Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:47

griebels schreef:
En [*olduser*], hier worden de honden wel uitgelaten. En het laserverhaal... er worden niet voor niets voerzakken ingezameld en geleverd aan honden die in laser zitten Knipoog

Alsof mensen weten waar die laserasiel zitten....
Maar hier worden ook manden, voerzakken, riemen e.d. ingezameld voor het asiel, is dit nu een slecht asiel?

Zelfs als je gelijk zou hebben en het zo dramatisch was dan is het nog veel belangrijker dat de pupkopers kei- en keihard worden aangepakt. Dan hoeven de honden tenminste niet meer naar die vreselijke asiels....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:48

Omdat ze dan niet zeker weten of er pitbull inzit Knipoog

Daarbij is die wet ook niet zuiver aangezien de pit ontstaan is door verschillende hondenrassen. De stafford is gebruikt vanwege zijn spierbundels.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:49

Je moet ergens beginnen ThePast03. Mijn prioriteit is het 'redden' van de hondjes. Daarna superhoge straffen voor fokkers en eigenaren opleggen ipv een kleine geldboete...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:49

katiavl schreef:
Ik dacht dat een papierloze stafford ook onder de rad viel?

Een papierloze Staff valt ook onder de RAD.
Deze hond is gewoon geschouwd en valt vwb type niet onder de pitbullwet, maar dat maakt hem nog geen Staff.

Ook dit verhaal geeft mensen weer valse hoop waardoor ze in de verleiding komen om papierloze staffs aan te schaffen. Dit is dus verboden! Een verklaring van je dierenarts zal je niet helpen, een paspoort niet alleen een geldig stamboom met FCI stempel. In Nederland afgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:51

Of een schouwer die hem schouwt als 100% staff... Want dat is bij deze hond geweest...
Niets dierenarts, paspoort of wat dan ook.. Hij is geschouwd als 100% staff en is daarom vrijgesproken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:52

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:
Ik dacht dat een papierloze stafford ook onder de rad viel?

Een papierloze Staff valt ook onder de RAD.
Deze hond is gewoon geschouwd en valt vwb type niet onder de pitbullwet, maar dat maakt hem nog geen Staff.

Ook dit verhaal geeft mensen weer valse hoop waardoor ze in de verleiding komen om papierloze staffs aan te schaffen. Dit is dus verboden! Een verklaring van je dierenarts zal je niet helpen, een paspoort niet alleen een geldig stamboom met FCI stempel. In Nederland afgegeven door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied.

Wat is vwb? En wat word er dan gedaan aan de papierloze staffs?
Sorry dat ik zoveel vragen heb, blijkbaar zat ik toch ergens verkeerd Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:52

griebels schreef:
Je moet ergens beginnen [*olduser*]. Mijn prioriteit is het 'redden' van de hondjes. Daarna superhoge straffen voor fokkers en eigenaren opleggen ipv een kleine geldboete...

Door je prioriteit te stellen bij het redden van deze hondjes (welke overigens heel makkelijk gered kunnen worden door ze vandaag nog naar België te verhuizen, maar dat willen de eigenaren niet) hou je in stand dat er nog steeds elke dag nieuwe pups gekocht worden en dus nog jarenlang honden zinloos worden ingeslapen.

De honden zijn het snelst geholpen en vooral ook op de lange termijn geholpen als je eerst die pupkopers aanpakt.
En ergens denk ik dat jullie dat echt wel weten maar de eigenaren willen beschermen.
De site doet dat ook, dus zo vreemd zou dat niet zijn....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:54

griebels schreef:
Of een schouwer die hem schouwt als 100% staff... Want dat is bij deze hond geweest...
Niets dierenarts, paspoort of wat dan ook.. Hij is geschouwd als 100% staff en is daarom vrijgesproken.

Deze hond is niet als 100% staff geschouwd. Alleen een hond met FCI stamboom kan als 100% Staff beschouwd worden.

Ook een 100% staff zonder FCI stamboom valt gewoon onder de pitbullwet.

