Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:16

Mossel schreef:
Dan nogmaals de vraag, wat is het nut van het hele verplichte chippen en registreren gebeuren dan? Om in het asiel er pas achter te komen dat het een baas heeft en de baas maar moet gaan betalen omdat hun niet willen investeren in een goeie chipreader?!

Verander dat willen maar in kunnen, ze moeten rondkomen van donaties he. Ongetwijfeld dat ze zo'n reader WILLEN kopen, maar het moet ook uit kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:16

Chippen doe je zodat mensen weten dat de kat van jou is. Zodat je gebeld kan worden als jou kat platgereden is en je je niet hoeft af te vragen waar hij is. Of als hij weg is en ergens binnen gebracht word. Of zoals nu, in het asiel zit en zij weten waar de kat thuis hoort. Chippen is alleen maar bedoeld om de eigenaar op te kunnen sporen en dat is precies waarvoor het hier gebruikt is.
Sommige katten komen na jaren nog thuis omdat ze ergens gevonden worden en gelukkig een chip hebben.
Die dingen zijn niet bedoeld om kosten voor de eigenaar te besparen.

Dat ze de kat kosteloos terug hadden kunnen geven vind ik ook, en dat heb ik in dit topic al meerdere malen aangegeven. Dat is het enige waar het mis gaat qua handelswijze vind ik. Verder valt het asiel en de dierenambulance helemaal niets te verwijten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:17

Er is 1 keer telefonisch contact geweest. Als je dan iemand treft die vasthoud aan de regels van het asiel, dan schiet het niet op. TS heeft toen als reactie gegeven dan beter op te hangen.

Daarna is er geen contact meer geweest. Ook niet met een andere medewerker.

Dus er is weinig kans geweest om vanuit het asiel te overleggen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:17

Dat is een discussie waar ik me niet mee ga bemoeien :D

De vraag was wat het nut van een chip is, dat de baas gevonden kan worden en weer naar huis toe kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:18

Mossel schreef:
Babsiej schreef:
Dat de baas opgespoord kan worden en weer naar huis kan :)

Tegen een geld bedrag waar de eigenaar niet om gevraagd heeft

de buren, dierenambulance en het asiel hebben ook niet om de kat van TS gevraagd..

Cowboy55

Nessa schreef:
Er is 1 keer telefonisch contact geweest. Als je dan iemand treft die vasthoud aan de regels van het asiel, dan schiet het niet op. TS heeft toen als reactie gegeven dan beter op te hangen.

Er is ook een mail gestuurd.

Kuggur

Mossel schreef:
[
* ouwehoeren

Dan nogmaals de vraag, wat is het nut van het hele verplichte chippen en registreren gebeuren dan? Om in het asiel er pas achter te komen dat het een baas heeft en de baas maar moet gaan betalen omdat hun niet willen investeren in een goeie chipreader?!

Grappig, een ander op de vingertjes tikken, en zelf een pijnlijke grammaticale fout maken...
" hun willen niet investeren".... :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:19

Cowboy55 schreef:
dees_daan schreef:
<KNIP>

Die chipreaders zijn echt ontzettend duur, daarnaast 9 van de 10 keer niet nodig dus voor een dierenambulance is het beter om dat geld ergens in te investeren waar ze ook echt regelmatig gebruik van maken.<KNIP>

Prima. Maak die keuze.....maar maak een ander dan niet tot financieel slachtoffer van die keuze!

Zeg dan gewoon: "Sorry, we hebben een fout gemaakt, we hadden je kat niet mee moeten nemen. Hier is ie kostenloos terug. Hadden we de financiele middelen gehad om een goeide reader aan te schaffen dan hadden we hem niet eens meegenomen, maar helaas zijn onze middelen beperkt."

Dan heb je een tevreden klant en wellicht zelf een donateur.

EDIT: teipvoud

Ja als TS nou gewoon naar het asiel toe gaat om haar kat op te halen dan is de kans groot dat ze hem na een goed gesprek alsnog kosteloos meekrijgt, ga daar het gesprek aan face to face. Dat communiceert zoveel makkelijker. Degene die ze nu gesproken heeft hanteert gewoon de standaard procedure en heeft ongetwijfeld niet de permissies om van die procedure te mogen afwijken.

Cowboy55

dees_daan schreef:
Mossel schreef:

de buren, dierenambulance en het asiel hebben ook niet om de kat van TS gevraagd..

Dan hadden de buren de kat beter niet kunnen lokken met voer en had de dierenambulance het beest niet zomaar mee moeten nemen.

