Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:48

Heb je ze wel goed geintroduceerd? Want anders zou je er voor kunnen kiezen om de kleine even op een andere kamer te zetten als Willem binnen is. Als Willem buiten is de kleine op ontdekkingsreis door het huis laten gaan.
Ik kreeg van de DA de tip om ze met elkaar in 1 ruimte te laten eten als ze echt honger hebben. Ze hebben dan gemeenschappelijk belang, dat eten dus. Dit werkte bij mij heel erg goed en ze zitten nu vlak naast elkaar te eten. Staat alleen nog een waterbakje tussen. De oude kat krijgt eerst en dan de jonge. Als de oude krijgt wil ze nogweleens een brokje jatten uit dat bakje totdat hij zelf brokjes heeft. Er gebeurd dan niks, Beau reageert niet eens.
Het wordt pas ruzie en stress, als Jack achter Beau aan gaat rennen. Hij tikt dan ook de hele tijd tegen haar staart en achterpoten :') Zou ik ook niet leuk vinden :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:18

Zo gaat dat hier ook hoor: als er maar gemeenschappelijk belang is (lees: voer en aandacht) dan kunnen ze wel met elkaar. Maar doorgaans is die Stip een enorme etter tegenover onze Hartpatient: tikkertje spelen, worstelen, bespringen...Koshka is not amused :')

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:25

Ja dat samen eten werkte hier ook heel goed! Ik had ook een puber (kater) in huis en ook mijn oudere dames zagen een puber niet zo zitten ze moesten er niks van hebben (tot hij ouder was), echter tijdens het eten keken ze af en toe naar elkaar maar gebeurde er nooit wat....geen geblaas, gebrom of wat dan ook.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:26

Wat ook kan helpen trouwens: samen spelen :j
Dus jij gaat nr 1 vermaken met een touwtje o.i.d. en als nr 2 er dan bij komt kijken, betrek je die ook in het spel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:32

Nou dat ging hier dus laatste mis MM :+
Ik was met beau aan het spelen met haar bal en Jack wilde meespelen. Prima natuurlijk, maar Jack ging er met de bal van door en Beau werd echt woedend, buiten haar zelf leek ze wel :')
Dat is ook de enige keer dat ik ingegrepen heb tussen die twee, dit was ook het eerste echte gevecht. Meestal komt het niet verder dan wat achter elkaar aanrennen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:35

_O-
Je moet ook wel vóór het spelen de term 'samen spelen, samen delen' uitleggen natuurlijk :P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:46

Ja samen spelen is hier nog steeds geen succes ...tussen de zusters...al moet ik zeggen sinds mijn jonge kater overleden is dat ze wel meer toenadering zoeken naar elkaar, al moet ik zeggen dat ik ze 2 keer heb betrapt op elkaar veilig najagen...je weet wel dat om de hoek kijken, klaar in start positie, 3,2,1 en go en dan 2 sprongen maken richting de ander en dan toch maar de veilige weg kiezen...lol!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:49

Boompje1985 schreef:
Ja samen spelen is hier nog steeds geen succes ...tussen de zusters...al moet ik zeggen sinds mijn jonge kater overleden is dat ze wel meer toenadering zoeken naar elkaar, al moet ik zeggen dat ik ze 2 keer heb betrapt op elkaar veilig najagen...je weet wel dat om de hoek kijken, klaar in start positie, 3,2,1 en go en dan 2 sprongen maken richting de ander en dan toch maar de veilige weg kiezen...lol!!!

Ja dat doen ze hier ook! Wij hebben een schuifdeur tussen de kamer en de keuken en die staat altijd een stukje open. Dan zitten ze allebei aan een kant en eerst met de poten er onderdoor en dan ineens kiest 1 van de twee er voor om te voorschijn te springen.

Dit heeft Beau trouwens altijd heel erg leuk gevonden! Die ging ook altijd klaar zitten als mijn vriend thuiskwam van het werk. Zat ze net om het hoekje als hij dan door de deur kwam sprong ze ineens tevoorschijn :+ En haar gezicht tijdens het wachten was nog wel het leukst :j Mij de hele tijd verwachtingsvol aankijken. Ik kon haar dan ook altijd heel goed opfokken :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:32

Zo Jack is weer thuis en het is allemaal heel erg goed gegaan. Hij was wel heel erg van slag daar en zat te trillen als een rietje toen ik hem kwam halen. Maar nu thuis is hij bijna weer de oude :j Hij is wat rustig, maar hij is me al ontsnapt naar buiten en heeft ook al vlees van het aanrecht gepikt :oo
Hij is nu heel druk bezig met wassen, hij is ook vies en hij stinkt :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:34

Is wel een "normaal" bijverschijnsel van narcose: dat ze hun lichaamstemperatuur even niet op peil kunnen houden :j
Maar als hij al weer boevenstreken uithaalt, dan is er bijna niks meer aan t handje _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:34

Nee hoor, hij zit al weer achter Beau aan. Dacht die ligt de hele middag op schoot, maar hij is heel actief :+

Er kwam ook echt een reus van een Deense dog de wachtkamer binnen :oo Had echt nog nooit zo'n grote gezien. Dacht dat bij Jack zijn ogen er uit zouden ploppen :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:55

Leuk topic :D Wij hebben ook een aantal katten :)

Poeffie, kater (gecastreerd), is 16 jaar geworden en helaas een tijd terug overleden...
Afbeelding

Isis, 8 jaar, kattin (gesteriliseerd), uit het asiel gehaald als kitten
Afbeelding