Deze hond is gewoon geschouwd als zijnde: niet vallend onder de pitbullwet vwb (voor wat betreft) uiterlijke kenmerken.

Geef alsteblieft goede voorlichting en breng mensen niet op verkeerde ideeen door maar een risico te gaan nemen met papierloze staffs. Verdrietig

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:56

katiavl schreef:
Wat is vwb? En wat word er dan gedaan aan de papierloze staffs?
Sorry dat ik zoveel vragen heb, blijkbaar zat ik toch ergens verkeerd Haha!

vwb=voor wat betreft

Een papierloze staff valt onder pitbullwet als hij voldoet aan de raskenmerken van de staff en wordt dus in beslag genomen en afgemaakt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:56

Waarom word deze dan niet in beslag genomen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:57

Er worden al honden doorgesluist naar belgie.. Alleen weet niemand dat uiteraard. Wie gaat er nu te koop lopen met het feit dat ze een illegale hond in huis hebben waar ze een baasje voor zoeken in belgie...
Als je er meer inzit (heb ik gemerkt) weet je ook dat er veel honden worden doorgesluist.
Dat de site zoiets doet, wil niet zeggen dat ik het daar mee 100% eens ben

En wat weet jij over de hond die is vrijgesproken??
Schijnbaar meer dan de eigenaar en zijn advocaat...

En indd een staff zonder papieren valt onder de pitbullwet, maar kan dan vrijgesproken worden. Wel is die kans heeeeeel klein. En ik wil hiermee niet zeggen dat mensen maar een papierloze staff moeten gaan kopen maar uitleggen dat de staff niet verboden is, maar de pit!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:58

katiavl schreef:
Waarom word deze dan niet in beslag genomen?

Omdat het vwb uiterlijke kenmerken niet op een staff leek en dus vwb uiterlijke kenmerken niet aan de pitbullwet voldeed.
Heb het al drie keer uitgelegd nu geloof ik Haha!

Anders moet je even op de page van de min. van landbouw kijken, daar staat de pitbullwet precies omschreven. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:00

Ja die heb ik al gelezen, maar omdat ze hier over staf spreken, en dan ga ik er vanuit dat het papierloos is, en dan valt die wel onder pitbullwet Tong uitsteken daarom snapte ik niet dat hij vrijgesproken word.

Sorry Tong uitsteken de examens nemen zijn tol

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:01

@ ThePast03: ik zeg al 100.000x dat deze dieren in ervaren handen thuishoren,en jij zegt nog dat ik dat niet gezegd heb,alleen omdat ik eens een andere kant belicht door een foto te plaatsen?
anderen mogen toch ook afschuwelijke filmpjes en sites ed plaatsen,dat mag toch ook?

misschien ben ik wel dom hoor,maar ik snap het niet helemaal.

ik ben er óók voor om de eigenaren hard aan te pakken!
maar daarbij verlies ik de hond niet uit het oog.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:02

griebels schreef:
Er worden al honden doorgesluist naar belgie.. Alleen weet niemand dat uiteraard. Wie gaat er nu te koop lopen met het feit dat ze een illegale hond in huis hebben waar ze een baasje voor zoeken in belgie...
Als je er meer inzit (heb ik gemerkt) weet je ook dat er veel honden worden doorgesluist.
Dat de site zoiets doet, wil niet zeggen dat ik het daar mee 100% eens ben

En wat weet jij over de hond die is vrijgesproken??
Schijnbaar meer dan de eigenaar en zijn advocaat...

En indd een staff zonder papieren valt onder de pitbullwet, maar kan dan vrijgesproken worden. Wel is die kans heeeeeel klein. En ik wil hiermee niet zeggen dat mensen maar een papierloze staff moeten gaan kopen maar uitleggen dat de staff niet verboden is, maar de pit!

Ik weet dat er al honden doorgesluist worden naar België maar ik weet ook dat er veel te veel eigenaren zijn die dat niet doen.
Wat ik verder weet laat ik me niet over uit.

