Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:03

fransje23 schreef:
quera schreef:
Je snapt m'n punt toch :roll:

Omdat ik heelveel katten ken die dus wel overlast veroorzaken. Maar van wie die katten zijn.. Geen idee :=

Tuurlijk snapte ik je punt maar vond het zo een mooi inkoppertje :D :+ :Y)

Ik weet van vrijwel alle katten uit de buurt bij welk huis ze horen en vaak ook wie daar woont. Ik doe daar niet veel moeite voor maar ik wel gewoon een stukje sociale betrokkenheid valt onder de noemer: samenleving.
Net als dat je in de gaten houd of die bejaarde buurvrouw haar gordijnen wel open heeft etc. Woon in een appartement en midden in een woonwijk dus ook nog eens best veel buren. :)

Alleen was deze al eerder benoemd ;)

Ik weet hier toevallig wie mijn naaste buren zijn maar verder :( ik woon nu in een echte aso buurt en wil mijn verdere buurtbewoners niet eens kennen. Dat is ook 1 van de redenen waarom wij gaan verhuizen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:06

Ayasha schreef:
Ach als al die katten eens zo braaf waren als hier beweerd werd... ( maar honden zijn wel allemaal gevaarlijke monsters _O-) dan was dit topic sowieso overbodig. :D

Dit topic is sowieso overbodig want ik gok dat niemand elkaar ook maar ergens van overtuigd. Maar het is wel een leuk tijdverdrijf :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:09

quera schreef:
Ik weet hier toevallig wie mijn naaste buren zijn maar verder :( ik woon nu in een echte aso buurt en wil mijn verdere buurtbewoners niet eens kennen. Dat is ook 1 van de redenen waarom wij gaan verhuizen.

Je niet thuis voelen in een buurt, want dat lijkt het mij als je niet eens contact wil hebben met buurtbewoners, is zeker een goede reden om te verhuizen :j
Denk ook dat het wonen in een buurt waar je je niet echt thuis voelt aanleiding geeft tot het meer last hebben van o.a. katten in je tuin. Het is het cumulatief van alles bij elkaar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:21

fransje23 schreef:
quera schreef:

Je niet thuis voelen in een buurt, want dat lijkt het mij als je niet eens contact wil hebben met buurtbewoners, is zeker een goede reden om te verhuizen :j
Denk ook dat het wonen in een buurt waar je je niet echt thuis voelt aanleiding geeft tot het meer last hebben van o.a. katten in je tuin. Het is het cumulatief van alles bij elkaar.

O in mijn buurt hebben we alleen flats en dus amper tuinen. Bij mijn ouders in de wijk is veel overlast.

En niet thuis voelen heeft meer te maken met dat ik mensen in mijn flat heb wonen die of illegaal zijn, of illegale bezigheden hebben of gewoon vervelend aanwezig zijn.
Ik ga verhuizen naar de wijk waar m'n ouders wonen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:27

Sinds maandag mag een van mijn katten naar buiten met alle gevolgen van dien

In de ochtend lucht ik mijn slaapkamer, katten mogen daar niet in maar ik sluit de deur niet goed.
Lotus verdwijnt via mijn dakraam en springt ruim 13 meter naar beneden.

Garfield zit op mijn bed en kijkt naar het raam ik weet al hoe laat het is, Poky en Nora durven mijn kamer niet in.

Maandag hele dag geen Lotus
Maandag-nacht geen Lotus

Ik heb de portiekdeur open gelaten als goed is ruikt ze mijn geur.

