Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:09

Zo, net thuis van anderhalf uur fietsen met Spook, hij happy, ik nu met ontzettend koude vingers... :brr: Hij had het wel echt nodig, was toch een partij irritant in huis haha.. Rondje van 14,5 km totaal, we zijn weer even lekker uitgewaaid! (route)
Stuk langs de Huenderweg, daar is het zo mooi! Is alleen niet wandelbaar voor ons, Spook is best bang van koeien, en tussen die Hooglanders zou ik het ook niet aandurven denk ik.

wij hadden ook een hondje voor de opvang, is nu ook een blijvertje geworden, wij kunnen het dus ook niet. :Y)
Maar ALS er nu nog eentje bij komt, moet het een pleeghond worden, want we hebben er al vier!

Silver_Bolly

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:12

wow grote ronde zeg. Ik ben het fietsen nog aan het opbouwen met Jonas. Hij heeft nu een keer of 6 langs de fiets gelopen en onze laatste ronde was ongeveer 4,5 km. Mij is altijd geleerd dat een hond moet 'draven' langs de fiets dus wij fietsen altijd op een rustig tempo

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:19

:D ja, het grootste stuk gaan we in draf, maar Spook heeft van zichzelf (met die lange stelten van 'm) een aardig hoog tempo, en er is natuurlijk niks zo lekker dan op de rustige stukken vol gas te gaan! Maar dat hou ik geen kilometer vol :') dus 75% is draf. (stappen vertikt ie, hij draaft dan in slow motion)
Ook hier in de tuin/wei kunnen ze volop rennen, dus het fietsen vind ik meer "psychologische oefening" dan echt voor de beweging. We hebben met Spook gewacht tot hij bijna anderhalf jaar was voor we gingen fietsen, hij vindt het echt fantastisch. Door z'n hoge looptempo is echt 'wandelen' niks voor hem, hij wil gewoon continue in draf. Ik ben zelf 1,85m dus ook lange benen en een best tempo, maar nog vind hij het suf :P
We zijn dit rondje twee erfhonden, twee loslopende honden, vier katten, pauwen en een club wegrennende schapen tegengekomen (plus de standaard rammelende vrachtwagens die 'ie wat eng blijft vinden) dus hij heeft wel weer genoeg buiten-entertainment gehad voor vandaag! ;)
Toen ik net begon met fietsen ging ie echt door het lint als er een kat overstak, nu kijkt ie alleen en gaat "dansen", maar geeft geen kik, heerlijk is dat! :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:23

Mijn hond gaat dagelijks een uur of langer mee naast de fiets. Eerste en laatste 5 min vast en verder loopt ie lekker los. Hij houdt me in de gaten en als ik roep komt hij. Hij weet ook dat hij naast me moet blijven met oversteken en wanneer hij moet wachten op mij. Is wel grappig hoe goed hij op mij is ingespeeld :-)

Weet iemand hoe je een filmpje kan uploaden?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:35

jullie hebben me op een idee gebracht. Ik ga nu een lekker stuk fietsen met jonas :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:10

gerban schreef:
_O- Misschien toch even op zangles sturen!

Ach, ze doen zo hun best :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:56

Haha mijn hond vond het lied ook niet zo, bleef lekker liggen pitten haha!

Gis heeft aan de fiets ook een vrij hoog tempo van zichzelf, maar sowieso was hij aan de fiets in het begin erg druk. Een hoog tempo maakt ook dat er meer adrenaline in het systeem is (en blijft), dus ik hou hem op een wat meer ontspannen tempo nu. Als hij opgefokt wil raken remmen we juist wat af en dat doet hij keurig. Ik heb het idee dat er altijd op hoog tempo met hem gefietst is zonder echte pauzes, in het begin nam hij ook geen tijd om even te plassen of poepen en werd heel druk als we iemand passeerden. Inmiddels kan hij dat een stuk rustiger. Sowieso was zijn adrenalineniveau/ spanning vaak erg hoog als we erop uit gingen, punt één is dus om daar wat mee te doen om hem beter op zijn gemak te krijgen.

Gisteren twee hondjes van Dhani hier op Bokt op bezoek gehad, we zijn eerst een heel eind door het bos gegaan en daarna met z'n allen lekker bij ons thuis aan de koffie. Honden hebben zich voorbeeldig gedragen en zijn gelijk goede maatjes, helemaal leuk!