Jaime_

Cowboy55 schreef:
Nessa schreef:

Die misschien nog niet gelezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:20

Mossel schreef:
Babsiej schreef:
Dat de baas opgespoord kan worden en weer naar huis kan :)

Voor een eigenaar die blij is als zijn dier gevonden is en zijn verantwoordelijkheid neemt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:21

dees_daan schreef:
Chippen doe je zodat mensen weten dat de kat van jou is. Zodat je gebeld kan worden als jou kat platgereden is en je je niet hoeft af te vragen waar hij is. Of als hij weg is en ergens binnen gebracht word. Of zoals nu, in het asiel zit en zij weten waar de kat thuis hoort. Chippen is alleen maar bedoeld om de eigenaar op te kunnen sporen en dat is precies waarvoor het hier gebruikt is.
Sommige katten komen na jaren nog thuis omdat ze ergens gevonden worden en gelukkig een chip hebben.
Die dingen zijn niet bedoeld om kosten voor de eigenaar te besparen.

Dat ze de kat kosteloos terug hadden kunnen geven vind ik ook, en dat heb ik in dit topic al meerdere malen aangegeven. Dat is het enige waar het mis gaat qua handelswijze vind ik. Verder valt het asiel en de dierenambulance helemaal niets te verwijten.

Precies, en TS mag als eigenaar wel wat meer moeite doen om haar kat kosteloos terug te krijgen, ook al heeft ze zelf niet voor de situatie gekozen, ze is wel verantwoordelijk voor haar kat.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:21

Jaime_ schreef:
Mossel schreef:

Verander dat willen maar in kunnen, ze moeten rondkomen van donaties he. Ongetwijfeld dat ze zo'n reader WILLEN kopen, maar het moet ook uit kunnen.

Waar een wil is, is een weg. Ik ben zelf vrijwilliger geweest in een dierenasiel, en mijn ervaring is dat als ze echt iets willen ze het ook prima voor elkaar krijgen :)

Ik zie gewoon niet in waarom ik mijn niet gechipte kat zou moeten chippen zodat de dierenambulance hem mee kan nemen om mij vervolgens te bellen dat ik de kat voor een x bedrag op mag halen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:22

Volgens mij is alles inmiddels al diverse malen gezegd. Ik ben ontzettend benieuwd wat de reactie van het asiel is op de mail van TS.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:22

Anoniem schreef:
Mossel schreef:

Voor een eigenaar die blij is als zijn dier gevonden is en zijn verantwoordelijkheid neemt.

Het dier was niet kwijt tot ze hem 3 dagen geleden vingen!! Het werd 2 weken geleden enkel minder gezien omdat ze de kat begonnen te voeren, dan zou die van mij ook niet meer thuis komen
Laatst bijgewerkt door Mossel op 12-01-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:23

Jaime_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Die misschien nog niet gelezen is.

Ook onder het motto: het zijn vrijwilligers en ze kunnen niet beter en je mag blij zijn dat ze vrijwillig de plank mis slaan hun best doen?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 12-01-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:23

Cowboy55 schreef:
Dan hadden de buren de kat beter niet kunnen lokken met voer en had de dierenambulance het beest niet zomaar mee moeten nemen.

Hoe goed kan een kat ruiken denk je? De kat wás daar al, anders had hij het voer nooit kunnen ruiken. Of denk je dat ze een bakje blikvoer van kilometers afstand kunnen ruiken? Dat voer stond er om hem de kooi in te krijgen, die dingen staan altijd overdekt als die mogelijkheid er is (in een schuur bijv.) Dus het is onmogelijk dat hij dit vanaf TS haar erf heeft geroken.
Eten is neergezet omdat de kat daar was, niet andersom.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:25

dees_daan schreef:
Cowboy55 schreef:

Hoe goed kan een kat ruiken denk je? De kat wás daar al, anders had hij het voer nooit kunnen ruiken. Of denk je dat ze een bakje blikvoer van kilometers afstand kunnen ruiken? Dat voer stond er om hem de kooi in te krijgen, die dingen staan altijd overdekt als die mogelijkheid er is (in een schuur bijv.) Dus het is onmogelijk dat hij dit vanaf TS haar erf heeft geroken.

Als je het hele topic had gelezen dan had je geweten dat de kat van TS terecht is gekomen in een 'razzia' op echte zwerfkatten en dat de kat van TS slechts bijvangst was. Wat het nog idioter maakt dat zij moet betalen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:27

Cowboy55 schreef:
Ook onder het motto: het zijn vrijwilligers en ze kunnen niet beter en je mag blij zijn dat ze vrijwillig de plank mis slaan hun best doen?

