Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:50

Loiz schreef:
Wij rijden 7km om het vlees voor Jua te halen :+
Dan halen we wel meteen genoeg voor een tijdje, maar liever goed voer dan weinig moeite.


Dat is heel fijn voor je dat het haalbaar is, maar een ieniminie vriesvakje waar ook ons eigen eten in moet liggen, afhankelijk van het OV en niet altijd even ver kunnen lopen wordt het lastiger.
Liever goed voer dan weinig moeite, kom op zeg, je kunt niet naar andermans situatie kijken...

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:50

@ nijn ,ahv brengt ook aan huis :) kost niet eens zoveel meer...hebben we ook nog een poos laten doen,en die hebben ook erg veel soorten kluifjes wat altijd handig is om meteen mee te bestellen..


lotgering brengt ook aan huis...

en als ik hier honden over zet van brok op kvv hebben ze een dag of 3 spuitpoep,pip heeft wel een week diarree gehad,maar daarna was het goed... :)

nikka,ik heb echt nog geen puppie gehad wat zich dood wilde eten,maar ze krijgen wel 10 x per dag een beetje,zeg 100 gram...en het waren tot nog toe 3 rottweilertjes,1 argentijntje en 1 kruising argentijn x rottweiler die zo groot gebracht zijn,volgend pupje gaat op dezelfde manier,en zal weer een rottweiler zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:54

Kimmie dat jij nog nooit een pup heb gehad wil nog niet zeggen dat het niet bestaat ;) Op de hondenclub verhalen gehoord van mensen die hun hond eraan kwijt zijn geraakt omdat ze een maagdraaing kregen.

Nijn dan moet je je idd redden met de riemen die je heb en dat heeft idd niet veel met 'moeite doen' te maken, kan je ook niet toevallig ergens een tafelmodel kwijt?

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:03

uhm,zeg ik ergens dat dat niet bestaat,ik zeg dat ik het nog nooit heb meegemaakt met mijn pups,zal vast zijn dat er pups zijn die er wel last van krijgen,maar tot nog toe MIJN pups nog niet..

mag toch hopenlijk wel antwoord geven op wat iemand vraagt zonder dat jij vind dat ik weer onwaarheden verkondig??

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:22

Je zou mensen zomaar maar op levensgevaarlijke ideeen kunnen brengen zoals hun dat ook ooit eens is overkomen met desastreuze gevolgen.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:25

ach kom op,doe niet zo raar....

en dan zijn meerdere wegen die naar rome leiden hoor....

levensgevaarlijke ideeen....beetje te overdreven vind je niet??

ik ken echt heel veel mensen die pups gewoon voeren wat ze willen,en allemaal gezonde hondjes hoor...zijn overigens wel allemaal kvv voerders /barfers...

en 10x een beetje op een dag,is minder gevaarlijk,als 1 hele plons op een maag en daarna een heel druk pupje hebben die rond gaat rennen...

en echt chiqa,ik zit ietsjes langer in de hondjes als jij...jaartje of 30 ...

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:27

En jen heb dr ook al meerdere malen naast gezeten.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:28

ik heb waar naast gezeten??

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:30

Wegens financiele redenen staan onze hondjes momenteel eventjes op betaalbare brok, maar tjee... de honden blijven poepen en water drinken!
Enorm groot verschil met vlees zeg.

Nawamooks

Berichten: 319
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:12

Hoi Allemaal

Ik kom even uit het meeleeshoekje.
Ik volg deze topic al even

Ik voer vers vlees omdat ik een hondje hab gehad die hyper allergie's was
Geen enkele brok kon ze tegen vanwege granen,bijprodukten enz....
Mijn hondje is helaas overleden aan nierproblemen ( door brokken)

Ik voer zelf al 10 jaar KVV.
Heb zelf een nestje gefokt en de pups groot gebracht met vers vlees.
Ze kregen bij mij zoveel als ze wilden. Meerdere malen per dag kregen ze vlees.
De pups zaten goed in hun vel en goed in conditie
Zowel moeder en dochter ( 1 die ik zelf heb gehouden )staan er perfect op. Vacht ziet er mooi uit, ontlasting, enz...

