CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 22:01

xNavatu schreef:
Hahaha de foto’s zijn wel terug, en daar ben ik wel helemaal blij mee. Daar lijkt Mo een goed trekkende hond en ik zie er zowaar ook niet compleet stervende uit, alleen boos maar dat klopt wel :+

[ Afbeelding ]

Niiice!
En joh je hebt het alsnog goed gedaan!

Net de nieuwsbrief van de NNT Kersttrail binnen over de relay, en er zit een GPX file bij… heeft iemand hier daar toevallig ervaring mee?

(En maar 2 andere teams, sowieso dat ik als laatste van iedereen binnen ga komen dan _O-)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 08:12

GPX moet je inladen op je horloge. Heb je een horloge met die functie?

Ik heb getwijfeld over die relay, maar ik ben al zoveel weg van huis en met de verjaardagen van de kinderen, Sint en kerst allemaal binnen 1 maand vind ik het wel even goed zo.

Navatu, wat een toffe ervaring! Alleen maar leuk dat jullie het hebben gedaan. Die foto is toch heel leuk?! Ik zie een blij team.
Gewoon nog even oefenen met dat trekken en sommige honden hebben het ook gewoon niet in zich. Mijn husky deed het ook nooit. Ja, als hij een konijn zag :))
Dan is canitrailen leuker, althans, dat vond ik toen. Hij ging moeiteloos mee met 24 km door de Veluwe hardlopen. Als hij maar niet te hard moest lopen :+
Ik heb Meeko er echt op uitgezocht. Een beetje een fanatieke hond en dat is zeker gelukt. En nog steeds doe ik liever de langere afstanden :D
Lekker ontdekken!
Je zit in Brabant zie ik. Ik weet dat je binnenkort de mastboscross hebt waar honden ook welkom zijn, dan kun je oefenen. En je hebt canicross Breda die gezamenlijk trainen.

IMANDRA

Re: CaniTrail & CaniCross; Vallen en opstaan. Wie gaat mee op avontuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 12:53

Haha ja die relay is ook verrekte vroeg, dus wordt een vermoeiend dagje :)). Ik heb een Apple Watch trouwens, m’n vriend een Garmin!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 14:43

Oh echt? :)) Je moet ook 4 uur totaal aanwezig zijn geloof ik. Als je als eerste loopt dan.
Op Apple heb je geen gpx-functie denk ik. Welke Garmin heeft je vriend? Ik heb zelf een Fenix, daar kan het op. Op sommige Forerunner en Instinct modellen ook geloof ik. Het maakt het horloge meestal een stuk duurder in elk geval :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 15:23

Ja klopt, 4 uur aanwezig zijn, en de eerste moet al om 8:30 vertrekken. Niet idioot vroeg, maar wel als je ook nog wel even in de auto moet om er te komen haha. Ik loop misschien in het team van Imandra mee, alleen de vroeg uit mn bed op zondag houd me een beetje tegen hahaha.

@Pippa13, nee klopt, nog niet heel lang. Doe nu sinds begin dit jaar mee met dagsurvivals met m, maarja dat is natuurlijk wel HEEL iets anders dan canicross. Hoog eindigen is daar voor mij sowieso al onmogelijk, want tegen die tijden ga ik nooit op kunnen. De eerste plaats had hem in 14 minuten volgensmij, 5 kilometer. Maar ik ben vrij competitief aangelegd dus ik vond het wel HEEL zuur dat ik ook echt laatste was geworden. En dan ook dat ik er nu 31 minuten over deed, en de week ervoor 5km in 26 minuten liep. Maargoed, vond het al met al nogsteeds een leuke ervaring hoor! En ben nu wel gemotiveerder ook om goed met Mowgli te gaan trainen want hij deed het wel echt beter dan verwacht, vooral gezien hij eigenlijk voor de start al moe was van al zn geblaf en getrek naar andere honden :+ En jaa, ik voel me gelukkig beter! Ik heb altijd de week voor ik ongesteld word een zware week qua energie levels en überhaupt de staat van mijn lijf, dus had ergens al wel verwacht dat het zo slecht zou gaan maar je hoopt dan toch op een wondertje :')

Lisitano schreef:
GPX moet je inladen op je horloge. Heb je een horloge met die functie?

