Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:30

Hoe kwam jouw huidige hond in je leven? Na een lange zoektocht of als herplaatser? Van pup af aan of wat ouder?

Ik kwam eigenlijk per toeval op marktplaats een advertentie tegen van een dalmatier, mijn favoriete honden. Helaas bleek deze niet met katten te kunnen en heb ik nog een oude kat. Die dalmatier heeft gelukkig een ander heel fijn huisje gevonden maar toen werd mij wel gevraagd of ik op de facebook pagina wilde kijken of er toevallig nog een ander hondje bij deze stichting zat die mij aansprak. En dat werd Finan, ik was opslag verliefd op zijn lichte ogen en dacht eigelijk dat ie zwart was. De foto was heel donker maar na wat nieuwe foto's bleek hij chocolade bruin te zijn en was ik helemaal verkocht! Dus hele adoptieprocedure in gang gezet en na een lange quarantaine en reis is hij nu al een paar maanden mijn vriend. Ben echt heel blij met hem <3 Hij is zo lief en altijd mega vrolijk.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:35

Hoe kwam jouw huidige hond in je leven? Na een lange zoektocht of als herplaatser? Van pup af aan of wat ouder?
Ollie komt bij een vriendin vandaan. Zij fokte al lang met dwergschnauzers en ik had op dat moment een toypoedel maar daarvoor ook een dwergschnauzer gehad waar ik o.a. behendigheid mee heb gedaan.
Steeds gezegd, als jij weer een nestje hebt dan wil ik er misschien weer een dwergschnauzer bij.
Uiteindelijk werd de boxer van mijn vader wat ouder en omdat onze honden elkaar iedere dag op het erf zien, wilde ik ook niet dat de boxer té oud zou zijn voor een pup en toen bleek mijn vriendin net te wachten op een nestje.
Had eerste keus voor een reu en dat werd Ollie <3

Met Otis ging het heel apart.
Een andere vriendin, die ik al bijna 20 jaar ken, had een nestje jonge koningspoedels en ze vroeg of ik foto's wilde komen maken voor ze naar hun nieuwe huisje zouden gaan.
Nog aan het grappen dat ze allemaal al gereserveerd waren en dat ik dus veilig kon komen kijken want we hadden het al vaak over gehad dat ik misschien toch een koningspoedel zou willen en mijn toypoedel was 10 maanden daarvoor overleden.
Toen ik voor de foto's kwam, zei mijn vriendin dat ze net die ochtend mensen hadden afgebeld omdat ze toch geen 100% goed gevoel hadden met die mensen en dat was net de foute opmerking :D
Een week later heb ik Otis opgehaald. Toevallig de enige reu uit het nestje en het heeft zo moeten zijn want het is een geweldige hond <3
Tijdens het fotograferen van Otis in de tuin, zat er ook steeds een roodborstje in de buurt, of bij Otis of bij mij.
Sinds mijn moeder is overleden, is er altijd een roodborstje in de buurt als ik ergens een belangrijke beslissing over moet nemen. Ik ga er maar vanuit dat zij het ook een goede keuze vond <3

Vorig jaar zomer zomer, Otis was ruim een half jaar, tegen mijn vriendin gezegd als ze weer een nestje gingen fokken en dan speciaal met 1 bepaalde teef, dan zou ik voor Otis graag een vriendje van dezelfde maat en energie niveau erbij willen.
Dat werd Finlay <3
Ze schelen 11 maanden en vanaf de eerste minuut dat Finlay thuis kwam, zijn ze de beste vrienden ooit.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 22:04

Al jaren zeurde ik om een hond bij mijn ouders, maar was het antwoord altijd van 'die neem je maar als je op jezelf woont!'. Nou, laat dat nu februari '22 gebeurd zijn. Op zich stond een hond niet op de planning, maar na het zien van de schattige pluizige pupjes van een kennis op Facebook was ik verliefd. Mijn vriend had enige overtuiging nodig, maar ook die was uiteindelijk akkoord en met mijn werk kon het ook. Het is uiteindelijk mega snel gegaan, want de pups waren al 8 weken. Ik ben op vrijdag geweest om kennis te maken met mijn vriend en die zaterdag zelf nog geweest om te kijken welke van onze twee favorieten het beste bij ons pastte. Uiteindelijk heb ik Freek dinsdag opgehaald.