Miro, 3 jaar, kater (gecastreerd), ook vanaf kitten in huis gehaald
Afbeelding

En onze laatste nieuwe aanwinst sinds drie dagen! Huch, kater, drie jaar (gecastreerd), stoere kerel met een klein hartje :) We hebben hem uit het asiel gehaald en hij
zit bij mijn vriend thuis, Huch heeft helaas kattenaids dus mag hij niet bij andere katten!
Afbeelding

Heeft iemand hier ervaring met een kat met kattenaids? Hij ziet er voor nu super uit en voelt zich helemaal prima, maar we weten niet goed hoe snel zo'n ziekte verloopt.. In het asiel met hun DA wel gepraat, hij kan gemakkelijk vijf jaar goed blijven, of het kan sneller gaan (of trager, laten we hopen!) Hoe dan ook hebben we sowieso geen spijt, het is echt een enorme schat :)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:05

Leuk topic! Ik heb thuis ook katten, op dit moment 7. Ik ga eind deze maand samenwonen en dan neem ik er 2 mee, Bokito (kruising maine coon) van 5 jaar, en Lui van 3 jaar.

Kattenaids heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:13

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar het is geloof ik wel zo dat ze zo weinig mogelijk stress moeten hebben is het niet?

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:37

Lui_ schreef:
Leuk topic! Ik heb thuis ook katten, op dit moment 7. Ik ga eind deze maand samenwonen en dan neem ik er 2 mee, Bokito (kruising maine coon) van 5 jaar, en Lui van 3 jaar.

Kattenaids heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.

Ik mag toch hopen voor jullie dat Bokito niet de streken heeft van de bekende Bokito :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:02

Leuk topic.
Ik ben ook gek op katten! Ook op honden trouwens, maar dat zit er niet in omdat mijn partner en ik allebei fulltime werken. Om die reden hebben we ook twee katjes, broer en zus. Twee ontzettende leuke en lieve katten. Maar helaas wel erg schuw naar vreemde mensen. Dat vind ik wel eens jammer.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:47

Pff, net terug van de dierenarts..

Snoetje had gevochten met een rode kater hier uit de buurt, daar heeft hij wel vaker wat mot mee (soms hebben ze wel eens een schrammetje), maar nu bloede het dus echt. Er lagen 2 kleine plasjes bloed op de oprit bij de buren, mijn vader heeft ze geprobeerd uit elkaar te halen. Niet heel handig voor mijn vader, want Snoetje greep uit reflex hem natuurlijk keihard terug, dus mijn vader kon een tetanus prik en antibiotica gaan halen.
Vervolgens had Snoetje een hele grote bebloede plek op zijn hals zitten, dus dat heb ik een beetje schoongemaakt en gekeken. Zat toch echt een echt rond gaatje, dus de dierenarts gebeld en er heen gegaan. Daar is hij verder ook nog even helemaal gecheckt, er zat ook nog een schram net naast zijn oog (wel in zijn oog zegmaar), gelukkig net er niet in anders was dat ook niet fijn geweest. Verder naast een schrammetje op zijn neus gelukkig niets. Hij heeft pijnstillers en antibiotica gekregen en nu opletten dat het beter wordt/gaat, anders weer terug komen.
Gelukkig is het uit zichzelf gestopt met bloeden anders was het erg lastig geweest want er is waarschijnlijk wel een ader geraakt (gezien de hoeveelheid bloed), en als dat afgebonden had moeten worden had dat niet makkelijk gekund.

Nu ligt hij hier zielig op de zitzak, arme Snoet.. :(:)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:10

Gefeliciteerd Joolien! :)

Wat betreft Ushi & Dushi: Als je één van beide roept, komt er dan ook één? Of toch allebei?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:15

Onze Lila
Afbeelding

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:27

Lila is prachtig, Sanne. Lief, mooi katje is ze <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:28

Lila is een heerlijk bijzonder beertje. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:32

Ik ben vandaag ook naar de dierenarts geweest. Zaterdag was Dopey niet goed maar het ging steeds beter. Vanmorgen merkte ik eigenlijk niets meer aan hem maar toen ik thuis kwam van het werk zat hij als een hoopje ellende in een hoekje. Om half 4 konden we gelukkig terecht. Hij heeft koorts en pijn, waar precies was niet te achterhalen. Zijn buik voelde in ieder geval goed. Hij was niet echt goed te onderzoeken verder omdat hij overal bij liep te krijsen en te grommen.. zoals altijd haha. Er zat genoeg leven in. Hij is nu op antibiotica gezet, via een injectie die 2 weken werkt. Daarnaast pijnstilling, eerst een injectie en we hebben voor 3-5 dagen mee gekregen. Hij heeft bij thuiskomst gelijk gegeten, iets dat ie volgens mij een aantal dagen niet deed. Dus we houden hem goed in de gaten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:37

zwenneke schreef:
Lila is prachtig, Sanne. Lief, mooi katje is ze <3

Ooooooooooh <3 hebbuh <3

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:53

Jeetje, wat een boel verhalen weer! :D Leuk om te lezen over jullie kattenavonturen...

Mijn vriend kwam vanmorgen vol trots de slaapkamer inlopen. Hij vertelde dat hij poes lee een kunstje had geleerd. Hij roepen; kom, kom, kom poessie lee en vervolgens springt ze met twee sprongen op zijn schouder.... via zijn kleren := Heb maar heel snel uitgelegd waarom dat dus géén goed trucje is! Overigens wel knap van poes lee, mijn vriend is rond de 1.90 m!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:35

prachtige kat hoor !!
Hier zelf een enorme fan van britse korthaar, maar ik vind helaas voor een kat 300 euro en meer teveel geld... ja het is een raskat, maar mij gaat het om t karakter, en dan heb ik zoiets haal ik liever een katje uit het asiel :). Maar ooit... wie weet :)