Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:31

ah das wel leuk ja! ik was gisteren mijn kleinere clownbotia kwijt en vond het toch maar niks dus blijven zoeken, bleek ie in een klein beeldje te zitten, dat gat ervan is zo klein dat ik me afvraag hoe hij erin is gekomen, heb hem wel maar eruit gehaald, niet dat hij me dadelijk vast blijft hangen ofzo haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:00

Jurdywonan; goed vooruitgedacht haha :')
ik vind het wel lastig; corydorasje heeft bijna dezelfde kleur als de bodem dus ik zie het dier alleen als het echt aan het scharrelen is aan een zijde :=
Hoelang duurt het voordat ie echt kleur krijgt? (Nu heeft hij/zij wel echt de stippen al, maar lijfje is nog heel erg licht)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:05

Ik heb sinds een poosje een baby ancistrus. Had m in April al opgemerkt, maar dat was de ochtend dat ik hals over kop naar een festival vertrok. Daarna nooit meer gezien. En een maand geleden zag ik ineens een 2cm lang zwart visjes voorbij scharrelen! Zo lief.

Moet alleen nog eventjes een naam bedenken, ouders heten Peter en Petra.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:08

Ik zit hier ook in al de namen; ouders heten stuiter en sterretje (die laatste vernoemend naar het soort zelf, sterbai) haha dus moet wel weer met een S beginnen.

Vjestagirl; petrus voor een man? Petronella voor een vrouw?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:09

vuurneon schreef:
Ik zit hier ook in al de namen; ouders heten stuiter en sterretje (die laatste vernoemend naar het soort zelf, sterbai) haha dus moet wel weer met een S beginnen.

Vjestagirl; petrus voor een man? Petronella voor een vrouw?

Stippel? Storm?

Petrus vind ik wel leuk, maar Petronella is toch wel te lang... Ik ga er nog eens goed over denken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:12

Mijn guppen heette George en Olivia :D alle mannen George en alle vrouwen Olivia :D

Nu heten de ramenplakkers de "ZoeffZoeff's" en de rest heeft geen naam

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:13

Stippel voor een vrouw, storm voor een man :j ik vind het prachtig haha :D

Ik gok op een vrouw dus voorlopig noem ik 'het' stippel :) meer is het ook nog niet :=

Mijn algeneters heten gewoon plakvis. Heb er nog maar 2 en ik koop er ook niet meer vanwege het hoge uitvalspercentage bij uitzetten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:16

Vanwege dit gedrag noemen we ze ZoeffZoeffs :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:22

Hihi grappige zoefzoefs! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:52

xJurdyWonanx schreef:
ah das wel leuk ja! ik was gisteren mijn kleinere clownbotia kwijt en vond het toch maar niks dus blijven zoeken, bleek ie in een klein beeldje te zitten, dat gat ervan is zo klein dat ik me afvraag hoe hij erin is gekomen, heb hem wel maar eruit gehaald, niet dat hij me dadelijk vast blijft hangen ofzo haha

Whooo, die worden echt huge _O_. En lelijk ;(. Dat is wel jammer.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:55

haha ja, heb er nu 2 van, ene is gok iets groter dan 10 cm en de kleiner een cm of 6/7. Ben echt aan het twijfelen wat te doen, wil dat ze gewoon in een groepje zoals hoort in een 2 meter aquarium komen maar als ik ze naar de dierenwinkel breng komen ze misschien nog wel kleiner terecht dan hier. Ben dus heel stiekem uit aan het kijken voor een groter aquarium (A) al hebben we nog geen idee hoe we die in vredesnaam boven zouden kunnen krijgen haha.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:57

haha, zoefzoefs! Ik noemde mijn ancistrussen altijd pantoffels. Ik vond het net van die typische ouwe mannetjes pantoffels.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:57

en bij mij heetten ze altijd zuigie's :+

de rest noem ik over het algemeen wel gewoon bij soort, zoals de clownbotia's, de tetratjes en de guppen.
Al weet ik van 2 het soort eigenlijk niet, en een groepje zijn net mini haaitjes, ze zijn zo grijzig haha dus die noem ik de haaitjes en die andere, tja die zijn gewoon niet interessant genoeg om uberhaubt genoemd te worden :o
En mijn plaatjes zijn gewoon die witte, zo blijft het voor iedereen makkelijk en logisch :+
Laatst bijgewerkt door xJurdyWonanx op 25-10-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:58

Wel tof dat je ze wilt gaan houden zoals het hoort :j. Kijk wel even heel goed na of de vloer het gewicht van een 2 meter aquarium kan dragen, niet iedere betonvloer kan dat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:00

_San87_ schreef:
Wel tof dat je ze wilt gaan houden zoals het hoort :j. Kijk wel even heel goed na of de vloer het gewicht van een 2 meter aquarium kan dragen, niet iedere betonvloer kan dat.

