Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 01:17

Idd, groenten lust ze wel! Ik maak voor haar puree die ik invries en dan regelmatig bij haar eten doe.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 12:38

Lees al een hele tijd mee met jullie. Zo leuk al die creaties voorbij te zien komen.
Wij worden ook steeds handiger met de verrijking. Marlo was op het begin nog wat lui hierin waardoor we het makkelijk hebben gemaakt. Hij wilde bijvoorbeeld alleen de dingen eten die aan de oppervlakte lagen.
Nu gaan de Honey comb en de yoggipot goed, de yoggipot wel alleen nog bevroren gebruikt.
Echter, de UFO zijn we nog niet zo tevreden mee, of hij werkt gewoon niet voor Marlo, dat kan natuurlijk ook! Er blijft best veel tussen de pinnetjes zitten waardoor niet alles op gaat en ik het er weer tussenuit moet halen om het schoon te maken..
meer mensen die dit hebben? Of is deze gewoon niet helemaal geschikt voor hem? Eventueel tips waar ik hem mee zou kunnen vullen zijn ook welkom.

Wij voeren vers en ik stel zelf zijn maaltijden samen, niet helemaal foto waardig maar wel heel lekker ;)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:55

Wij hebben ook de UFO en vullen die meestal met butternut of renske gestoomd. Hij wordt hier zo schoon dat ik hem bijna terug in de kast kan zetten. Maar ze is dan ook wel fanatiek :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:00

De UFO is hier de enige die jeppe beetje accepteert en is dan ook wel enthousiast. Maar ook hier blijft wel wat tussen de pinnetjes zitten of over de rand. Als ik het hem aanwijs haalt hij het er wel tussenuit meestal.

Verder gewone Likmat gaat ook steeds beter :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 05:36

Is per hond en voorkeur verschillend. Elmo en Bandhu zijn veel minder secuur en sneller tevreden dan Halo. Bij Halo moet ik juist weer oppassen dat ze niet te lang door gaat waardoor er frustratie in het spel komt.

Direct weer wat bakken van de laatste tijd :) Ietwat weinig energie gehad dus meestal ziet het er uit zoals de bovenste foto :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 06:46

Oehh ik zie pupandcake koekjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:52

Toch wel erg leuk met die koekjes en bloemetjes hoor!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:23

Wij hebben hele leuke snuffelmatten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groot succes hier!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:50

Die zijn inderdaad onwijs leuk!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:04

En groot. Ze zijn ong 80 X 60. En in gooi ze gewoon in de wasmachine.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 23:37

Zo, daar word je vrolijk van !

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:33

Heel leuk!!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:51

sevke schreef:

[ [url=m/05wcmq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/32Ogcf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j0zrLR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yOyu39.jpg]Afbeelding[/url] ]

Groot succes hier!

Wat een leuke waar heb je die vandaan?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:26

Symke schreef:
sevke schreef:

[ [url=m/05wcmq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/32Ogcf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j0zrLR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yOyu39.jpg]Afbeelding[/url] ]

Groot succes hier!

Wat een leuke waar heb je die vandaan?

https://cavlicious.com/nl/collections/toys

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:57

Ik breek even in in het topic omdat ik graag wil switchen naar vers vlees voeren voor mijn honden maar de bomen de kvv worsten niet meer zie :Y)

Welk merk voeren jullie en hoe staat dat qua kosten? Ik heb een hond van 20kg en eentje van 30kg. Plan is om als eerste die van 30kg om te zetten en dat zou volgens een berekening betekenen dat hij 750gr vlees per dag moet krijgen. Momenteel krijgt hij 350gr brokken (Hubertus Gold). Klopt dit met jullie ervaringen?

De reden dat ik wil switchen is omdat ze veel gras eten en hij heeft al jaren last van luidruchtige (niet stinkende) scheetjes. Ook hoop ik dat er wat rust in komt als de darmen optimaal werken.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:50

Ik zelf voer verschillende merken. Barfmenu, kb mix, Dailymeat en tammenga zijn de merken die ik meestal pak. Soms darf of Alaska erbij.

Ik voer mijn hond minder dan zou ‘moeten’ hij is 20 kg en krijgt van KVV 460 gram terwijl hij 600 zou moeten krijgen. Nu is hij nog een maand puppy, vanaf volgende maand zou hij rond de 400 gram moeten krijgen, ik gok dat ik dan weer iets meer moet gaan voeren als nodig.
Ik zou dus gewoon met 700 beginnen en als je merkt dat hij afvalt meer geven, of als hij dik word minder.
Ik voer gewoon door naar mijn hond te kijken, dat werkt toch het beste.
Nu staat hij op gestoomd, daar zou hij ook 600 van moeten krijgen. Maar hij krijgt 480 en dat is genoeg om prima op gewicht te blijven.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:55

Altijd inbreken met zulke vragen, voeding is leuk! :D

Ik zelf voer overwegend Kiezebrink, afgewisseld met Raw4Dogs, Pure Instinct en Alaska (complete mixen)en soms BarfMenu.
Ik koop deze merken in voor 2 maanden dus stapel het om en om in de vriezer op voor de afwisseling qua merk en diersoort.

