Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:05

haha ja dat soort spul krijgt de mijne ook echt niet in huis hoor, hihi!
Ik ga ook eens kijken naar lotgering, Gis heeft inmiddels één bakje smuldier op maar dan gooi ik er brokken doorheen, en dan vooral het onderste (poederige) uit de zak.

Van 't weekend wil ik eens kijken of Gis zich redt met een rauw ei, haha! Ach weet je hij is gewoon NIKS gewend, hij at in het begin alleen maar brokjes en koekjes, rawhide bot ging ook nog wel en dat was het dan. alles wat hij niet kende liet hij staan.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:14

@percy dat valt reuze mee. die van mij is 43 cm en krijgt een kilo per dag. de hind van mn ouders is 47 cm en heeeeel bewegelijk, die krijgt 2 kg per dag. we hebben vlees van lotgering, waarvan de basis waar alles inzit geloof 24 euro kost voor 18 kilo. wij zouden met een goede brok duurder uit zijn.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:43

En hier heeft het geijzeld...
Ik lag bijna plat op mijn snufferd toen ik net de honden uitliet.
Gisteren kreeg ik een filmpje van 1 van de dames die alle honden uit het asiel waar Lola vandaan komt fotografeerd om op de site te zetten.
Ze had een filmpje van de kennels en ook waar Lola toen woonde.
Heel even zie ik haarop het filmpje en ook daar wordt ze aan de kant gezet door andere honden en staat ze heel bescheiden achterin te kijken.
Ik word er verdrietig van, Lola vond het verschrikkelijk dat ze de geluiden van de blaffende honden hoorde.
Ze rolde zich met de rug naar me toe op dus ik heb het geluid maar voor haar uitgezet.
Triest hoor, en er zitten er nog zoooooveel.
En dat zijn dan nog de lucky ones.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:34

Hahaha, ik ben niet de enige die met dit weer niet op haar voeten kan blijven staan, vallen en dan 2 vrolijke honden bovenop je zodat je niet meer recht geraakt :+

Filmpjes, foto's, verhalen van honden die nog een warm plekje zoeken, heel verdrietig maar toch kan ik het niet laten om alles te volgen. Als onze "opa" er niet meer is (ik hoop wel dat we hem nog heel lang mogen houden) kies ik zeker een ander uit, deze keer een oudje.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:38

Hier is gelukkig nu niets meer gevallen.
Jonas krijgt wel regelmatig een rauw ei. Vind hij heerlijk! en schijnt ook goed te zijn voor de vacht.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:49

Ik meld me ook! :)
Wij hebben 2 Griekse hondjes in huis, die wij opvangen in Nederland totdat we een gezin voor ze hebben gevonden. En wij zijn dus nu ook opzoek :p Voor info Pb
Paspoortje:
Joey
Mix van labrador.
Heel lief en aanhankelijk! Speelt heel graag! Springt en huppelt als een konijn door het weiland :')
9 maanden.
Heeft een goed verleden. behalve dat hij is gedumpt met zijn broertjes en zusjes in een kartonnen doos.

Afbeelding

Pipo
Erg lief maar wel beetje bang vanwege zijn verleden.
Zijn spreekwoord is dan ook echt ' Ik wil wel maar ik durf niet'
Als hij je kent is hij super.
Hij is vanaf zijn geboorte tot zijn 10e week inelkaar geschopt door mannen.
Maar het is wel een schatje!

Afbeelding

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:49

_rosita_ schreef:
@percy dat valt reuze mee. die van mij is 43 cm en krijgt een kilo per dag. de hind van mn ouders is 47 cm en heeeeel bewegelijk, die krijgt 2 kg per dag. we hebben vlees van lotgering, waarvan de basis waar alles inzit geloof 24 euro kost voor 18 kilo. wij zouden met een goede brok duurder uit zijn.

Wow, da's veel... Op de verpakking van Carnibest staat dat je 30 gram per kilo hond moet aanhouden. Mijn kleintje krijgt dus 300 gram per dag (weegt 11 kg, maar is 15 en heeft dus wat minder nodig) en Noel krijgt 700 gram, terwijl hij 19kg weegt. Noel mag nog wat dikker worden, dus ik geef hem bij veel activiteit 1 kg per dag. Hij heeft een schofthoogte van 65cm.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:02

Zoeensep, wat een leuke beestjes!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:18

Leuk Zoeensep! Vooral Joey vind ik heel leuk!