Klopt. Nieuwbouw vloeren worden nu ongeveer berekend op 250 kilo per vierkante meter.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:03

daarom, ik zit op zolder en heb nu sinds een paar maanden dit 1 meter aquarium en mijn vader opperde zelf ook dat hij ze zo leuk vond ( de clownbotia's ) en ach, dan kijken we toch voor een groter aquarium.
Mocht ik nu iemand vinden waarvan ik zeker weet dat ze een groot aquarium hebben en ze al een groepje clowntjes zouden hebben zou ik ze zo weggeven..
Maar als ik nu een 2 meter aqua op de kop zou kunnen tikken voor niet al te veel geld dan weet ik natuurlijk wel wat ik doe haha..

Nou ja die 250 kilo zit je al gauw aan dan inderdaad, mijn aquarium van nu is om en nabij 200 liter en daar dan nog het glas, de kast eronder, steentjes ed bij..

Heb eigenlijk geen idee hoe oud ons huis is, gok een jaar of 40?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:05

Ik ben nogsteeds opzoek naar een goed nieuw filter, maar ik kan er gewoon geen paar honderd euro voor betalen.

Ik zit er wel over te denken om als ik straks verhuis (mag na mijn afstuderen max 6 maanden in dit huis blijven wonen) te gaan kijken voor een 3 meter bak. En dan dus ook flink te investeren in goede filters, verlichting etc. Misschien zelfs wel iets op maat laten maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:09

xJurdyWonanx schreef:
daarom, ik zit op zolder en heb nu sinds een paar maanden dit 1 meter aquarium en mijn vader opperde zelf ook dat hij ze zo leuk vond ( de clownbotia's ) en ach, dan kijken we toch voor een groter aquarium.
Mocht ik nu iemand vinden waarvan ik zeker weet dat ze een groot aquarium hebben en ze al een groepje clowntjes zouden hebben zou ik ze zo weggeven..
Maar als ik nu een 2 meter aqua op de kop zou kunnen tikken voor niet al te veel geld dan weet ik natuurlijk wel wat ik doe haha..

Nou ja die 250 kilo zit je al gauw aan dan inderdaad, mijn aquarium van nu is om en nabij 200 liter en daar dan nog het glas, de kast eronder, steentjes ed bij..

Heb eigenlijk geen idee hoe oud ons huis is, gok een jaar of 40?

Een aquarium van 2 meter weegt gevuld al gauw 1500 kilo :=.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:15

haha ja, enige dat ik me zo snel kan bedenken is een compleet anders onderbouw te maken en dat stukken breder te maken zodat het draagvlak een heel stuk groter word. maar voor voorlopig gaat er sowieso niks veranderen hier. de clowntjes zijn nog niet heel groot en mocht het erg lang duren ga ik toch kijken om ze ergens anders naartoe te verhuizen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:15

Vjestagirl schreef:
Ik ben nogsteeds opzoek naar een goed nieuw filter, maar ik kan er gewoon geen paar honderd euro voor betalen.

Ik zit er wel over te denken om als ik straks verhuis (mag na mijn afstuderen max 6 maanden in dit huis blijven wonen) te gaan kijken voor een 3 meter bak. En dan dus ook flink te investeren in goede filters, verlichting etc. Misschien zelfs wel iets op maat laten maken.

Heb zelf een Tetratec 700 voor mijn bak. Die zijn niet bijzonder duur :) misschien iets?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:22

Ik vind de tetratec 1200 er ook wel goed uitzien. Die is ook niet heel duur, en als k n nieuw zooplus account aanmaak dan krijg k nog 10% korting... Ik heb een bak van bijna 250 liter, en ik heb het liever te vaak dan te weinig gefilterd (4x per uur vind ik het minimum en eigenlijk heb k liever 8 of 10x per uur). Heb nu 2 filters die best herrie maken (in m'n woon/slaapkamer) en die eigenlijk niet goed genoeg werken.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 25-10-12 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:22

Vjestagirl schreef:

Ik heb een AquaPro 1SP (buitenfilter, potfilter), kostte destijds iets van 80 euro.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:26

Vjestagirl schreef:
Ik vind de tetratec 1200 er ook wel goed uitzien. Die is ook niet heel duur, en als k n nieuw zooplus account aanmaak dan krijg k nog 10% korting... Ik heb een bak van bijna 250 liter, en ik heb het liever te vaak dan te weinig gefilterd. Heb nu 2 filters die best herrie maken (in m'n woon/slaapkamer) en die eigenlijk niet goed genoeg werken.

Ik heb nu de 600 (of700?) op 110 liter. Hoor hem niet, filtert als een malle en geeft ook een beste stroming :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:30

En hoe bevallen die filters qua schoonmaak? Mijn huidige filters kunnen niet open en draaien dus al (veel te) lang zonder schoon te maken... Ik wil wel een filter wat gemakkelijk aan en af te koppelen is, en wat gemakkelijk open en dicht te doen is, zonder al te veel kans op afbrekende delen etc.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:36

Zal even kort proberen te omschrijven:
Afbeelding

Bovenop doe je de slangen dicht (groene knopjes)
Dan kan je het stukje waar de slangen ingaan loskoppelen van de rest van de filter (even stroom uitzetten)
Dan kan je met de klippen aan de zijkant (je ziet er op dit plaatje 1, aan de achterkant zit er nog een) de bovenkant losmaken.
Daaronder zitten de mandjes met filtermateriaal en die kan je er zo uittillen.