Ik mag dus nooit officieel met hem de IPO doen kan ook niet door zn formaat.
Desalniettemin is hij een super fijn diertje om mee te werken ookal weegt hij maar 5,5 kg op t moment
Dit is lupo
[img]i47.tinypic.com/2na0f13.jpg[/img]
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassy schreef:zou idd erg jammer zijn Kuggur, laten we hopen dat het weer toch snel nog betert!
Hier ben ik met de jongste stilaan begonnen aan het werk te gaan, waar het eerst wat kinderklas was vind ik dat ze nu begint klaar te zijn voor echte training...
Kuggur schreef:Net een e-mail gekregen; Voor onbepaalde tijd uitgesteld, alles daar onder de sneeuw. Wel bij ons ook, dus dat kwam niet onverwacht.
Hoe jong is je jongste? Heb je haar al schapen laten zien?
Citaat:Ik heb afgelopen weekend contact gehad met Guppie's fokker ivm het idiote geblaf/gehuil.
Ik was zaterdag uit eten en werd onder het hoofdgerecht gebeld door mijn buurman, of ik een roedel wolven had gekocht...
Bij thuiskomst hoorde ik haar al op EEN KILOMETER afstand; geluid ging door merg en been, de hele straat zit mee te genieten...
Pfff heb ik weer!
Mijn buurvrouw die vandaag vrij was heeft het in de gaten gehouden; het begint ong een half uur nadat ik weg ben(dan zal de kong wel op zijn)met gejank, gevolgd door staccato geblaf en dit wisselt zich de gehele dag af...Mijn andere hond, die keurig stil is en in zijn mand naast haar bench ligt; ontsnapt uit de bijkeuken/gang en ligt trillend in een hoekje van de woonkamer als ik thuis kom, helemaal gek van het lawaai.
Dit is geen doen dus
Bij de fokker was ze stil, althans dat zegt hij; of dat klopt weet ik natuurlijk niet.
Ze was daar ook regelmatig een 6tal uurtjes alleen.
Anyway, dit kan op deze manier niet...straks heb ik de politie aan de deur staan.
De fokker heeft nog een blafband welke ik mag lenen, ding gaat morgen op de post.
Het is er één op trillingen dus zowel voor blaffen als huilen.
Ik zou graag ervaringen van jullie horen, voor zover iemand hier ervaringen mee heeft; zowel voor het gebruik de eerste paar keren(ze zal wel in paniek schieten denk ik?)als de werking na een paar dagen.
Duurt het lang voordat het kwartje valt etc?
Begrijp me goed, ik ben normaal gesproken geen voorstander van dit soort zaken (prikbanden,teletac,blafband) maar dit is geen optie.
Ik ga het vanavond ook op de vereniging overleggen maar ik hoor graag jullie ervaringen!!
Bedankt!
MyWishMax schreef:Wat doet ze als ze niet in de bench zit? En wat doe jij voordat je weggaat?
Als ik hier een hond wil hebben die zichzelf schor gilt en blaft, moet ik haar opsluiten. En dan maakt het haar niet uit of er een andere hond is of niet.
ThreeFingers schreef:Dit is prima met een antiblafband op te lossen.
Dat het huilen van honden "roepen" zou zijn is deels waar. Een hond reageerd op bepaalde tonen die hij hoort, waardoor ze mee gaan jodelenDenk maar eens aan muziek instrumenten of een sirene van bv een ambulance.
Maar hoe dan ook is het een ramp voor je omgeving als honden dit doen, en de klachten zullen snel binnen komen.
De realiteit is dat wij mensen nu eenmaal moeten werken enz waardoor we geen tijd hebben om een geduldige weg in te slaan.
Wel even de tijd nemen om het effect van de antiblafband te testen. Dus band om, zelf weg gaan ( bakkie ) bij de buren. Zodat je zelf kunt horen wat er gebeurd. Zodat je kunt ingrijpen indien nodig.
Werkt de band prima, dan ga je pas naar binnen als het rustig en stil is.
Caesar schreef:Wildgirl schreef:De teletac was ze niet van onder de indruk, de blafband wel, het is nu dus stil als ik weg ben
Van de Teletac niet? Ik ken maar een enkele hond die daar doorheen loopt met bijvoorbeeld terugroepen...
Sassy schreef:hier heeft mijn man eens gefilmd wat Jacky nu na 2 weekjes training doet (als je het interessant vindt)
Sassy schreef:.Maar hondje laat voor 2 weken training (zeg 3 keer in de week) al mooie dingen zien
Sassy schreef:Moet wel zien dat ze niet te veel gaat eyen, neigt ze toe, normaal gezien ben ik zelf sneller onderweg, en dan loop ik als ze op het balanspunt komt na een flank meteen stevig door zonder een lie down achter de schapen, ze houdt voldoende afstand en goed tempo, zeker voor nog maar zo weinig training (maar nu had ik zelf de buikgriep, dan moet je eigenlijk nie willen trainen)
Sassy schreef:Nu heb ik ook wel niet de allergemakkelijkste schapen om een jonge hond te trainen, maar in dit geval van voordeel als je een hond hebt die je meer in beweging moet houden
Sassy schreef:En normaal gezien ben ik ook niet van de stokken,-zwepen-en zakjes-als hulpmiddel fractie in de trainingen, maar met dit schapen-vretende-monster moest ik toch iets hé.
Vanaf de eerste keer dat ik die korte longeerzweep met plastic zak eraan meehad was het een heel ander hondje
Sassy schreef:Mika was het er helemaal niet mee eens dat ie niet meemocht. Normaal gezien pak ik ze een voor een mee naar buiten om te trainen, maar ik had gedacht dat ik hem als "hulphond" nodig ging hebben.
Tja, moet ie ook maar leren dat ie niet altijd moet/mag werken...lesje geduld