Sinds een jaar een pup erbij en die staat ook op vlees.
Die eet soms echt heel de dag door.
Ze krijgen bij mij AHV, Smuldier, Duck (alleen voor lekker) vleesworsten, Kivo enz....


De moederhond is nu 10 jaar en is een groot ras waar ze rond 8 jaar van worden. Nog zo vitaal als een deur ;)
Als ze zelf wil
Dus ja dan vind ik dat ik mezelf een schouderklopje mag geven.

Mijn kat vroeger meerdere staan ook op vlees.

@ annebe weet je dat je met vers vlees goedkoper uit ben dan met brokken.
Ga nu zelf lotgering proberen. Die is erg leuk in prijs.

xManon_

Berichten: 6641
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:28

Onze hond krijgt 's ochtends farmfood brok en 's avonds Rodi.
Waarom? Ze kreeg eerst Carocroc maar dit ging ze slecht eten, toen kreeg ze Eukanuba en daar haalde ze nog sneller haar neus voor op. Toen zijn we gaan kijken voor KVV en we wilden dat niet twee keer per dag. Omdat Farmfood een natuurlijke brok is, is dat goed te combineren met KVV, vandaar de keuze hiervoor. Dit blijft ze ook goed eten, ze doet het er goed op. En waarom Rodi, omdat dat het makkelijkst te krijgen is. :)

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:34

Ik heb vandaag eens smuldier meegenomen bij de AH, kan ik dat gewoon geven als avondmaaltijd of moet dat ook eerst opgebouwd worden?
Mijn hond staat normaal op cavom 2x daags; ik wil af en toe de avondbrokken gaan vervangen door smuldier.
Is dat mogelijk?
Overigins is het een volwassen hond die een redelijk sterke maag heeft!

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:44

ja hoor je kan het zo geven,maar je hebt kans dat ie wel aan de diarree gaat,als hij een sterke maag/darm gestel heeft misschien ook niet..maar de diarree is niet iets heel geks als hij dat krijgt :) (gaat binnen een paar dagen weer over)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:44

Wildgirl hoe oud is je hondje? Brokken en vers mag ej nooit mengen ivm met de zuurgraad ze kunnen dr diarree van krijgen maar dr zijn mensen die dat wel doen in het begin.
Zelf heb ik het in een keer gegeven, niets geen last. Maar bij mijn kat ging het volkomen mis.(Die was al wat ouder)

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:46

kimmie261 schreef:
nikka,ik heb echt nog geen puppie gehad wat zich dood wilde eten,maar ze krijgen wel 10 x per dag een beetje,zeg 100 gram...en het waren tot nog toe 3 rottweilertjes,1 argentijntje en 1 kruising argentijn x rottweiler die zo groot gebracht zijn,volgend pupje gaat op dezelfde manier,en zal weer een rottweiler zijn..


Dat zal wel best, maar houd er rekening mee dat het ene ras soms niet het andere is. Mijn terriers zijn altijd heel makkelijk geweest, aten tot ze genoeg hadden. Kon gewoon het voer bijvullen zo nodig. Mijn Bassets en de meeste Bassets die ik ken zijn enorm voedsel geörienteerd. Die vreten zich letterlijk ziek als ze de kans krijgen. Ik kon vorig jaar nog 's avonds een ritje DA maken omdat een van de Bassets in een onbewaakt ogenblik zich helemaal tonnetje rond gevreten had. Voor de pup die ik nu heb is 100gram een lachertje ook al krijgt hij dat 10 x. Als ik een kilo neer zou zetten vreet hij het ook op.

Overigens zijn er verschillende resultaten wat betreft de relatie tussen 1x per dag voeren en een maagtorsie, het ene onderzoek geeft wel een relatie aan een ander weer niet. De onderzoeken die ik ken geven aan dat er geen relatie is tussen spelen na het eten en het ontstaan van een maagtorsie. Risicofactoren op het ontstaan van een maagtorsie zijn onder andere: ras, leeftijd, voedsel (brokken meer kans dan KVV, KVV meer kans dan Barf), citroenzuur in voedsel, gebruik van hoog geplaatste bakken, zenuwachtige hond, snel eten.

