Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:43

Het begint toch echt al heel erg mooi te worden Mioux. Ben benieuwd hoe het er uit ziet als hij klaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:02

Bactopur := ...........gaat daar niet ook heel je filter van op de flos?

Nieuwe kast delen zien er strak uit. Is dat een schuifsysteem?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:22

nee hoor gloa, je haalt dingen even uit je filter, erna even actieve kool en klaar ;) dat is een schuif systeem inderdaad

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:41

Goeiemorgen!!

De plantjes en de slakken groeien gestaag door, terwijl ik de kleine bak zo optimaal mogelijk probeer te houden..
Aangezien ik het water vaak ververs had ik bedacht om wat turf in het filter te doen vanwege de ph waarde.
Maar de dag erna zag ik een hoop zwaarddragers met geknepen vinnen.. dus gelijk die turf eruit gehaald en nu lijken ze weer verbeterd.
Nu heb ik er genoeg hoor, maar het is ook zo sneu als ze nu ineens het loodje leggen door mijn briljante actie.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:42

Goedemorgen :)

Ik snap wat je bedoeld hoor! Dat het er veel zijn wil niet betekenen dat ze tot proefdieren bestempeld hoeven te worden :) Maar zo laag hoeft de pH voor zwaarddragers toch niet?

Hier na de nieuwe inrichting ruzie met de slakken. Stomme beesten ploegen de pogostemon helferi telkens uit de grond, kan ik het weer terug plaatsen :')

Mooie website trouwens: http://www.seriouslyfish.com
Tik de Latijnse naam in van de vis en je krijgt een hele bladzijde vol info! Erg handig om te kijken of je huidige bestand bij elkaar past en/of nieuwe vissen bij je bestand passen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:46

Dat zou wel een beetje jammer zijn inderdaad, als een goedbedoelde actie je je vissen kost. :P

En pipo vroeg wat we voerden toch? Als basis standaard vlokvoer en tabletten van Sera, met daar bij komkommer, zo nu en dan diepvries muggenlarven (de truttebellen hier willen alleen de rode eten als het uit de diepvries komt, de rest alten ze gewoon liggen), bij zomerdag levende muggenlarven en regelmatig een stukje vlees. Meestal muis, erg grappig om te zien hoe die onschuldig ogende garnalen, visjes en slkken zich op zo'n halve muis storten. :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:56

Hee dank je wel voor je antwoord.
Muizen zat.. mijn katten hadden er vanmorgen ook weer 2 neergelegd voor ons. Knip je die dan door ofzo? iew :D
Moet wel lachen dat je ook zelf muggenlarven vangt.
Maar geen gedroogde zooi?? Ik vond de prijzen namelijk erg aantrekkelijk.
Trouwens ook voor schildpadden die kreeftjes en zo.
https://voervoorvis.nl/aquarium-visvoer ... gd-visvoer
vind m echt niet duur. Mijn vrindin wil dus die zijderupsen proberen voor haar schildpadden. Ga dus wel wat bestellen om te proberen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:01

Nah.. het zal wel loslopen.. ze zwemmen alweer lekker rond.. :D

Hier krijgen de vissen vlokken, gedroogde muggelarven, tabimin tabletten en pleco tabletten.. alles afgewisseld met elkaar.
Verder heel soms een plakje komkommer of een plakje rauwe aardappel (eigenlijk voor de pleco).. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:17

Ik voer tetra guppy, sera tropical, alggranulaat, bevroren bloedwormen, brandnetelbladeren en ben van plan om eiken/beukenbladeren te voeren.

Julius, dan ben ik erg benieuwd naar hoe je die muis voert! Een volwassen muis/pinkies?

Nog goedkoper is http://www.vivani-fishfood.nl/welkom, heb hier goede ervaringen mee en de prijzen zijn heerlijk! Alles in bulk :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:36

Wow.. ik kan door mijn aquarium heen kijken.. en dan bedoel ik van de korte zijde naar de korte zijde.. *\o/*
Eerder ging hier een wat wit/groene gloed in het water, maar nu is hij praktisch helder!
Morgen weer wat plantenvoeding en bacteriën erin.. ben benieuwd of het helder blijft.