Ik heb getwijfeld over die relay, maar ik ben al zoveel weg van huis en met de verjaardagen van de kinderen, Sint en kerst allemaal binnen 1 maand vind ik het wel even goed zo.

Navatu, wat een toffe ervaring! Alleen maar leuk dat jullie het hebben gedaan. Die foto is toch heel leuk?! Ik zie een blij team.
Gewoon nog even oefenen met dat trekken en sommige honden hebben het ook gewoon niet in zich. Mijn husky deed het ook nooit. Ja, als hij een konijn zag :))
Dan is canitrailen leuker, althans, dat vond ik toen. Hij ging moeiteloos mee met 24 km door de Veluwe hardlopen. Als hij maar niet te hard moest lopen :+
Ik heb Meeko er echt op uitgezocht. Een beetje een fanatieke hond en dat is zeker gelukt. En nog steeds doe ik liever de langere afstanden :D
Lekker ontdekken!
Je zit in Brabant zie ik. Ik weet dat je binnenkort de mastboscross hebt waar honden ook welkom zijn, dan kun je oefenen. En je hebt canicross Breda die gezamenlijk trainen.

Jaa ik ben ook heel blij met die foto! Ik vond het alleen hilarisch hoe het echt verschrikkelijk ging in realiteit, maar het er op de foto wel gewoon goed en actief uitziet hahaha.

Ja die van mij trekt ook alleen als 'ie iets ziet waar hij heen wil. Maar ik denk toch ook dat hij er misschien nog wel kan komen, want merk bijvoorbeeld ook echt al veel verschil tussen trail en langs de weg. Van de week heb ik 3km met m gedaan, eerste 2km was verhard en de laatste onverhard. Eerste km ging ie langzaam en vond ie het saai, tweede km zag ie een hond dus toen ging ie vol in zn tuig hangen, en de derde km was onverhard en heeft ie gewoon zelf heel netjes voor me gerend. En hij heeft wel dat hoe harder ik ga, hoe meer zin hij er ook in krijgt. Dus ik denk dat ik met hem gewoon lekker onverhard moet gaan lopen, goed en rustig opbouwen, en mezelf gaan trainen in mn snelheid :D

En thanks voor de aanraders! Ik had inmiddels ook een groepje gevonden dat nog dichterbij is dus daar ga ik me bij inschrijven :D

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 15:26

Gpx kan je ook inladen op de komoot app op je telefoon. Ik meen dat een werelddekking eenmalig rond de 30 euro kost. Wordt natuurlijk geüpdatet. Zelf zet ik het geluid aan op telefoon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 15:48

Lisitano schreef:
Oh echt? :)) Je moet ook 4 uur totaal aanwezig zijn geloof ik. Als je als eerste loopt dan.
Op Apple heb je geen gpx-functie denk ik. Welke Garmin heeft je vriend? Ik heb zelf een Fenix, daar kan het op. Op sommige Forerunner en Instinct modellen ook geloof ik. Het maakt het horloge meestal een stuk duurder in elk geval :+

Vivo active 4s, al een wat ouder model :j
Ik zag dat het bij Apple wel op een 3rd party app kon (workoutdoor) maar had gehoopt op een gratis app :))

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 22:46

Op mijn Forerunner gebruik ik GPX, op mijn Vivoactive ging dat niet (geen route functie, de kaart kon ik wel zien in de app).

Wat een gave Navatu! Jammer dat het voor je gevoel niet zo lekker ging. Ik vind de canitrail om die reden ook fijner, ik kan mezelf op tijd echt te veel druk opleggen om er van te genieten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 12:56

Haha de GPX ging niet helemaal goed, hij updatete m’n locatie niet dus heb per ongeluk 1,3km extra gerend :)).

Relay was wel heel leuk om te doen, ik had wel geluk dat ik als eerste rende dus het losloopgebied was nog rustig (en Ruari deed het héél goed), Navatu liep wel tegen een valse vizla aan :=

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 13:30

Oef dat is niet fijn!
Zelf ook lekker gelopen?

Wij hebben ook weer enorm genoten <3
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:38

Prachtig plaatje leo

Imandra, minder van de niet zo sociale hond.

Navatu, mooi plaatje en knappe hond.

Judenjul, zo leuk je krullenbol.

Lisitano, lekker op het strand
Hij is lekker fanatiek.