Inmiddels is hij niet meer weg te denken en ga ik al bijna huilen bij het idee dat er ooit een dag komt dat hij er niet meer is _O-

Onze kleine (smeer)Kees <3
Afbeelding

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:09

Sammie is gefokt door een vriendin van mijn ouders. M'n moeder vond hun teckels altijd al zulke leuke hondjes, zo een zou ze er ook wel willen. En toen bekend werd dat er plannen waren om met hun teefje te fokken besloten wij dat wij dan wel een van de puppy's zouden willen. Toen volgde er nog een zoektocht naar een geschikte reu, en na een jaar wachten werden toen vier kleine teckeltjes geboren. Dus wij kennen Sammie al zijn hele leven

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 08:41

Dundy: als herplaatser van marktplaats. Ik wilde graag een cattle dog maar kon me niet vinden in de fokkers in NL. Toen kwam Dundy als 5 maand oud pupje op Marktplaats terecht en heb ik hem daar vandaan geplukt.

Dexter: na Dundy wilde ik niet meer hetzelfde ras := Dus iets anders maar wel vergelijkbaar gezocht. Toen zag ik Dexter op marktplaats staan. Met 8 weken opgehaald. Uiteindelijk nog een heleboel te weten gekomen over zijn familie waar ik super blij mee ben :D

Ben: omdat Dexter twee autoimmuunziektes heeft vind ik het niet altijd fair om veel werk van hem te verwachten met de schapen. Dus wilde ik een kelpie erbij. 1,5 jaar lang op een fokker op de lijst gestaan wat nest op nest op nest mislukte -O- Toen ik full time als schaapherder begon kreeg ik twee volwassen honden van hen aangeboden. Daarvan had ik met Ben de beste match :D. Hij was toen net 1 jaar oud.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:18

Ik heb kerst 2019 mijn ouders verrast met een golden retriever pup, Alfa. Deze pup groeide zo mooi en gezond uit en had toen eigenlijk geen idee van broodfok. Toen ik ging samenwonen miste ik al snel een hond in huis. Samen met mijn vriend besloten de fokker van Alfa te benaderen met de vraag als ze binnen een jaar een nestje had wij interesse hadden. Ze bleek op dat moment een nestje van 3 weken oud te hebben, zelfde vader als Alfa. We hebben toen besloten er voor te gaan. Helaas met Cody een ellendige start gehad van ziek zijn, daarna zijn eerste 1,5 jaar veel vage klachten. Hij is een pechvogel maar sindsdien gaat het eigenlijk een stuk beter. Nadat Cody als pup zo ziek bleek heb ik de fokker bericht met dat het mij goed lijkt als ze andere kopers informeert gezien het één en ander besmettelijk was, hierop kreeg ik als antwoord dat hij gezond was toen ik hem haalde, hij daar gecheckt is door de dierenarts etcetera dus dat hij pas bij mij ziek is geworden. Pas toen ging bij mij een lampje branden en ben ik op zoek gegaan naar informatie over deze fokker en dit bleek helaas een broodfokker. Een volgende keer zal ik dit nooit meer zo doen.

EmptyWords

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:03

Al doende leert men kim.

Cody heeft geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen dan.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:51

EmptyWords schreef:
Al doende leert men kim.

Cody heeft geluk gehad dat hij bij jou terecht is gekomen dan.

Lief <3 <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:02

We hebben weer post :D . Ik geniet er zo van :j . Bedankt SS, zo leuk!

Afbeelding
Afbeelding

Dat is een lang verhaal. Bij een vriendin werd een oeps nestje geboren. Kruising mops en mini Aussie, het waren 4 pups, 2 reutjes en 2 teefjes. Die vriendin woont heel groot en heeft een flinke roedel honden dus de puppy’s konden gewoon blijven. Tot na bijna een jaar de moeder van het nest samen met haar twee dochters een andere hond van de roedel aanvielen. Die hond, ook een mini aussie heeft het niet overleefd helaas en de onrust in de groep bleef. Één van de teefjes kwam toen bij ons wonen. Helaas overleed ze toen ik haar liet steriliseren een tijdje later. Na een poosje vroeg de vriendin of ik misschien belangstelling had voor Freddy, hij was altijd het meest verlegen hondje van het nest en sneeuwde een beetje onder in haar drukke roedel. Ik miste zijn zusje Frieda nog steeds vreselijk, maar had wel ook echt een klik met Freddy. Inmiddels hebben we Freddy al weer heel wat jaar en is hij best een redelijk zelfverzekerde hond geworden.
Freddy en Frieda als puppies <3
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:18

