[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:36

:wave: Suzanne!

Ik vind sowieso heel veel hondenrassen die hier langskomen niet meer zo heel bijzonder, het is volgens mij maar net wat je gewend bent. Zo woont er bij mij in de buurt een Laekense die ik elke dag zie, dus als ik er ergens anders een zie denk ik niet meer 'goh, wat bijzonder!'. Idem dito met Tollers of Schotse collies (ook korthaar).

Zelf heb ik een ontzettend doorsnee ras, dus verder zeg ik niks :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:47

Hhilde schreef:
:wave: Suzanne!

Ik vind sowieso heel veel hondenrassen die hier langskomen niet meer zo heel bijzonder, het is volgens mij maar net wat je gewend bent. Zo woont er bij mij in de buurt een Laekense die ik elke dag zie, dus als ik er ergens anders een zie denk ik niet meer 'goh, wat bijzonder!'. Idem dito met Tollers of Schotse collies (ook korthaar).

Zelf heb ik een ontzettend doorsnee ras, dus verder zeg ik niks :D

Hai Hilde!
Als je 1 hond van een bepaald ras iedere dag ziet, wil dat op zich natuurlijk niet zeggen dat het ras dan direct niet meer bijzonder is. ;)
In absolute aantallen behoort de Laekense tot de zeldzamere hondenrassen hier in Nederland. Qua herkenbaarheid kom ik ook vele malen vaker mensen tegen die het ras níet weten te benoemen, dan wél.
Zou ik iedere dag 1 exemplaar van de Podengo Portugues tegenkomen, dan weet ik ondanks dat ík dat ras dus dagelijks zie toch wel heel goed dat ik dan een uitzondering ben en het ras door maar een enkeling herkend wordt omdat er maar heel weinig van zijn in Nederland.

Daarnaast ben je natuurlijk als je op een enorm groot hondenforum komt wel "verwend" met een enorme variatie aan verschillende rashonden onder de leden. :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:59

Odin schreef:
Hai Hilde!
Als je 1 hond van een bepaald ras iedere dag ziet, wil dat op zich natuurlijk niet zeggen dat het ras dan direct niet meer bijzonder is. ;)
In absolute aantallen behoort de Laekense tot de zeldzamere hondenrassen hier in Nederland. Qua herkenbaarheid kom ik ook vele malen vaker mensen tegen die het ras níet weten te benoemen, dan wél.
Zou ik iedere dag 1 exemplaar van de Podengo Portugues tegenkomen, dan weet ik ondanks dat ík dat ras dus dagelijks zie toch wel heel goed dat ik dan een uitzondering ben en het ras door maar een enkeling herkend wordt omdat er maar heel weinig van zijn in Nederland.

Daarnaast ben je natuurlijk als je op een enorm groot hondenforum komt wel "verwend" met een enorme variatie aan verschillende rashonden onder de leden. :j

Klopt, je hebt gelijk. Het ras is absoluut nog wel bijzonder, maar voor MIJ niet meer zo heel erg. Ik vind het nog altijd wel heel leuk die hond of een andere Laekense tegen te komen en ik zal het als iemand het vraagt wel bijzonder noemen, alleen ik kijk er niet meer van op. Dat bedoel ik meer met bijzonder vinden, IK vind het niet meer bijzonder, maar het is nog wel een bijzonder ras wat weinig voorkomt. Beetje lastig uitleggen, maar hopelijk snap je wat ik bedoel :+ Het is meer dat de eerste paar keren dat ik een Laekense herkende ik dacht 'Wow! Een Laekense!' en nu is dat gewoon niet meer, alhoewel het wel bijzonderder is dan bijvoorbeeld een labrador.

En klopt, wat dat betreft ben ik (we) verwend :D Zo veel rassen die ik anders nooit had herkend, daar toch maar mooi geleerd. Het is ook net je kader. Want door het HF ken ik veel meer hondenrassen, terwijl sommige studiegenoten van een dieropleiding niet eens een idee hebben of een Ierse Setter nou een grote of een kleine hond is. Maar ach, ik heb dat weer met katten of paarden of wat dan ook. Ik denk dat het combinatie interesse + kader is.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:19

Oh die Laekense herders, wat leuk! Vrienden van ons hebben er ook twee :), verder zie ik ze echt nooit hier in de buurt.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:12

Weet jij waar die vandaan komen Terlygert, ben gelijk nieuwsgierig!

