BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:53

Waarom zou het niet met een zaag mogen?
Dat tikken heb ik geprobeerd, mooi niet dat dat lukt.
Ik heb de filmpjes gezien, zo makkelijk is het in het echt niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:16

Mooi filmpje ja...
Maar ik zie mezelf niet met zo'n bijl een stuk bevroren lever in 25 kleine stukjes hakken.

Voor grotere porties lijkt 't me inderdaad ideaal. Maar de porties die we hier hebben zijn zo ini-mini dat een bijl me daar geen handig ding voor lijkt.

Ik probeer daarom ook zoveel mogelijk vers in te kopen. Dan kan ik het snijden vóórdat het voor de 1e keer ingevroren wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:22

Maar als je het eerst in porties kan 'hakken', dan hoef je niet alles te ontdooien? Ik roep maar wat hoor, probeer mee te denken hoe het het makkelijkste is met die kleine hoeveelheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:33

Dan hoeft niet alles tegelijk ontdooit te worden inderdaad.
Maar dat betekend wel dat ik vaker moet ontdooien en portioneren. En daar heb ik al zo'n hekel aan :P

Ik betaal liever íetsje meer voor verse organen die ik direct kan portioneren en invriezen, dan goedkopere ingevroren organen waar ik nog erg veel tijd aan kwijt ben.
Dat heb ik nu al gemerkt... :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:08

Ik ga me is even inlezen in dit topic over de verschillende soorten/kosten/variaties etc.

Heb een duitse staande x labrador kruising van 2.5 jaar. Al vanaf pup af aan erg gevoelig en braakt regelmatig gal en bloed. Is helemaal uitgebreid onderzocht bij de dierenarts niks te vinden. Soms is het braken ook lange tijd weg en dan opeens is het er weer. Ook een gevoelige/snel geiriteerde huid. Hond is begin vorige week weer naar de dierenarts geweest ivm bloed braken en is op voer van hills gezet, speciaal allergie voer.Echter vind ik het hem niet erg goed op doen, is suffer terwijl hij normaal heel actief is, last van obstipatie en dan vervolgens overloop diaree.

Dit lijkt me wel wat maar ben er totaal niet in thuis dus moet eerst maar veel informatie gaan zoeken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:10

Snap ik hoor, dat zou ik ook hebben!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:12

Marlis schreef:
Hond is begin vorige week weer naar de dierenarts geweest ivm bloed braken en is op voer van hills gezet, speciaal allergie voer.Echter vind ik het hem niet erg goed op doen, is suffer terwijl hij normaal heel actief is, last van obstipatie en dan vervolgens overloop diaree.

Hills voer (Z/D) heb ik hier ook gehad, ook diarree en een futloze hond... Inlezen kun je ook doen op barfplaats.nl!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:16

Marlis, als je er tijd en energie in wilt steken, niet vervelend vind om te plannen en niet vervelend vind om rauw vlees/karkassen in handen te hebben, kan ik het je alleen maar aanraden!
Mijn hond is er zo enorm van opgeknapt, het is onvoorstelbaar. _/-\o_
Gistermiddag vrienden van ons die vaak over de vloer komen en eerst afwijzend waren, begonnen zelfs intresse te tonen omdat ze zien dat het bij Baruch zoveel goeds doet.

Enige puntje waar ik nu tegenaan loop, hij is al vrij vlot een stuk aangekomen maar nu is hij al een tijdje stabiel terwijl ik toch echt nog wel 5 kilo erbij wil. Ik voer hem nu echt al fors voor mijn gevoel, is er bepaald vlees wat ik kan voeren voor dat beetje extra?
Is er iets wat goed aanzet?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:19

Schapenvet of satinballs (als ik het goed zeg???)? Moet je maar eens opzoeken op BP, Anneliesdj. Hoewel Tessa ook niet meer echt aankomt, die blijft na een tijdje op 1 gewicht steken, maar die is dan net goed (mocht ietsjes dikker).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:21

Ik ben absoluut niet vies van zulke dingen. Ga nu gewoon even mezelf goed inlezen over alles wat ermee te maken heeft etc. Heb er nu echt nog geen verstand van, ben een leek.
Wil gewoon dat hondje zich weer helemaal fit voelt, en geen problemen heb met braken en ontlasting. Zal dan wel moeten kijken voor een vriezertje voor in de schuur maar dat komt ook wel goed.
Nu eerst informatie inlezen en kijken voor adressen in de regio Rotterdam.

Sem weegt nu 31.7 kilo en wil hem ook echt niet zwaarder hebben dan de 32 kg. Hij krijgt veel beweging, elke dag naast de fietst een groot stuk, mee hardlopen etc. En is nu gewoon erg mooi slank en in goede conditie. Komen ze in het algemeen wel aan bij deze voeding?