Mijn hond is 27 kg en eet tussen de 560 en 600 gram per dag (afhankelijk van diersoort en activiteit). Ik reken niet perse de calorieën per diersoort uit maar bijvoorbeeld lam en zalm zitten veel hoger in calorieën dan kalkoen dus krijgt hij iets minder ruime porties van.

Iedere hond is wel anders, het is een beetje zoeken in het begin welke hoeveelheid goed is. De 2% is een hele algemene richtlijn. Je kunt met de hoeveelheid brok die hij krijgt en de ME / kcal/1000gr uitrekenen hoeveel calorieën hij nu per dag krijgt aan voeding en dit dan weer omrekenen met de kvv, maar je kunt ook beginnen met 2% en dan vanuit daar kijken of hij meer of minder nodig heeft. De opneembaarheid van de voedingsstoffen in KVV is namelijk ook weer anders dan brokken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:32

Bij ons eten ze ook KVV. Sinds een kleine 3 weken is de 'pup' ook over en we zijn er heel blij mee. Hij stonk altijd echt naar hond vond ik en liet best vieze scheetjes af en toe (ondanks een goede brok), maar nu ruikt alles veel beter en ontlasting is ook beter en veeeeeeeel minder :)

De kleine hond is 8,5 kg en eet 160gr KVV per dag. De grote is een 8 maanden oude pup van 25 kg en die krijgt +/- 800gr. We hadden 750gr uitgerekend, maar hij is wat slank dus geven iets meer totdat hij goed op gewicht is.

Ik voer alleen smaken die volgens de verpakking 'compleet' zijn en daar geef ik dan zelf nog groente bij (75gr voor de grote en 25gr voor de kleine) als dat er niet in zit.

Qua merken geef ik die wat goedkoper zijn, dus voer nu Kivo, dogmeat en dogs perfect. Ik voer verschillende diersoorten en dan de groentenuggets van KB Raw of de groente worst van Kivo. De nuggets vind ik het handigste.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:41

Hier ook flink afwisseling qua merken en smaken. Momenteel Carnibest, Farm Food, Daily Meat, Tammenga, Kivo, Alaska, Runner en ik wissel geregeld met andere merken en dan allerlei diersoorten. Van onze honden krijgt de jongste precies wat hij nodig heeft volgens de berekeningen, maar hij stopt zelf met eten als hij genoeg heeft gehad. Hij is altijd perfect op gewicht. De border collies hebben allebei neiging tot zwaarder worden, die krijgen dus allebei net onder de richtlijn, maar wel veel toevoegingen en snacks. Ik weeg verder niets qua eten, kijk en voel mijn honden goed. Eens in de zoveel tijd gaan ze eens op de weegschaal.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 16:30

Mijn ervaring is dat het eerder 650-700g is, 2.5% lichaamsgewicht is voor veel honden aan de ruime kant, en het is voor de meeste soorten brok en kvv zo dat je krap het dubbele van brok aan kvv moet voeren.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:11

Hebben ze van gestoomde worst meer nodig dan van kvv ? Mijn hond van 30kg heeft toch wel min. 800g/dag nodig. Vaak nog aangevuld met verse groenten (gekookt en gepureerd).

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:23

Ik kom hier even inbreken. Lees altijd wel stil mee hahah

Maar ik werk bij de Action en de likmatten zijn weer in het assortiment :D. Geen idee hoelang ze leverbaar zijn (kan snel gaan hahah), maar ik dacht, wel het melden waard :)
Dezelfde die eind vorig jaar in het assortiment waren

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:26

Lukasje schreef:
Hebben ze van gestoomde worst meer nodig dan van kvv ? Mijn hond van 30kg heeft toch wel min. 800g/dag nodig. Vaak nog aangevuld met verse groenten (gekookt en gepureerd).

Ligt aan het calorie gehalte, wat voer je?
De gestoomde worsten die ik op vakantie geef heeft hij ook 800 gram/dag nodig. :j tov 560-600gram KVV dus.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:28

Ik geef Ritzenberger en Fleischelust.
(Van blikvoer Terra Canis en soms Lila loves it).

@ xPearl: tof dat je dit meldt !

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:30

Ritzenberger is inderdaad licht(er) verteerbaar dus daar hebben ze vaak wel meer van nodig ten opzichte van KVV. Al zal het per diersoort inderdaad ook nog wel verschillen.