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:13

Afbeelding
dit is onze overleden hond en kerry blue terrier
bijzonder genoeg ? :P
Afbeelding
Nu hebben we een harlekijn konings poedel
ook bijzonder genoeg ? :P

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:15

Hoewel ik beide rassen vrij goed ken, en een goede vriend van mij meerdere harlekijn koningspoedels heeft, denk ik toch wel dat ze onder de bijzondere rassen vallen ja. ;)
Leuke honden!

LucasM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:25

dankje :)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:13

Odin schreef:

Geen idee bij welke fokker ze vandaan komen, het enige wat ik weet is waar ze nu wonen ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:12

terlygert schreef:
Odin schreef:

Geen idee bij welke fokker ze vandaan komen, het enige wat ik weet is waar ze nu wonen ;)

En weet je toevallig de namen van de honden?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:38

Voor iedereen is zijn/haar hond bijzonder ongeacht het ras, denk ik.
Maar sommige rassen zie je wat meer dan andere. En sommige mensen kennen veel rassen en andere niet.
Ik had vroeger een heel lelijk boerenfoxje, een ras dat je toen nog op elke straathoek tegenkwam. Maar ik kon lezen en schrijven met haar, ik had echt een hele bijzondere band met haar. En zij was net zo bijzonder of nee, misschien wel meer bijzonder voor mij dan mijn akita's die ik nu heb. Het ras is misschien wel "bijzonder" ook voor mij. Maar ik heb met niet één hond ooit zo'n goede band gehad als met dat lelijke, maar oooh zo lieve boerenfoxje.

Om maar even aan te geven dat alle honden bijzonder zijn, ongeacht het een ras/kruising is dat veel of weinig voorkomt.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:42

Miekje23 schreef:
[ Afbeelding ]
ons boxermeisje Sasja

moet toegeven een boxer op zich is niet bijzonder, maar een witte boxer zie je erg weinig

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:46

Afbeelding
Een catalaanse Herdershond, kennen jullie die?

Afbeelding
Ze sporen namelijk voor geen meter

<3

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:51

Ja, ik ken ze (maar ben ook bovengemiddeld geïnteresseerd in de herderrassen). Ik vind ze leuk!
Doe je er nog iets van agility mee of zo?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:27

Dat wilde ik wel doen, ik wilde zelfs eens kijken hoe ze reageerde op schapen.. (vee drijven). Maar sinds ze artrose heeft, kunnen we maar max 1 uur wandelen en dat mag ook niet te intensief zijn. Anders kan ze helemaal niet meer lopen :(

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:57

Wat jammer dat ze artrose heeft, waar zit het en hoe oud is ze?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:51

Ze is 6,5 jaar, ze heeft het nu een jaar. Het zit in haar achterpoten (beide, een net wat erger dan de ander). gelukkig doet ze het echt heel goed op Sasha's Blend, eerder had ze 3 dagen nodig om weer te kunnen lopen, nu is het na een paar uur gelukkig weer over.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:54

Fijn dat het met Sasha's Blend in ieder geval onder controle te houden is, zodat ze weinig en niet lang last heeft.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:18

Bijzonder is ook maar relatief. Ik vind de Puli vrij bijzonder omdat er maar een stuk of 50 van in Nederland zijn. Alleen is het wel zo dat als mensen er eenmaal 1 gezien hebben ze ze ook niet meer vergeten :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:28

Is mijn podenco cross ook een beetje bijzonder? Met hangende oren.
Hier in mijn omgeving heb ik ze nog niet gezien.

Afbeelding

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:31

wij hebben een Shiba Inu, een Japanse hond die volgensmij (in NL in ieder geval niet) niet heel erg bekend is. het is een superlieve hond (nu 4 maanden) en ontzettend eigenwijs. :)
ze wordt nog veel roder, en al wat nu nog zwart/grijs is, wordt nog sneeuwwit. ze lijken erg op vosjes als ze volwassen zijn.

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:36

<3 Wat een leukerd!! Waar hebben jullie haar vandaan als ik vragen mag??

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:41

uit een nestje bij mensen thuis, uit Dongen, Noord-Brabant.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:43

Die van ons komen ook uit Brabant, Odiliapeel :D

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:46

ah, toevallig! leuke beesten zijn het he?