Niet zo handig als je Flyball wedstrijden doet , lossen met pakwerk deed ze overigens wel altijd.
Heb het met een teletact opgelost , iets waar ik niet helemaal achter stond, maar alles beter dan ophangen , schoppen of slaan .
Een kennis die er veel ervaring in heeft heeft mij daarbij geholpen.
Kwestie van hoog in drift zetten , los zeggen en bij niet gelijk lossen het knopje indrukken.
Hij stond echt op de laagste stand, je zag haar niet eens reageren.
Maar na 2x los en een schokje was het kwartje gevallen en nu lost ze gewoon ( ok als ze 2 ballen heeft wat moeilijker
)En daar was ik nou al die jaren zo mee aan t kloten :s
ik ken de hond verder niet dus kan niet oordelen over zn appel. Wel lees ik heel veel dingen waarvan ik denk waarom dan toch pakwerk doen en hem hoger in drift laten komen als hij hier zo neurotisch van word? Ik was zelf nooit al zo ver gegaan met hem om pakwerk te doen als hij zich niet eens kan gedragen voor dat je wat gaat doen. Elke hond kan rust pakken mits goed begeleid en ondersteund gaat hij piepen janken klieren jammer dan dan wacht ie maar tot die wel rustig en kalm kan reageren, als ik elke keer toe zou geven als assad (ook een zeer werkwillige hond die ik vanaf 8 weken heb moeten leren dat naast baas en trainen er ook nog zoiets als hond zijn bestaat) zou piepen en zeuren was hij ook zeker door geslaan in zn werk drift en werkwilligheid juist zo'n hond moet je beschermen tegen zich zelf
. Maar met wat plak en knip werk lukte het wel. Tin zijn appel ging goed!