Di-ochtend ik kijk bij mijn voordeur en in de portiek zit Lotus met een dikke staart... nog nooit aan de voorkant op straat geweest

Mijn beslissing staat vast Lotus mag naar buiten liever dood langs de weg dan nog 10x van dak afspringen.
Alleen ik bepaal wanneer ze binnen kan komen en dat moet ze nog leren
Als Garfield wil mag hij van de zomer mee naar buiten

Pooky mijn dove en en stomme kat en Nora mijn hele bange raskat blijven voor altijd binnen

Lisitano

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:04

Ik snap eigenlijk ook niet dat mensen in een apartement een boerderijkat nemen. Dan komt het argument dat de kat niet binnen kan want het is een boerderijkat.
Noem dan of de echte reden, namelijk dat het wel makkelijk is, of dat je vindt dat ze hele dagen buiten horen. Of houd rekening met je woonsituatie en kies daar de kat bij.

Ik geloof dat argument niet zo.
Bij een boerderijkat kun je er vanuit gaan dat die binnen in een apartement niet genoeg uitdaging gaat vinden. Een asielkat waarvan bekend is of een pluizige raskat is al meer kans op een beter leven binnen.

Dat is net zoiets als een Belg veulen kopen, hopende dat het uitgroeit tot een dressuurcrack.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:53

[/quote]

Wat een gezelligheid weer zeg := Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Jij wilt je dieren geen enkele mogelijkheid geven tot overlast veroorzaken, en neemt daar je maatregelen al voor.
Ik wil mijn dier de kans geven om lekker vrij rond te struinen, mocht ie dan overlast veroorzaken, neem ik dan maatregelen. Maar ik ga er niet vanuit dat hij overlast veroorzaakt (anders zou ik hem niet vrolijk rond laten huppelen). Heb dan ook nog nooit klachten gehad over mijn kat.[/quote]
ben het helemaal met je eens :)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:54

Ik vind het een foute aanname te denken dat buitenkatten hele dagen buiten zijn en alleen thuis komen eten. Die van mij komen net zovaak buiten als dat ze binnen zijn in ieder geval....

En in mijn buurt, ookal vinden sommige van jullie dit moeilijk aan te nemen, hebben ze met mijn katten geen probleem. Ze weten welke katten er bij mij horen en zijn zelfs blij dat ik de zwerfer ook heb laten helpen.
Hoe moeilijk dan ook te geloven er zijn buurten waar gepraat wordt met elkaar.

Verder vind ik het heel vervelend dat er mensen zijn die last van oa katten hebben.
Veel sterkte ermee.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:03

Maar Will65 als jij nieuwe buren krijgt en die hebben wel last van jouw katten, ga je ze dan bij je houden?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:09

Willl65 schreef:
Ik vind het een foute aanname te denken dat buitenkatten hele dagen buiten zijn en alleen thuis komen eten. Die van mij komen net zovaak buiten als dat ze binnen zijn in ieder geval....

En in mijn buurt, ookal vinden sommige van jullie dit moeilijk aan te nemen, hebben ze met mijn katten geen probleem. Ze weten welke katten er bij mij horen en zijn zelfs blij dat ik de zwerfer ook heb laten helpen.
Hoe moeilijk dan ook te geloven er zijn buurten waar gepraat wordt met elkaar.

Verder vind ik het heel vervelend dat er mensen zijn die last van oa katten hebben.
Veel sterkte ermee.

ja buitenkatten moeten ook naar binnen kunnen als ze dat willen. daarom hebben sommige mensen ook een kattenluikje! :)*

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:11

Ceriadwen schreef:
Maar Will65 als jij nieuwe buren krijgt en die hebben wel last van jouw katten, ga je ze dan bij je houden?

zou ik niet doen het zijn toch dan mijn katten en die hebben recht om te lopen waar ze willen dus dan maar pech voor de buren zou ik zeggen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:12

Veertje11 schreef:
Ceriadwen schreef:

zou ik niet doen het zijn toch dan mijn katten en die hebben recht om te lopen waar ze willen dus dan maar pech voor de buren zou ik zeggen

Nee dat hebben ze niet want in mijn tuin zwaai ik de plak en daar zijn katten van eigenaren met jouw mentaliteit niet welkom.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:17

Veertje11 schreef:
Ceriadwen schreef:

Alhoewel mijn kat ook een buitenkat is ben ik het hier niet mee eens. Als je buren er last van hebben vind ik wel dat het aan de eigenaar is om maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat de kat de buren niet meer tot last is, of desnoods overleg je met je buren om samen tot een oplossing te komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:19

Veertje11 schreef:
Ceriadwen schreef:

Het zijn mijn honden en die hebben het recht om op mijn eigen terrein rond te lopen en te doen wat ze willen, dus pech voor de kat en de eigenaren zoals jij zou ik zeggen.

