Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tycho

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:29

Vervelend he dat je je konijn moet plagen om beter te worden . Konijn weet natuurlijk ook niet dat je haar wil helpen. succes iig vanavond !

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:43

hihihi meschien over 6 weekjes een echte vlaamse reus er bij
maar wat kan het beste dan bij een geholpen mannetje en een vrouwtje (niet geholpen)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 12:55

Tycho schreef:
Vervelend he dat je je konijn moet plagen om beter te worden . Konijn weet natuurlijk ook niet dat je haar wil helpen. succes iig vanavond !

Nee klopt, die begrijpt er helemaal niks van haha! Bedankt.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 18:53

Ben net naar de dierenarts geweest. Ze haalt geen piepend adem meer, maar ze is nog wel snotterig.
Kan helaas chronisch worden. Maar moet door met de kuur, maar moet nu 1 keer per dag 0,5 ml ipv 2 keer 0,4 ml.

Als het chronisch word, is het dan ook besmettelijk? Wil namelijk binnekort dolgraag een vriendje er bij halen, maar als het besmettelijk is weet ik niet of dat wel goed is?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:55

Chronische snot is helaas wel besmettelijk. Maar je zou dan een vriendje kunnen nemen die ook chronische snot heeft. Bij de opvang zijn die er soms wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:02

Idd :) De jongste wordt volgende maand geholpen , zit nog te dubben bij welke DA ...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:12

Nagano schreef:
maar wat kan het beste dan bij een geholpen mannetje en een vrouwtje (niet geholpen)

Het beste is om er dan 2 bij te doen, zodat je een even getal hebt
Maar anders een vrouwtje !

Snot is idd besmettelijk, maar ik heb ook 2 snotters en die doen het prima ! :D
In de opvang zitten vaak wel snotters die een baasje zoeken

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:15

Hoi allemaal!
Ik kom heel onbeleefd even binnen vallen maar ik ben blij!
Ik heb vorig jaar een konijntje gekocht (Luna).
Aangezien ik bij mij binnen niet veel ruimte heb, heeft ze lange tijd in zo'n ferplast binnenkooi moeten zitten.
Maar ik heb een nieuw hok gevonden waar ze eindelijk meer ruimte in heeft! :D
Konijn blij = ik blij.
Nu wil ik er alleen graag een vriendje voor haar bij..
Dat heb ik altijd gewild, maar haar oude kooi was echt te klein daarvoor.
Ik heb gelezen dat je het beste naar een asiel kan gaan en je konijn mee kan nemen zodat ze zelf een vriendje kunnen 'kiezen'.
Klopt dit? En zo ja, weet iemand een asiel in de buurt van Eindhoven?
Alvast bedankt!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:18

WinSel schreef:
Nagano schreef:

Het beste is om er dan 2 bij te doen, zodat je een even getal hebt
Maar anders een vrouwtje !

Snot is idd besmettelijk, maar ik heb ook 2 snotters en die doen het prima ! :D
In de opvang zitten vaak wel snotters die een baasje zoeken

dat gaat niet passen in mijn hok vind ik
de twee die ik al heb zij een kreusing met vlaamse reus dus ook al groot (en dan zijn ze pas 56 maanden nu help wat gaat dat worden :D )
heb wel een groot kippenhok voor ze en ze mogen heel de dag los in de tuin maar vind 4 echt te veel

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:36

YouthReiner schreef:
Hoi allemaal!
Ik kom heel onbeleefd even binnen vallen maar ik ben blij!
Ik heb vorig jaar een konijntje gekocht (Luna).
Aangezien ik bij mij binnen niet veel ruimte heb, heeft ze lange tijd in zo'n ferplast binnenkooi moeten zitten.
Maar ik heb een nieuw hok gevonden waar ze eindelijk meer ruimte in heeft! :D
Konijn blij = ik blij.
Nu wil ik er alleen graag een vriendje voor haar bij..
Dat heb ik altijd gewild, maar haar oude kooi was echt te klein daarvoor.
Ik heb gelezen dat je het beste naar een asiel kan gaan en je konijn mee kan nemen zodat ze zelf een vriendje kunnen 'kiezen'.
Klopt dit? En zo ja, weet iemand een asiel in de buurt van Eindhoven?
Alvast bedankt!

