Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liedje89 schreef:Toch blijf je van een leider spreken, ik bedoel alleen te zeggen er is niet per definitie een leider in een natuurlijke roedel. De situatie van een natuurlijke roedel kan je sowieso niet nabootsen dus om daarover te spreken in de vorm van in het wild krijgen ze geen klikker met snoepjes is onzinnig.
liedje89 schreef:Zien jullie nu werkelijk wel eens een roedelgenoot in de nek worden gebeten trouwens
't Is meer een kneepje wat ze dan geven, en verder niks. 

Yamcha schreef:op af (je moet zelf niet gewond raken natuurlijk), hij stuurt eigenlijk overal anderen op af...... om te verkennen, om te jagen, om te begroeten.......liedje89 schreef:Zien jullie nu werkelijk wel eens een roedelgenoot in de nek worden gebeten trouwens![]()
Maar van gewond raken is daarbij geen sprake hoor't Is meer een kneepje wat ze dan geven, en verder niks.
Pasgeleden kreeg Dimo op zijn donder van een andere reu (waar hij het ook naar gemaakt had) en die beet hem in zijn oor. Was ietsje harder dan bedoeld, en toch was er alleen maar wat haar af, en een schampschot. Bloeden deed het wel, maar 't was zo weer over. Nu heeft hij een kaal plekje op zijn oor, eigen schuld, had hij maar niet zo stom moeten doen. Hij had het er écht naar gemaakt, was die reu vreselijk aan het uitdagen
Maar over het algemeen zijn correcties van honden onder elkaar nogal zachtzinnig, en een beetje in de nek is eigenlijk het heftigst. 't Is vaak meer theater dan dat er serieus wat gebeurt.
Ik moet altijd lachen om Raphael, die werkt het hele scala altijd keurig af als hij boos is: stijve poten, borstel op zetten (meestal gaat Dimo al tongelen als Raf met de stijve poten begint, dus dan is het gelijk al over). Dan een grom, een grauw, dan volgt een aanraking van het oor, dan een klein beetje in de nek, dan nog een paar dingen, en als Dimo dan nog niet nederig is, moet hij op zijn zij, maar meestal is het al vér voor die tijd gedaan. Kun je nagaan hoe idioot het is om je hond gelijk op zijn rug te leggen, dat snapt een hond helemaal niet, bij honden onderling gaan daar ontzettend veel waarschuwingen aan vooraf.
. Gips intresseert het niks waar ze staat. Als ze maar haar kroel krijgt, haar balletje en haar eten.
Die gaat heeeeeel stoer grommen met haar staart om hoog. Maakt op Gips totaal geen indruk
Maakt Taffy weer onzeker, die vervolgens maar weer steun bij de baas gaat zoeken
Doos. joyfordogs schreef:ik verbaas echt over het nivo soms hier. Verder vind ik het eng zoals sommige mensen Cecar zo geweldig vinden.
Denk eens na!!
Als je de leerprincipes snapt, iets snapt van motivatie etc, dan ga je heel anders kijken naar zowel cecar als martin.
Beide ben ik niet laaiend enthousiast van.
Er zijn zoveel manieren, methodes, om een hond iets te leren. Roedelleider, wij mensen????? honden zijn niet achterlijk hoor! wij zien er echt niet uit als een roedelleider, dat ziet die hond ook.
Wij mensen maken honden afhankelijk van ons en er zijn nog veel meer "trukjes" waardoor de hond kiest om bepaald gedrag wel of niet te laten zien.
en nog 1 ding, er zijn geen dominante of onderdanige honden, een hond is dominant ten opzichte van een andere hond, of niet. Bv pietje is dominant over jantje, maar kan naar gerrit, onderdanig zijn.
en als ik moet kiezen tussen een clicker of een slipketting, dan word het de clicker.
Verder vind ik de clicker geen manier om op te voeden, maar een leuk hulpmiddel (als je tenminste snapt hoe deze werkt), om handelingen aan te leren of om probleemgedrag te herconditioneren.
je kunt imo, ook niet zonder correctie, maar dit hoeven van mij niet perse lijfelijke straffen te zijn.
Bv, een hond die graag bij je is, maar zich niet gedraagt, kun je ook even op de gang zetten, dat is voor zo'n hond, een flinke straf.
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Mensen met problemen met hun hond, zoek iemand die je kan begeleiden en haal niet je kennis van internet af, elke hond, elke situatie en elk mens is anders!

Dat werkt niet bij honden hoor. Hoezo vermenselijken?joyfordogs schreef:Roedelleider, wij mensen????? honden zijn niet achterlijk hoor! wij zien er echt niet uit als een roedelleider, dat ziet die hond ook.

Macs schreef:@joyfordogs, Ik zie het al voor me dat in een roedel wordt gezegd, hé jij, ga maar ff daar achter die boom staan, ik wil je niet meer zien!Dat werkt niet bij honden hoor. Hoezo vermenselijken?
Als ik mijn hond in de gang zet heeft hij echt niet het idee dat hij straf heeft.
Dat is niet vermenselijke. 

! Ik zie de time out namelijk niet als echt negeren. Maar zie dat ik dat niet echt duidelijk heb verwoord in mijn post, mijn excuus 
Zijn er echt mensen die zo denken?! 

Als ze merken dat we weggaan willen ze vaak met z'n 2en tegelijk door het deurtje, het is echt wie er het eerste inzit.
Dan gaan ze lekker liggen slapen.
Die andere slaapt eigenlijk de hele dag door.
Die kan lekker in de kamer blijven.