_rosita_: dat vind ik ook wel erg veel. Die van mij weegt zelf 25 kilo en krijgt maar 500gr Lotgering kvv. Daarnaast krijgt hij dan nog wel een lamsrib/kippennek/etc. Hij blijft prima op gewicht! Nou schijnt lotgering wel wat 'vettiger' te zijn dan bijvoorbeeld carnibest, dus misschien ligt het daar ook een beetje aan. Toen ik carnibest voerde kreeg hij wel wat meer.

Hier gelukkig geen ijzel gevallen. Kon heerlijk wandelen met Trisco!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:35

Percy de zalmkoppen krijg ik gratis bij de visboer. Anders gooit hij ze toch weg.
En ik geef ze in de tuin. Want ze lopen de hele tuin door met die dingen en dan is binnen inderdaad niet handig.

Ik heb 3 honden en voer 500 gram per dag. Heb 2 jacks en een podenco. Ik vindt een kilo wel heel veel. Heb je dan een berner senner?
Overigens ben ik nu goedkoper uit dan met brok.
Scheelt niet veel. Maar scheelt niet veel hoor.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:58

@ gerban & Karmandi : Dankje :D

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:46

Zoeensep, ik ben echt blij dat er opvangadressen zijn in NL.
Wij hebben Lola rechtstreeks uit Spanje geadopteerd maar wel dan met een klein voorbehoud, we waren opvang met optie tot adoptie.
Maar we hebben haar op dag 2 al officieel geadopteerd, dat was nl toch de bedoeling en ze eet geen katten en daar ging het ons maar om!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:51

Mazzeltje Jaa ben er zelf ook blij om, maar wij kunnen ze zelf niet houden omdat we ook kat en paard hebben en dat is druk genoeg ;) Dus zijn we nog steeds opzoek. Een mevrouw had wel intresse maar wou Joey van 9 MAANDEN. En dan nogwel als waakhond terwijl ze 2 kinderen van 3 had.. En toen mailde ze af dat ze hem te 'lief' vond. tjaa valt te verwachten van een 'pup' :')

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:52

Ff spammen...
Mijn spaanse schone en mijn oude lobbes in een huiskamer concert:

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:58

Zoeensap, wij hebben nog 2 katten en 2 paarden en hebben ook 2 honden.
Gaat prima hier!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:00

_O- Misschien toch even op zangles sturen!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:01

Kaatjemuts...
Mijn honden vonden het geen mooi lied!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:26

Mazzeltje Jaa het zou ook kunnen lukken, maar we willen ook liever openblijven staan op honden op te vangen en dan een goed baasje zoeken dan ze houden, want dan word het te druk om dan weer een hondje in huis te nemen en daar weer een baasje te voor moeten zoeken ;)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:34

Zo is het, keuzes moet je maken in het leven!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:37

Ik denk dat ik dat niet zou kunnen hoor.
Ik zou me veel te veel hechten aan de honden.
Maar wel goed dat jullie het wel doen en kunnen.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:44

Ik kan het ook niet, we hebben tot vorig jaar kittens opgevangen (als pleeggezin), er zijn er in die enkele jaren veel geplaatst maar er zijn er ook veel gebleven ( :o 11 stuks). We zijn er dan maar met gestopt voor het helemaal uit de hand liep :D

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:11

Ik heb voor SOSstrays ook honden opgevangen, daar was Trisco er ook één van, maar die is blijven plakken, haha. Ik wil het wel weer gaan doen, maar dan pas als we wat meer ruimte en tijd ervoor hebben. Het kost toch een hele hoop energie om honden op te vangen...

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:32

Ik zou het niet kunnen denk ik, knap dat jullie dat wel kunnen! Vanochtend lekker 1,5 uur gelopen met Jonas en 2 vriendinnen van de cursus met hun honden. Heerlijk weer was het! Nu ligt hij KO op zijn kussen.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:40

Hahaha Dankje allemaal, Ik hecht me gelukkig niet heel snel en het is mijn moeders beslissing of we de hondjes houden of niet ';)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:07

Sorry dames daarin maakte ik een foutje. die van mij krijgt 1x een pond, die van mb ouders 2x een pond. kilos zpuden idd wel erg veel zijn!