Toevallig ga ik binnenkort naar een opvang toe met mijn castraat Kruimel. Ik kan hem gewoon meenemen en daar wordt gekeken of er een klik is, dat is wel zo fijn om dat vantevoren te weten :j De meeste opvangen hebben dat juist het liefst! Ik ken geen opvang in de buurt van Eindhoven, maar ik wil je wel veel succes wensen met je zoektocht naar een vriendje voor Luna :)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:38

Laura_x_ schreef:
Toevallig ga ik binnenkort naar een opvang toe met mijn castraat Kruimel. Ik kan hem gewoon meenemen en daar wordt gekeken of er een klik is, dat is wel zo fijn om dat vantevoren te weten :j De meeste opvangen hebben dat juist het liefst! Ik ken geen opvang in de buurt van Eindhoven, maar ik wil je wel veel succes wensen met je zoektocht naar een vriendje voor Luna :)

Bedankt! Jij ook succes met Kruimel hihi!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:42

Dankjewel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:00

Dess schreef:
Vanavond met mijn konijntje naar de dierenarts voor controle, ze heeft tot nu toe elke dag de kuur gewoon gehad. Maar ze niest nog aardig veel.
Ze word ook steeds agressiever als ik de kuur geef, ze valt me aan en bijt me.

Ik rol het konijn altijd in een handdoek, dan op zijn rug op mijn schoot, met de poten tegen mijn buik zeg maar. Zit voor je zelf iets onhandig, maar ze kunnen dan geen onverwachte bewegingen maken en uithalen en als de achterpoten los komen, heb je er geen van dat ze gaan stampen of weg duwen.

Het kan ook zijn dat je konijn hierna aanraking niet meer leuk vind. Mijn konijnen die medische behandeling hebben gehad, met lange kuren, kan ik nog aaien, maar ze vinden optillen vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:18

Succes beiden met koppelen!

Heb vandaag een foto serie gekregen van mijn oudje die anderhalf uur rijden vanaf hier woont :P , ze is zo gelukkig nu <3 , net op tijd weggegaan en het is een lekker klef stel zover ik horen mag!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:37

Aaaaaaaaaaah, wat skattig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:58

It made my day <3 Heerlijk om bij je ontbijt je inbox te openen en dit te downloaden , was eerst aftasten maar ze doen alles samen nu skattige bejaarden <3

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:25

Ik meld me ook :D

heb op dit moment 6 konijntjes waarvan 3 jonge(2 maanden)
Ik heb Lotje;1 hangoor voedster van 1,5jaar,
Choco; 1 dwergvoedster van 3 jaar,
Kees; 1 mannetje kruising van bijna 2 jaar(mijn absolute favoriet gaat ook nooit meer weg:D) hij wordt binnenkort gecastreerd, zijn balletjes zijn pas heel laat ingedaald:P
Afbeelding
mini kees; voedster, PRECIES d'r vader lijkt er echt abnormaal veel op:P 2 maanden oud
Afbeelding
Pluisje; mannetje kruising 2 maanden
Afbeelding
Bella; voedster, hangoor 2 maanden
Afbeelding

ik heb een grote ren van 5 bij 3 meter, maar op dit moment vind ik het buiten toch wat koud en nat dus heb een ren in het tuinhuisje gezet daar zit lotje met bella, kees en pluisje zitten samen in een groot hok en op m'n kamer zitten choco en mini kees even tijdelijk, om een of andere reden vermagerde choco 1 maand terug heeeeel erg en heb haar dus naar binnen verhuisd vanwege de kou en beetje beter in de gaten te houden maar mini kees zit er dus even bij voor het gezelschap!het gaat nu ook stukken beter met choco! =D

ik ben erg blij met mijn beestenboel hihi(A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:38

Maak je niet te druk over kou hoor, vele konijnen zitten de hele winter buiten, kunnen ze goed tegen, mits ze ergens een droog en tochtvrij hok in de ren hebben.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:42

hihi ja alleen heb ik momenteel alleen maar zo'n klein inloop nachthokje(50x50cm gok ik)? dus net groot genoeg voor 1 konijntje om te schuilen...ik heb nog een groot nachthok staan maar hier moet nog een nieuw dak op worden gemaakt dus vandaar:P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:20

Dus je heb nu 3 voedsters bij een ongeholpen man zitten?
Ze zijn wel leuk trouwens met die pluisjes.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:38

Nee de mannetjes zitten apart;)kees(het volwassen mannetje)zit samen met pluisje(2maanden iud mannetje,gaan heel goed samen!en dan 2voedsters in de ren en 2binnen;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:58

Mag ik hier binnenvallen met een vraag om tips?