Gis moet zijn smuldier nog steeds niet graag, dat koop ik voorlopig dus niet meer haha! Ik heb wel ontdekt hoe hij het iig eet, ik gooi er wat kleine stukjes brokken door, een verkruimelde beschuit en dan een minuutje in de magnetron (dan ruikt het naar gehaktballen haha!). jammer maar helaas, en hij maakt het nu iig wel op.
Rauw ei heb ik nog niet getest, mijn vorige hond kreeg dat regelmatig en de hond van een kennis jatte de eieren van de kippen, die hij zelf openmaakt en opat. Het lijkt me érg grappig om Gis een heel ei te geven, want ook daar zal hij in eerste instantie niks van snappen haha! Maar goed eerst maar eens testen of hij het überhaupt eet, gekookte eieren doet hij wel maar tot op heden alleen de dooier. Is eigenlijk net zoals bij dat smuldier, als de structuur slap en zeg maar'slijmerig' is moet hij het niet.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:58

Wat een leuke hondjes komen er weer voorbij...Utah gaat ook mee aan de fiets maar omdat ze nog te jong is mag ze maar 5 minuten om even haar vele energie kwijt te raken...
Omdat ze zo jaagt ben ik haar gaan trainen met een trainingshalsband en dat bevalt uitstekend...Ik ben eerst begonnen in de rijhal toen ze het piepje begreep buiten op de wei. En afgelopen zondag zijn we gaan wandelen in het natuurgebied hier in de buurt waar ze kon fijn loslopen en ze luisterde goed...Gisteren is ze los mee geweest in het open veld aan de overkant van ons huis. Ondanks de vele reeën die daar lopen kan ik het jagen nu goed onder controle houden. Dus hondje blij de reeën en de hazen hebben niks meer te vrezen en ik krijg geen hart verzakking meer :D Ik had de band geleend want ze zijn vrij kostbaar in de aanschaf nu maar even sparen voor één met een ver bereik en waterdicht...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:17

Leuke foto's weer en leuke honden

Morgen D-day ik moet morgen om 8uur in het ziekenhuis zijn en word ik ingeleid.
Dus zal even wat minder in het topic zijn

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:20

Sterkte morgen.
En we zien je wel weer verschijnen als de kleine er is.
Natuurlijk willen we weten wat het is en hoe het heet!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:42

Sterkte en vooral heeeeeeel veel plezier erna!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:09

Het is in elk geval een meisje ;)
De naam horen jullie nog wel

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:20

Ingeleid is minder leuk de weeën kunnen beter vanzelf komen...je bent er in ieder geval zeker van dat je morgen mama wordt...Sterkte en veel geluk met de baby...Onze dochter loopt ook op alle dag die is vrijdag uitgerekend...dan worden wij dus voor het eerst opa en oma....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:34

Sterkte! en vooral genieten daarna!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 06:47

testebeest, komt goed, ik heb inleiden ervaren als een vlotte, snelle bevalling.
Sterkte vandaag, we willen wel foto's zien van jullie wondertje daarna!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:45

Teste, veel succes en geluk vandaag!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:24

testebeest schreef:
Leuke foto's weer en leuke honden

Morgen D-day ik moet morgen om 8uur in het ziekenhuis zijn en word ik ingeleid.
Dus zal even wat minder in het topic zijn

Oei... spannend!!!

Heel veel succes en het komt allemaal goed hoor!!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:40

athene schreef:
Wat een leuke hondjes komen er weer voorbij...Utah gaat ook mee aan de fiets maar omdat ze nog te jong is mag ze maar 5 minuten om even haar vele energie kwijt te raken...
Omdat ze zo jaagt ben ik haar gaan trainen met een trainingshalsband en dat bevalt uitstekend...Ik ben eerst begonnen in de rijhal toen ze het piepje begreep buiten op de wei. En afgelopen zondag zijn we gaan wandelen in het natuurgebied hier in de buurt waar ze kon fijn loslopen en ze luisterde goed...Gisteren is ze los mee geweest in het open veld aan de overkant van ons huis. Ondanks de vele reeën die daar lopen kan ik het jagen nu goed onder controle houden. Dus hondje blij de reeën en de hazen hebben niks meer te vrezen en ik krijg geen hart verzakking meer :D Ik had de band geleend want ze zijn vrij kostbaar in de aanschaf nu maar even sparen voor één met een ver bereik en waterdicht...