Volgende week nog even een oppervlakte skimmer erin hangen en de ph wat naar beneden halen, en dan kunnen misschien(!!) volgend weekend de eerste visjes erin.. :o

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:23

Ja, de muizen die hier in de vallen lopen of die de katten voor de deur leggen worden gevild, ontdaan van de ingewanden en dan in de vriezer of meteen het aquarium in. Wel even doorknippen inderdaad omdat ik niet veel vis meer heb. Toen de krabben nog leefden was het helemaal mooi, liep er zo'n klein krabje met een achterpoot door het paludarium, op zoek naar een goed plekje om het op te eten. :')

Gedroogd eten de vissen hier niet, dat eindigt allemaal in het filter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:39

Lekker klusje :P
Alles wat hier blijft liggen (en dat is niet veel met guppen..) dan gaan de slakken erop af. Helaas kwam ik er vandaag ook achter dat de slakken ook genieten van de Pogostemon helferi -.-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:48

Nou inderdaad.. ieuw.. :r

Balen zeg.. je plant heeft het maar zwaar!
Ik vind hem erg mooi om te zien.. maar blijkbaar is hij ook erg lekker.. weet niet of dat nu zo handig is..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:46

Net mijn slakken betrapt op onzedelijke praktijken..
Heb ze er dus toch maar uit gehaald, anders heb ik straks een heel legioen.. :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 05:52

haha, ze mogen ook niks bij jou ;)

Denk niet dat ik t werk wil hebben van die muizen te onleden. Dan geef ik wel een stukje van het hondenvoer. Ik geef versvlees namelijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:10

Maar je kunt dus gewoon een stukje vlees aan je garnalen voeren? hihi dan kijk je er toch even ander tegen aan als je hand binnen 5 tellen onder de garnalen zit als je deze in het aquarium steekt :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:36

weet niet, ze zitten wel mee te smullen van de rode bloedworm.
En om mijn hand zit nog een velletje haha. heb guppen, geen piranja's :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:38

LED verlichting is dus een aanrader. :D Zal eens kijken of dat ook iets is voor onze bak.

Wow Casarell, je Algje is echt een plaatje <3

Ik voer vlokken, pleca tabletten, gedroogde muggenlarven en van Tetra Delica Fresh pekelkreeftjes & bloedwormen.

Heb het voorzichtig bij mijn vriend laten vallen dat ik misschien wel een tweede bak wil. Als ik deze bak weer mooi aan het draaien krijg met de planten, mag ik er eens over na gaan denken van hem. Met vissen lijkt hij toch makkelijker in te stemmen dan met nóg een paard of hond... :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:47

hahaha hoe zou dat nu komen denk je??? Succes dan maar. wel showen he

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:32

Oh...maar als het me lukt om een geldboompje te kweken, mag nog een paard of hond ook wel hoor... :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:51

hihi wat heb ik t dan goed, met mn 8 honden, 6 katten 3 (bijna 4 ) paarden 2 varkentjes en 3 bakkies water en 6 papegaaien.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:57

Nou, vandaag op vissenjacht geweest.

Ik heb in de grote bak (1 m) en stuk of 15 garnalen gezet uit mijn kleine bak (60 cm) (zat toch al tegen overbevolking aan en dat gaat in deze bak nog wel even duren) en de ancistrus. Die laatste zat toch alleen maar in de kleine ivm opeetgevaar van mijn axo's dus nu deze weg zin kan hij mooi weer terug!

Verder heb ik voor de kleine bak 6 panda corydoras gekocht en voor de grote 10 leopard corydora's. We laten nu even de visjes wennen en dan willen we voor de grote bak nog bovenvisjes kopen. We twijfelen aan bijlzalmpjes (en dan de marmer-versie)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:06

Ik was laatst zo blij dat ik van mijn Kersebuiken af was.. Zit gisteravond voor m'n bak.. En ja hoor, een kersebuikbaby komt tevoorschijn. := Ik dacht er echt van af te zijn _O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:48

haha gefopt!!!

Ik heb alle 3 de bakken net ververst. Ga vanmiddag op vakantie voor een weekje (ziekenhuis) dus even in het vooruit werken. Wel veel werk zo achter elkaar haha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:46

Hier gebeurd er momenteel weinig, behalve dat ik slakken aan het elimineren ben..

Ben er wel achter gekomen dat mijn verwarming het niet doet -:(-
Alleen moet ik nu gaan bedenken hoe ik er achter kom waar het probleem zit.. in de thermostaat of in het filterpot (verwarmingselement zelf)..