Pippa, Vidar had er zin in zo te zien. blij bekkie

Hier 5,3 km vanmorgen, rondje bos.
Op de terugweg even de paarden gevoerd.
Nog in de opbouw, maar hopelijk eind maart ofzo weer eens een vijftien km.

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:59

Ja zeker lekker gelopen! Vond het ook een hele mooie route

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 15:34

Hier vandaag ook voor het eerst meegedaan aan nnt.

Helaas destijds vlak na opgeven geblesseerd geraakt. Dus sinds begin november niet meer gelopen. Plus gisteren een astmatische aanval, dankzij de buren. Stoken vervuild hout, met behoorlijk rook en stankoverlast

Dus helaas ook aantal stukken gewandeld. Maar genoten van de prachtige omgeving

En trots op mijn jongens. Normaal ren ik met ze alleen en nu ineens moesten ze apart van elkaar lopen. Ook heeft Rush(bc) vandaag op geen enkele hond gereageerd, soms vindt hij vreemde honden erg spannend. Helemaal wanneer deze ook reactief zijn.

Maar gele lintjes blijven er voorlopig lekker aan. Merk toch dat de meesten er goed rekening mee houden.

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 16:13

Heerlijk, genieten.
Minder van je voorbereiding en de astmatische aanval. Vervelend zo'n terugkerend probleem.

Hier bereikbare dienst dus kon niet naar de nnt

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:09

Ook wij hebben enorm genoten van de Natte Neuzen Kerst Trail!‍
Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:34

horsii schreef:
Heerlijk, genieten.
Minder van je voorbereiding en de astmatische aanval. Vervelend zo'n terugkerend probleem.

Hier bereikbare dienst dus kon niet naar de nnt

Oh jammer!

We zijn er met aantal buren mee bezig, zijn meer met gezondheidsklachten door de rook en stank. Geen idee wat de overburen er allemaal ingooien, maar het ruikt ook erg chemisch
judenjul schreef:

[ Afbeelding ]

Ah jullie hebben ons nog ingehaald vandaag :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:00

judenjul schreef:
[ Afbeelding ]

Oooh wat leuk! De begeleider bij de relay zei al dat iemand met een rendiermuts had gerend, dus je was opgevallen haha!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 20:14

Ah, nu heb ik toch fomo :D
Wat leuk dat het weer zo geslaagd was voor iedereen!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:17

Zo gelijk weer ingeschreven voor de volgende nnt.

Smaak te pakken :D deze keer alleen met beide jongens.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:39

Wij hebben ook ingeschreven voor Montferland *\o/*

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:24

Leuk, ik ook. Wat gaan jullie doen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:51

Zou kunnen dat ik jullie ook gezien heb Daghara! Leuk dat jullie genoten hebben en dat je ook naar Montferland gaat!

Ziet er super uit Judenjul! Wat een leuke hoed :))

Wij zijn er ook weer bij in Montferland! Wij gaan de 10 doen (met evt een lusje extra).

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:12

Leo schreef:
Zou kunnen dat ik jullie ook gezien heb Daghara! Leuk dat jullie genoten hebben en dat je ook naar Montferland gaat!

Ziet er super uit Judenjul! Wat een leuke hoed :))

Wij zijn er ook weer bij in Montferland! Wij gaan de 10 doen (met evt een lusje extra).

Ja volgens mij heb ik jullie ook gezien.

Ik ga ook de 10 km doen, de 7e. Denk wel afwisselend met wandelen. Want ben geëindigd destijds met blessure richting de 6.5 km.

Vriend gaat in Montferland niet mee, dus ik ga alleen met beide jongens.

Maar goed we hebben nog een dikke maand om te oefenen :D donderdagochtend gaan we weer een rondje

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 22:27

Goed bezig allebei!
Leo, fijn die lusjes. Kun je gewoon onderweg bepalen wat je gaat doen.

Jij hebt een working kelpie toch, Dagahra? Mijne is een kruising, ik vind het zulke leuke honden.

Ik moet weer vroeg op pad. We doen de 20-25 en de laatste start is 08:45u. Ik moet er ruim 1,5 uur voor rijden :+ Misschien toch een hotelletje.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 05:49

Lisitano schreef:
Leuk, ik ook. Wat gaan jullie doen?

Hopelijk de 15, nog flink trainen