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:49

@Chiqa, Cadiz is nu ruim 3(mechelaarxlabrador).
Ik wil dus niet iedere avond smuldier gaan geven maar zo'n 3x per week.
Op zich doet hij het op cavom super maar dat blijft natuurlijk een vrij eenzijdige brok.
Hij krijgt ook 1 á 2 eieren in de week en regelmatig wat boontjes door zijn brokken voor de vulling(hij is iets te dik) en de afwisseling.
In het weekend kreeg hij vaak vlees van bij pedigree pal maar dit is best duur en voegt imo niets toe qua vitamines etc vandaar mijn overweging om eens smuldier te proberen.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:53

nikka: ik geef puppies ook geen kilo in 1x nee...wel 10xper dag een beetje,en daar hebben ze genoeg aan,en ze bouwen de keren dat ze vragen af,en krijgen dan steeds grotere porties..al ze volwassen zijn krijgen ze nog 2x per dag te eten,en niet onbeperkt meer..

daarom kunnen hondjes/honden zich hier niet letterlijk ziek eten ,die kans krijgen ze niet,daar er niet zo een kilo voer neergezet wordt,die ze in 1x naar binnen kunnen proppen.. :)

en deze manier bevalt mij heel goed,wat een ieder verder voert en hoeveel moeten ze zelf weten...en wat bij bepaalde rassen niet kan,dan gewoon niet doen,maar dat lijkt me nu eens niet meer als logisch,ik heb zover ik weet nergens geschreven dat ik vind dat mensen dat altijd moeten doen,toch??...

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:56

Dus ze mogen niet eten wat ze willen zoals je eerder aangaf. Je voert alleen heel erg vaak kleinere beetjes en dat is heel wat anders.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:00

uhm...als ze 12 keer willen dan krijgen ze 12x,dus ze mogen wel eten wat ze willen,pip heeft weleens 1,5 kilo gegeten op een dag,de dag erna 800 gram bv...

dus ik geef als ze vragen,tis niet bij mij bv 400 gram afgewogen op weegschaaltje en dat is dan de tax wat ze mag hebben...

alleen ik geef het in meerdere porties op een dag...zovaak als ze in het begin aangeven...

Wildgirl

Berichten: 11683
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:07

@ kimmie, als je mijn bovenstaande post leest; kan dat volgens jou>?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:12

Wildgirl schreef:
@Chiqa, Cadiz is nu ruim 3(mechelaarxlabrador).
Ik wil dus niet iedere avond smuldier gaan geven maar zo'n 3x per week.
Op zich doet hij het op cavom super maar dat blijft natuurlijk een vrij eenzijdige brok.
Hij krijgt ook 1 á 2 eieren in de week en regelmatig wat boontjes door zijn brokken voor de vulling(hij is iets te dik) en de afwisseling.
In het weekend kreeg hij vaak vlees van bij pedigree pal maar dit is best duur en voegt imo niets toe qua vitamines etc vandaar mijn overweging om eens smuldier te proberen.


Ik zou als ik jou was wel die 3 dagen de hele dag vers geven, je zult zien dat dit beter is voor de spijsvertering.
Pedigree zou ik zelf nooit geven voegt niets toe.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:13

Wildgirl schreef:
@ kimmie, als je mijn bovenstaande post leest; kan dat volgens jou>?



ja hoor,je kan het zo geven...het zou alleen kunnen dat ie morgen wat aan de diarree is(hoeft niet ,maar kan) ,maar dat is niet erg...gaat vanzelf over :j

joyce83

Berichten: 5266
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:36

Jammer dat Lotgering geen dealer in limburg heeft, als ik laat bezorgen en er is niemand thuis staat het een halve dag buiten dus dat is ook niet ideaal.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:46


kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:15

nou,joyce,wij hebben vrijdag lotgering gehaald bij een dealer en schrokken ons te pletter van de prijs,lotgering zelf adverteerd met een krat 36 pakjes voor 21 euro,bij de dealer was deze krat bijna 60!!! euro...

ik heb lotgering zelf gebeld,en die zegt dat dealers vrij zijn om te vragen wat ze willen...alleen als je bij hunzelf afhaald dan betaal je dus die 21 euro,of je laat bezorgen,en dan zou de bezorgkosten liggen tussen de 6 en 10 euro...

je kan afhalen in abcoude en zaandam....(ook bezorgen in limburg hoor ik net kost 8 euro,als je besteld bij lotgering zelf :) )