Je hebt wel veel respect he voor mensen die hun vrije tijd hier in steken #)

Als je een mail stuurt heb je gewoon niet de zekerheid dat die juist is ontvangen of gelezen is door de betreffende partij, vind je je mailtje dus belangrijk kan je er best een telefoontje achteraan wagen om ze te attenderen op die mail.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:27

Anoniem schreef:
Dorine92 schreef:
Als aanvulling op de moderatoropmerking hierbij van mij het verzoek om geen onbeschofte pb's te sturen. Het topic zelf gaat prima wat mij betreft maar ik heb bijvoorbeeld een pb ontvangen die begon met "Mens je bent een achtelijke trut vol van je zelf ..." Dat is niet netjes en niet nodig.

Ik heb dit bericht even getemd. Iedereen die niet aan de regels van dit topic voldeed is reeds aangesproken. Daarnaast is er gevraagd niet op de man te spelen. Dit vind ik niet netjes. Bokt lost dit achter de schermen op. Niet nodig deze bokkersnaam openbaar te maken. Een simpele opmerking als wil men mij geen pb met haat sturen is voldoende. Misschien met uitleg dat dit reeds voorgekomen is. Namen hierbij zijn niet nodig.

Want het is natuurlijk wel netjes en nodig om iemand zo te behandelen en toe te spreken via pb? Het is onbegrijpelijk hoe ver jij gaat om je gelijk te halen, en om de ts in gebreke te kunnen stellen.
Werkelijk onbegrijpelijk.

Ts ik zou ook afwachten op reactie van het asiel. Beter eventjes wachten en alles zwart op wit hebben. Dan alles gehaast doen en vervolgens geen bewijs van hun acties hebben.
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-01-18 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd uit quote

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:28

Cowboy55 schreef:
Als je het hele topic had gelezen dan had je geweten dat de kat van TS terecht is gekomen in een 'razzia' op echte zwerfkatten en dat de kat van TS slechts bijvangst was. Wat het nog idioter maakt dat zij moet betalen.

Als jij het hele topic gelezen had, dan had je geweten dat de TS heeft ontkracht dat het een razzia op zwerfkatten was. Maar dat de actie specifiek op haar kat was gericht na aanleiding van een melding die haar buren hebben gedaan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:29

Als die vrijwilligers alleen werken voor hun eigen goede gevoel en het blijkbaar geen bal kan schelen dat hun tijdverdrijf andere mensen op kosten jaagt, dan zijn ze gewoon egoïstische mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:30

Cowboy55 schreef:
dees_daan schreef:

Een razzia.. hoe bekrompen wil je het hebben. Ze zorgen er voor dat er straks geen overschot aan wilde katten is in (gebieden in) Nederland. Best een goed idee lijkt mij.
Je spreekt jezelf hier ook in tegen want eerst beweer je dat de kat gelokt is met voer, en nu is hij bijvangst.. dan is hij dus niet gelokt.
TS heeft overigens zelf al aangegeven dat de buren gebeld hebben voor haar kat omdat ze dachten dat het weer een zwerver was. Bijvangst is hij dus niet want het doel was de volgende zwerver.. alleen bleek het achteraf geen zwerver.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:30

Jaime_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Als jij het hele topic gelezen had, dan had je geweten dat de TS heeft ontkracht dat het een razzia op zwerfkatten was. Maar dat de actie specifiek op haar kat was gericht na aanleiding van een melding die haar buren hebben gedaan.

De quote van de TS
de kat van TS was inderdaad geen bijvangst
Dorine92 schreef:
Het asiel kan er wél wat aan doen dat de kat de vangkooi in is gelopen. Ze hebben de kat er namelijk zelf in gepropt. Het is niet dat ie toevallig met een groepje katten per ongeluk gevangen is. De kooi is heel specifiek precies voor mijn kat neergezet. De kat is in een nauwe ruimte gaan zitten begreep ik. Waar ze vervolgens de kooi pal voor gezet hebben met de intentie precies deze kat te vangen. Dus de kat is er zeker niet per ongeluk in gewandeld

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:33

Jaime_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Je hebt wel veel respect he voor mensen die hun vrije tijd hier in steken #)

<KNIP>

Pardon?! Deze opmerking was van jou, toch?

Op de dierenambulance rijden vrijwilligers hè. Niet om het 1 of ander, maar veel van deze vrijwilligers zijn afgekeurd voor de gewone arbeidsmarkt, laag of niet opgeleid enz, wat ze wel hebben is een heel groot hart voor dieren en het is geweldig dat zij zich op vrijwillige basis voor de dieren inzetten.
Je kan de vrijwilligers van de dierenambulance niet teveel kwalijk nemen, dat vind ik nogal belachelijk.

Het alleenrecht van het beledigen van mensen ligt bij jou?