan het dier binnen in je tuin houden met veel afleiding. :(:)

Een kat jat je net iets makkelijker dan een paard over het algemeen genomen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:42

Ceriadwen schreef:
Paard kan ook gejat worden uit de wei. Gebeurt regelmatig

Meestal staat dat paard onder meer toezicht, die blijft namelijk in de meeste gevallen in de wei, terwijl een kat kilometers kan lopen zonder toezicht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:52

Nee joh, al die katten hier blijven in eigen tuin... :) Zijn allemaal van die brave goedzakken die niet verder dan 50m durven. :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:32

Magrathea schreef:

Voor mij is de reden om voor raskatten te kiezen juist omdat je die makkelijker tevreden houdt in eigen huis en tuin. Mijn HTK kat is doodgereden voor mijn huis en dat wil ik nooit meer meemaken. Ze was mij in liefde echt niet minder waard dan mijn raskatten. Maar juist om die reden voor mij nooit geen htk kat meer. Ik kon haar binnenshuis en eigen tuin niet houden, ze bleef ontsnappen. Het risico wat katten buiten lopen is mij echt te groot. Wat een verdriet is dat zeg, een kreupele kat van straat vissen, dierenarts in en uit en 3 dagen later alsnog dood. Dat gun je je kat echt niet. Mijn raskatten zijn wel tevreden met hun eigen ruimte. Prima keuze dan toch?
Je kiest voor gehandicapte lessen ook geen wilde hengst uit, maar liever een rustige fjord. Dus kijk naar wat bij jezelf en je (woon)situatie past en iedereen is blij.