Een staff zonder papieren kan van alles zijn, ik heb boerenfoxjes gezien die als Staff verkocht werden natuurlijk vallen die dan niet onder de pitbullwet. Haha!

Dat is nu eenmaal zo met honden zonder papieren. De verkopers (overgrote deel broodfokkers/handelaren geven de pups de mooiste rasnamen mee en de onwetende pupkoper trapt er gewoon in omdat hij toch al niet weet hoe zo'n ras er als pup uitziet).

Een staff zonder papieren is gewoon een bastaardje en daar kan van alles inzitten.
Maar het is altijd vreselijk dom om zoiets te kopen omdat je wel degelijk een groot risico neemt met een hondenleven.
Daarom moet je ook geen valse hoop geven, mensen lezen alleen dat een staff zonder papieren niet onder de pitbullwet valt en we hebben er weer een paar pupkopers bij die zorgen voor zinloos inslapen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:03

Snoevie schreef:
@ [*olduser*]: ik zeg al 100.000x dat deze dieren in ervaren handen thuishoren,en jij zegt nog dat ik dat niet gezegd heb,alleen omdat ik eens een andere kant belicht door een foto te plaatsen?
anderen mogen toch ook afschuwelijke filmpjes en sites ed plaatsen,dat mag toch ook?

misschien ben ik wel dom hoor,maar ik snap het niet helemaal.

ik ben er óók voor om de eigenaren hard aan te pakken!
maar daarbij verlies ik de hond niet uit het oog.

Jouw onderschrift is op heel bokt te lezen en die mensen lezen niet dat het verboden is.

Maar goed, als jij het risico wil lopen dat je er weer een paar pupkopers bij werft dan moet je dat maar doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:04

katiavl schreef:
Ja die heb ik al gelezen, maar omdat ze hier over staf spreken, en dan ga ik er vanuit dat het papierloos is, en dan valt die wel onder pitbullwet Tong uitsteken daarom snapte ik niet dat hij vrijgesproken word.

Sorry Tong uitsteken de examens nemen zijn tol

Het was gewoon een bastaard die iemand de naam Staff meegegeven heeft. Dat gebeurd heel vaak omdat dat blijkbaar beter verkoopt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:07

Ok dat wist ik niet, thanks voor de moeite Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:30

ThePast03 schreef:
Een staff zonder papieren is gewoon een bastaardje en daar kan van alles inzitten.
Maar het is altijd vreselijk dom om zoiets te kopen omdat je wel degelijk een groot risico neemt met een hondenleven.
Daarom moet je ook geen valse hoop geven, mensen lezen alleen dat een staff zonder papieren niet onder de pitbullwet valt en we hebben er weer een paar pupkopers bij die zorgen voor zinloos inslapen.

Ok dan zal ik het nogmaals zeggen...
Een staff zonder papieren valt onder de pitbullwet omdat ze dan bijna nooit kunnen zeggen dat er GEEN pitbullbloed in zit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:31

Volgens mij ga jij verkeerde dingen over die hond vertellen...
Dat het een risico is dat mensen nu papierloze staffs gaan aanschaffen wil niet zeggen dat je hier niet de waarheid over mag vertellen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:32

Maar als het zo is valt deze er dan toch ook onder griebels?
Of zeg ik weer iets heel dom?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:33

Hij valt er ook onder maar is door de schouwer als 100% staff geschouwd en daarom vrijgesproken.
In bijna alle gevallen van de pitbullachtigen kunnen ze het niet vaststellen. Bij deze hond dus wel en is daarom vrijgesproken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:39

griebels schreef:
Hij valt er ook onder maar is door de schouwer als 100% staff geschouwd en daarom vrijgesproken.
In bijna alle gevallen van de pitbullachtigen kunnen ze het niet vaststellen. Bij deze hond dus wel en is daarom vrijgesproken.