Kan je iets meer uitleg geven hoe je dit hebt aangeleerd?

Ik zit met hetzelfde probleem, Galia luistert ondertussen het meeste van de tijd. Maar als ze een vogel ziet vrees is dat ze er achteraan gaat. Nu probeer ik, als ik ermee langs de eenden aan het kanaal wandel, om haar aandacht te krijgen door haar naam te zeggen en een snoepje te geven. De ene keer lukt het, andere keer totaal niet.

Daarom was ik ook aan het denken aan zo'n halsband. Dan heb ik teminste iets extra's om haar af te leiden van hetgeen waar ze eventueel achteraan zou gaan zodat ze op termijn los mee kan.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:28

succes testebeest!
Athene is dat zo'n halsband wat stroom geeft? of alleen een piepje?

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:42

beide !!!!!!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:02

Oke, zou je misschien uit kunnen leggen hoe je dit hiermee oefend? Onze spanjaard heeft ook de neiging om op jacht te gaan als hij wild ziet, en ik zou zo graag willen dat hij los kan in het bos!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:48

Ik heb eindelijk foto's van Dexter online! Nog niet echt de beste foto's maar goed, dat komt wel als het weer iets beter wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat steeds beter, al houdt hij ons wel bezig. Commando 'Los' zit er goed in dus ik hoef me niet meer druk te maken om plastic, chipszakjes, of andere bende langs de straat. Hij wil eindelijk 's avonds ook mee naar buiten - hij was een hele tijd bang en onwillig, maar dat lijkt nu toch over te gaan. En loslopen gaat ook, na een flinke terugval, weer steeds beter. Hij laat zich goed terugroepen en komt direct, hoera! *\o/*

Maar hij heeft zijn eigenaardigheden. Ik kon met hem langs hele groepen eenden lopen zonder probleem. Toen kwam er sneeuw en waren de eendjes even weg. En daarna waren ze máchtig interessant en moest er achteraan gerend. ^) Jachtinstinct geboren, schijnbaar. Maar gelukkig controleerbaar. Verder kijkt hij nauwelijks op of om naar gekochte speeltjes maar karton en brieven zijn reuzeleuk en moet ik minstens 10 keer per dag uit z'n bek vissen, en de laatst gekochte knuffelhond als cadeau voor iemand was hij straalverliefd op. <3 Als in, smachtende blikken, hupsen en springen voor de kast, en geen poot willen verzetten.

En hij is nog steeds vreselijk waaks en heeft recent ontdekt dat-ie een ridge kan maken. Dus zodra hij iets hoort gooit-ie al zijn rugharen omhoog en, geef ik grif toe, ziet hij er bijzonder imponerend uit. Blaffen mag hij niet want dan krijgt-ie met de plantenspuit en dat is STOM dus nu doet-ie één blaf, bedenkt dan 'oh nee!' :)* en staat woest grommend en binnesbeks blaffend voor de deur te springen. :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:03

Dexter is gaaf zeg! hele leuke hond om te zien.

Waaksheid heeft te maken met het willen waarschuwen van 'de groep', in dit geval het gezin, dat er iemand komt. In die zin is het voor de hond prettig als hij dat ene blafje mag houden, waarna je hem kunt laten zien dat jij het van hem overneemt, aangezien jij toch de leidende figuur bent van jullie tweeën.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:04

Wat een leuke honden!
Ik ben nu op mijn werk.
Ik zal vanavond ons verhaal typen incl. foto's.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:06

Mag ik mij hier ook even melden. Ik heb nog geen hondje uit het buitenland maar ik overweeg er een te nemen. Ik heb zelf een oudere hond en overweeg er eentje bij te nemen. Het gaat om een hond die met 3 maanden in het asiel is gekomen en er al een paar jaar zit. Ik vroeg mij alleen af of jullie er ervaring mee hebben of zo'n hond nog goed kan wennen aan het wonen in huis en bv meegaan naar allerlei dingen. Hij heeft dan waarschijnlijk weinig indrukken gehad als auto's en trams etc of uberhaupt in het wonen in een huis. En aan paarden natuurlijk.