Als ik dat over mijn hart zou verkrijgen dan

Hier gaat dus grotendeels de discussie over, waar volgens mij de meeste het over eens zijn. ALS er overlast is van een kat is het niet alleen het probleem van degene waar de overlast veroorzaakt wordt, maar zeker ook van de eigenaar van de kat. Volgens mij heeft Will65 dat al eens gemeld, als ik me niet vergis?

EDIT: Het enige verschil is er tussen de mensen die liever standaard katten alleen in eigen tuin zouden zouden zien en mensen die dat zouden doen als er overlast is van de kat. Er zijn er maar een paar die het niet boeit wat een ander voor overlast heeft van hun eigen dier.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 12-03-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:20

Veertje11 schreef:
Ceriadwen schreef:

En als die buren dan net als ik terriërs hebben die katten verscheuren, en een van jouw katten mag ik komen terugbrengen naar jou, helaas in 3 stukken?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:28

Ceriadwen schreef:

Ik heb net nieuwe buren die hebben het huis gekocht. Zij vinden mijn katten heel gezellig. Het eerste wat ik gedaan heb toen ze kwamen wonen is ze bekend maken met mijn katten.

Sterker nog, ik had die kant afgesloten en zij hebben hem open gemaakt.

Dus het is niet overal ellende en niet overal is een kat onwelkom *\o/*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:30

Lisitano schreef:
Ik snap eigenlijk ook niet dat mensen in een apartement een boerderijkat nemen. Dan komt het argument dat de kat niet binnen kan want het is een boerderijkat.
Noem dan of de echte reden, namelijk dat het wel makkelijk is, of dat je vindt dat ze hele dagen buiten horen. Of houd rekening met je woonsituatie en kies daar de kat bij.

Ik geloof dat argument niet zo.
Bij een boerderijkat kun je er vanuit gaan dat die binnen in een apartement niet genoeg uitdaging gaat vinden. Een asielkat waarvan bekend is of een pluizige raskat is al meer kans op een beter leven binnen.

Dat is net zoiets als een Belg veulen kopen, hopende dat het uitgroeit tot een dressuurcrack.

Doel je op mij :)

Moeder van mijn kat is een boerderijkat maar wel eentje die ook gewoon in huis komt hoor :j Mijn kat is in de huiskamer geboren, naast de de bank :D Maar hij heeft inderdaad wel ondernemende genen. Is geen enkel probleem aangezien ik toch vind dat katten los buiten horen te lopen. Niet dag en nacht maar een paar uur per dag is wel fijn. Ik wil geen 100% binnenkat, sterker nog ik denk dat ik dan helemaal geen kat zou nemen.. Maar gelukkig is dat in mijn situatie ook niet aan de orde.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:32

Willl65 schreef:
Ceriadwen schreef:

Ik heb net nieuwe buren die hebben het huis gekocht. Zij vinden mijn katten heel gezellig. Het eerste wat ik gedaan heb toen ze kwamen wonen is ze bekend maken met mijn katten.

Sterker nog, ik had die kant afgesloten en zij hebben hem open gemaakt.

Dus het is niet overal ellende en niet overal is een kat onwelkom *\o/*

Dat is de vraag toch niet? Stel dat je wel buren krijgt die last hebben van jouw katten, dat was de vraag.