Er wordt geschouwd op uiterlijke kenmerken niet op raskenmerken.
100% staff kan alleen aangetoond worden met DNA testen.... maar dat gebeurd niet omdat alleen een FCI papier geldig is.

De hond viel voor wat betreft uiterlijk gewoon niet onder de pitbullwet, dat iemand hem ooit de naam staff meegegeven heeft doet daar verder niets toe.
Er lopen genoeg honden rond die mensen een staff noemen terwijl ze totaal niet aan de rasstandaard voldoen van de staff.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:54

ThePast03 schreef:
Wat je zegt over de kruising arabier is leuk, maar is totaal offtopic.

ik vind een vergelijking niet offtopic...maar word wel offtopic gevonden omdat er blijkbaar een kern van waarheid in zit

katiavl schreef:
Wie is er al in het laser asiel geweest?

je antwoord word hier vanzelf gegeven Knipoog

zie:
ThePast03 schreef:
Diegene die daar komen maar daar niets over zeggen Knipoog

ThePast03 schreef:
En jij druft te beweren dat ze in de laserasiels niet genoeg verzorgd worden en niet voldoende te eten krijgen?
Zou daar graag een keiharde bron van willen zien dan, want ik weet beter

ThePast03 schreef:
Wat ik verder weet laat ik me niet over uit.
[/quote]

en dit topic zal nog wel wat pagina's doorgaan,we kunnen er wel een HK van maken Vork
we komen er toch niet uit ...

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:14

ThePast03 schreef:
Gitta schreef:
Vindt het niet kunnen dat honden omdat ze niet de juiste papieren hebben worden afgemaakt .
Een papier zegt niks over het karakter van een hond.

Deze wet is er al sinds begin jaren 90 en er was een goede overgangsregeling waardoor geen hond had hoeven worden afgemaakt. Zelfs de pups die toen nog in de baarmoeder zaten mochten gewoon oud worden.

Dat er nu nog steeds van dit soort honden worden ingeslapen is te danken aan de mensen die zo nodig een hond willen die verboden is in Nederland en dat heeft niets te maken met wel of geen goed karakter. Daar is de pitbullwet ook helemaal niet op gebaseerd.

Een papier is in dit geval super belangrijk en iemand die zich voldoende verdiept heeft in dit soort honden en de hondenwereld weet dat.

O jee voor ik het weet doe ik er ook aan mee Knipoog maar ok als je mijn berichtje goed had gelezen had je het begrepen.
De hele pitbullwet is gebaseerd op lucht op niks dus, bepaalde type honden kunnen idd gevaarlijk zijn in onze samenleving .
Dat deze wet allang bestaat ben ik zeker van op de hoogte en ook hoe hij is bedoeld.
De pitbulachtige honden die in deze omgeving lopen hebben de meeste dan ook wel het papier waardoor ze dus zogenaamd" legaal" zijn.
Maar zelfs de wet weet het verschil niet tussen de honden ga er verder in vaak de kenner ook niet.
Wat ik er dus mee bedoelde te zeggen is dat de legale hond dus met een papier wel is toegestaan,deze kan net zoveel schade toebrengen als de hond zonder dit papier terwijl ze uiterlijk gelijk zijn.
Dat de mensen die toch door zijn gaan fokken met de honden zonder een papier wisten dat het verboden was fout zijn ben ik volkomen met je eens.
Ze wisten waar ze aan begonnen of waar ze mee doorgingen , mij gaat het erom dat deze " wet"verre van waterdicht is en de problemen omtrent deze honden zo niet zullen verdwijnen.
Er moet gekeken worden na wie dit soort honden aanschaft en hoe ermee omgegaan wordt, een hond in verkeerde handen is nu eenmaal een moordwapen .
Dat is bij dit type honden en nog wel meerdere rassen ook het geval .
Daarbij ben ik het dus wel met je eens dat mensen op voorhand konden weten dat ze een " verboden" hond in huis haalden .
Maakt het leed wat door de TS wordt omschreven niet minder en kan in mijn ogen zeker niet door de beugel.