Ruim 2 weken geleden ben ik met mijn Teddy Widder naar de DA geweest wegens snotklachten en erge (acute?) mijt. DA kon niet zeggen of het myx of 'gewoon' snot was. AB kuur + ontstekingsremmer/pijnstiller meegekregen en pipet tegen mijt gehad (Advocate). Vlak daarna stopte hij met eten, dus gestart met dwangvoer. Na 2 dagen at hij zelf weer en knapte zienderogen op, alleen de mijt was na een week nog niet minder. De ontstekingsremmer/pijnstiller was toen op. Na 10 dagen begon hij weer achteruit te gaan: neusje werd weer roder en benauwdheid kwam terug. Pipet tegen mijt herhaald (Beaphare dit keer, daar had ik hem in het verleden succesvol mee behandeld). Afgelopen maandag, na 14 dagen, was de AB-kuur op.

Nu lijkt zijn situatie redelijk 'stabiel' geworden, het wordt niet erger, maar ook niet minder. Wel heeft hij een soort zwelling bij zijn plassertje.

Zijn hokgenoot heeft totaal nergens last van. Ik ga er dus vanuit dat het geen myx is, aangezien de besmetting dan allang had moeten plaatsvinden. Gezien het feit dat het konijntje 5 jaar oud is en al eerder last van mijt heeft gehad, denk ik nu eerder aan een probleem met de weerstand.

Ik zou heel graag tips willen om zijn weerstand te verhogen, voor ik weer een AB-kuur krijg om in hem te stoppen...

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:25

Ziekielove oh heb ik weer half zitten lezen :).

Sonja love helaas kan ik daar geen antwoord op geven. Want ik heb een andere kijk op dit soort dingen. Maar andere hebben misschien wel tips voor je.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:28

Kun je geen gedroogd echinaforce geven sonja ? Moet je even op zoeken of nijntjes dat mogen hebben. Maar dat verhoogd je weerstand.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:41

Hey allemaal,

Het lijkt mij ook erg leuk mij hier te melden, samen met mijn 7 konijnen.
Ik zal ze even voorstellen.

De konijnen
Afbeelding
Rechts op de foto is Shelly, mijn oudste konijn.
Hij is al 7 jaar en is een rammetje (gecastreerd)
Hij kan met elke konijn, is rustig maar laat op zijn tijd wel weten dat hij de baas is.
Dit zie je vooral als hij in de groep is. Alle konijnen zijn gek op hem en respecteren hem.

In het midden zit zijn dochter Shine, die helaas dit voorjaar overleden is (6jaar)
En links zit mijn andere konijn Tinkelbell
Afbeelding
Hier nog een foto van haar - voedster
altijd erg nieuwsgierig en ze likt je graag.
Afbeelding
Dit is famke - voedster, helaas geen betere foto van haar.
Ze is een pittige 1 in de groep en is dan ook de baas en laat dit ook weten.
Maar daarnaast ook een schat van een konijn.
(hier nog met beertje in de buik)
Afbeelding
Dit is dan beer mijn gecastreerde rammetje geboren dit jaar.
Hij sprong er bij mij direct al uit met zijn grappig snuit en zijn wollig haar
en hij is dan ook echt een knuffeltje.
Hij is echt een brutaal nieuwsgierig aagje die nergens bang voor is.
En typisch puber gedrag tegen zijn moeder - die dus de baas van de groep is, maar wij hij wel tegenin gaat.

Naast hem zit Choco, mijn rammetje (enigste die niet gecastreerd is) en vader van Beer.
Choco is echt zo'n lief beestje, hij vind alles prima wat je ook maar doet (heb hem een keer moeten wassen, omdat zijn vachtje echt vies was, dit vond hij totaal niet erg en ging er lekker voor liggen)
Hij zal nooit een konijn aanvallen, tenzij de andere begint.
Hij kan dan ook erg goed opschieten met zowel Shelly (ram) als met Beer (ram)

Afbeelding
En dan hebben we nog Lucky lady,
Zij heeft een speciale naam, omdat zij letterlijk echt een dametje is die veel geluk gehad heeft.
Dit is een bijzonder verhaal en zal ik binnenkort vertellen!

En dan heb ik nog Pebbles, foto volgt, haar heb ik nog maar pas.

Hun huisjes
Afbeelding
Hier zie je hoe mijn konijnen leven en zie je hoe ik aan mijn informatie over de konijnen hun karakters kom.
Ik vind het namelijk heerlijk (met mooi weer) bij hun te gaan zitten en hun gedrag te observeren.
Voor mij puur een ontspanning
Op dit moment zitten Famke, Tinkelbell, Beer en Lucky hier samen.

Afbeelding
En hier mogen de twee heren, Shelly en Choco dan rond huppelen.
op de foto zie je de andere groep er lopen, maar dit was niet zo'n succes (graven)
Dus heb ik ze maar snel weer terug gewisseld.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit lange verslag te lezen haha :+