Hondje van mijn zus zou er ook op over gaan als Sem gaat. (woont ook nog thuis). Die mag wel ietsje aankomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:24

Dat ligt eraan hoeveel je voert, als hij te dik wordt voer je minder.

Die vrienden van ons hebben bij het zoeken naar hun hond ook een fokker bezocht die Barf voerde en die honden waren enorm en volgens de fokker kwam dat ook doordat ze barf voerden. Dat is voor hun ook een reden om er niet aan te beginnen, ze is als de dood dat die hond groot(er) wordt.
Lijkt mij nogal onzin, maar ik krijg het ze niet aan het verstand want die fokker zei dat :roll:

Ik ga eens op zoek naar schapenvet!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:31

Hmm, groot omdat ze barf voeren? :? Jammer dat ze dan niet verder kijken.

En idd, als hij aankomt, ga je minder voeren. Het is in het begin misschien even zoeken op welke hoeveelheid het goed doet, maar gewoon kijken naar jouw hond. Komt hij aan, voer je minder, valt hij af voer je wat meer.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 16:19

welkom marlis, mijn honden gaven ook veel over vroeger op brok door onwijsbare reden :j nu noooit meer
ik en mwm wonen redelijk in de buurt bij jou en er gaan ook zeker "lijntjes" jou kant op. daarnaast kan er ook gewoon thuis bezorgd worden :)
om aan te komen zou ik geitenvlees voeren
geen paard dat is heel light

als ik jou was begon ik met een goede kvv (bijv Darf eco is biologisch) en daarna kan je kijken of je over wilt gaan op barf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:30

Hoera, Leila is vandaag 2 jaar geworden!
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:32

Geweldig! :D Gefeliciteerd!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 18:33

hihi ahhh gefeliciteerd leila! *\o/*

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:57

ahhh superleuke foto femke, Gefeliciteerd!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:26

Gefeliciteerd, superleuke foto!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:37

Wie kan mij vertellen wat een geitenkopje weegt?
Moet ik dan denken aan 500 of 1000 gram, ik heb echt geen idee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:17

MyWishMax schreef:
Hmm, groot omdat ze barf voeren? :? Jammer dat ze dan niet verder kijken.

Nouja, ze hebben ooit de fout gemaakt een pup zonder stamboom bij een plezierfokker te kopen en dat is ze duur komen te staan. Dus nu een hond bij een erkende fokker met alles erop en eraan, ze zijn dus bij meerdere fokkers geweest en één fokte echt groot en die werden dus barf gevoerd. Volgens haar waren ze zo groot vanwege het voeren van barf, zij hadden ook een reu uit afrika ingevoerd en die is in nl enorm gegroeid op barf. Daarna bij nog een paar fokkers geweest die honden van veel bescheidener formaat fokten en die kregen dus gewoon brok.
Dus voor hun alleen maar bevestiging, die fokker zegt het, de andere honden bewijzen het.
Het gaat hier trouwens om een Boerboel, ik weet niet of je het ras kent maar die worden nogal 'divers' gefokt om het zo te zeggen. Ze hebben dus nu een kleine reu die het ras weinig eer aandoet.
En hij is al 3 dus groeien zal hij niet meer doen, maarja, hij zou maar ineens 3x zo groot worden :+
Het slaat echt nergens op, ze heeft zelf niet door hoe idioot het klinkt.

Gut een heel verhaal weer, even wat anders; dat schapenvet, hoeveel voer je daarvan? Ik heb echt heel barfplaats afgezocht maar kan bijzonder weinig vinden over de werking. Nu zag ik in een topic waar ik wil bestellen dat lamsvet aangeboden wordt, kan ik dat ook gewoon gebruiken?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:53

Annelies, ik kan geen antwoord geven op je vragen... Ik voer ook nooit los vet bij, dan voer ik gewoon iets meer.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:35

Ik voer al meer en zoals ik het nu geportioneerd heb is het niet handig om nog iets meer te voeren.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 10:48

schapenvet volgens mij 1 blokje ofzo
verder voer ik ook nooit los vet, je kan genoeg geitenvlees geven dat is vet maar dan heb je er ook gewoon vlees omheen

YESSSS wij doen mee met de dogtrail 2013!!!! binnen 17 minuten zat de inschrijving vol dus ben super super blij dat het gelukt is! *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:52

Je hebt het in blokjes en in vloeibare vorm. Ik ga Tessa 2 blokjes per dag, stond richtlijn op pakje namelijk ;)