Billy was een hele snelle beslissing. Ik zag op facebook tussen mijn vrienden een berichtje of iemand een pup met een bermerking een huisje wou geven. Billy had namelijk een behoorlijk Cherry eye en zou nog een hele tijd duren eer hij eraan geopereerd kon worden ivm gewicht. Wij waren net op vakantie toen het voorbij kwam, dus heel snel beslist dat wij dat heel graag wouden doen. Na het overlijden van mijn maltezertje een jaar eerder had ik nog niet het gevoel gehad dat ik klaar was voor een nieuwe hond, tot ik Billy zag <3 Hij is ook echt 100% mijn hondje.

Cody is ook enigszins onverwacht gekomen. Ik was wel al heel wat langer aan het zoeken achter een kangal. We hadden alleen het probleem dat veel van deze ouderdieren gewoon niet getest waren op erfelijke ziektes etc... Ik had dus eigenlijk een beetje de hoop op gegeven om eentje te vinden. Zeker omdat we er geen wouden importeren.
Op een dag komt mijn man thuis dat die een adoptieformulier had ingevuld voor een hond uit roemenië. Zijn allerbeste vriendje Bobbie, de border collie, hadden we moeten laten inslapen en vond ik dus wel dat hij het recht had voor hem een vriendje te kiezen. Werden we goedgekeurd kwam de hond de week erna al aan. Slik! Net als ik een nestje had gevonden waarvan paps wel getest was!
Lang verhaal kort. We hadden goedkeuring voor de hond te adopteren en een week later zaten we met een staatgevaarlijke hond. 4 weken bloed zweet, tranen (letterlijk!) en meerdere gedragstherapeuten verder, is deze hond gedwongen ingeslapen. Hij bleek iets in de hersenen te hebben.. Zijn broertje lag binnen een week dood in een plas geel schuim bij andere adoptanten...
Ons verdriet eigenlijk nog helemaal niet verwerkt zag ik dat nestje kangal pups voorbij komen opnieuw. Met enige twijfel toch gaan kijken en wat een perfecte match *\o/* Cody koos mijn man en mijn man koos Cody.
Ook nu zijn het dikke maatjes, als mijn man thuis is, besta ik niet voor Cody :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:06

Helaas moet ik melden dat Roos december niet gehaald heeft. Ze zal dit jaar niet haar kadootjes uit kunnen pakken. Ze is vanmorgen vredig ingeslapen. Ze mocht 15 jaar en 10 maanden oud worden. Haar lijfje en haar koppie waren beiden op.

Vroeger
Afbeelding

Recent
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:09

ah jeetje heel erg veel sterkte Marlinderooz!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:11

Wat verdrietig MarlindeRooz, heel veel sterkte met het verlies van Roos. Wat was ze een stoere mooie hond Y;( .

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:13

Ach nee wat een verdriet heel veel sterkte Y;(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 19:17

MarlindeRooz schreef:
Helaas moet ik melden dat Roos december niet gehaald heeft. Ze zal dit jaar niet haar kadootjes uit kunnen pakken. Ze is vanmorgen vredig ingeslapen. Ze mocht 15 jaar en 10 maanden oud worden. Haar lijfje en haar koppie waren beiden op.

Vroeger
[ [url=m/3YPgk1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Recent
[ [url=m/ZgolN3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och Marlinde, wat een verschrikkelijk treurig nieuws. |( Heel veel sterkte! :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:22

Helaas kon ik er niet bij zijn en geen afscheid nemen omdat ik corona heb. Maar mijn ouders waren bij haar en ze is door een dierenarts ingeslapen die we ook goed kennen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:34

Jeetje wat ontzettend verdrietig ;( heel, heel veel sterkte Y;(

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:38

Wat verdrietig nieuws :knuffel:. Heel veel sterkte MarlindeRooz.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:43

Bedankt iedereen, het is goed zo. En Jozi is er om mij op te vrolijker!

Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:49

Heel veel sterkte :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:59

Heel veel sterkte

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:01

Veel sterkte MarlindeRooz!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:08

Heel veel sterkte met dit verlies :knuffel:

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:12

Oef Marlinde wat onwijs erg. Heel veel sterkte Y;(

Je gaat er knap mee om, wel goed om jezelf denken hea? :(:)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:22

Jeetje, wat een verdrietig nieuws. Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies. :(:)