Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kikia schreef:Volgens de laatste berichten vecht Tilikum nu voor zijn leven in Seaworld. Hij schijnt erg ziek te zijn.
En waarschijnlijk zou hij zelfs al verplaatst te zijn uit de medicalpool naar elders in seawold, maar dat kon volgens het laatste bericht nog niet bevestigd worden.
kikia schreef:Moet ik even opzoeken voor je. Zit nu mobiel op bokt. Kan nu ook sommige filmpjes niet helemaal bekijken.
Mindim schreef:Het is een risico welke je als park neemt, vooral omdat er vrij nabij de dieren wordt gewerkt, je moet zo'n dier toch trainen in tegenstelling met bijvoorbeeld leeuwen, die geen kunstjes hoeven doen.
Het dier valt niets te verwijten in mijn ogen, dus dat ze het dier 13 maanden in een isolemnt hebben opgesloten vind ik schrijnend, zijn lichamelijk conditie ging achteruit en zekers zijn mentale conditie. Ik vind dat je dat tegen over hte dier niet kan maken. Wat ik ook niet snap is dat hij niet met andere dieren mocht zwemmen. Ik vind dat je je zelf als park dan zeer ondiervriendelijk op stelt.
GamblersCup schreef:Mensen die zo met dieren omgaan, zijn schoften. Van degene die zo'n park runnen, tot de trainers. Dat moet je niet willen, trainer worden. Schoften, allemaal.
Indy29 schreef:Ik hoop voor Tilikum dat er snel een oplossing komt, in wat voor vorm dan ook, om zich beter te voelen.
Wel erg jammer dat er in nederland geen berichtgeving hierover is. Dat kan alleen als hij zijn trainer dood!!
En wat ging er toen door de kop van die orka!!
Wat had zij Tilikum aangedaan, wat zijn reactie heeft uitgelokt??
GamblersCup schreef:Mindim, je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind het schoften, ja óók de trainers. Geen trainers, geen gekke kunstjes met die dieren, geen groot geld = niet interessant. Om het even zwart/wit te zien.