Ik heb een kat die woont bij alle buren, die struint overal heen, gaat overal tegen het raam tikken om naar binnen te mogen, en die trut krijgt het ook nog voor elkaar ook om bij al mijn buren te mogen eten en slapen. Eens in de week komt ze een keer thuis. Het is een portret dat wil je niet weten!

Maar als ik nieuwe buren krijg ( die kans is enorm klein) en die willen dat niet, dan zal ik toch echt moeten zorgen dat mijn kat dat niet meer kan doen, dat vind ik mijn morele plicht.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:35

Veertje11 schreef:
Ceriadwen schreef:

En dat vind ik nou zo asociaal. Echt een mentaliteit, bah!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:38

Citaat:
En als die buren dan net als ik terriërs hebben die katten verscheuren, en een van jouw katten mag ik komen terugbrengen naar jou, helaas in 3 stukken?

Dan zou ik heel verdrietig zijn maar blij zijn dat je het fatsoen hebt mijn kat terug te brengen.
Zolang het in jou eigen tuin is gebeurt.... Kijk weet ik dat jij ze hebt en ik woon ernaast dan ga ik ervan uit dat we tot een oplossing komen voor er drama's gebeuren. Zou er bv voor zorgen dan dat mijn kat niet bij jou in de tuin kan komen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:42

Ceriadwen schreef:

Jouw snap ik echt niet. Ik geef je naar mijn eigen situatie eerlijk antwoord en dan zeg je dat het geen antwoord op je vraag is?

Dat is het wel degelijk.
Sorry hoor maar dat jij problemen heb met mensen die katten hebben betekent dat nog niet dat alle eigenare van binnen/buitenkatten niet in overleg tot een oplossing komen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:48

Will65, lees even terug.

Ten eerste heb ik zelf katten die buiten lopen, en ik heb GEEN problemen met mensen die hun katten buiten hebben lopen.

Wel heb ik problemen met mensen die hun verantwoording niet nemen, maar lees nog maar even op je gemak deze bladzijde terug.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:58

Oke sorry.... _/-\o_ ik ben al heel wat pagina's terug behoorlijk tegen een |o aangelopen omdat er maar een antwoord mogelijk mocht zijn.

Antwoord op je vraag, als mijn buren last van mijn katten zouden hebben rust ik niet voor we er beiden naar tevredenheid daar een oplossing voor hebben gevonden die niet te koste gaat van mijn buren, mijn katten ( die gek worden als ze niet naar buiten kunnen) en ons. Dus mijn best doen de katten uit haar. Tuin te houden. Je begrijpt echter wel vanaf het moment dat mijn buren dat niet zullen accepteren er van mijn kant af ook geen acceptatie meer zal zijn voor de eventuele overlast van die buren. Wat ik nu wel heb want anders had ik een hutje op de hei moeten gaan zitten.

Verdraagzaamheid komt van twee kanten ik maak van mijn achtertuin geen gevangenis maar ben zeker bereidt naar andere oplossingen te zoeken (afsluiten van een kant zodat kat niet naar hen kan)
Overigens hebben we bij verhuizen ook echt voor deze buurt gekozen. Waar 9 van de 10 mensen katten hebben die gewoon bij elkaar op visite komen.

Ik hoef echter nooit naar mijn katten op zoek te gaan als ik naar buiten loop zie ik ze altijd dus het valt gelukkig mee met hun terrein

Maar goed...als puntje bij paaltje komt.... Zal ik mijn verantwoording nemen. Ook als dat betekent dat we moeten gaan verhuizen naar een kat vriendelijke omgeving.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:10

Ceriadwen schreef:

zou ik niet doen het zijn toch dan mijn katten en die hebben recht om te lopen waar ze willen dus dan maar pech voor de buren zou ik zeggen[/quote]

En dat vind ik nou zo asociaal. Echt een mentaliteit, bah![/quote]
Oké je hebt wel gelijk maar mijn katten mogen toch ook buitenkomen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:59

Jep, maar dan graag in jouw tuin en niet in de mijne.